Рішення
від 26.07.2023 по справі 500/1111/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № \500/1111/23

26 липня 2023 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Осташа А. В. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація Ватра " до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області (далі - ГУ ДПС у Тернопільській області, відповідач, контролюючий орган) у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00046390405 від 13.12.2022 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 131 799,64 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Головне управління ДПС у Тернопільській області за результатами проведеної камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України, п.69.1 ст.69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України дійшло висновків про порушення позивачем гранично допустимих строків для відповідної реєстрації, що потягло за собою нарахування штрафних санкцій на суму 131799,64 грн. Позивач стверджує, що ним не було порушено граничних термінів реєстрації податкових накладних №68,69,70 від 21.07.20222 та 25.07.2022, оскільки вони були надіслані в ДПС вчасно, а саме 15.08.2022.

Щодо податкової накладної №116 від 20.12.2018, то представник позивача зазначив, що вказана ПН була надіслана на реєстрацію вчасно, у строки визначені ст.201 ПК України, також контролюючому органу було надано інформацію про своєчасне реєстрування даної ПН, що відображається в листі від 09.07.2019 за вих. №84, а те, коли вона зареєстрована контролюючим органом не залежить від волевиявлення позивача, тому вважає, що платником податків не допущено порушення термінів реєстрації даної ПН.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі, визначено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення сторін та призначено справу до розгляду на 08.05.2023.

До суду 24.04.2023 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача зазначила, що заперечує щодо задоволення позову, свою позицію обґрунтовує наступним.

Відповідач зазначає, що пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), (далі - ПК України) передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Також зазначають, що саме на платника покладається обов`язок вчасно зареєструвати податкову накладну і, оскільки, у нього є доступ до кабінету, має можливість перегляду в режимі реального часу даних ЄРПН, він повинен самостійно здійснювати контроль за дотриманням покладеного обов`язку. Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом. У разі, якщо платником протягом встановленого строку після відправки податкової накладної не надійшла перша квитанція, яка засвідчує факт і час отримання ДПС податкової накладної, така податкова накладна вважається не одержаною ДПС та такою, яка не зареєстрована в ЄРПН.

На адресу суду 05.05.2023 надійшла відповідь на відзив, де зазначено, що ГУ ДПС у Тернопільській області податковим повідомленням-рішенням №00046390405 від 13.12.2022 року здійснило розрахунок штрафних санкцій, жодним чином не довівши правомірність застосування до Товариства штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкових накладних, поклавши на Товариство обов`язок спростовувати ці висновки, відмовившись навіть провести належний розгляд заперечень та поданих документів на акт перевірки.

Ухвалою суду від 08.05.2023 судове засідання відкладено на 30.05.2023.

Представник відповідача 17.05.2023 подала до суду заперечення.

Представником позивача та представником відповідача 29.05.2023 були подані заяви про відкладення розгляду справи.

В судовому засіданні 08.05.2023 представник позивача позов підтримала повністю, представник відповідача заперечила проти задоволення позовних вимог.

Ухвалою суду від 30.05.2023 клопотання сторін по справі про відкладення розгляду справи задоволено, відкладено розгляд справи на 13.07.2023.

12.07.2023 представник відповідача подала до суду клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою суду від 13.07.2023, постановленою в судовому засіданні без виходу в нарадчу кімнату, розгляд справи відкладено на 26.07.2023.

26.07.2023 представник позивача надіслав до суду заяву та просив розгляд справи проводити без їх участі.

Представник відповідача, у клопотанні від 26.07.2023, також просить здійснювати розгляд даної справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву, відзив відповідача на позов та відповідь позивача на відзив, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, та оцінивши їх у сукупності, суд встановив наступне.

Головним управлінням ДПС у Тернопільській області на підставі п.п.20.1.4, п.п.20.1.19 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.76.3 ст.76 Податкового кодексу України, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" по питанню порушення терміну реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість за період з 20.12.2018 по 19.10.2022, за результатами якої складено акт від 23.11.2022 № 4954/19-00-04-05/33680115.

Зі змісту акту перевірки видно, що проведеною камеральною перевіркою встановлено факти порушення позивачем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних: №116 від 20.12.2018 - зареєстрована 23.01.2019, №116 від 26.09.2019 - зареєстрована 23.10.2019, №107 від 30.06.2022 - зареєстрована 18.07.2022, №68 від 21.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №69 від 21.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №70 від 25.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №116 від 29.07.2022- зареєстрована 18.08.2022 та №104 від 20.09.2022- зареєстрована 19.10.2022,що є порушенням п.201.10 ст.201 ПК України, за що передбачено відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

На підставі встановлених порушень ГУ ДПС у Тернопільській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.12.2022 №00046390405, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 131 799,64 грн, у зв`язку із порушенням позивачем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Незгода позивача із зазначеним податковим повідомленням-рішенням стала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються ПК України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому відповідно до абзацу 4 цього ж пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Отже, підсумовуючи викладене слід прийти до висновку, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

По своїй правовій природі норма, викладена в абзаці 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.

Так, згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

На період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, внесених Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ "Про внесення змін до Податкового Кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного надзвичайного стану".

Відповідно до абзацу 3 пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

- реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

- реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 ПК України, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація Ватра" не погоджується із визначеною йому сумою штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 131 799,64 грн., відповідно до податкового повідомлення-рішення від 13.12.2022 №00046390405 в частині встановлених порушень граничних термінів реєстрації податкових накладних, а саме: №68 від 21.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №69 від 21.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №70 від 25.07.2022- зареєстрована 16.08.2022, №116 від 20.12.2018- зареєстрована 23.01.2019.

Суд, всебічно дослідивши наявні докази в матеріалах справи, дійшов до висновку, що питання нарахування штрафних санкцій щодо ПН №116 від 20.12.2018 представником позивача не оспорюється, оскільки не надано жодного підтверджуючого доказу щодо своєчасної реєстрації даної податкової накладної.

Досліджуючи податкові накладні №68 від 21.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022, №69 від 21.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022 та №70 від 25.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022, суд бере до уваги покази представника позивача та зазначає наступне.

ТзОВ "ОСП Корпорація ВАТРА" зверталось до ТОВ "Софт Світ", яке є представником розробника програми "M.E.Doc" у Тернопільській області, із проханням підтвердити факт відправлення Позивачем ПН №68,69,70 від 21.07.2022 та 25.07.2022 відповідно, з 11:29 по 11:40 15.07.2022 та ПН №116 від 20.12.2018 16:29 15.01.2019 до ДПС через програму "M.E.Doc". На даний запит надійшла відповідь, у якій ТОВ "Софт Світ" підтвердив, що дійсно, ПН №68,69,70 від 21.07.2022, 21.07.2022 та 25.07.2022 відповідно, з 11:29 по 11:40 15.07.2022 та ПН №116 від 20.12.2018 16:29 15.01.2019 були відправлені в ДПС по програмі "M.E.Doc".Також вони підтвердили, що квитанції №1, що підтверджують надходження цих ПН до ДПС не прийшли. Причину виходу податкових накладних з їх адреси та не прибуття накладних на адрес ДПС розробники програми встановити не можуть, посилаються на те, що це могла бути кібератака серверів, або ж перебої електроживлення серверів.

Аналізуючи накладення штрафних санкцій щодо пропущення граничних строків реєстрації податкових накладних №68 від 21.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022, №69 від 21.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022 та №70 від 25.07.2022, зареєстрованої 16.08.2022, суд встановив наступне.

Податкові накладні №68 від 21.07.2022, №69 від 21.07.2022 та №70 від 25.07.2022 були направлені на реєстрацію - 15.08.2022 з 11:29 по 11:40 год., підписані електронним цифровим ключем бухгалтера. Проте, зареєстровані в ЄРПН були тільки наступного робочого дня 16.08.2022.

Відповідач, на підтвердження правомірності своїх дій, зазначає, що згідно з Пунктами 8, 9 розділу ІІ Порядку № 557 передбачено, що перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня. Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та Порядком № 557, формується друга квитанція. Друга квитанція є підтвердженням про прийняття або неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У разі, якщо платником протягом встановленого строку після відправки податкової накладної не надійшла перша квитація, яка засвідчує факт і час отримання ДПС податкової накладної, така податкова накладна вважається не одержаною ДПС та такою, яка не зареєстрована в ЄРПН.

Таким чином, відповідач зазначає, що датою та часом надання ПН №68,69,70 на реєстрацію ТзОВ "ОСП Корпорація ВАТРА" є 16.08.22 року.

Позивач вважає, що якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН, звіряння даних, що містяться у виданих платникам ПДВ - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі, визначено Порядком ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246).

У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку №1246).

З аналізу зазначених норм ПК України та Порядку №1246 слідує, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах опреаційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку, коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку №1246 та пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Такі висновки суду узгоджуються із висновками у постанові Верховного Суду від 26 листопада 2018 року у справі №826/19172/16.

Посилання відповідача на наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року № 557 "Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами" не змінює того, що автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.

За усталеною практикою Верховного Суду (постанови від 23 липня 2019 року у справі №620/3609/18, від 14 серпня 2018 року у справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, №816/390/17 від 2 липня 2019 року у справі № 2340/3802/18, від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18, від 12 лютого 2020 року у справі №1640/3102/18) вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

Суд вважає, що в даному випадку немає вини платника податків в несвоєчасній реєстрації ПН, оскільки платником податків виконано свій обов`язок, щодо своєчасного направлення на реєстрацію ПН, проте їх не було зареєстровано з причин, які не залежать від його волі.

Крім того, дана спірна ситуація повністю врегульована п.201.10 ст.201 ПК України, відповідно до якого якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, безпідставним є твердження контролюючого органу про порушення реєстрації ПН №68,69,70 на 1 день, а відтак оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 13.12.2022 в частині штрафної санкції в розмірі 111 666 грн 67 коп. за порушення термінів реєстрації податкових накладних №68 від 21.07.2022, №69 від 21.07.2022 та №70 від 25.07.2022 є протиправним та підлягає до скасування в цій частині.

Разом з тим, щодо термінів реєстрації податкової накладної №116 від 26.09.2019, зареєстрованої 23.10.2019, №107 від 30.06.2022, зареєстрованої 18.07.2022, №116 від 29.07.2022, зареєстрованої 18.08.2022, №104 від 20.09.2022, зареєстрованої 19.10.2022, то суд не досліджує даних обставин, оскільки позивачем не надано підтвердження своєчасності реєстрації даних ПН, а судом не здобуто доказів щодо неправомірності нарахування штрафних санкцій щодо даних ПН.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 13.12.2022 є частково неправомірним та підлягає до скасування в частині накладення штрафних санкцій в сумі 111 666 грн. 67 коп.

У відповідності до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З врахуванням наведеного, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Тернопільській області в користь ТзОВ "ОСП Корпорація ВАТРА" понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1342,00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0007680408 від 03.02.2022 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" штрафних санкцій на суму 111 666,67 грн. (тринадцять тисяч двісті сорок три гривні сімдесят дві копійки).

3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

4.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація ВАТРА" судовий збір у розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривні 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 26 липня 2023 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСП Корпорація Ватра " (місцезнаходження/місце проживання: вул. Микулинецька, 46,м. Тернопіль,46005 код ЄДРПОУ/РНОКПП 33680115);

відповідач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637);

Головуючий суддяОсташ А.В.

Дата ухвалення рішення26.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112467444
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —500/1111/23

Ухвала від 13.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 02.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 26.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні