П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 липня 2023 р.м. ОдесаСправа № 400/341/23
Головуючий в І інстанції: Лісовська Н.В.
Дата та місце ухвалення рішення: 23.05.2023 р. м. Миколаїв
П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача Шеметенко Л.П.
судді Турецької І.О.
судді Шевчук О.А.
за участю секретаря Коваль Т.С.
розглянувши в режимі відеоконференції у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІКФ» на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 травня 2023 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІКФ» до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
У січні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ІКФ» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 1091414290702 від 09.12.2021 року.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 травня 2023 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про задоволення позову, наголошуючи на неповному з`ясуванні судом першої інстанції всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, неправильному застосуванні норм матеріального права.
Представником відповідача поданий відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Вислухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними в ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено, що в період з 13.10.2021 року по 10.11.2021 року Головним управлінням ДПС у Миколаївській області проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ «ІКФ» за період діяльності з 24.05.2018 року по 30.06.2021 року з питання дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, з метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, за результатами якої складено акт від 17.11.2021 року № 8339/14-29-07-02/42155625.
Відповідно до висновків вказаного акту перевіркою встановлені наступні порушення:
- п.п. 44.1, 44.2 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135, з урахуванням пп. 14.1.138 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 526104 грн., у т.ч. по періодах: 2019 рік - 526104 грн.;
- п. 187.1 ст. 187, п. 201.1 ст. 201, п.п. 208.2, п. 208.3 ст. 208, п.п. 200.1, 200.2, 200.4 ст. 200, з урахуванням абз. ж) п. 186.3 ст. 186, п. 186.4 ст. 186 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 961663 грн., у т.ч. по періодах: грудень 2019 року - 657994 грн., березень 2020 року - 66944 грн., квітень 2020 року - 236725 грн.;
- п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, у результаті чого встановлено відсутність реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних в періоді, що перевірявся, на загальну суму 961663 грн., у т.ч. по періодах: листопад 2019 року 961663 грн.;
- п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України, в результаті чого платником податку до контролюючого органу за місцем реєстрації подано з порушенням строків, визначених чинним законодавством, повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність у 2-ох випадках;
- п. 51.1 ст. 51, п. 176.2 б) ст. 176 Податкового кодексу України, п. 3.2 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4 (із змінами та доповненнями), а саме: подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) не в повному обсязі за 3 квартал 2019 року;
- п. 1 ч. 1 ст. 7 та ч. 5 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», встановлено заниження нарахування єдиного внеску на суми винагороди на загальну суму 3641 грн, а саме: на суму 231 грн. за січень 2020 року; на суму 341 грн. за лютий 2020 року; на суму 341 грн. за березень 2020 року; на суму 341 грн. за квітень 2020 року; на суму 341 грн. за травень 2020 року; на суму 341 грн. за червень 2020 року; на суму 341 грн. за липень 2020 року; на суму 341 грн. за серпень 2020 року; на суму 341 грн. за вересень 2020 року; на суму 341 грн. за жовтень 2020 року; на суму 341 грн. за листопад 2020 року, яке було самостійно відкориговано ТОВ «ІКФ» у зв`язку з виправленням помилки у Звіті про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2020 року.
За результатами перевірки Головним управлінням ДПС у Миколаївській області 09.12.2021 року прийнято податкові повідомлення - рішення:
- № 1091714290702, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток на загальну суму 526104 грн. за основним платежем;
- № 1091614290702, яким визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 1202078,75 грн., в т.ч. основний платіж 961663 грн. та штрафні (фінансові) санкції 240415,75 грн.;
- № 1091414290702, яким визначено штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 480831,50 грн.;
- № 1091814290702, яким визначено штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 2040 грн.;
- №1091914290715, яким визначено штрафні санкції на загальну суму 9278,29 грн.
У даній справі позивач оскаржує податкове повідомлення-рішення від 09.12.2021 року № 1091414290702.
Згідно висновків акту перевірки, підставою для виставлення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стали висновки відповідача про те, що ТОВ «ІКФ», на порушення п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, не зареєстровано податкові накладні за листопад 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 961633 грн. по операціях з компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD в рамках контракту транспортного експедирування.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач довів правомірність оскаржуваного рішення, що має наслідком відмови в задоволенні позову.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на викладене.
Відповідно до ст.ст. 185, 186 Податкового кодексу України (чинного та в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, далі ПК України) об`єктом оподаткування податку на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Місцем постачання товарів є: а) фактичне місцезнаходження товарів на момент їх постачання (крім випадків, передбачених у підпунктах «б» і «в» цього пункту); б) місце, де товари перебувають на час початку їх перевезення або пересилання, у разі якщо товари перевозяться або пересилаються продавцем, покупцем чи третьою особою; в) місце, де провадиться складання, монтаж чи встановлення, у разі якщо товари складаються, монтуються або встановлюються (з випробуванням чи без нього) продавцем або від його імені.
Якщо постачання товарів здійснюється для споживання на борту морських та повітряних суден або у поїздах на ділянці пасажирського перевезення, що здійснюється в межах митної території України, місцем постачання вважається пункт відправлення пасажирського транспортного засобу.
Ділянкою пасажирського перевезення, що здійснюється в межах митної території України, вважається ділянка, на якій відбувається таке перевезення без зупинок за межами митної території України між пунктом відправлення та пунктом прибуття пасажирського транспортного засобу.
Пункт відправлення пасажирського транспортного засобу - перший пункт посадки пасажирів у межах митної території України, у разі потреби - після зупинки за межами митної території України.
Пункт прибуття транспортного засобу на митній території України - останній пункт на митній території України для посадки/висадки пасажирів на митній території України.
Місцем постачання послуг є: місце фактичного постачання послуг, пов`язаних з рухомим майном, а саме: а) послуг, що є допоміжними у транспортній діяльності: навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів та інші аналогічні види послуг; б) послуг із проведення експертизи та оцінки рухомого майна; в) послуг, пов`язаних із перевезенням пасажирів та вантажів, у тому числі з постачанням продовольчих продуктів і напоїв, призначених для споживання; г) послуг із виконання ремонтних робіт і послуг із переробки сировини, а також інших робіт і послуг, що пов`язані з рухомим майном; фактичне місцезнаходження нерухомого майна, у тому числі що будується, для тих послуг, які пов`язані з нерухомим майном: а) послуг агентств нерухомості; б) послуг з підготовки та проведення будівельних робіт; в) інших послуг за місцезнаходженням нерухомого майна, у тому числі що будується; місце фактичного надання послуг у сфері культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах та послуги, що надаються для влаштування платних виставок, конференцій, навчальних семінарів та інших подібних заходів.
Місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб`єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать: а) надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об`єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць); б) рекламні послуги; в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп`ютерних систем; г) надання персоналу, у тому числі якщо персонал працює за місцем здійснення діяльності покупця; ґ) надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів; д) телекомунікаційні послуги, а саме: послуги, пов`язані з передаванням, поширенням або прийманням сигналів, слів, зображень та звуків або інформації будь-якого характеру за допомогою дротових, супутникових, стільникових, радіотехнічних, оптичних або інших електромагнітних систем зв`язку, включаючи відповідне надання або передання права на використання можливостей такого передавання, поширення або приймання, у тому числі надання доступу до глобальних інформаційних мереж; е) послуги радіомовлення та телевізійного мовлення; є) надання посередницьких послуг від імені та за рахунок іншої особи або від свого імені, але за рахунок іншої особи, якщо забезпечується надання покупцю послуг, перерахованих у цьому підпункті; ж) надання транспортно-експедиторських послуг.
Місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 цієї статті.
Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктами 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Статтею 208 ПК України встановлюються правила оподаткування в разі постачання особою-нерезидентом, яку не зареєстровано як платника податку, послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, особі, яку зареєстровано як платника податку, чи будь-якій іншій юридичній особі-резиденту.
Згідно п.п. 208.2-208.5 ст. 208 ПК України отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з пунктом 190.2 статті 190 цього Кодексу.
При цьому отримувач послуг - платник податку у порядку, визначеному статтею 201 цього Кодексу, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку.
Така податкова накладна підлягає обов`язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Якщо отримувача послуг зареєстровано як платника податку, сума нарахованого податку включається до складу податкових зобов`язань декларації за відповідний звітний період.
Якщо отримувача послуг не зареєстровано як платника податку, то податкова накладна не складається. Форма розрахунку податкових зобов`язань такого отримувача послуг у вигляді додатку до декларації з цього податку, затверджується у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Отримувач послуг прирівнюється до платника податку для цілей застосування правил цього розділу щодо сплати податку, стягнення податкового боргу та притягнення до відповідальності за правопорушення у сфері оподаткування.
В ході перевірки відповідачем встановлено, що протягом перевіряємого періоду ТОВ «ІКФ» (клієнт) укладено договір міжнародного транспортного експедирування від 07.06.2019 року № 07-06/19 з компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD (Республіка Південна Африка) (експедитор, нерезидент), згідно якого, клієнт доручає, а експедитор бере зобов`язання за плату і за рахунок клієнта надавати транспортно-експедиційні послуги з організації міжнародних перевезень імпортних, експортних та транзитних вантажів морським, залізничним та автомобільним транспортом, пошук кращих маршрутів, пошук перевізників.
Сторонами договору підписані наступні акти виконаних робіт:
- акт виконаних робіт (послуг) від 11.11.2019 року № 00010 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 116569,50 доларів США;
- акт виконаних робіт (послуг) від 11.11.2019 року № 00011 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 19736,64 доларів США;
- акт виконаних робіт (послуг) від 22.11.2019 року № 00012 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 6904 доларів США;
- акт виконаних робіт (послуг) від 22.11.2019 року № 00013 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 17436 доларів США;
- акт виконаних робіт (послуг) від 22.11.2019 року № 00014 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 18180 доларів США;
- акт виконаних робіт (послуг) від 22.11.2019 року № 00015 щодо надання послуг міжнародної експедиції на загальну вартість робіт (послуг) у сумі 18180 доларів США.
Таким чином, перевіркою встановлено, що компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD (експедитор) у листопаді 2019 року надано позивачу транспортно - експедиторських послуг на загальну суму 197006,14 дол. США, що в гривневому еквіваленті за курсом НБУ становить 4808314,57 грн., що підтверджується здійсненими бухгалтерськими проводками ТОВ «ІКФ», а саме: Д-т рах. 93 «Витрати на збут» К-т рах. 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками» на суму 4808314,57 грн., Д-т рах. 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками» К-т рах. 312 «Розрахункові рахунки в іноземній валюті» на суму 4752696,68 грн., Д-т рах. 632 «Розрахунки з іноземними постачальниками» К-т рах. 714 «Дохід від операційних курсових різниць» на суму 55617,89 грн.
Водночас, відповідач встановив, що в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «ІКФ» в листопаді 2019 року були зареєстровані податкові накладні на вищезазначені послуги, отримані від Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD, а саме: ПН від 11.11.2019 року № 5 на загальну суму 483584,92 грн., у т.ч. ПДВ 80597,49 грн. (номенклатура товарів/послуг - експедиторські послуги); ПН від 11.11.2019 року № 4 на загальну суму 2856172,72 грн., у т.ч. ПДВ 476028,79 грн. (номенклатура товарів/послуг - експедиторські послуги); ПН від 22.11.2019 року № 6 на загальну суму 1468556,92 грн., у т.ч. ПДВ 244759,49 грн. (номенклатура товарів/послуг - експедиторські послуги).
Тобто, відповідачем встановлено, що позивач мав зареєструвати податкові накладні на загальну суму ПДВ 961633 грн., однак, ним зареєстровано податкові накладні на суму ПДВ 801385,77 грн.
Більш того, відповідачем встановлено, що 27.11.2019 року та 29.11.2019 року ТОВ «ІКФ» було зареєстровано в ЄРПН розрахунки коригування на вищезазначені податкові накладні до зменшення суми ПДВ у розмірі 801385,77 грн, а саме: розрахунок коригування від 11.11.2019 року № 2 до ПН № 4 від 11.11.2019 року на суму ПДВ до зменшення 476028,79 грн.; розрахунок коригування від 11.11.2019 року № 3 до ПН № 5 від 11.11.2019 року на суму ПДВ до зменшення 80597,49 грн.; розрахунок коригування від 22.11.2019 року № 4 до ПН № 6 від 22.11.2019 року на суму ПДВ до зменшення 244759,49 грн., що було відображено в декларації з податку на додану вартість за листопад 2019 року.
Виходячи з наведеного вище, перевіркою встановлено, що ТОВ «ІКФ», на порушення п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201, ст. 208 Податкового кодексу України, не зареєстровано податкові накладні за листопад 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 961633 грн. по операціях з компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD в рамках контракту транспортного експедирування.
За правилами п. 120-1.2 ст. 120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
На підставі наведеного, враховуючи, що перевіркою встановлено відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 961633 грн. за листопад 2019 року, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем цілком правомірно застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 480831,50 грн. - 50% від суми податку на додану вартість, нарахованого по операціях з компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD в рамках контракту транспортного експедирування.
Колегія суддів зазначає, що позивачем в ході розгляду справи жодним чином не оспорюються та не спростовуються фактичні обставини встановлені відповідачем за результатами проведеної перевірки.
Разом з цим, як в заявленому позові, так і в поданій апеляційній скарзі, позивач вказує на те, що у встановлені строки товариством були зареєстровані в ЄРПН податкові накладні від 11.11.2019 року № 5, від 11.11.2019 року № 4, від 22.11.2019 року № 6 на загальну суму 4808314,57 грн., ПДВ 801385,77 грн., однак, бухгалтер товариства, яка на той час була вагітна та готувалась до декретної відпустки, помилково зареєструвала розрахунки коригування до зменшення сум операцій, визначених у цих ПН.
Позивач зазначає, що дана помилка не призвела до збільшення або зменшення суми податкових зобов`язань товариства зі сплати ПДВ.
На думку позивача, діюче законодавства не визначає подання розрахунку корегування податкових накладних, як дію, що призводить до анулювання вже зареєстрованих податкових накладних, а тому, підстави для накладення на позивача штрафу за відсутність реєстрації податкових накладних відсутні.
Проте, колегія суддів вважає необґрунтованими вказані доводи позивача, з огляду на викладене.
Згідно п. 23 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року № 1307 (чинного та в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), у разі коригування кількісних та/або вартісних показників табличної частини податкової накладної у зв`язку зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадку повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником (продавцем) суми попередньої оплати товарів/послуг розрахунок коригування заповнюється у такому порядку: показники рядка податкової накладної, що коригується, зазначаються із знаком «-» окремо в кожній графі; додається(ються) новий(і) рядок(ки) з виправленими показниками (за потреби), якому(им) присвоюється новий черговий порядковий номер, що не зазначався в податковій накладній; рядку податкової накладної, що коригується, зазначеному із знаком «-», та новому(им) рядку(ам) з виправленими показниками, що його замінює(ють), присвоюється однаковий порядковий номер групи коригування, який зазначається у графі 2.2 табличної частини розрахунку коригування, та наводиться однакова причина коригування.
Згідно обставин даної справи, компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD (експедитор, нерезидент) у листопаді 2019 року надано позивачу транспортно - експедиторських послуг на загальну суму 197006,14 дол. США, що в гривневому еквіваленті за курсом НБУ становить 4808314,57 грн., а тому, за наведеного правового регулювання та вимог ст. 208 ПКУ, позивач мав зареєструвати податкові накладні на загальну суму ПДВ 961633 грн.
Колегія суддів зазначає, що позивачем було зареєстровано податкові накладні на суму ПДВ 801385,77 грн., однак, ТОВ «ІКФ» було зареєстровано в ЄРПН розрахунки коригування на вищезазначені податкові накладні до зменшення суми ПДВ у розмірі 801385,77 грн.
Тобто, як вірно наголошено відповідачем, відповідно до Порядку № 1307, ТОВ «ІКФ» відкореговано податкові накладні зі знаком «-» до нуля.
За таких обставин, колегія суддів відхиляє доводи позивача щодо наявності зареєстрованих накладних за результатами оскаржуваних операцій та погоджується з доводами податкового органу, що у спірному випадку відсутня реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 961633 грн. за листопад 2019 року по операціях з компанією Trade Ocean shipping Service (PTY) LTD в рамках контракту транспортного експедирування, що є підставою для застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 480831,50 грн. - 50% від суми податку на додану вартість, нарахованого по цих операціях.
Що стосується посилань позивача на те, що допущені ним помилки не призвели до збільшення або зменшення сум податкових зобов`язань зі сплати ПДВ, колегія суддів зазначає, що вказані доводи позивача не відповідають дійсним обставинам справи, оскільки перевіркою встановлено порушення з боку позивача вимог п. 187.1 ст. 187, п. 201.1 ст. 201, п.п. 208.2, п. 208.3 ст. 208, п.п. 200.1, 200.2, 200.4 ст. 200, з урахуванням абз. ж) п. 186.3 ст. 186, п. 186.4 ст. 186 Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 961663 грн., у т.ч. по періодах: грудень 2019 року - 657994 грн., березень 2020 року - 66944 грн., квітень 2020 року - 236725 грн., у зв`язку з чим, за результатами перевірки Головним управлінням ДПС у Миколаївській області 09.12.2021 року прийнято податкове повідомлення - рішення № 1091614290702, яким визначено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 1202078,75 грн, в т.ч. основний платіж 961663 грн. та штрафні (фінансові) санкції 240415,75 грн., яке позивачем не оскаржено.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги та погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення від 09.12.2021 року № 1091414290702 є правомірним та підстави для його скасування відсутні.
Враховуючи викладені обставини та з огляду на наведені положення законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення без змін.
Керуючись ст.ст. 241, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІКФ» залишити без задоволення.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 травня 2023 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.
Судове рішення складено у повному обсязі 27.07.2023 р.
Суддя-доповідач: Л.П. Шеметенко
Суддя: І.О. Турецька
Суддя: О.А. Шевчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2023 |
Оприлюднено | 31.07.2023 |
Номер документу | 112469176 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шеметенко Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні