Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-6031/10/16/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 липня 2010 р. Справа №2а-6031/10/16/0170

(12:45)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Александрова О.Ю. , при секр етарі Габрись П.С., розглянув у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Приватного підприємст ва "Ельіньо"

про стягнення

Представники сторін:

від позивача - не з' явися;

від відповідача - не з' явис я.

Обставини справи: Позивач з вернувся до Окружного адміні стративного суду АР Крим із а дміністративним позовом до П риватного підприємства "Ельі ньо" про стягнення 2277,78грн. адмі ністративно - господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що згідно вимог ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» № 875-XII від 21.03.1991р. з і змінами та доповненнями і П орядку сплати підприємствам и, установами, організаціями та фізичними особами, що вико ристовують найману працю, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України № 70 ві д 31.01.2007р., адміністративно-госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються підприєм ствами, установами, організа ціями, у тому числі підприємс твами, організаціями громадс ьких організацій інвалідів, фізичними особами, самостійн о в строк до 15 квітня року, наст упного за роком, в якому відбу лося порушення нормативу, вс тановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Представник позивача у суд ове засідання, що відбулося 27. 07.10р., явку представника не забе зпечив, клопотанням від 26.07.10р. п росить суд розглянути справу за відсутності його предста вника.

Відповідач явку представн ика у судове засідання, що від булося 27.07.2010р., не забезпечив, пр о день, час та місце судового з асідання повідомлений належ ним чином - рекомендованою ко респонденцією з повідомленн ям про вручення.

Керуючись ст. 128 КАС України , суд вважає можливим розглян ути та вирішити справу, на під ставі наявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Ельіньо" зареєстроване 11.06.2002ро ку у якості юридичної особи В иконавчим комітетом Сімферо польської міської ради АРК ( зворотній бік а.с. 7).

Відповідно до ст. 43 Конститу ції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості д ля його реалізації. Законом У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991р. №875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), п ередбачені гарантії для забе зпечення інвалідів рівними п равами з іншими громадянами.

Згідно ст.19 Закону для підпр иємств, установ і організаці й, у томі числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю (далі роботодавці) у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб - у кількості одного робо чого місця.

Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. №42, відповідач в изначив норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у кількості одного міс ця (а.с.6).

Позивач самостійно зазнач ив середньооблікову чисельн ість штатних працівників обл ікового складу, що працювали у 2009р. у кількості 15 осіб, з них с ередньооблікова кількість ш татних працівників, яким від повідно до чинного законодав ства встановлена інвалідніс ть склала 0 осіб; кількість інв алідів - штатних працівникі в, які повинні працювати на ро бочих місцях, створених відп овідно до вимог ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» склала 1 особу; фонд опла ти праці штатних працівників склав 41 тис. грн.

Згідно самостійно поданог о звіту за формою №10-ПІ відпов ідач повинен був забезпечити у 2009р. працевлаштування інвал ідів на 1 робочому місці, факти чно у 2009р. не працевлаштоване ж одного інваліда. Відповідач самостійно у звіті визначив суму адміністративно-господ арських санкцій за невиконан ня нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі 2277,78грн.

Суд вважає, що відповідач на лежним чином не інформував в ідповідні державні фонди з п рацевлаштування про вільні р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів, щ о підтверджується довідкою С імферопольського міського ц ентру зайнятості від 13.05.2010р. №05-1 631, відповідно до якої відпові дач у період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. не надавав інформацію про потре бу в робітниках з числа осіб з обмеженими фізичними можлив остями.

Відповідно до частини 1 ст. 20 Закону підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю. Положення цієї ча стини не поширюється на підп риємства, установи і організ ації, що повністю утримуютьс я за рахунок коштів державно го або місцевих бюджетів.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону.

Відповідач не надав суду до казів виконання встановлено го нормативу працевлаштуван ня інвалідів на 2009р. в кількост і 1 особи.

Приймаючи до уваги, що серед ньооблікова кількість штатн их працівників Приватного пі дприємства "Ельіньо" у 2009 році с кладала 9 осіб, відповідач зоб ов' язаний сплатити санкцію в розмірі середньої річної з аробітної плати, тобто в розм ірі 2277,78гривень, що також підтв ерджується розрахунком суми позову (а.с.8).

Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2010 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 2277,78 гривень.

Однак, як вбачається з матер іалів справи, відповідачем н а час розгляду справи непога шеною залишилася заборгован ість в розмірі 2277,78грн., яка підл ягає стягненню.

При цьому суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судов ому порядку.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. №420, зареєстрован им в Міністерстві юстиції Ук раїни 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджен а Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт пр о наявність вакансій».

У абзаці 1 Інструкції щодо з аповнення форми звітності №3 -ПН «Звіт про наявність вакан сій», зазначено, що відповідн о до Закону України «Про зайн ятість населення» підприємс тва, установи й організації, ї х структурні підрозділи та ф ілії незалежно від форми вла сності та господарювання пов инні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інф ормацію про наявність вільни х робочих місць (вакансій) цен трам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника стра хових внесків.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2009 році 1 ін валіда, також не надано суду д оказів сплати за непрацевлаш тування інваліда адміністра тивно - господарських санкц ій у розмірі 2277,78грн., а також не доведено того, що відповідач вживав заходи щодо подання щ омісячних звітів до місцевог о центру зайнятості про наяв ність вакансій, в тому числі д ля інвалідів, натомість пози вач надав суду докази наявно сті такої заборгованості.

Таким чином, суд вважає, що в имоги позивача доведені мате ріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсяз і.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

Постанову складено 27.07.2010р

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задоволь нити повністю.

2. Стягнути з Приватного під приємства "Ельіньо" (95021, м. Сім ферополь, вул. Севастопольсь ка, 94, кв. 260А; ЄДРПОУ 32059385; МФО 324021, р /р 2600511462 у КРД ВАТ «Райффайзе н Банк «Аваль»») до держбюдже ту м. Сімферополя (50070000, банк оде ржувача: Управління Державно го казначейства в АР Крим м. С імферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405 р /р 31215230700002, призначення платежу: 50 070000;01; 4% за незайняті інвалідами робочі місця у 2009 році) 2277,78 грн. а дміністративно - господарс ьких санкцій.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни - з дня складення в повн ому обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Ал ександров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11250858
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6031/10/16/0170

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні