номер провадження справи 12/215/21-15/35/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.07.2023 Справа № 908/3546/21
м. Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Горохова І.С., розглянувши матеріали
за позовом Бердянської міської ради, 71118, Запорізька область, м. Бердянськ, пл. Єдності, буд.2
до відповідача Приватного підприємства БРОК.АРТС, 71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Портова (Урицького), буд. 3-Д, корпус 2, офіс 15
про внесення змін до договору оренди землі
за участю секретаря судового засідання Кабак І.Ю.
за участю представників сторін та учасників процесу:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: не з`явився;
суть спору
Бердянська міська рада звернулась до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою за вих. № 001-2560/48-1 від 22.11.2021 до Приватного підприємства «БРОК.АРТС» про внесення змін до договору оренди землі від 04.07.2007.
Разом з тим, в пункті 3 прохальної частини позовної заяви позивач просить суд провести розгляд справи за участю представника позивача в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.2021 позовну заяву передано для розгляду судді Смірнову О.Г.
Ухвалою суду від 06.01.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 12/215/21, визначено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 17.01.2022 об 11 год. 00 хв.
Ухвалою суду від 17.01.2022 позовну заяву залишено без руху в порядку ч. 11 ст. 176 ГПК України.
01.02.2022 на адресу суду від позивача надійшла заява за вих. № 55 від 26.01.2022, відповідно до якої усунуто недоліки, які зумовили залишення позовної заяви без руху. Разом з тим у вказаній заяві позивач просить суд провести судові засідання у справі в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з виростанням власних технічних засобів.
Ухвалою від 15.02.2022 продовжено розгляд справи № 908/3546/21, призначено судове засідання на 16.03.2022 о 10 год. 30 хв.
Ухвалою суду від 14.03.2022 у зв`язку з наявністю обставин, що загрожують життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду в умовах збройної агресії проти України судове засідання у справі № 908/3546/21 перенесено на іншу дату. Ухвалено, що дата, час та місце проведення судового засідання буде повідомлено судом додатково, відповідною ухвалою.
Розпорядженнями керівника апарату суду від 13.02.2023 № П-73/23, відповідно до пунктів 2.3.3, 2.3.47, 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, враховуючи відрядження судді Смірнова О.Г. до Господарського суду Київської області призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 908/3546/21.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу справи між суддями від 13.02.2023 справу № 908/3546/21 передано на розгляд судді Горохову І.С.
16.02.2023 ухвалою суду прийнято справу № 908/3546/21 до розгляду, присвоєно справі номер провадження 12/215/21-15/35/23, призначено підготовче засідання на 16.03.2023.
Ухвалою суду 16.03.2023 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів. Підготовче засідання відкладено на 17.04.2023. Сторонам запропоновано виконати вимоги ухвали від 16.02.2023.
17.04.2023 від представника позивача до суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з тим, що представник позивача буде знаходитись поза межами міста у вказану дату.
Ухвалою суду 17.04.2023 відкладено підготовче засідання на 17.05.2023.
02.05.2023 від представника позивача надійшло клопотання про ознайомлення з матеріалами справи.
Ухвалою суду 17.05.2023 було закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 12.06.2023. Розгляд справи відкладався.
Технічна фіксація судового процесу не здійснювалась за відсутності представників сторін.
Позов заявлено з тих підстав, що між позивачем та відповідачем було укладено договір оренди землі. Рішенням Бердянської міської ради затверджено нормативну грошову оцінку земель в межах території м. Бердянськ Запорізької області. На адресу відповідача направлено пропозицію із внесенні змін до договору оренди землі. Зміни до договору внесені не були. Просить позов задовольнити повністю.
Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено:
Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об`єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України «Про правовий режим воєнного стану» заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
У зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 34, 38, 39, 41 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Указом Президента України № 259/2022 від 18.04.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Згідно з Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 року № 2263-IX.
Указом Президента України № 341/2022 від 17.05.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України № 573/2022 від 12.08.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб 21.11.2022.
Указом Президента України № 757/2022 від 07.11.2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 06.02.2023 № 58/203, затвердженого Законом України від 07.02.2023 № 2915-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного тану в Україні» продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
11 лютого 2023 року Президентом України підписано Закон України № 8419 (закон № 2915-IX) «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» та продовження строку дії воєнного стану та загальної мобілізації в Україні з 19 лютого 2023 року строком на 90 діб (тобто до 20 травня).
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 02.05.2023 № 3057-ІХ затверджено Указ Президента України від 1 травня 2023 року N 254/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб (до 18 серпня 2023 року).
Відповідно до п. 21 Розділу ІХ Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, особливості судових викликів та повідомлень, направлення копій судових рішень учасникам справи, у разі якщо адреса їх місця проживання (перебування) чи місцезнаходження знаходиться на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, визначаються законами України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" та "Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції".
Відповідно до ст. 121 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, Якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають офіційної електронної адреси, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання.
Суд викликає або повідомляє таких учасників справи про дату, час і місце інших судових засідань чи про вчинення відповідної процесуальної дії через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання або вчинення відповідної процесуальної дії.
З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.
Учасники справи, остання відома адреса місця проживання (перебування) чи місцезнаходження яких знаходиться на тимчасово окупованій території і які не мають офіційної електронної адреси, повідомляються про ухвалення відповідного судового рішення шляхом розміщення інформації на офіційному веб-порталі судової влади з посиланням на веб-адресу такого судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень або шляхом розміщення тексту відповідного судового рішення на офіційному веб-порталі судової влади України, з урахуванням вимог, визначених Законом України "Про доступ до судових рішень", у разі обмеження доступу до Єдиного державного реєстру судових рішень.
З моменту розміщення такої інформації вважається, що особа отримала судове рішення.
Передбачений цією статтею порядок виклику в суд та повідомлення про судове рішення може застосовуватися стосовно інших учасників судового процесу, адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи яких знаходиться на тимчасово окупованій території, якщо від цього залежить реалізація ними своїх процесуальних прав і обов`язків.
На день ухвалення рішення у справі судом перевірено місцезнаходження відповідача та місцезнаходженням Приватного підприємства «БРОКС.АРТС» (ідентифікаційний код юридичної особи 34909636) є: вул. Урицького буд. 3-Д, корпус 2, офіс 15, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, Україна.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» уся територія Бердянського району Запорізької області до якого входить м. Бердянськ віднесено до тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України.
Ухвала суду від 16.02.2023, 16.03.2023, 17.04.2023, 17.05.2023, 12.06.2023 була розміщена на офіційному сайті суду та надіслана на відомі електронні адреси сторін. надіслана на електронну адресу сторін у справі зазначену в позові. Також ухвала суду від 13.12.2021 була надіслана на поштову адресу сторін у справі.
Позовна заява з додатками була надіслана позивачем на поштову адресу Приватного підприємства «БРОК.АРТС»: вул. Урицького буд. 3-Д, корпус 2, офіс 15, місто Бердянськ, Запорізька область, 71100, Україна.
Заяви по суті справи від відповідача з доказами в їх обґрунтування до суду не надходили.
12.07.2023 судом прийнято рішення по справі.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, суд установив.
04.07.2007 року між Бердянською міською радою (орендодавець) та Приватним підприємством «БРОК.АРТС» (орендодавець) було укладено договір оренди землі, площею 0,8847 га (кадастровий номер 2310400000:07:009:0016), розташованої за адресою: вул. Макарова (в районі дитячого санаторію), у місті Бердянськ Запорізької області (договір).
Договір зареєстрований у Бердянському районному відділі Запорізької регіональної філії Дії «Центр ДЗК при Держкомземі України», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.09.2007 за № 040726500334.
До договору вносилися відповідні зміни на підставі:
- угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 14.03.2008;
- додаткової угоди про внесення змін до договору оренди землі від 10.09.2014: пунктами 1 та 15 договору обумовлено, що орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне володіння і користування земельну ділянку для будівництва готелю котеджного типу. Цільове призначення земельної ділянки: іншої комерційної діяльності (код УКЦВЗ: 1.11.6).
Згідно з пунктом 8 договору, договір укладено строком до 01.06.2025.
Відповідно до пункту 5 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого управлінням Держгеокадастру у Бердянському районі Запорізької області від 24.06.2014 № 4236-м, становить 1 049 077,26 гривень.
Відповідно до пункту 9 договору, річна орендна плата вноситься орендарем в грошовій формі в розмірі 3 % (трьох відсотків) від її нормативної грошової оцінки з урахуванням щорічної індексації.
Пунктом 13 договору встановлено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до пункту 36 договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.
Рішенням тридцять дев`ятої сесії Бердянської міської ради VI скликання від 12.07.2013 № 62 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в межах території м. Бердянськ» затверджено нормативну грошову оцінку земель в межах території м. Бердянськ Запорізької області.
З метою недопущення втрат місцевого бюджету виконавчим комітетом Бердянської міської ради було замовлено витяг від 26.07.2018 № б/н з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Відповідно до витягу від 26.07.2018 № б/н з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за Договором, який видано міськрайонним управлінням у Бердянському районі та м. Бердянську Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, нормативна грошова оцінка цієї земельної ділянки становить 9 950 132,43 гривні.
Бердянською міською радою, з метою приведення договірних відносин відповідно до чинного законодавства України та їх врегулювання у позасудовому порядку, на адресу відповідача направлялась пропозиції від 13.08.2019 № 01-1929/31-1 та 17.09.2018 № 01-6229/31 щодо необхідності внесення змін до договору з додаванням примірників додаткових угод та копією витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 26.07.2018 № б/н.
На час звернення до суду зміни до договору не внесено, додаткова угода не підписана.
Відповідно до положень ст. 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими па відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно з пунктами 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин: затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.
Частиною 1 ст. 632 Цивільного кодексу України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України, частини 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі».
За змістом статті 1 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Пунктами 288.5.1, 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що мінімальна орендна плата встановлена у розмірі трьох відсотків нормативної грошової оцінки землі.
Таким чином, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється й річна сума податкового зобов`язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Положеннями п. 2 ч, 1 ст. 13, ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування грантів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі» істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату.
З урахуванням положень ст. 632 Цивільного кодексу України, ст. 288 Податкового кодексу України і статей 15, 21 Закону України «Про оренду землі» нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 632 Цивільного кодексу України зміна ціпи після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно зі ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною другою цієї статті визначено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно з ч. 3 ст. 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов`язання змінюється або припиняються з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Статтею 30 Закону України «Про оренду землі» визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Виходячи зі змісту статей 632, 651, 653 Цивільного кодексу України та ст. 30 Закону України «Про оренду землі» слід дійти висновку про те, що за загальним правилом зміна умов договору, в тому числі в частині розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати і рішення про зміну нормативної грошової оцінки є обов`язковим, за умови погодження сторонами у договорі можливості перегляду розміру орендної плати у разі прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати або ж у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі, що передбачено пунктом 13 договору, який обумовлює підстави для внесення змін до Договору.
Відтак оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, а нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є обов`язковою підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої сторонами в Договорі.
Відповідно до ст. 172 Цивільного кодексу України територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
Згідно ст. 181 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.
Положеннями ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і в межах, визначених цим та іншими законами.
Згідно з ч. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. Міська рада має виключну компетенцію в сфері розпорядження землею.
Статтею 83 Земельного кодексу України закріплено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної* та державної власності.
Згідно з ч. 5 ст. 60 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Частиною 6 ст. 60 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, ідо доцільність, порядок та умови відчуження об`єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об`єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
З урахуванням викладеного, суд вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають у повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236-238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив
Позов задовольнити повністю.
Внести зміни до договору оренди землі від 04.07.2007, зареєстрованого у Бердянському районному відділенні Запорізького регіональної філії ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України», про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.09.2007 за № 040726500334, укладеного між Бердянською міською радою та Приватним підприємством «БРОК.АРТС» про оренду земельної ділянки площею 0,8847 га (кадастровий номер 2310400000:07:009:0016), розташованої за адресою: вул. Макарова (в районі дитячого санаторію) у місті Бердянськ Запорізької області, наданої для будівництва готелю котеджного типу, наступного змісту:
«Пункт 5 розділу «Об`єкт оренди» викласти в наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого міськрайонним управлінням у Бердянському районі м. Бердянську Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 26.07.2018 б/н, становить 9 950 132,43 грн (дев`ять мільйонів дев`ятсот п`ятдесят тисяч сто тридцять дві гривні 43 коп.)».
Стягнути з Приватного підприємства «БРОК.АРТС» (вул. Портова (Урицького) буд. 3-Д, корпус 2, офіс 15, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 34909636) на користь Бердянської міської ради (пл. Єдності 2, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100, Україна, ідентифікаційний код юридичної особи 20525153) судовий бір у розмірі 2270,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 коп.). Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 27 липня 2023 року.
Суддя І. С. Горохов
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2023 |
Оприлюднено | 31.07.2023 |
Номер документу | 112457880 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Горохов І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні