Постанова
від 26.04.2023 по справі 679/308/23
НЕТІШИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 3/679/225/2023

Справа № 679/308/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 квітня 2023 року місто Нетішин

Суддя Нетішинського міського суду Хмельницької області Грибанова Л.О., розглянувши адміністративний матеріал, наданий Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області ДПС України, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працюючої головним бухгалтером ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР, зареєстрованої та проживаючої в АДРЕСА_1 ,

за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП,

встановив:

14 березня 2023 року під час проведення камеральної перевірки податкової звітності, а саме: своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також, сум нарахованого єдиного внеску (додаток 4-ДФ) за 4 квартал 2022 року у ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР (код ЄДРПОУ 21340119 (акт №2583/22-01-24-10/21340119 від 14 березня 2023 року) співробітниками Головного управління ДПС у Хмельницькій області встановлено порушення вимог діючого законодавства з боку головного бухгалтера ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР правопорушника ОСОБА_1 , яка, являючись посадовою особою закладу, в порушення вимог ст.49 п.49.18 пп.49.18.2, ст.51 п.51.1, ст.176 п.176.2 п.п.б) та п.69 п.п.69.1 (підрозділ 10 розділ ХХ Перехідних положень) Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року (№2755-VІ, зі змінами та доповненнями), несвоєчасно подавши податковий розрахунок сум доходів, нарахований (сплачений) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також, сум, нарахованого єдиного внеску (додаток 4 ДФ) за ІV квартал 2022 року, по строку до 09 лютого 2023 року, з фактичним поданням декларації 28 лютого 2023 року, здійснила несвоєчасне повідомлення ДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян, порушивши порядок подання відомостей про виплачені доходи.

У судове засіданні правопорушник ОСОБА_1 , будучи своєчасно та належним чином повідомленою про розгляд справи, не з`явилась, надавши відповідне клопотання щодо проведення судового засідання за її відсутності (вх. №1330/23 від 23 березня 2023 року), при цьому, факту порушення встановленого законом порядку подання відомостей про виплачені доходи за визначених у протоколі обставин, що виявилось у несвоєчасному поданні податкового розрахунку сум доходів, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також, сум, нарахованого єдиного внеску за ІV квартал 2022 року, по строку до 09 лютого 2023 року, з фактичним поданням декларації 28 лютого 2023 року, з боку ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР, де вона працює на посаді головного бухгалтера, що було виявлено під час проведення перевірки податкової звітності 14 березня 2023 року, у скерованій до суду заяві (вх. №1330/23 від 23 березня 2023 року), не визнала, заперечуючи свою провину у скоєнні інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП, водночас, надавши до суду копії квитанцій №1 від 13 січня 2023 року та №2 від 13 січня 2023 року на підтвердження своєчасного подання відомостей про виплачені доходи до ДПІ.

Тож, не дивлячись на невизнання провини з боку правопорушника ОСОБА_1 по суті адміністративного проступку, як безпосередньо після виявлення порушення, так і у наданій до суду заяві, провина останньої у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП, доведена зібраними та дослідженими під час судового розгляду доказами, наявними в матеріалах, скерованих до суду.

Так, із дослідженого у судовому засіданні Акту «Про результати камеральної перевірки податкової звітності, а саме: своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також, сум нарахованого єдиного внеску (додаток 4-ДФ) за 4 квартал 2022 року у ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР (код ЄДРПОУ 21340119)» за №2583/22-01-24-10/21340119 від 14 березня 2023 року (а.с.3-4) вбачається, що 14 березня 2023 року співробітниками Головного управління ДПС у Хмельницькій області ДПС України, під час проведення камеральної перевірки податкової звітності, а саме: своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також, сум нарахованого єдиного внеску (додаток 4-ДФ) за 4 квартал 2022 року у ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР встановлено порушення вимог діючого законодавства з боку головного бухгалтера ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР правопорушника ОСОБА_1 , яка, являючись посадовою особою закладу, в порушення вимог ст.49 п.49.18 пп.49.18.2, ст.51 п.51.1, ст.176 п.176.2 п.п.б) та п.69 п.п.69.1 (підрозділ 10 розділ ХХ Перехідних положень) Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року (№2755-VІ зі змінами та доповненнями), здійснила несвоєчасне повідомлення ДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян, а саме, несвоєчасне подання податкового розрахунку сум доходів, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також, сум, нарахованого єдиного внеску (додаток 4 ДФ) за ІV квартал 2022 року, по строку до 09 лютого 2023 року, з фактичним поданням декларації 28 лютого 2023 року.

Із досліджених у судовому засіданні пояснювальної записки та додатку, наданих Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області ДПС України в обґрунтування протоколу про адміністративне правопорушення №1100/10/22-01-24-10 від 14 березня 2023 року, стосовно правопорушника ОСОБА_1 , вбачається, що, відповідно до Наказу МФ України «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» за №557 від 06 червня 2017 року (зі змінами та доповненнями):

квитанція №1 електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарт), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання,

квитанція №2 електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (не приймання) чи реєстрації такого електронного документа,

тож, перша квитанція, що формується за результатами автоматизованої перевірки, надсилається автору протягом 2 годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі протягом 2 перших годин наступного операційного дня, друга квитанція формується автоматично та є підтвердженням про прийняття або повідомлення про неприйняття в контролюючому органі Повідомлення.

За таких обставин, суд, дослідивши письмові пояснення правопорушника ОСОБА_1 та інші матеріали справи, у достовірності та істинності яких підстав сумніватися у суду не має, і, відповідно, оцінюючи наявні докази, які, на думку суду, узгоджуються проміж собою та не викликають будь-яких сумнівів у своїй належності та допустимості, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, вважає, що винність правопорушника ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП, не зважаючи на невизнання своєї провини з боку правопорушника ОСОБА_1 , знайшла своє повне підтвердження у суді та доведена змістом досліджених у судовому засіданні доказів, зокрема:

Акту «Про результати камеральної перевірки податкової звітності, а саме: своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також, сум нарахованого єдиного внеску (додаток 4-ДФ) за 4 квартал 2022 року у ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР (код ЄДРПОУ 21340119)» за №2583/22-01-24-10/21340119 від 14 березня 2023 року (а.с.3-4), у якому спростовуються доводи правопорушника ОСОБА_1 щодо своєчасності повідомлення ДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян, а також, визначено, що подання податкового розрахунку сум доходів, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також, сум, нарахованого єдиного внеску (додаток 4 ДФ) за ІV квартал 2022 року, по строку до 09 лютого 2023 року, з боку ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР відбулось фактичним поданням декларації 28 лютого 2023 року,

інформації Головного управління ДПС у Хмельницькій області ДПС України, відповідно до якої вбачається, що пакет документів, зокрема, квитанція, на яку посилається правопорушник ОСОБА_1 в підтвердження своєчасності повідомлення ДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян, за 4 квартал 2022 року, по строку до 09 лютого 2023 року, 13 січня 2023 року не прийнято, з зазначенням прийняття пакету фактичним поданням декларації 28 лютого 2023 року,

у достовірності та істинності яких підстав сумніватися у суду не має, і, які, у своїй сукупності, відповідають обставинам, викладеним у протоколі про адміністративне правопорушення відносно правопорушника ОСОБА_1 та підтверджують провину правопорушника ОСОБА_1 у скоєнні інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП, а також, які, на переконання суду, є достатніми для ухвалення остаточного рішення по справі, надаючи суду підстави розцінювати пояснення по суті справи з боку правопорушника ОСОБА_1 та неявку останньої у судове засідання, виключно, як спосіб захисту, з метою уникнення відповідальності за вчинене адміністративне правопорушення, передбачене ст.163-4 ч.1 КУпАП.

До того ж, сам правопорушник ОСОБА_1 , не погоджуючись зі змістом складеного стосовно неї протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП за №1100/10/22-01-24-10 від 14 березня 2023 року, сама безпосередньо надала до суду копії квитанцій №1 від 13 січня 2023 року та №2 від 13 січня 2023 року, які, на переконання правопорушника ОСОБА_1 , спростовують зміст протоколу та підтверджують своєчасність подання відомостей про виплачені доходи до ДПІ, водночас, вивченням яких встановлено наявність у останніх відмітки «… про необхідність подбати про прийом квитанції №2 щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття електронного документу, після отримання результату обробки документу від ПФ України», тобто, відправлення повідомлення не є тотожнім прийняттю документу контролюючим органом, що і підтверджено скерованою до суду інформацією ГУ ДПС у Хмельницькій області ДПС України, зі змісту якої вбачається, що поданий з боку ЗДО №3 «Дзвіночок» НМР звіт від 13 січня 2023 року, було не прийнято, відповідно до отриманого результату обробки від ПФ України, з прийняттям останнього лише 28 лютого 2023 року.

Таким чином, винність правопорушника ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП знайшла своє повне підтвердження у суді, і дії останньої вірно і обґрунтовано кваліфіковані за ознаками ст.163-4 ч.1 КУпАП, оскільки, правопорушник ОСОБА_1 , являючись посадовою особою, здійснила несвоєчасне повідомлення ДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян, порушивши порядок подання відомостей про виплачені доходи.

При визначенні стягнення, суд, у відповідності до положень ст.33 КУпАП, враховує обставини та характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність: правопорушник ОСОБА_1 працює, не є особою з інвалідністю, має постійне місце мешкання, має родину, протягом року до адміністративної відповідальності не притягувалась.

Обставин, що, згідно зі ст.34 КУпАП, пом`якшують відповідальність правопорушника, судом не встановлено.

Обставин, що, згідно зі ст.35 КУпАП, обтяжують відповідальність правопорушника, судом не встановлено.

Приймаючи до уваги вищевказане, з урахуванням обставин та характеру вчиненого правопорушення, а також, особи, ступеню вини та майнового стану правопорушника ОСОБА_1 , яка працює, протягом року до адміністративної відповідальності не притягувалась, має постійне місце мешкання, має родину, у своїх поясненнях, наданих у скерованій до суду заяві, свою провину у скоєнні інкримінованого адміністративного проступку не визнала, тощо, і, одночасно, враховуючи відсутність обставин, які пом`якшують та обтяжують відповідальність правопорушника, і, разом з тим, беручи до уваги відсутність тяжких та негативних наслідків від скоєного, в тому числі, беручи до уваги не значний термін прострочення несвоєчасного повідомлення ДПІ відомостей щодо виплачених доходів, суд, надаючи оцінку вказаним обставинам у їх сукупності, вважає, що правопорушнику ОСОБА_1 слід призначити стягнення у виді штрафу, передбаченого санкцією ст.163-4 ч.1 КУпАП, що, на думку суду, буде достатньою мірою відповідальності з метою її виховання, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також, запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

На підставі вимог ст.40-1 КУпАП, суд вважає за необхідне, у відповідності до ст.4 ч.2 п.5 Закону України «Про судовий збір», стягнути з правопорушника ОСОБА_1 судовий збір у сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок, оскільки, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення, у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Речові докази у справі відсутні.

Приймаючи до уваги вищенаведене, керуючись ст.33, ст.40-1, ст.163-4 ч.1, ст.221, ст.284, ст.289, ст.294 КУпАП, суд,

постановив:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП.

Піддати ОСОБА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.163-4 ч.1 КУпАП, адміністративному стягненню у виді штрафу у розмірі 3 (трьох) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що відповідає сумі у розмірі 51 (п`ятдесят одна) гривня.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у сумі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Постанову може бути оскаржено протягом десяти днів з дня її винесення до Хмельницького апеляційного суду через Нетішинський міський суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя:

СудНетішинський міський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.04.2023
Оприлюднено28.07.2023
Номер документу112451678
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —679/308/23

Постанова від 26.04.2023

Адмінправопорушення

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Грибанова Л. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні