Ухвала
від 24.07.2023 по справі 5/178б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

24.07.2023р. Справа № 5/178б

Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., за участю секретаря судового засідання Кухтик С.Ю., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи за заявою кредитора Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, б.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу - Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, б.59, код ЄДРПОУ 44070187) до боржника Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» смт.Володарське, (ЄДРПОУ 35560371) про банкрутство, -

Представники сторін у судовому засіданні участь не приймали

ВСТАНОВИВ:

Господарським судом Донецької області ухвалою від 24.10.2011 за заявою Державної податкової інспекції у Володарському районі, смт.Володарське, порушена справа про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» смт.Володарське, на підставі ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Постановою Господарського суду від 07.11.2011 встановлено факт заборгованості ПП „ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ перед бюджетом у сумі 50494,42рн., що підтверджується матеріалами справи; визнано банкрутом відсутнього боржника Приватне підприємство „ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ, смт.Володарське, зареєстроване Володарською районною державною адміністрацією 30.10.2008р., розташоване за адресою: 87000, Донецька обл., Володарський район, смт. Володарське, вул. Леніна, буд. 134; код ЄДР 35560371; відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено ініціюючого кредитора Державну податкову інспекцію у Володарському районі, смт. Володарське (адреса: 87000, Донецька обл., Володарський район, смт. Володарське, вул. Леніна, 128; код ЄДР 34064177; начальник Є.В. Євтушенко); ліквідатора зобов`язано письмово повідомити про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів та надати суду відповіді.

Ухвалою Господарського суду від 13.08.2012 здійснено заміну ініціюючого кредитора по справі №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» смт. Володарське, а саме: замінено Державну податкову інспекцію у Володарському районі, смт. Володарське на Мангуську міжрайонну державну податкову інспекцію Донецької області Державної податкової служби.

Ухвалою Господарського суду від 24.12.2012 продовжено строк ліквідаційної процедури на шість місяців.

У зв`язку з проведенням антитерористичної операції на території Донецької області, справа №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» смт.Володарське, була втрачена.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 10.04.2019 клопотання Мангуської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області №5/178б від 04.03.2019 №11/8/05-40 про відновлення справи банкрутство №5/178б задоволено; відновлено втрачену справу №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» (код ЄДРПОУ 35560371) смт. Володарське; замінено кредитора у справі - Мангуську міжрайонну державну податкову інспекцію Донецької області Державної податкової служби (код ЄДРПОУ 38140226) на його правонаступника Мангуську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39885059).

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 24.04.2019 замінено кредитора у справі №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» Мангуську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39885059) на його правонаступника Головне управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028).

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 18.10.2019 замінено кредитора у справі - Головне управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028) на його правонаступника Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).

Розпорядженням Господарського суду Донецької області 29.10.2020 у зв`язку з відрахуванням судді Тарапати С.С. зі штату суддів Господарського суду Донецької області справа №5/178б передана на повторний автоматичний розподіл справ.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.10.2020 справу №5/178б про банкрутство підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ`передано на розгляд судді Зекунова Е.В.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 09.11.2020 прийнято до провадження суддею Зекуновим Е.В. справу №5/178б про банкрутство підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ»(код ЄДРПОУ 35560371).

Ухвалою суду від 25.10.2021 клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 06.10.2021 про заміну сторони її правонаступником у справі №5/178б задоволено. Замінено сторону (кредитора) у справі №5/178б Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826) його правонаступником Державною податковою службою України (04053, м.Київ, Львівська площа, б.8, код ЄДРПОУ 43005393) в особі відокремленого підрозділу - Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, б.59, код ЄДРПОУ 44070187).

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 06.07.2023 призначено судове засідання щодо подальшої процедури у справі №5/178б на 24.07.2023 об 11:30, каб.412.

Станом на 24.07.2023 ліквідатором звіт про проведену роботу, ліквідаційний баланс банкрута та документи, передбачені ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства, а також документи витребувані ухвалою від 06.06.2023 від кредитора, ліквідатора до суду не надходили.

Судове засідання 24.07.2023 відбулось за відсутності представників сторін, явка яких обов`язковою не визнавалась.

На виконання ухвали господарського суду Донецької області від 06.07.2023 у справі №5/178б до суду від Головного управління ДПС у Львівській області, яка виконує повноваження Головного управління ДПС у Донецькій області щодо супроводження судових справ стороною в яких виступає ГУ ДПС у Донецькій області (наказ ДПС України від 28.07.2022 року №490), надійшли пояснення у справі №5/178б.

Зі змісту поданих пояснень вбачається, що єдиний кредитор у справі (він же ліквідатор) вважає, що для визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі суд повинен застосувати автоматизовану систему визначення арбітражних керуючих, оплату послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснювати за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав).

Як вбачається з матеріалів відновленої справи №5/178б, провадження у даній справі порушено на підставі ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Відповідно ч. 1 ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом незалежно від розміру вимог до боржника та строку виконання зобов`язань кредитором може бути подана заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника у разі, якщо керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника.

Згідно п. 104 Постанови № 15 Пленуму Верхового суду України від 18.12.2009р. „Про судову практику в справах про банкрутство заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника є підставою для порушення провадження у справі у випадку наявності будь-якої з підстав, передбачених частиною першою статті 52 Закону.

Відповідно до положень законодавства про банкрутство, яке діяло на момент порушення справи №5/178б, ліквідатором було призначено ініціюючого кредитора Державну податкову інспекцію у Володарському районі, смт. Володарське (адреса: 87000, Донецька обл., Володарський район, смт. Володарське, вул. Леніна, 128; код ЄДР 34064177; начальник Є.В. Євтушенко).

Обов`язкового призначення ліквідатором саме арбітражного керуючого закон на той час не визначав.

З 21.10.2019 року введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства (далі КузПБ), який встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника-юридичної особи або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.

Пунктом 4 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.

З урахуванням приписів Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи №5/178б про банкрутство ПП «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» судом здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.

Щодо призначення ліквідатором арбітражного керуючого.

Єдиним кредитором у справі є - Головне управління ДПС у Донецькій області.

Приписи КУзПБ передбачають, що участь кредитора у справі про банкрутство не може бути формальною. Будучи учасником такого провадження кредитор наділений широким обсягом прав та повноважень, в тому числі, прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого (п.5.ч.5 ст.48 КУзПБ), звернення до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого (п.4.ч.8 ст.48 КУзПБ).

Відповідно до положень законодавства про банкрутство, яке діяло на момент порушення справи №5/178б, ліквідатором тоді було призначено ініціюючого кредитора Державну податкову інспекцію у Володарському районі, смт. Володарське (адреса: 87000, Донецька обл., Володарський район, смт. Володарське, вул. Леніна, 128; код ЄДР 34064177; начальник Є.В. Євтушенко), правонаступником якого є Головне управління ДПС у Донецькій області.

За змістом статей 61, 62, 63, 64 КУзПБ ліквідатор з дня свого призначення, зокрема, проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута, формує ліквідаційну масу з усіх видів майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлених в ході ліквідаційної процедури, за рахунок коштів, одержаних від продажу якого (майна та майнових активів боржника), здійснюється задоволення вимог кредиторів.

Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі №903/975/14, від 27.02.2020 у справі №910/21227/16, від 25.06.2020 у справі №44/484-б).

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, КУзПБ передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення. Аналогічний принцип передбачався Законом про банкрутство, чинним на момент введення ліквідаційної процедури щодо боржника у цій справі.

Принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора встановлює, зокрема, критерій обґрунтованості сумнівів щодо повноти дій ліквідатора, таким чином покладає на особу, яка має обов`язок обґрунтовувати, що саме не вчинив ліквідатор і як це вплинуло на результат формування ліквідаційної маси (висновки, викладені у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 06.06.2018 у справі №904/4863/13, від 28.11.2019 у справі №904/6144/16, від 10.12.2020 у справі №916/95/18).

Матеріали справи не містять доказів здійснення ліквідатором - Головним управлінням ДПС у Донецькій області ліквідаційних дій та подання до суду звіту та ліквідаційного балансу.

У матеріалах справи №5/178б відсутні будь-які належні та допустимі докази призначення ліквідатором ТОВ «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» арбітражного керуючого.

Проте, в силу приписів КУзПБ проведення процедури банкрутства ліквідації боржника без участі арбітражного керуючого неможливе.

За таких обставин, враховуючи положення ст.48 КУзПБ, суд вважає за необхідне зобов`язати кредитора надати суду кандидатуру арбітражного керуючого на призначення його ліквідаторам (разом з відповідною заявою арбітражного керуючого).

Щодо сплати основної грошової винагороди арбітражного керуючого.

Кодексом з процедур банкрутства визначено, що сплата грошової винагороди арбітражного керуючого в справі про банкрутство можлива за рахунок: 1) авансування коштів заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду; 2) коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності; 3) коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі; 4) коштів створеного комітетом кредиторів фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Зі змісту ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства слідує, що нарахування і виплата грошової винагороди арбітражному керуючому здійснюється за безпосередньої участі зборів кредиторів або комітету кредиторів боржника, оскільки це позначається на розмірі задоволення їх кредиторських вимог.

При цьому, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Водночас, господарський суд відзначає, що згідно з абзацом 7 статті 43 Конституції України право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Надання послуг арбітражного керуючого відбувається виключно на платній основі. Законодавством не передбачено випадків здійснення своїх повноважень арбітражним керуючим безоплатно.

Виходячи з аналізу наведених норм, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника у зв`язку з відсутністю таких коштів, то оплата послуг арбітражного керуючого, зокрема ліквідатора, має здійснюватися за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

Матеріали відновленої справи №5/178б не містять відомостей про наявність у боржника будь-яких майнових активів.

Таким чином, виходячи з наведеного та враховуючи норми статті 43 Конституції України, відповідно до якої, право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом, та з урахуванням усталеної практики Верховного Суду щодо відсутності впливу на оплату послуг ліквідатора наявність чи відсутність майна боржника, господарський суд вважає, що прийняття рішення про ліквідацію боржника та затвердження звіту ліквідатора не можливо без вирішення всіх процесуальних питань, у тому числі без визначення джерела оплати послуг (грошової винагороди та здійснення витрат ліквідатора) арбітражного керуючого ПП «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ».

За таких обставин, суд вважає за необхідне зобов`язати кредитора надати суду відомості про порядок, спосіб та джерела оплати послуг арбітражного керуючого за виконання послуг ліквідатора Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ».), враховуючи відсутність у боржник майнових активів.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне відкласти судове засідання щодо подальшої судової процедури ліквідації у справі №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ».

Керуючись статтями 2, 9, 28, 48, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 12, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

У Х В А Л И В:

Судове засідання щодо подальшої судової процедури ліквідації у справі №5/178б про банкрутство Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ» відкласти на 04.09.2023 об 11:00, каб.№412. Явка сторін не обов`язкова.

Зобов`язати кредитора вирішити питання щодо визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі; відповідне клопотання із заявою арбітражного керуючого про згоду на участь у справі надати суду.

Зобов`язати кредитора повідомити суд про порядок, спосіб та джерела оплати послуг арбітражного керуючого за виконання послуг ліквідатора Приватного підприємства «ЖИЛКОМСЕРВІС-ЛВ».

Повідомити сторони, що у зв`язку із запровадженням на території України воєнного стану, на підставі рекомендацій Ради суддів України, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів і працівників суду, у відповідності до розпорядження керівництва суду, доступ до приміщення суду тимчасово обмежено та запропоновано дистанційне спілкування шляхом електронного та поштового листування, судові засідання за особистої участі учасників судового процесу не проводяться

Повідомити сторін, що заяви по суті справи, заяви з процесуальних питань, клопотання, пояснення, додаткові письмові докази, висновки експертів, можуть бути ними подані в електронному вигляді на електронну пошту суду або через особистий кабінет в системі «Електронний суд». Вхід до системи "Електронний суд" https://id.court.gov.ua/.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://dn.arbitr.gov.ua.

Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи та або/ телефонограмою

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Е.В. Зекунов

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення24.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112457745
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/178б

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 01.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 04.09.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 31.08.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 06.07.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні