Рішення
від 27.07.2023 по справі 910/5911/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

27.07.2023Справа № 910/5911/23Господарський суд міста Києва у складі судді Ярмак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін господарську справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКІЛАЙН"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласкет"

про стягнення 1 053 839,82 грн.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАКІЛАЙН" звернулось із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласкет" про стягнення заборгованості у сумі 1 053 839, 82 грн., з яких: невикористана сума попередньої оплати (авансу) - 636 971, 96 грн., послуги генерального підряду - 1 004,57 грн., штраф - 80 769,34грн., неустойка - 289 872,35 грн., 3 % річних - 10 156,65 грн., інфляційні втрати - 35 064,95грн. за договором підряду №0111-21 від 01 листопада 2021 року.

Господарський суд міста Києва ухвалою від 25.04.2023 відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, надав строк для реалізації сторонами процесуальних прав.

Відповідач правом на подачу відзиву на позов не скористався, згідно наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу, ухвалу суду від 25.04.2023 відповідач отримав 03.05.2023.

Згідно положень ст. 248 ГПК України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

У відповідності до ч. 2 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

У разі неподання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 9 ст. 165 ГПК України).

Враховуючи належне повідомлення сторін про розгляд справи, визначений процесуальний строк для розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, за відсутності клопотань учасників справи про продовження процесуальних строків, суд вбачає за можливе здійснити розгляд справи за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 4 ст. 240 ГПК України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

01.11.2021 між позивачем (замовник) та відповідачем (підрядник) був укладений договір підряду № 0111-21, відповідно до умов якого за дорученням Замовника, на умовах та в порядку визначених цим Договором, Підрядник бере на себе зобов?язання на свій ризик, власними та/або залученими силами та засобами, виконати і здати у встановлений цим Договором строк роботи з монтажу огороджуючих конструкцій, що визначені у Додатку N° 1 до Договору (зі всіма додатками) (надалі - Роботи) на об?єкті: «переобладнания та перепланування об?єкту Замовника, розташованого по вул. Генерала Шаповала, 9А, в м. Києві» (надалі - Об?єкт), відповідно до технічної документації, умов цього Договору, а також безоплатно ліквідувати недоліки і дефекти, що виникли з вини Підрядника та/або вини залучених Підрядником спеціалізованих організацій і виявлені в ході приймання-передачі виконаних робіт, або протягом встановленого даним Договором гарантійного строку (надалі - Роботи), а Замовник зобов?язується надати Підряднику фронт робіт а також зобов?язується прийняти належним чином виконані Роботи і оплатити їх у строки та на умовах цього Договору. Адреса місця виконання Робіт: 03110, м. Київ, вулиця Генерала Шаповала 9А.

Відповідно до умов договору, у разі виникнення необхідності, Замовник має право замовити Підряднику додаткові роботи. Предмет, склад та обсяги, порядок та строки виконання додаткових Робіт, вартість та порядок оплати встановлюються Сторонами у додатковій угоді до Договору.Підрядник виконує передбачені цим Договором Роботи відповідно до технічної документації, чинних нормативно-правових, галузевих документів та вимог Замовника. Підрядник гарантує якість закінчених Робіт, досягнення показників, визначених в технічній документації, а також можливість експлуатації Об?єкта та результатів Робіт протягом гарантійного строку. Підрядник відповідає за якість матеріалів, конструкцій, виробів і устаткування, що поставляються ним, відповідність сертифікатам, державним стандартам, технічним умовам, ПКД та умовам цього Договору, і забезпечує наявність необхідних технічних паспортів або інших документів, що засвідчують їх якість на території України. Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають встановленим вимогам щодо якості, Замовником не оплачуються. Власником Об?єкта та результату Робіт є Замовник. ( п. п. 1.1.;1.2.; 1.3.; 1.5.; 1.6.; 1.7. договору)

Сторонами, у розділі 2 даного договору, була погоджена ціна договору та порядок розрахунків, а саме: договірна ціна повного комплеку Робіт по Договору є твердою та встановлена в Додатку №1 (зі всіма додаками), що є невід`ємною частиною Договору. Договірна ціна Робіт включає плату за виконання Підрядником Роботи за даним Договором та відшкодування всіх витрат Підрядника для виконання вказаних робіт, у тому числі: усі необхідні матеріали та інструмент, накладні витрати, витрати на доставку матеріалів, інструменту та обладнання на Об?єкт та вивезення їх з Об?єкта, якщо Сторони не погодили інше додатково. В разі необхідності виконання додаткових Робіт, які не передбачені в п. 1. 1. Договору та Додатку №1 (зі всіма додаками) до Договору, сторони будуть визначати строк виконання, їх вартість, види та об?єми шляхом укладання додаткових угод до Договору.

Замовник здійснює авансові платежі (попередню оплату) Підряднику для виконання Робіт в розмірі 30% від запланованого обсягу Робіт, та 100% вартості матеріалів лише після письмового погодження обсягу, ціни та суми загальних витрат на кожний окремий вид та етап Робіт, визначені в рамках Графіку виконання робіт (Додаток №2 до Договору (зі всіма додатками)). У разі прийняття рішення Замовником про перерахування Підряднику авансових платежів (передоплати) для виконання Робіт, такі платежі підлягають перерахуванню напротязі 5 (п?яти) банківських днів після відповідного погодження Замовником.

Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних Робіт, що підлягають оплаті, готує відповідні документи і подає їх для підписання Замовнику в порядку та в строки передбачені в п. 4.4.23. Договору. Розрахунки за виконані Роботи Замовник здійснює поетапно, згідно погодженого Сторонами Графіку здійснення платежів (Додаток №3 до Договору (зі всіма додатками)), за кожний виконаний на 100% етап Робіт, який підлягає оплаті згідно Графіку здійснення платежів, на підставі документів про обсяги виконаних Робіт за формою КБ-2в та їх вартість - довідки за формою № КБ-3 та за умови надання документації на відповідний об?єм Робіт, яка надається Підрядником Замовнику в порядку та на умовах, які передбачені п. 4.4.23. цього Договору, з вирахуванням сум авансових платежів (попередньої оплати). Замовник зобов?язаний підписати подані Підрядником належним чином оформлені та підписані документи: Акти за формою КБ-2в та довідки за ф. КБ-3, що підтверджують виконання Робіт або обгрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 5 робочих днів з дати їх отримання.

Згідно з п. п. 3.1.; 3.2.; 3.3.; 3.5. договору сторони погодили, що початок та закінчення Робіт визначено ними у Графіку виконання робіт, який є невід?ємною частиною Договору (Додаток № 2). Будь-які зміни строків виконання Робіт узгоджуються Сторонами шляхом підписання Додаткової угоди до цього Договору та/або відповідного Додатку. Якщо Підрядник своєчасно не розпочав Роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк визначений Договором, стає неможливим. Замовник має право розірвати Договір, здійснивши оплату за фактично виконані Роботи та використані ресурси, письмово повідомивши про це Підрядника не пізніше ніж за 5 (п`ять) календарних днів з дати прийняття відповідного рішення з викликом на Об?єкт для складання акту. У випадку, якщо Підрядник не прибуде на Об?єкт у вказаний у виклику (повідомленні) Замовника строк для оформлення та підписання відповідного акту або відмовиться від підписання такого акту, Замовник вказує про це в акті, підписує його зі свого боку і такий акт визнається Підрядником як належно оформлений. Датою закінчення Робіт, вважається дата їх остаточного прийняття Замовником в порядку визначеному даним Договором.

Замовник має право в будь-який час до закінчення Робіт, повністю відмовитись від Договору (розірвати Договір), в порядку та на умовах цього Договору та чинного законодавства України, з письмовим попередженням підрядника за 7 (сім) календарних днів до запланованої дати, а також відмовитися від Договору та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не розпочав роботи, при умові своєчасного надання Замовником робочого майданчика та технічної документації, або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений Договором, стає неможливим. (п. п. 4.1.9.; 4.1.12. договору)

Замовник зобов`язався за актом приймання-передачі фронту робіт, передати наявну технічну, документацію на склад та обсяг Робіт визначені Договором до початку виконання Робіт. Здійснювати перевірку та підписувати акти виконаних Робіт ф. КБ-2в та довідку за ф. КБ-3 в порядку передбаченому цим Договором. Прийняти в установленому Договором порядку та оплатити належним чином виконані роботи. Негайно повідомити Підрядника про виявлені недоліки в Роботі. (п.п. 4.2.1; 4.2.3.; 4.2.5.; 4.2.6. договору)

Зобов`язання підрядника визначені розділом 4 даного договору, а також сторонами обумовлено, що не пізніше 25 числа кожного місяця, підрядник надає Замовнику погоджений Сторонами щомісячний графік Робіт на наступний місяць, на підставі якого будуть здійснені авансові платежі на умовах передбачених цим Договором. Замовник зобов`язаний виконувати належним чином інші зобов?язання, передбачені цим Договором та законодавством України.

У випадку порушення своїх зобов?язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та діючим законодавством України. У випадку необгрунтованої односторонньої відмови Підрядника від виконання своїх зобов?язань за цим Договором, Підрядник несе відповідальність за всі нанесені ним збитки, відповідно до чинного законодавства України та має сплатити на користь Замовника штраф у розмірі 10% (десять відсотків) від загальної вартості Робіт, яка визначена у п. 2.1. цього Договору. У випадку порушення або затримки Підрядником строків виконання Робіт, що погоджені в Графіку виконання робіт (Додаток N°2 до цього Договору), Підрядник зобов?язаний сплатити на користь Замовника неустойку в розмірі 0.2% (нуль цілих дві десятих відсотка) від загальної вартості Робіт, яка визначена у п. 2.1. цього Договору, за кожний календарний день такого прострочення та відшкодувати завдані таким порушенням документально підтверджені збитки. (п.п. 10.1.; 10.2.; 10.4. договору)

Відповідно до п. п. 16.1; 16.11 договору: цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами і діє до повного виконання сторонами зобов`язань за цим договором. Додатками до договору є:

1) Додаток № 1 - Договірна ціна.

2) Додаток № 2 - Графік виконання робіт.

3) Додаток №3 - Графік здійснення платежів.

Матеріалами справи встановлено, що на виконання умов договору, позивач (замовник) передав, а Підрядник прийняв без зауважень технічну документацію, що підтверджується Актом приймання-передачі технічної документації до Договору, підписаним Сторонами 01.11.2021 року.

Також, сторонами погоджено, підписано та скріплено печатками додатки до договору, а саме: Додаток № 1 до Договору «Договірна ціна» від 01.11.2021 року, Сторонами було , погоджено загальну вартість робіт, зокрема: монтаж алюмінєвої труби 80?40?1,5мм в кількості 210,75 м.п., монтаж Омега направляючої 100?25мм в кількості 42,00 м.п., монтаж балки металевої у кількості 9шт. та матеріалів, необхідних для їх виконання, на загальну вартість 170 721 гривень 48 копійок.

У Додатку № 1/1 до Договору «Договірна ціна» від 26.11.2021 року було погоджено виконання робіт, що включає: монтаж алюмінєвої труби 80?40?1,5мм в кількості 491,20 м.п., монтаж Омега направляючої 100?25мм в кількості 504,00 м.п. та матеріалів, необхідних для їх виконання, на загальну вартість - 313 420 гривень 83 копійок.

У Додатку № 1/3 до Договору «Договірна ціна» від 10.12.2021 року було погоджено виконання робіт, що включає: монтаж алюмінєвої труби 80?40?1,5мм довжиною 1360мм та монтаж триплексу в кількості 241 шт. з матеріалами, необхідними для їх виконання, на загальну вартість - 550 000 гривень 56 копійок.

3 метою забезпечення Підрядника коштами для придбання необхідних матеріалів та виконання погоджених Сторонами етапів (обсягів) робіт, на виконання умов договору замовник перерахував Підряднику авансові платежі (попередню оплату) на загальну суму 807 693, 44 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 1236 від 04.11.2021 року на суму 134 800, 88 грн., платіжним дорученням № 1360 від 30.11.2021 року на суму 203 868, 00 грн. та платіжним дорученням № 1419 від 15.12.2021 року на суму 469 024, 56 грн., які долучені позивачем до позову на підтвердження заявлених позовних вимог.

Позивач зазначає, що свої зобов?язання щодо виконання Робіт, узгоджених Сторонами, ТОВ «ЛАСКЕТ» порушило та виконало лише частково, а саме ті, що були узгоджені Сторонами в Додатку № 1 від 01.11.2021 року до Договору, на суму 170 721,48 грн. В підтвердження виконання даних робіт Сторони підписали Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року за формою КБ-2в від 31 грудня 2021 року та довідку про вартість виконаних будівельних робіт за формою КБ-3.

Разом з тим, ТОВ «ЛАСКЕТ» не виконало Роботи, що узгоджені Сторонами,

зокрема:

- в Додатку № 1/1 від 26.11.2021 року на суму 313 420, 83 грн.;

- в Додатку № 1.3. до Договору від 10.12.2021 року на суму 550 000,56грн.

26 серпня 2022 року ТОВ «ЛАКІЛАЙН» було направлено на адресу ТОВ «ЛАСКЕТ» Повідомлення вих. № 63 про розірвання Договору та повернення авансових платежів (попередньої оплати). При цьому, позивач зазначає, що в повідомленні помилково зазначено, що Підрядник виконав робіт на загальну суму 484 142,32 грн, що підтверджується підписаними сторонами актами виконаних будівельних робіт КБ-2в та довідками про вартість будівельних робіт КБ-3; так само помилково стверджується, що станом на 25.08.2022 року перевищення суми авансових платежів над сумою фактично виконаних та прийнятих Замовником робіт складає 323 551,12 грн.

У позові, Позивач підтверджує, що виконано близько 21% від погодженого Сторонами обсягу робіт, загалом на суму 170 721,48 грн., що підтверджується підписаними з обох боків Актом приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року за формою КБ-2в від 31 грудня 2021 року та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт за формою КБ-3.

Згідно Графіку виконання робіт ( додаток № 2 до договору підряду) роботи за договором мали бути виконані та підписані акти виконаних робіт до 29.11.2021 включно. У подальшому сторони погодили додаткові обсяги, строк завершення яких, з урахуванням здійсненої пепередньої оплати, настав 27.01.2022.

В свою чергу не виконаними та не переданими Підрядником Замовнику за відповідними актами залишаються Роботи на загальну суму 636 971,96 грн.

Всупереч ст. 74 ГПК України доказів виконання робіт за договором на вказану суму.

Відповідно до ст. 11, 629 Цивільного кодексу України договір є однією з підстав виникнення зобов`язань та є обов`язковим для виконання сторонами.

Зобов`язання в силу вимог ст. 525, 526 Цивільного кодексу України має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог даного Кодексу і інших актів законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічна за змістом норма міститься у п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України.

Укладений між сторонами правочин за своєю правовою природою є договором підряду.

Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов`язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов`язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту (ст. 846 ЦК України).

Відповідно до ч. 2 ст. 849 ЦК України якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.

Відповідно до статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Як встановлено судом роботи в обумовлений договором строк відповідачем розпочаті не були.

Позивач листом від 26.08.2022 за вих № 63 направив відповідачу відмову від договору підряду, вказаний лист отриманий відповідачем 29.08.2022 (докази направлення та отримання листа наявні в матеріалах справи).

Таким чином, договірпідряду № 0111-21 від 01.11.2021 припинив свою дію в зв`язку з відмовою позивача (замовника за довогором) з 30.08.2022.

Доказів повернення відповідачем одержаних сум суду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона як на підставу своїх вимог чи заперечень.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача на свою користь 636 971,96 грн. боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Пунктом 2.11. договору підряду передбачено, що відшкодування витрат замовника за послуги , що надаються підряднику здійснюються підрядником щомісяця за окремими рахунками у розмірі 2 % від вартості робіт без врахування вартості матеріалів.

Позивачем заявлено до стягнення з відповідача 1 004,57 грн. за послуги генерального підряду, які є обгрунтованми та підлягають задоволенню.

Також позивачем заявлено до стягнення з відповідача на підставі п.10.2. договору штраф в розмірі 10 % в сумі 80 769,34грн. та на підставі п.10.4 договору неустойку в розмірі 0,2% від загальної вартості робіт, яка зазначена в п.2.1 договору в сумі 289 872,35 грн. та відповідно до ст. 625 ЦК України нараховано до стягнення 3 % річних - 10 156,65 грн., інфляційні втрати - 35 064,95 грн..

Відповідач свого контрозрахунку суми позову не надав, заявлених вимог не спростував.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Всупереч вказаним вимогам відповідач письмового відзиву на позов, жодних доказів на підтвердження обставин чи відсутності підстав для задоволення позову не надав, стверджувань позивача не спростував.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обгрунтоваими та підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Враховуючи вкладене та керуючись ст. 86, 129, 236-240, 250-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ласкет" (04053, місто Київ, вул.Січових Стрільців, Будинок 21, офіс 501, ідентифікаційний код 42726851) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКІЛАЙН" (03110, місто Київ, вулиця Солом`янська , будинок 11, ідентифікаційний код 34000401) 636 971 (шістсот тридцять шість тисяч дев`ятсот сімдесят одну) грн. 96 коп. - невикористаної суми попередньої оплати (авансу), 1 004 (одну тисячу чотири) грн. 57 коп. - вартості послуг генерального підряду, 80 769 (вісімдесят тисяч сімсот шістдесят дев`ять) грн. 34 коп. - штрафу, 289 872 (двісті вісімдесят дев`ять тисяч вісімсот сімдесят дві) грн. 35 коп. - неустойки, 10 156 (десять тисяч сто п`ятдесят шість) грн. 65 коп - 3% річних, 35 064 (тридцять п`ять тисяч шістдесят чотири) грн. 95 коп. - інфляційних втрат, 15 807 (п`ятнадцять тисяч вісімсот сім) грн. 60 коп. - витрат по сплаті судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 241 ГПК України та може бути оскаржене до апеляційної інстанції в строки та порядку передбаченому розділом ІV ГПК України.

Суддя О.М.Ярмак

Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено31.07.2023
Номер документу112483612
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —910/5911/23

Рішення від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні