Ухвала
від 27.07.2023 по справі 200/3731/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

27 липня 2023 року Справа №200/3731/23

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Галатіна О.О., ознайомившись з матеріалами позовної заяви Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" про стягнення на користь Державного бюджету України адміністративногосподарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році, суд -

В С Т А Н О В И В:

На адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" про стягнення на користь Державного бюджету України адміністративногосподарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році.

Ухвалою суду від 21 липня 2023 року позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" про стягнення на користь Державного бюджету України адміністративногосподарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році - залишено без руху.

Встановлено позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви, протягом якого позивач має надати до суду: оригінал документу про сплату судового збору у встановленому порядку і розмірі, доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

26 липня 2023 року на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору у зв`язку с тяжким матеріальним становищем. Просить відстрочити сплату судового збору за подання адміністративного позову.

Інших недоліків позовної заяви, що викладені в ухвалі суду від 21 липня 2023 року позивачем усунуто не було.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Засади сплати судового збору встановлені Законом України "Про судовий збір". Згідно частини 1 статті 3 цього Закону судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду (стаття 2 Закону).

Наведені норми кореспондують із приписами ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, якою передбачено обов`язок додання до позову документу про сплату судового збору.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про судовий збір" та статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Разом із цим, обов`язок сплати судового збору слугує гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду, відповідає встановленим ст. 129 Конституції України основним засадам судочинства, а саме: рівності усіх учасників судового процесу перед законам і судом.

Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23 січня 2015 року № 2 Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI Про судовий збір доведено до відома суддів апеляційних, окружних адміністративних судів та місцевих загальних судів довідку про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Закону України Про судовий збір, якою у розділі Відстрочення та розстрочення сплати судового збору, звільнення від його сплати зазначено, що обмежене фінансування бюджетних установ не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.

Крім цього, як витікає з ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір та статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про звільнення від сплати судового збору або відстрочення сплати судового збору визначальною умовою є надання оцінки майновому стану особи. Заявником не надано достатніх доказів ускладненого фінансового становища.

Виходячи з наступного, суд приходить до висновку, що клопотання про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає через необґрунтованість.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня 2023 року складає 2684,00 грн.

За приписами пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, справляється 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Позовні вимоги про стягнення на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році у розмірі 9986,31 грн. та пеню у розмірі 631,21 грн. - є майновими.

Таким чином, судовий збір за даною позовною заявою позивачу необхідно сплатити в сумі 2684.00 (1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Поряд із цим, як вже зазначено в ухвалі про залишення позовної заяви без руху від 21 липня 2023 року, відповідно до ч. 9 ст. 44 КАС України: у разі подання до суду документів в електронній формі учасник справи зобов`язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

Позивачем через підсистему "Електронний суд" надіслана до суду позовна заява з додатками до неї.

Доказів направлення відповідачу позову з додатками позивачем надано не було.

Таким чином, Позивачу необхідно надати до суду доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

Між тим, згідно частини 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

В позовній заяві позивач посилається на те, що згідно з інформації з Пенсійного фонду України про створення товариством з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" кількість робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 10 осіб.

Проте, такого доказу не надано суду.

Отже, позивачу необхідно надати (лист, тощо) Пенсійного фонду України про створення товариством з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" кількість робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 10 осіб.

За приписами частини першої, другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Відповідно до ч. 1 ст. 118 КАС України, процесуальні строки це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.

Згідно з ч. 2 ст. 121 цього Кодексу, встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку про необхідність продовження на три дні строку для усунення недоліків позовної заяви.

Керуючись ст.ст. 121, 161, 256 КАС України суд,

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю про відстрочення сплати судового збору за подання адміністративного позову відмовити.

Продовжити строк на усунення недоліків за позовною заявою Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту ociб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" про стягнення на користь Державного бюджету України адміністративногосподарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році.

Встановити особі, яка звернулася із позовною заявою, триденний строк від дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Недоліки позовної заяви мають бути усунені шляхом надання до суду: оригінал документу про сплату судового збору у встановленому порядку і розмірі, доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів, (лист, тощо) Пенсійного фонду України про створення товариством з обмеженою відповідальністю "АР СІ ІНСПЕКШЕН УКРАЇНА" кількість робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 10 осіб.

Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктом 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 3 ст. 293 КАС України, заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.

Інформацію щодо роботи суду можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: https://adm.dn.court.gov.ua.

Суддя О.О. Галатіна

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112464806
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —200/3731/23

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні