Рішення
від 31.07.2023 по справі 580/3731/22
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2023 року справа № 580/3731/22

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ресурс Центр-М до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Паланська сільська рада про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ресурс Центр-М (далі товариство, позивач) подало позов до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі Головне управління, відповідач), в якому просить:

- визнати бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області щодо неприведення у відповідність відомостей про земельну ділянку кадастровий номер 7124386100:02:001:0008, площею 5.5041 га та земельну ділянку кадастровий номер 7124386100:02:001:0009, площею 1 га;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області внести наступну інформацію до Державного земельного кадастру: по земельній ділянці кадастровий номер 7124386100:02:001:0008, площею 5.5041 га - Категорія земель: землі сільськогосподарського призначення код цільового призначення: 01.01. по земельній ділянці кадастровий номер 7124386100:02:001:0009, площею 1 га - категорія земель: землі сільськогосподарського призначення код цільового призначення: 01.03.

В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що позивач є власником комплексу будівель, розташованих на вищевказаних земельних ділянках, однак, як зазначає позивач, відповідач без наявності будь-яких правових підстав, заяв та документації із землеустрою змінив відомості про категорію землі із земель сільськогосподарського призначення на землі житлової та громадської забудови та цільове призначення земельних ділянок для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, по вищезазначеним земельним ділянкам.

Ухвалою від 29.08.2022 суддя Черкаського окружного адміністративного суду прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у адміністративній справі, вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

26.09.2022 представник відповідача подав суду відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позову, зазначивши, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 були сформовані як забудовані землі комерційного призначення, в подальшому під час автоматичного перенесення до ДЗК була проведена реєстрація земельних ділянок з цільовим призначенням землі сільськогосподарського призначення, після внесення змін в координати поворотних точок меж земельні ділянки були перенесені та змінені в частині категорії земель та цільове призначення яких також було змінено на землі, житлової та громадської забудови, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Представник відповідача вказав, що спірні земельні ділянки під нежитловими будівлями, господарськими дворами та відстійником, передані у користування згідно розпорядження голови Уманської районної державної адміністрації від 16.11.2004 № 375 та відповідно до вимог земельного законодавства не можуть належати до земель сільськогосподарського призначення у зв`язку із невідповідністю вимог та функціональних характеристик. Вказано, що земельні ділянки були приведені у відповідність договору оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення, документації щодо зміни цільового призначення земельних ділянок на землі сільськогосподарського призначення не розроблялось, зміни в Державний земельний кадастр не вносились, у зв`язку із чим наголошено, що реєстрація земельних ділянок як земель сільськогосподарського призначення була проведена помилково.

28.09.2022 представник позивача подав відповідь на відзив, в якому зазначив про необґрунтованість доводів відзиву, вказавши зокрема, що докази проведення службового розслідування, притягнення до відповідальності будь-яких осіб, що начебто помилково провели реєстрацію земельних ділянок як земель сільськогосподарського призначення, відповідач не надав, у зв`язку із чим представник позивача вважає, що відповідач вводить суд в оману. Крім того вказав, що віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється за рішенням відповідного органу, натомість відповідач не надав рішення щодо віднесення спірних земельних ділянок до земель комерційного призначення. Звернув увагу, що документації із землеустрою щодо віднесення земельних ділянок при їх формуванні до земель комерційного призначення відповідач також не надав. Також вказав, що відповідно до ч. 2 ст. 22 ЗК України вищевказані земельні ділянки, на яких розміщені господарські будівлі, відносяться до земель сільськогосподарського призначення та не є землями комерційного призначення. Повторно наголосив, що зміна цільового призначення на землі комерційного призначення була проведена безпідставно, без дотримання процедури визначеної законом для зміни цільового призначення.

Ухвалами від 28.10.2022 Черкаський окружний адміністративний суд вирішив здійснити розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання та продовжив строк проведення підготовчого провадження у справі на тридцять днів.

Ухвалою від 02.02.2023 Черкаський окружний адміністративний суд залучив до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Паланську сільську раду.

21.02.2023 Паланська сільська рада подала до суду письмові пояснення, в яких просила відмовити у задоволенні позову, зазначивши, що позивач не виконав вимоги пунктів 138-161 Порядку ведення Державного земельного кадастру № 1051 від 17.10.2012 - виправлення технічних помилок у поземельній книзі або на окремих її аркушах. Звернула увагу, що в позовній заяві позивач вказує себе як власника нерухомого майна та землекористувача, що не відповідає фактичним обставинам справи, у зв`язку із чим вважає, що у спірних правовідносинах права позивача не порушені. Зазначила, що змінити цільове призначення земельної ділянки та категорію земель без відповідної технічної документації є не можливим, дана земельна ділянка постійно використовувалась для комерційних цілей, що підтверджено копіями відповідних договорів оренди і не може бути земельної ділянкою сільськогосподарського призначення.

24.02.2023 та 06.03.2023 представник відповідача подав до суду додаткові пояснення в яких зазначив, що при перенесенні інформації про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 виникла помилка у їх місці розташуванні. Державним кадастровим реєстратором відповідно до Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про державний земельний кадастр були внесені зміни про земельні ділянки 7124386100:02:000:1876; 7124386100:03:000:1033. За даними поземельної книги, земельна ділянка 7124386100:02:001:0008 не мала цільового призначення землі сільськогосподарського призначення. Цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 7124386100:02:001:0008 внесене відповідно до договору оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що зареєстрований в Уманському районному відділі ЧРФ ДП ЧДЗК, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис у зв`язку із чим зазначено, що земельна ділянки з кадастровим номером 7124386100:03:000:1033 мала категорію земель землі сільськогосподарського призначення, а не земельна ділянка, що має кадастровий номер 7124386100:02:001:0008. Вказав, що встановлення чи зміна цільового призначення не належить до повноважень Управління Держгеокадастру. За даними поземельної книги земельної ділянки, що має кадастровий номер 7124386100:02:001:0009, категорію земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання - для ведення особистого мала земельна ділянка з кадастровим номером 7124386100:03:000:1876. Зазначила, що відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1033 та 7124386100:02:000:1876 були перенесені з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру на підставі виконання доручення Держгеокадастру № 538 та № 539 щодо перенесення відомостей з державного реєстру земель до державного земельного кадастру. Після проведення додаткових перевірок даних державного реєстру земель з даними державного земельного виявлено, що інформація про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 не була перенесена. При внесені відомостей про земельні ділянки 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 виявлено, що на їх місці розташування знаходяться інші земельні ділянки, інформація про які не відповідає договору оренди, у зв`язку із чим державним кадастровим реєстратором міськрайонного управління в Уманському районі та м. Умані Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області створено заяву про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру на земельну ділянку, що має кадастровий номер 7124386100:02:001:0008 ЗВ-7108753312019 від 23.01.2019 та виправлено допущені помилки.

Чергове підготовче засідання призначено на 06.03.2023. Усною ухвалою, що занесена до протоколу судового засідання, Черкаський окружний адміністративний суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 16.03.2023.

В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити. Представник відповідача просив у задоволенні позову відмовити з підстав викладених у відзиві на позов. Представник третьої особи також у задоволенні позову просив відмовити.

Чергове судове засідання для розгляду справи по суті суд призначив на 27.04.2023.

24.04.2023 представник відповідача подав до суду клопотання про розгляд справи 27.04.2023 без її участі. 27.04.2023 представник третьої особи подав до суду заяву про розгляд справи без його участі. 27.04.2023 представник позивач подав до суду заяву про розгляд справи 27.04.2023 без його участі.

У зв`язку поданням всіма учасниками справи заяв про розгляд справи без участі їхніх представників суд вирішив розгляд справи здійснити у порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів у відповідності до частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Суд встановив, що на підставі розпорядження голови Уманської районної державної адміністрації № 375 від 16.11.2004 Відкритому акціонерному товариству Уманьагрохім передано в оренду земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009, загальною площею 6,50041 га з них 1,6338 га під не житловими будівлями та 3,8703 під господарськими будівлями і дворами та 1,0 га під відстійником, що використовуються в комерційних цілях для виробничих потреб.

Відповідно до п. п. 2.3, 5.1, 5.2 договору оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення від 22.11.2004, який посвідчений нотаріально, земельні ділянки передаються без зміни цільового призначення, земельні ділянки передаються в оренду для виробничих потреб, цільове призначення - забудовані землі комерційного призначення. Згідно п. 6 Договору, передача земельних ділянок в оренду здійснюється без розроблення проекту їх відведення.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 21.07.2015 право приватної власності на комплекс нежитлових приміщень та споруд зареєстровано за ТОВ Ресурс-Центр-М.

Відповідно до поземельних книг земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 перебувають у комунальній власності Паланської сільської ради.

Відповідно до поземельних книг про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 (а.с. 110-210 Тому 2) суд встановив, що при відкритті поземельних книг у 2016 році були внесені відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033, зокрема, цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення (а.с. 112, 160 Тому 2).

В подальшому, під час перенесення інформації про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 із державного реєстру земель до державного земельного кадастру перелік відомостей про них, зокрема: координати земельних ділянок; адресу; власників/користувачів земельних ділянок; вид використання; цільове призначення; категорію земель, кадастровий номер земельних ділянок було внесено до відповідних відомостей про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009, внаслідок чого цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 змінено на - землі сільськогосподарського призначення, а земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 на - забудовані землі комерційного призначення (а.с. 125, 177).

В подальшому, під час внесення відомостей до ДЗК про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 та виявлення, що на їх місці розташування знаходяться інші земельні ділянки, інформація по яких не відповідає договору оренди, державний кадастровий реєстратор міськрайонного управління в Уманському районі та м. Умані Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області створив заяви про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру на земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 (заява від 23.01.2019 № ЗВ-7108753412019, а.с. 182 Тому 2) та 7124386100:02:001:0009 (заява від 23.01.2019 № ЗВ-7108752552019, а.с. 134 Тому 2). Відповідно до зазначених заяв (суть змін виправлення помилки у кадастровому номері земельної ділянки 7124386100:03:000:1033 на 7124386100:02:001:0008 та кадастровому номері 7124386100:03:000:1876 на 7124386100:02:001:0009).

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльністю не усунення відповідачем безпідставної зміни категорії земель та цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008, 7124386100:02:001:0009, звернувся до суду з цим позовом.

Під час вирішення спору по суті суд зазначає таке.

Відповідно до статті 16 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-XIV (в редакції чинній з 01.01.2004, яка діяла на момент укладення договору оренди), передача земельної ділянки, межі якої визначено в натурі (на місцевості), в оренду без зміни її цільового призначення здійснюється без розроблення проекту її відведення.

Згідно пунктів 2, 4 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 № 3613-VI земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.

У разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

Відповідно до Тимчасового порядку ведення державного реєстру, затвердженого наказом Держкомзему України від 02.07.2003 № 174, Державний реєстр земель - це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК.

Стаття 20 Земельного кодексу України регулює встановлення та зміну цільового призначення земельних ділянок, відповідно до ч. 1 якої (у редакції чинній станом на дату внесення оскаржуваних змін до ДЗК) віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено Порядком ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі Порядок № 1051, у редакції чинній станом на дату внесення оскаржуваних змін до ДЗК) відповідно до п. 15 якого, документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України Про землеустрій та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України Про Державний земельний кадастр.

Відповідно до п. 138 Порядку № 1051 помилками у Державному земельному кадастрі є: технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру; технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру); помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою); помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії; технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель; помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки; помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 та перенесені до Державного земельного кадастру.

Згідно п. 140, 142, 143, пп. 2 п. 144 Порядку № 1051 повідомлення про виявлення технічних помилок обліковуються шляхом їх реєстрації у Державному земельному кадастрі з присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати їх реєстрації та створенням їх електронних копій за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру (крім випадку надсилання повідомлення в електронній формі відповідно до пункту 139-1 цього Порядку).

Розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених пунктами 143-150 цього Порядку, здійснюються Державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення.

Державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.

Якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру, зокрема, безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру).

Аналіз вказаних приписів дає підстави для висновку, що відомості про земельні ділянки, які сформовані до набрання чинності Законом України Про Державний земельний кадастр підлягають перенесенню із Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку. Чинні на дату внесення оскаржуваних змін до відомостей про земельні ділянки передбачали, що зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. При цьому, у разі внесення уповноваженою особою помилкових відомостей про земельну ділянку, державний кадастровий реєстратор уповноважений вчинити відповідні дії для усунення виявлених невідповідностей та помилок.

Як вище встановив суд, Відкритому акціонерному товариству Уманьагрохім передані в оренду земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 без зміни цільового призначення та без розроблення проекту їх відведення, земельні ділянки передаються в оренду для виробничих потреб, цільове призначення - забудовані землі комерційного призначення.

Відповідно до поземельних книг про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 (а.с. 110-210 Тому 2) при відкритті поземельних книг у 2016 році були внесені відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033, зокрема, цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення (а.с. 112, 160 Тому 2).

В подальшому, під час перенесення інформації про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 із державного реєстру земель до державного земельного кадастру перелік відомостей про них, зокрема: координати земельних ділянок; адресу; власників/користувачів земельних ділянок; вид використання; цільове призначення; категорію земель, кадастровий номер земельних ділянок було внесено до відповідних відомостей про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009, внаслідок чого цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 змінено на землі сільськогосподарського призначення, а земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 на забудовані землі комерційного призначення (а.с. 125, 177).

В подальшому, під час внесення відомостей до ДЗК про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009 та виявлення, що на їх місці розташування знаходяться інші земельні ділянки, інформація яких не відповідає договору оренди, державний кадастровий реєстратор міськрайонного управління в Уманському районі та м. Умані Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області створив заяви про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру на земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 (заява від 23.01.2019 № ЗВ-7108753412019, а.с. 182 Тому 2) та 7124386100:02:001:0009 (заява від 23.01.2019 № ЗВ-7108752552019, а.с. 134 Тому 2). Відповідно до зазначених заяв (суть змін виправлення помилки у кадастровому номері земельної ділянки 7124386100:03:000:1033 на 7124386100:02:001:0008 та кадастровому номері 7124386100:03:000:1876 на 7124386100:02:001:0009).

Аналіз встановлених обставин свідчить про те, що до перенесення відомостей про вищевказані земельні ділянки із державного реєстру земель до державного земельного кадастру, земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008; 7124386100:02:001:0009 мали цільове призначення - забудовані землі комерційного призначення, що відповідало п. п. 2.3, 5.1, 5.2 договору оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення від 22.11.2004). В свою чергу цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 землі сільськогосподарського призначення.

Докази наявності проектів землеустрою щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008; 7124386100:02:001:0009, якими б змінювалось їх цільове призначення у матеріалах справи відсутні.

Суд врахував, що дзеркальна зміна цільового призначення між земельними ділянками з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008; 7124386100:02:001:0009 та 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 зумовлена перенесенням 23.01.2019 із державного реєстру земель до державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033 які було внесено до відповідних відомостей про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008 та 7124386100:02:001:0009.

Суд врахував, що після виявлення зазначених невідповідностей, цією ж датою (23.01.2019) на підставі заяв кадастрового реєстратора до ДЗК внесені відкориговані відомості про земельні ділянки з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008; 7124386100:02:001:0009 та 7124386100:03:000:1876; 7124386100:03:000:1033, та внесено вірні відомості, зокрема про їх цільове призначення. Вказані обставини суд оцінює як допущення посадовою особою помилки при перенесенні відомостей до ДЗК та її своєчасне усунення, оскільки за наслідками останніх дій державного кадастрового реєстратора, цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008; 7124386100:02:001:0009 приведено у відповідність із відомостями договору оренди земельних ділянок несільськогосподарського призначення від 22.11.2004.

З урахуванням зазначеного доводи позивача про протиправність бездіяльності відповідача щодо не усунення безпідставної зміни категорії земель та цільового призначення земельних ділянок з кадастровими номерами 7124386100:02:001:0008, 7124386100:02:001:0009, суд вважає необґрунтованими, оскільки як зазначено вище останні дії державного кадастрового реєстратора саме і були направлені на усунення невідповідностей відомостей ДЗК та внесення до нього коректних даних.

Суд також враховує інші аргументи сторін та третьої особи, зазначені у заявах по суті справи, однак зауважує, що встановлені судом обставини є самостійними та достатніми підставами для прийняття рішення по суті спору.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, у зв`язку із чим у задоволенні позовних вимог належить відмовити.

Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Учасники справи:

1) позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Ресурс Центр-М (20392, Черкаська область, Уманський район, с. Піківець, вул. Уманська, буд. 152В, код ЄДРПОУ 36780963);

2) відповідач Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області (18008, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890);

3) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Паланська сільська рада (20340, Черкаська область, Уманський район, с. Паланка, вул. Грушевського, 11 код ЄДРПОУ 26261301).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 31.07.2023.

Суддя Василь ГАВРИЛЮК

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2023
Оприлюднено02.08.2023
Номер документу112526140
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —580/3731/22

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 31.07.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 28.10.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 28.10.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні