Ухвала
від 31.07.2023 по справі 345/3082/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"31" липня 2023 р. Справа № 345/3082/23

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Гомельчук С.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивачка) звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради ( далі - відповідач), в якому просить:.

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання повної інформації за запитом;

- зобов`язати відповідача надати позивачці повну інформацію, що запитувалася відповідно до інформаційного запиту.

Пунктами 3, 5, 6 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви, серед іншого, з`ясовує чи:

-відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;

- позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);

-немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Згідно із частиною 3 статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Перевіряючи позовну заяву на відповідність вимогам частини 3 статті 161 Кодексу, суддею встановлено, що позивачкою не долучено документа про сплату судового збору.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про судовий збір платники судового збору громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік", який вступив в дію з 01.01.2023, встановлено, що прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2023 року складає 2 684 гривні.

Частиною 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлюються ставки судового збору, зокрема, відповідно підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 зазначеного Закону за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, за подання до адміністративного суду фізичною особою адміністративного позову немайнового характеру, судовий збір повинен становити 1073, 60 гривні.

Позивачка у позовній заяві вказує, що звільнена від сплати судового збору відповідно до частини 3 статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів" від 12.05.1991 № 1023-XII (далі - Закон №1023-XII). Відповідно до цієї статті, споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов`язані з порушенням їх прав. Однак, із матеріалів, доданих до позову, не вбачається, що позивачка, в межа даного спору, є споживачем та має пільги щодо сплати судового збору за подання такого адміністративного позову. У цьому аспекті варто визначити, що Закон №1023-XII регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Як наслідок, для усунення недоліків позовної заяви, позивачці необхідно додати до позовної заяви документ про сплату судового збору в розмірі 1073, 60 грн на виконання приписів частини 3 статті 161 КАС України, ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір".

Крім того, в обґрунтування заявлених позовних вимог, позивачка вказує, що вона 03.01.2023 та повторно 23.01.2023 зверталася із запитами про надання публічної інформації до Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, на які не отримала в повному обсязі запитувану інформацію.

У зв`язку із вказаним, позивачка просить суд "зобов`язати Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради надати позивачці повну інформацію, що запитувалася згідно інформаційного запиту.".

Згідно з п.4, п.5 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються:

- зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Вивчення описової, мотивувальної і прохальної частини позову свідчить, що в позовній заяві ОСОБА_1 нечітко сформовані вимоги і викладені обставини в частині порушеного права. Зокрема, не конкретизовано і не розкрито:

- яка саме інформація, з долучених до позову протоколів, в порядку їх порівняння, є наданою відповідачем не в повному обсязі.

Отже, позивачці, на виконання п.4, п.5 ч.5 ст. 160 КАС України, необхідно уточнити позовні вимоги.

Пунктом 1 частиною 1 статті 171 КАС України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність. У матеріалах, доданих до позову, відсутні документи, які підтверджують адміністративну процесуальну дієздатність позивачки.

Зважаючи на вказане, позовну заяву подано без додержання вимог статтей 160, 161, КАС України.

Відтак, позивачці необхідно надати до суду документ про сплату судового збору в розмірі 1073, 60 грн, конкретизувати свої позовні вимоги шляхом поданн нової редакції позовної заяви із уточненням, яка саме інформація, з долучених до позову протоколів, в порядку їх порівняння, є наданою не в повному обсязі та надати належним чином засвідчені документи, які підтверджують адміністративну процесуальну дієздатність ОСОБА_1 .

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

На підставі наведеного, керуючись статтями 160,161,169, 243,248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій - залишити без руху.

Надати позивачці десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для усунення вказаних у ній недоліків, шляхом подання до Івано-Франківського окружного адміністративного суду:

- документу про сплату судового збору в розмірі 1073, 60 грн;

- нову редакцію позовної заяви із уточненням, яка саме інформація, з долучених до позову протоколів, в порядку їх порівняння, є наданою не в повному обсязі (у 2 примірниках);

- належним чином засвідчені документи, які підтверджують адміністративну процесуальну дієздатність ОСОБА_1 (паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків).

Роз`яснити, що в разі неусунення недоліків у визначений строк позовна заява буде повернена. Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Суддя Гомельчук С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2023
Оприлюднено02.08.2023
Номер документу112521764
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —345/3082/23

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Якимів Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні