Рішення
від 31.07.2023 по справі 160/20106/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2023 року Справа № 160/20106/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучугурної Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

Обставини справи: 15.12.2022 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області в частині повернення виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21;

- зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області прийняти до виконання виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 та вжити заходів, направлених на виконання рішення Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі від 18.01.2022 у справі №160/11836/21; для перерахування коштів необхідно використовувати наступні реквізити: рахунок UA628999980000355479000104034 відкритий в Казначействі України (ЕАП) УДКСУ у м. Синельникове, код ЄДРПОУ 41418603, одержувач - Синельниківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач безпідставно повернув позивачу (стягувачу) виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 без виконання, з посиланням на відсутність боржника Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації в базі даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та відсутність у нього відкритих рахунків в органах державної казначейської служби України. Позивач зазначає, що у цьому випадку боржник є органом державної влади, тому, відповідно до п.п.3 п.9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2011 №845 (далі - Порядок №845), повернення виконавчого документа без виконання за вищенаведених обставин не допускається, а виконання такого виконавчого документа має здійснюватися виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/20106/22 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.

Ухвалою суду від 21.12.2022 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), за наявними у справі матеріалами; встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

06.01.2023 через систему «Електронний суд», а 19.01.2023 до канцелярії суду від Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області надійшли відзив на позовну заяву, однакові за змістом. Згідно з відзивом, відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що примусове списання коштів з рахунків боржника Державною казначейською службою України може проводитися лише у тому випадку, якщо такий боржник обслуговується в органах Казначейства та має там відповідні відкриті рахунки, з яких можна було б здійснити безспірне списання грошових коштів. Однак у боржника за виконавчим листом Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації відсутні відкриті рахунки в органах державної казначейської служби України, тому, виконавчий лист обґрунтовано та на законних підставах повернуто стягувачу згідно з приписами п.п.3 п.9 Порядку №845. У зв`язку із тим, що боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства у відповідача відсутня можливість визначити коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів та здійснити заходи впливу до боржника відповідно до Бюджетного кодексу України та Порядку №845. Крім того, згідно з ч.1 ст.3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Водночас центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, є саме Державна казначейська служба України (Казначейство), що підтверджується Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року №215. Тобто органом, який наділений повноваженнями на виконання рішень суду щодо боржників державних органів, рахунки яких відсутні в органах Казначейства, є саме Державна казначейська служба України. Натомість Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області є територіальним органом Казначейства і окремою юридичною особою, а відтак не має повноважень на виконання виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 за наведених обставин.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

УСТАНОВИВ:

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 18.01.2022 у справі №160/11836/21 апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області задоволено; рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2021 в адміністративній справі №160/11836/21 скасовано; ухвалено в справі № 160/11836/21 нове рішення; позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості задоволено; стягнуто з Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації на користь управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області суму платежів, що підлягає капіталізації в розмірі 340 326,59 грн.

Постанова набрала законної сили з дати її прийняття, тобто з 18.01.2022.

На виконання вказаного рішення апеляційної інстанції Дніпропетровським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №160/11836/21 про стягнення з Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації на користь управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області суму платежів, що підлягає капіталізації в розмірі 340 326,59 грн зі строком пред`явлення до виконання до 18.04.2022.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2022 у справі №160/11836/21 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №160/11836/21 задоволено; поновлено Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа у справі №160/11836/21, виданого Дніпропетровським окружним адміністративним судом, строком на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.

Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області вказаний виконавчий лист №160/11836/21 був направлений на виконання до Управління Державної казначейської служби України у м. Синельниковому Дніпропетровської області.

З огляду на те, що рахунки Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації на балансі управління Казначейства не обліковуються та згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів боржник не зареєстрований, виконавчий лист був повернутий без виконання (лист від 23.08.2022 №01-11/08/460).

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області звернулося до Управління Державної казначейської служби України у м. Синельниковому Дніпропетровської області із заявою від 17.10.2022 №07/4123, у відповідь на яку листом від 28.11.2022 №01-06-08/651 було повідомлено таке.

Боржник - Відділ освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації відсутній в мережі місцевого бюджету.

Додатково повідомлено, що будь-які організації, відомства чи установи обслуговуються на підставі договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування, оформленого згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758 «Про затвердження порядку відкриття чи закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України», в свою чергу між управлінням Казначейства та боржником Відділом освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації такий договір не укладено, тобто відсутні будь-які правовідносини.

Відповідно до п.п.3 п.9 Порядку №845, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі: якщо боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із законом України «про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

На підставі викладеного, управління Казначейства повернуло виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 у справі №160/11836/21 без виконання.

Не погодившись із поверненням відповідачем виконавчого листа №160/11836/21 стягувачу без виконання, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає про таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Статтею 1 Закону України від 05.06.2012 №4901-VІ «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» (далі - Закон №4901-VІ, в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) визначено, що цей Закон встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України «Про виконавче провадження» (далі - рішення суду), та особливості їх виконання.

Згідно з ч.1 ст.2 Закону №4901-VІ, держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким, зокрема, є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство).

Статтею 3 Закону №4901-VІ встановлено особливості виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу.

Так, ч.1 ст.3 Закону №4901-VІ передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до ч.2 ст.3 Закону №4901-VІ, стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження», із заявою про виконання рішення суду. Разом із заявою стягувач подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.4 ст.3 Закону №4901-VІ, перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей.

При цьому, механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2011 №845 (далі - Порядок №845).

Відповідно до п.24 Порядку №845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Абзацами 1-6 пункту 6 Порядку №845 передбачено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:

заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення);

оригінал виконавчого документа;

судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);

оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету).

До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).

За приписами п.п.3 п.9 Порядку №845, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві, зокрема, у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

Також п.7 Порядку №845 передбачено, що у разі наявності підстав для повернення виконавчого документа стягувачу керівник органу державної виконавчої служби подає відповідно до Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» Казначейству протягом 10 днів з дня складення державним виконавцем відповідного акта оригінал виконавчого документа разом із супровідним листом та завірені належним чином державним виконавцем копії інших матеріалів виконавчого провадження.

Згідно з п.47 Порядку №845, безспірне списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів, здійснюється Казначейством на підставі поданих:

1) органом Казначейства:

документів та відомостей, надісланих стягувачами та боржником;

інформації про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника;

2) керівником органу державної виконавчої служби зазначених у пункті 7 цього Порядку документів та відомостей.

Абзацами 1-2 пункту 48 Порядку №845 встановлено, що для забезпечення безспірного списання коштів державного бюджету згідно з пунктом 47 цього Порядку в Казначействі відкривається в установленому порядку відповідний рахунок. Перерахування коштів стягувачу здійснюється Казначейством у тримісячний строк з дня надходження необхідних документів та відомостей за наявності відповідних бюджетних асигнувань для здійснення безспірного списання коштів.

Таким чином, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, яким відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року №215, є саме Державна казначейська служба України (Казначейство), при цьому таке виконання здійснюється Казначейством в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу (боржника), а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Водночас за приписами п.47 Порядку №845, безспірне списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів, здійснюється Казначейством на підставі поданих: або органом Казначейства: документів та відомостей, надісланих стягувачами та боржником; інформації про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника; або керівником органу державної виконавчої служби зазначених у пункті 7 цього Порядку документів та відомостей.

Отже, Порядком №845 передбачена можливість звернення стягувачів, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника державного органу, до органу Казначейства, в якому обслуговується такий боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням з документами, зазначеними у пункті 6 цього Порядку, при цьому, у разі, коли такий боржник (державний орган) не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, орган Казначейства у розумінні приписів п.п.3 п.9 Порядку №845 не може повернути стягувачеві виконавчий документ про стягнення з такого боржника коштів, бо вказаною нормою (п.п.3 п.9 Порядку №845) встановлена пряма заборона такого повернення коли йдеться про виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень. Натомість, відповідно до приписів п.47 Порядку №845, орган Казначейства повинен подати до Казначейства (центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів) документи та відомості, надіслані стягувачами та боржником, а також інформацію про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника для подальшого здійснення Казначейством безспірного списання коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів відповідно до п.47 Порядку №845 та ст.3 Закону №4901-VІ.

З огляду на те, що у цій справі боржником за виконавчим листом Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 є Відділ освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації, який є органом державної влади, а вказаний виконавчий лист стосується стягнення з цього боржника державного органу коштів на користь позивача (стягувача), відповідач, як орган Казначейства, не мав правових підстав для повернення цього виконавчого листа стягувачеві через відсутність у вказаного боржника відкритих рахунків в органі Казначейства згідно з п.п.3 п.9 Порядку №845, а повинен був передати надіслані стягувачем документи та відомості разом із інформацією про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника до Казначейства (Державної казначейської служби України) відповідно до вимог п.47 Порядку №845.

Таким чином, наявні підстави для визнання дій Головного управління Державної казначейські служби України у Дніпропетровській області щодо повернення стягувачеві виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 без виконання протиправними та, відповідно, для задоволення позовних вимог в цій частині.

Разом з тим, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог в частині щодо зобов`язання Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області прийняти до виконання виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 та вжити заходів, направлених на виконання рішення Третього апеляційного адміністративного суду від 18.01.2022 у справі №160/11836/22, оскільки, як зазначено вище, такий виконавчий документ у розумінні приписів п.47 Порядку №845 та ст.3 Закону №4901-VІ виконується саме центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, тобто Державною казначейською службою України, тому, відповідач не має повноважень щодо його виконання.

Згідно з частиною 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При цьому, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

З огляду на встановлення судом протиправності дій відповідача щодо повернення виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 без виконання стягувачеві (позивачеві) за наявності підстав для передачі надісланих ним документів та відомостей разом із інформацією про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків боржника до Казначейства відповідно до вимог п.47 Порядку №845, суд, з метою відновлення порушеного права позивача, дійшов висновку про зобов`язання відповідача подати до Державної казначейської служби України документи та відомості, надіслані стягувачем Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області щодо здійснення стягнення з боржника Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації коштів за виконавчим листом Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21, а також інформацію про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків цього боржника відповідно до п.47 Порядку №845.

За наведених обставин, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Також суд зазначає, що відповідно до постанови КМУ від 23 листопада 2020 року №1147 «Деякі питання функціонування територіальних органів Державної казначейської служби» Управління Казначейства у м. Синельниковому було реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Казначейства у Дніпропетровській області, яке і є належним відповідачем у цій справі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що згідно з абзацом 1 частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 3 статті 139 КАС України встановлено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позовні вимоги у цій справі задоволені частково, судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2481,00 грн підлягають відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до розміру позовних вимог у сумі 1240,50 грн.

Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (пр. Д. Яворницького, 93, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41323962) до Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (вул. Челюскіна, 1, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37988155) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області в частині повернення виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21 без виконання.

Зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (вул. Челюскіна, 1, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37988155) подати до Державної казначейської служби України документи та відомості, надіслані стягувачем Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (пр. Д. Яворницького, 93, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41323962) щодо здійснення стягнення з боржника Відділу освіти, культури, молоді та спорту Синельниківської районної державної адміністрації (код 02142537) коштів за виконавчим листом Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.05.2022 №160/11836/21, а також інформацію про неможливість виконання безспірного списання коштів з рахунків цього боржника відповідно до п.47 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2011 року №845.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (вул. Челюскіна, 1, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37988155) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (пр. Д. Яворницького, 93, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41323962) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1240 (одна тисяча двісті сорок) грн 50 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Позивач: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (пр. Д. Яворницького, 93, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41323962).

Відповідач: Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (вул. Челюскіна, 1, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37988155).

Суддя Н.В. Кучугурна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2023
Оприлюднено02.08.2023
Номер документу112521060
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —160/20106/22

Постанова від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 31.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 21.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні