Рішення
від 26.07.2023 по справі 380/3200/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2023 року

справа №380/3200/23

провадження № П/380/3231/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» (вул. Механізаторів, 25, с. Сапіжанка, Львівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 44162356) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення,-

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» до Головного управління ДПС у Львівській області, в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року № 12323/13-01-07-10;

- стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» суму сплаченого судового збору за подання позовної заяви у розмірі 7002,68 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень ГУ ДПС у Львівській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області було проведено документальну позапланову перевірку ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» з питань дотримання вимог валютного законодавства по зовнішньоекономічному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15. За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт від 02.11.2022 №13651/13-01-07-10/44162356, згідно якого в результаті перевірки інформації ДПС України від 05.09.2022 № 10109/7/99-00-07-05-02-07 про виявлені факти ненадходження в установлені Національним банком України граничні строки розрахунків грошових коштів чи товарів по ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» станом на 01.08.2022, який надав AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» до НБУ, згідно з Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотримання резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженою Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 7, по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 (дата закінчення авансового платежу 05.07.2021 року), укладеному з фірмою-нерезидентом Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина), встановлено порушення п. 3 статті 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту валютні операції» (із змінами та доповненнями) та п. 21 розділу II Постанови №5, в частині порушення граничних строків розрахунків по імпортних операціях.

На підставі даного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2022 року № 12323/13-01-07-10, яким до позивача застосовано штраф (фінансову санкцію) в розмірі 466844,97 грн. за порушення вимог п. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту валютні операції».

Позивач скористався своїм правом визначеним п. 56.1 ст. 56 ПК України та провів процедуру адміністративного оскарження рішення відповідача до Державної податкової служби України. Проте, рішенням ДПС України від 30.01.2023 № 2130/6/99-00-06-01-02-06 позивачу відмовлено у задоволенні скарги, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Позивач зазначає, що ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» та Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) шляхом листування з посиланням на лист Торгово-промислова палати України № 2024/02.0-7.1 від 28 лютого 2022 року, визначили, що для них настали форс-мажорні обставини. Вважає, що терміни розрахунків по контракту від 25.05.2021 № UA-2021-I5, укладеного між ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» та компанією Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) є автоматично продовжені на підставі спрощеної процедури засвідчення факту форс-мажорних обставин, визначеного згідно інформації розмішеної на офіційному сайті Торгово-промислової палати України та у листі від 28.02.2022. З наведених обставин позивач просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 24.02.2023 відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання на 14.03.2023.

Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначає, що за результатами перевірки інформації ДПС України від 05.09.2022 № 10109/7/99-00-07-05-02-07 про виявлені факти ненадходження в установлені Національним банком України граничні строки розрахунків грошових коштів чи товарів по ТО В «ЗЕРНО ЕЛЕВЕИТ» станом на 0.1.08.2022, яка надана AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» (МФО 300335) до НБУ, згідно з Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженою Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №7, по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 (дата здійснення авансового платежу 05.07.2021 року), укладеному з фірмою-нерезидентом Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина), встановлено порушення п.3 статті 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VI11 «Про валюту і валютні операції» (із змінами та доповненнями) та п.21 розділу 1.1. Постанови №5, в частині порушення граничних строків розрахунків по імпортних операціях. Щодо встановлення форс-мажорних обставин під час введення воєнного стану, представник відповідача зазначає, що відповідно до діючого законодавства України форс-мажор звільняє лише від відповідальності за порушення зобов`язання, що сталося внаслідок такого форс-мажору, але не звільняє від виконання відповідного зобов`язання і не є підставою для припинення зобов`язань. Крім цього вказує, що існування карантину як особливих обставин життя країни чи області не є форс-мажором. Карантин стане форс-мажорною обставиною лише у випадку, якщо особа доведе неможливість виконання зобов`язань, передбачених умовами договору, саме через нього. Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні скаржник, який покликається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов`язання, повинен довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку. З наведених підстав просить відмовити в задоволенні позову.

У поданій до суду відповіді на відзив, представник позивача вказав, що Львівською ТПП було видано сертифікат № 4600-22-1923, що підтверджує дію форс-мажорних обставин (обставини непереборної сили), що настали - 05 липня 2022 року та тривають станом на -23 грудня 2022 року. Тому вище вказаний сертифікат підтверджує відсутність у позивача порушень ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», п. 21 Постанови Правління Національного Банку України №5 від 02.01.2019 р.; п. 14 Постанови Правління Національного Банку України № 18 від 24.02.2022 р: перед Національним Банком України, Державною податковою службою України - внаслідок настання форс-мажорних обставин. Наявність підтверджених ТПП України форс-мажорних обставин, на думку представника позивача, відповідно до пп.112.8.9. п.112.8 ст. 112 Податкового кодексу України та п. 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», звільняє Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» від відповідальності за порушення вимог п. З ст. 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» та нарахування позивачу пені за п. 5 ст. 13 зазначеного Закону з 05.07.2022 по 01.08.2022.

14.03.2023 підготовче засідання відкладено на 28.03.2023 за клопотанням представника позивача для ознайомлення із відзивом на позов.

28.03.2023 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження, справу призначено до розгляду по суті на 12.04.2023.

12.04.2023 розгляд справи не відбувся у зв`язку із перебуванням головуючого-судді на лікарняному.

03.05.2023 оголошено перерву в судовому засіданні перед дослідженням доказів до 17.05.2023.

17.05.2023 продовжено перерву в судовому засіданні до 21.06.2023 за клопотанням представника відповідача для ознайомлення із додатковими поясненнями позивача.

21.06.2023 оголошено перерву в судовому засіданні до 11.07.2023 для долучення перекладу доказів у справі.

11.07.2023 суд, заслухавши думку представників сторін, які незаперечували проти переходу у письмове провадження, протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Заслухавши вступні промови представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

25.05.2021 року між ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» (Покупець) та Firma Convex International GmbH (Продавець, Федеративна Республіка Німеччина) було укладено зовнішньоекономічний контракт №UA-2021-15 на предмет поставки обладнання в кількості, комплектності, по якості, з технічними характеристиками, по цінах і в терміни згідно з додатками до даного контракту, які діють з моменту їх підписання та складають невід`ємну частину контракту.

Згідно положень даного контракту та додатку № 1до даного контракту, сторонами визначено наступні умови його виконання, а саме:

- згідно статті 3 «Ціна та умови розрахунку» вказаного контракту, загальна вартість товару (обладнання для очистки, сушіння і зберігання зернових культур) складає 5785565,00 євро на умовах DAP Сапіжанка, Україна (Інкотермс-2020);

- згідно пункту 2 «Умови поставки» додатку № 1 до контракту, Продавець зобов`язується поставити товар не пізніше 7 місяців з дати отримання Продавцем авансування у відповідності до пункту 3 даного додатку. Пункт доставки товару: Україна, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, с. Саніжанка;

- згідно пункту 3 «Умови оплати» додатку № 1 до контракту, порядок оплати за товар наступний: оплата авансового платежу в розмірі 15% вартості контракту, що складає 867834,75 євро здійснюється Покупцем шляхом банківського переказу на рахунок Продавця упродовж 10 календарних днів після отримання інвойсу від Продавця, оплата залишкової частини вартості товару в розмірі 85%, що складає 4917730,25 євро здійснюється на умовах розтермінування платежів (товарного кредиту) під страхове покриття експортного кредитного агентства Euler Hermes. Розтермінування платежів надається терміном на 5 років;

- згідно статті 9 «Форс-мажор» даного контракту, сторони погодили, що у випадку виникнення форс-мажорних обставин (пожежа, повені, землетруси, блокада, війна), а також тих обставин, які знаходяться поза сферою контролю сторони, яка не виконала контракт, сторони не несуть відповідальності за невиконання будь-якої умови контракту. Доказом наявності таких обставин може слугувати довідка, яка видається Торгово-промисловою палатою сторони Продавця або відповідно Покупця;

- згідно статті 10 «Порядок вирішення суперечностей» сторони повні застосувати всі заходи для вирішення суперечностей і неузгоджень мирним шляхом, в іншому випадку всі суперечності підлягають розгляду в суді м. Кельн у відповідності з діючим законодавством Федеративної Республіки Німеччина.

На підставі наказу Головного управління ДПС у Львівській області від 25.10.2022 № 2550-ПП та направлень від 25.10.2022 № 8292, 8293, старшими державними інспекторами відділу перевірок фінансових операцій управління податкового аудиту ГУ ДПС у Львівській області, на підставі пп. 191.1.4, п. 191.1 ст. 191, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.73.3 ст.73, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п. 82.2 ст.82, п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» з питань дотримання вимог валютного законодавства по імпортному контракту від 25.05.2021 № UA-2021-15, дата здійснення авансового платежу - 05.07.2021 року, відповідно до отриманої податкової інформації Національного Банку України про виявлені уповноваженим банком (агентом валютного нагляду) - AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» (МФО 300335) факти порушення встановлених Національним банком України граничних строків розрахунків станом на 01.08.2022, згідно з Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженою Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №7, та на виконання статей 12 і 13 Закону Україні № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», яка надіслана листом ДПС України від 05.09.2022 № 10109/7/99-00-07-05-02-07. Перевірка проводилась з 25.10.2022 по 31.10.2022 року.

За результатами перевірки, працівниками контролюючого органу складено акт від 02.11.2022 №13651/13-01-07-10/44162356.

Відповідно до вказаного акту, контролюючим органом встановлено, що на виконання умов імпортного контракту від 25.05.2021 № UA-2021-15, ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» 05.07.2021 здійснено переказ кошів з валютного рахунку НОМЕР_1 , відкритого в AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» (МФО 300335) на користь нерезидента - Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) на загальну суму 867834,75 євро (15% вартості обладнання) наступним чином:

- 25.06.2021 в сумі 450000,00 євро згідно платіжного доручення № 1.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», з урахуванням пунктів розділу II Постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті» від 02.01.2019 № 5 (із змінами та доповненнями), граничний строк надходження товару - 24.06.2022 року;

- 05.07.2021 в сумі 41 7834,75 євро згідно платіжного доручення № 2.

Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», з урахуванням пунктів розділу II Постанови Правління НБУ «Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті» від 02.01.2019 № 5 (із змінами та доповненнями), граничний строк надходження товару - 04.07.2022 року.

Товар по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15, на загальну суму 686102,00 євро поступив на митну територію України з дотриманням граничних строків розрахунків згідно наступних митних декларацій (МД):

- від 02.06.2022 №UA209170/2022/039114 в сумі 542892,00 євро, товар - ємності з чорних металів, призначені для зберігання зернових культур, у розібраному вигляді -3 шт., код УКТ ЗЕД 730900900000;

- від 15.06.2022 №UA209170/2022/043180 в сумі 1432102,00 євро, товар - лінія обладнання та машин для очищення, сортування та калібрування насіння, у розібраному вигляді - 1 шт., код УКТ ЗЕД 84371000000.

Крім того, нерезидентом - Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) 01.08.2022 року (банківська виписка від 01.08.2022) повернуто кошти в сумі 181732,75 євро по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 на валютний рахунок ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» № НОМЕР_1 (AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ») порушенням граничних строків розрахунків (порушення п. 3 статті 13 Закону 2473), кількість днів прострочення складає 28 днів.

За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт від 02.11.2022 №13651/13-01-07-10/44162356, згідно якого в результаті перевірки інформації ДПС України від 05.09.2022 № 10109/7/99-00-07-05-02-07 про виявлені факти ненадходження в установлені Національним банком України граничні строки розрахунків грошових коштів чи товарів по ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» станом на 01.08.2022, який надав AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ» до НБУ, згідно з Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотримання резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженою Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 7, по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 (дата закінчення авансового платежу 05.07.2021 року), укладеному з фірмою-нерезидентом Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина), встановлено порушення п. 3 статті 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту валютні операції» (із змінами та доповненнями) та п. 21 розділу II Постанови №5, в частині порушення граничних строків розрахунків по імпортних операціях.

На підставі даного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2022 року № 12323/13-01-07-10, яким до позивача застосовано штраф (фінансову санкцію) в розмірі 466844,97 грн. за порушення вимог п. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту валютні операції» з 05.07.2022 по 01.08.2022.

Відповідно до п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України, позивач звернувся до Державної податкової служби України із скаргою на рішення відповідача податкове повідомлення-рішення від 22.11.2022 року. Проте, рішенням ДПС України від 30.01.2023 № 2130/6/99-00-06-01-02-06 позивачу відмовлено у задоволенні скарги, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Не погоджуючись із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням відповідача, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України від 28.06.1991 №254к/96-ВР визначено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Указана норма основного закону означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

«На підставі» означає, що суб`єкт владних повноважень: повинен бути утвореним у порядку, визначеному Конституцією та законами України; зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

«У межах повноважень» означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення та вчиняти дії відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх.

«У спосіб» означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.

У відповідності до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 ст. 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок, відповідно до вимог цього Кодексу, а також, перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого, покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до ст.75.1.2. статті 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів.

Згідно з п.6, 7 розділу II Постанови НБУ від 02.01.2019 №7 «Про затвердження Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів», Банк згідно з цією Інструкцією здійснює валютний нагляд за дотриманням резидентом граничних строків розрахунків за:

- операцією резидента з імпорту товарів, якщо на дату оплати резидентом товару [а в разі застосування розрахунків у формі документарного акредитива - на дату здійснення банком платежу на користь нерезидента (дату списання коштів з рахунку банку)] нерезидентом не була здійснена поставка товару за імпортною операцією з оформленням типів МД, зазначених у підпункті 3 пункту 9 розділу III цієї Інструкції, та за наявності інформації про них (про цю операцію) у реєстрі МД, або документів, зазначених у підпунктах 3, 4 пункту 9 розділу III цієї Інструкції, або в банку немає інформації про здійснення поставки за імпортною операцією;

- імпортною операцією резидента, якщо на дату оплати резидентом товару [а в разі застосування розрахунків у формі документарного акредитива - на дату здійснення банком платежу на користь нерезидента (дату списання коштів з рахунку банку)] імпортна операція без увезення товару на територію України не була завершена або в банку немає інформації про завершення імпортної операції без увезення товару на територію України.

Банк перевіряє операції, не зазначені в підпунктах 1 - 3 пункту 6 розділу II цієї Інструкції, під час настання події (переказу резидентом коштів на користь нерезидента, надходження від нерезидента коштів на користь резидента, отримання реєстру МД за відповідною операцією) і надалі банк не здійснює за ними валютний нагляд щодо дотримання резидентом граничного строку розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів згідно з вимогами цієї Інструкції.

Банк розпочинає відлік установлених Національним банком граничних строків розрахунків з наступного календарного дня після дати здійснень платежу (списання коштів з рахунку клієнта), а в разі застосування розрахунків ) формі документарного акредитива - дати здійснення банком платежу на користі нерезидента (дати списання коштів з рахунку банку) - за операціями з імпорту товарів.

Згідно з вимог п.9 розділу ІІІ Постанови НБУ від 02.01.2019 №7 «Про затвердження Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів», Банк завершує здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків: 1) якщо сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів не перевищує незначної суми. У разі здійснення розрахунків за експорт, імпорт товарів в іноземній валюті сума незавершених розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів визначається за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату останньої події за відповідною операцією (остання дата платежу/надходження грошових коштів, дата поставки товару, дата зарахування зустрічних однорідних вимог); 2) у разі експорту товару - після зарахування на поточний рахунок резидента в банку грошових коштів, що надійшли від нерезидента за товар (уключаючи кошти, переказані резидентом із власного рахунку, відкритого за кордоном, якщо розрахунки за експорт товару здійснювалися через рахунок резидента, відкритий за кордоном, та резидентом подано документи іноземного банку, які підтверджують зарахування коштів від нерезидента за товар), або від банку (резидента або нерезидента) за документарним акредитивом, відкритим на користь резидента за операцією з експорту товару, або в порядку, визначеному пунктом 16-2 розділу IV цієї Інструкції; 3) у разі імпорту продукції, яка ввозиться в Україну, - після отримання інформації з реєстру МД про здійснення поставки за імпортною операцією з оформленням МД типу IM-40 «Імпорт», IM-41 «Реімпорт», ІМ-51 «Переробка на митній території», IM-72 «Безмитна торгівля», IM-75 «Відмова на користь держави», IM-76 «Знищення або руйнування» (якщо продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню) або після пред`явлення резидентом документа (крім МД), який використовується для митного оформлення продукції (якщо на продукцію, що імпортується, згідно із законодавством України не оформляється МД); 4) у разі імпорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та інших немайнових прав, призначених для продажу (оплатної передачі), - після пред`явлення резидентом акта, рахунку (інвойсу) або іншого документа, який згідно з умовами договору засвідчує виконання нерезидентом робіт, надання послуг, передавання прав інтелектуальної власності та інших немайнових прав, призначених для продажу (оплатної передачі); 5) у разі імпорту продукції без її увезення на територію України - після зарахування грошових коштів від нерезидента на поточний рахунок резидента в банку в разі продажу нерезиденту продукції в повному обсязі за межами України (уключаючи кошти, переказані резидентом із власного рахунку, відкритого за кордоном, якщо розрахунки за продаж нерезиденту продукції за межами України здійснювалися через рахунок резидента, відкритий за кордоном, та резидентом подано документи іноземного банку, які підтверджують зарахування коштів від нерезидента за продукцію) або подання документів, що підтверджують використання резидентом продукції за межами України на підставі договорів (контрактів, угод), інших форм документів, що застосовуються в міжнародній практиці та можуть уважатися договором; 6) у разі заміни кредитора в зобов`язанні за операцією з експорту товарів - після зарахування на поточний рахунок резидента - нового кредитора в банку грошових коштів, що надійшли від нерезидента-боржника за поставлений резидентом - первісним кредитором товар, та за наявності документів про заміну кредитора в зобов`язанні за операцією з експорту товарів.

Вимоги підпункту 1 пункту 9 розділу III цієї Інструкції не застосовуються до операцій з експорту, імпорту товарів у разі дроблення операцій з експорту товару або дроблення валютних операцій.

Додержання термінів імпортних операцій регламентується відповідно до ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції». У разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з експорту товарів грошові кошти підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України у строки, зазначені в договорах, але не пізніше строку та в обсязі, встановлених Національним банком України. Строк виплати заборгованості обчислюється з дня митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав - з дня оформлення у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді) акта, рахунка (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує їх надання.

Згідно з вимоги ч.3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).

Згідно з п.21 розділу II Постанови НБУ від 02.01.2019 №5 «Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.

Порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) (ч.5 ст. ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції»).

Згідно з вимог ч.6 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції», у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин. Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).

Відповідно до вимог статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.

Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні скаржник, який посилається на них як на підставу неможливості належного виконання зобов`язання, повинен довести їх наявність не тільки самих по собі, але і те, що вони були форс-мажорними саме для даного конкретного випадку.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 23.02.2022 № 922/2897/21, від 04.06.2022 № 922/2394/21.

Згідно вищенаведеного, дії, обставини, що мають місце на території України та пов`язані із агресією російської федерації проти України, підпадають під визначення форс-мажорних обставин.

Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України) ухвалила рішення спростити процедуру засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), та з метою позбавлення обов`язкового звернення до ТПП України та уповноважених нею регіональних ТПП з метою підтвердження форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у період дії введеного воєнного стану, на сайті ТПП України було розміщено 28.02.2022 року загальний офіційний лист ТПП України щодо засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Отже, ТПП України підтверджено, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Згідно матеріалів справи, в рамках виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15, укладеного між позивачем та Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина), товар на загальну суму 686102,00 євро поступив на митну територію України з дотриманням граничних строків розрахунків згідно наступних митних декларацій (МД):

- від 02.06.2022 №UA209170/2022/039114 в сумі 542892,00 євро, товар - ємності з чорних металів, призначені для зберігання зернових культур, у розібраному вигляді -3 шт., код УКТ ЗЕД 730900900000;

- від 15.06.2022 №UA209170/2022/043180 в сумі 1432102,00 євро, товар - лінія обладнання та машин для очищення, сортування та калібрування насіння, у розібраному вигляді - 1 шт., код УКТ ЗЕД 84371000000.

Крім цього, нерезидентом Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) 01.08.2022 року (банківська виписка від 01.08.2022) повернуто кошти в сумі 181732,75 євро по імпортному контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 на валютний рахунок ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» № НОМЕР_1 (AT «РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ»).

Відповідно до п. 9.2 Контракту №UA-2021-15 від 25.05.2021, дія форс-мажорних обставин починається з моменту повідомлення невиконуючої сторони про їх настання та закінчується, коли подія форс-мажорних обставин фактично закінчиться або повинна закінчитися, якби невиконуюча сторона вжила б заходів, які вона могла б вжити для подолання форс-мажору. Термін виконання зобов`язань за цим договором автоматично продовжується на час дії обставин непереборної сили. Сторони зобов`язуються повідомити одна одну про остання обставин непереборної сили протягом 5 (п`яти) робочих днів шляхом офіційного письмового повідомлення. Доказом таких обставин може служити довідка з країни Продавця або країни Покупця, видана Торгово-промисловою палатою.

Судом встановлено, що 28.02.2022 року ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» звернулось до компанії Convex International GmbH із листом за № 28/02/22-1 про настання форс-мажорних обставин із посиланням на лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1, яким засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», а також з проханням відстрочити наступні оплати за контрактом №UA-2021-15 від 25.05.2021 на час дії форс-мажорних обставин (воєнного стану) до дати його закінчення.

02.03.2022 року компанія Convex International GmbH надала відповідь на лист позивача, у якому повідомила, що компанія приймає дані обставини форс-мажорними, як надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» по контракту №UA-2021-15 від 25.05.2021, виконання зобов`язань по якому стало неможливим у внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як війна/воєнна агресія російської федерації проти України.

17.06.2022 року позивач звернувся до компанії Convex International GmbH з листом за №17/06/22-1 про надання інформації щодо планів і бачення можливості здійснити допоставки товару за контрактом №UA-2021-15 від 25.05.2021 до 05.07.2022 року або до зазначеної дати повернути суму коштів в розмірі 81732,75 євро.

20.06.2022 року компанія Convex International GmbH повідомила ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» про свою стурбованість щодо війни на території України, а також про своє бажання виконати свої зобов`язання за контрактом №UA-2021-15 від 25.05.2021, але через постійні ракетні обстріли території України не готові ставити під загрозу життя і здоров`я своїх працівників, які поставляють товар і згодом здійснюватимуть його монтаж, а також не в змозі гарантувати безпеку і збереженість товару під час його поставки та транспортування територією України. Компанією Convex International GmbH було повідомлено ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ», що на даний час довідку про настання форс-мажорних обставин отримати в органах Торгово-промислової палати України не має можливості та згідно договору вона не є обов`язковою. А також, компанія Convex International GmbH просила вважати даний лист таким, що засвідчує форс-мажорні обставини і є підставою для переривання всіх строків до моменту закінчення таких обставин, а саме військової агресії російської федерації проти Україні і завершення воєнного стану в України.

29.06.2022 року позивач отримав листа компанії Convex International GmbH за № 29/06-22, у якому повідомлялося, що недопоставлений товар/обладнання, зазначений в специфікації до контракту, а саме сушилка LAW з обшивкою тип SBC 2.15 LE 2500 була готова до відвантаження з 16.06.2022, однак за певних обставин товар не можливо було доставити через специфіку виготовленого обладнання, що є предметом даної поставки, вимагає особливих умови транспортування вантажу та унеможливлює будь-які додаткові операції по перевантаженню його з одного транспортного засобу на інший по шляху слідування зі складу Продавця до складу Покупця, оскільки потребує використання спеціальної вантажної техніки та має велику загрозу пошкодження та руйнування. У зв`язку з цим, не можливо здійснити перевантаження предмету поставки на український транспортний засіб в пункті пропуску ЄС на кордоні держави України (митній території) із внесенням змін до умов Контракту. Станом на момент направлення листа, компанією Convex International GmbH вживалися всі необхідні заходи для забезпечення своєчасності виконання умов контракту. Проте компанія була змушена повідомити позивача про труднощі з пошуком водіїв для перевезення вантажу через масову відмову здійснити поставку продукції в пункт Сапіжанка, Україна, оскільки пункти пропуску на митному кордоні України-ЄС, а також території прикордонних областей України знаходяться під постійною ракетною небезпекою протягом тривалого періоду часу, що поставило під загрозу можливість дотримання термінів виконання поставки продукції відповідно умов вищезазначеного контракту в період дії воєнного стану в Україні.

Крім цього, позивач звернувся до Львівської торгово-промислової палати з метою отримання сертифіката про настання форс-мажорних обставин, Львівська торгово-промислова палата на підставі ст. ст. 14, 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженого рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014 № 44(5), із змінами і доповненнями, видала Сертифікат № 4600-22-1923 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): неоголошена війна, вторгнення, військова агресія російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану, військові дії. Відповідно до вказаного Сертифікату, Львівська торгово-промислова палата засвідчила ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» вищевказані форс-мажорні обставини щодо обов`язку (зобов`язання), а саме: щодо дотримання граничного строку розрахунків за операціями з імпорту товарів за умовами Контракту №UA-2021-15 від 25.05.2021, укладеного з Convex International GmbH (Федеративна Республіка Німеччина) на суму 181732,75 євро 75 євроцентів до 05 липня 2022 року. Період дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили): - дата настання: 05 липня 2022 року; - дата закінчення: тривають на 23 грудня 2022 року.

Також судом встановлено, що 02.01.2023 позивач звернувся до Міністерства економіки України про видачу висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за операціями з імпорту товарів відповідно до абз. 3, 8 п. 10 Порядку видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2019 № 104. Листом від 13.04.2023 №4432-10/1616-07 Мінекономіки України відмовило позивачу у видачі висновку за операціями, що здійснюються відповідно до зовнішньоекономічного контракту від 25.05.2021 №UA-2021-15 укладеного з Convex International GmbH (Німеччина), оскільки позивачем не дотримано вимоги абз. 3 п. 3 Порядку. При цьому у вказаному листі зауважено, що: «Згідно із заявою ТОВ «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» від 02.01.2023 та наданими до неї додатками продовження строку розрахунків виконання Контракту за операціями з імпорту товару зумовлено/застосовуються форс-мажорними обставинами. Водночас частиною шостою статті 13 Закону України "Про валюту і валютні операції" визначено, що у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин».

Таким чином, у зв`язку із військовою агресію російської федерації проти України та набранням чинності постанови НБУ №18 від 24.02.2022 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», виконання зобов`язання щодо поставки товару стало неможливим.

Відповідно до ч.5 ст. 3 Закону України «Про валюту і валютні операції», у разі якщо норма цього Закону чи нормативно-правового акта Національного банку України, виданого на підставі цього Закону, або норми інших нормативно-правових актів Національного банку України допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов`язків резидентів та нерезидентів у сфері здійснення - валютних операцій або повноважень органів валютного нагляду, така норма трактується в інтересах резидентів та нерезидентів.

Відповідно до ст. 112 ПК України:

112.1. Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

112.2. Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

112.7. У разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення. Положення цього пункту застосовуються виключно в разі, якщо умовою притягнення до фінансової відповідальності за податкове правопорушення є наявність вини платника податків.

Також, суд звертає увагу на те, що п. 112.8. ст. 112 ПК України визначає обставини, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень га порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такими обставинами, відповідно до пп.112.8.9. п.112.8 ст. 112 ПК України, зокрема є: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Таким чином, наявність підтверджених ТПП України форс-мажорних обставин, відповідно до пп.112.8.9. п.112.8 ст. 112 Податкового кодексу України та п. 6 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», звільняють позивача від відповідальності за порушення вимог п. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 №2473-VIII та нарахування позивачу пені за ч.5 ст.13 зазначеного Закону з 05.07.2022 по 01.08.2022.

Відповідно до ст.9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд висновує про безпідставність винесення відповідачем податкового повідомлення-рішення від 22.11.2022 року № 12323/13-01-07-10, яким позивачу нараховано пеню за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності у сумі 466844,97 грн., отже оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав.

З огляду на заявлені позовні вимоги, системний аналіз положень чинного законодавства України та докази, зібрані у справі, суд робить висновок, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22 листопада 2022 року № 12323/13-01-07-10.

3. Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗЕРНО ЕЛЕВЕЙТ» (вул. Механізаторів, 25, с. Сапіжанка, Львівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 44162356) сплачений судовий збір у розмірі 7002,68 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 26.07.2023 року.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112465899
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —380/3200/23

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 26.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні