Рішення
від 28.07.2023 по справі 560/1792/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1792/23

РІШЕННЯ

іменем України

28 липня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №73129 від 26.12.2022 та зобов`язати Головне управління ДПС в Хмельницькій області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" з переліку ризикових платників податків.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем не зазначено жодних доводів щодо наявності податкової інформації, що була підставою для прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку. Будь-які докази існування такої інформації відповідачем не наведені. Вказує на протиправність прийняття оскаржуваного рішення, у задоволенні позову просить відмовити.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

До суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовної заяви. Зазначає, що в протоколі засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.12.2022 № 235, відповідач отримав повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності критеріям ризиковості платника податку поданого ТОВ "Акварелі на проспекті небесної сотні". За результатами аналізу баз даних ДПС та ЄРПН встановлено придбання товарів, робіт/послуг у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості та виявлено наступні ризики: відсутність дозвільних документів на провадження господарської діяльності, недостатня кількість трудових ресурсів для здійснення діяльності, формування податкового кредиту за рахунок суб`єкта господарювання з ознаками ризику - СК "АКТИВ". 26.12.2022 Комісія Головного управління ДПС v Хмельницькій області прийняла рішення №73129, згідно з яким відповідача визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку. Вважає що підстави для задоволення позову відсутні.

Позивач подав до суду відповідь на відзив, у якій заперечив проти аргументів відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" зареєстроване як платник податку на додану вартість 01.11.2019. Основним видом діяльності є Будівництво житлових і нежитлових (код КВЕД 41.20).

16.12.2022 позивач звернувся до Головного управління ДПС у Хмельницькій області із повідомленням №1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, з метою виключення товариства з переліку ризикових платників податків, згідно із відомостями, що містяться в електронному кабінеті платника. Зокрема, подав дозвіл на виконання будівельних робіт за № ІУ013210727853 від 12.08.2021 щодо нового будівництва торгово-офісного центру, місцезнаходження об`єкта: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м "Дружний", масив № НОМЕР_1 , ділянка 5/2, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва (внесення змін до містобудівних умов та обмежень наданих 24.04.2019 №03/02/01-10), виданого Відділом містобудування та архітектури Овідіопольської районної державної адміністрації Одеської області від 21.12.2019 за №30/01-24, договір оренди землі б/н від 24.10.2019, посвідчений приватним нотаріусом Овідіопольського районного нотаріального округу Одеської області №81, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом "Нове будівництво торгово-офісного центру" за адресою: Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, Масив 10, ж/м "Дружний" земельна ділянка 5/2 від 11.06.2021 за №V-0100-21/ПРОЕКСП.

26.12.2022 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку Головного управління ДПС в Хмельницькій області прийняла рішення №73129, яким встановила відповідність товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" критеріям ризиковості платнику податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування) у зв`язку з відсутністю дозвільних документів на провадження господарської діяльності, недостатньою кількістю трудових ресурсів для здійснення діяльності, формування податкового кредиту за рахунок суб`єкта господарювання з ознаками ризику СК "Актив".

Вважаючи зазначене рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджений Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість. Зокрема пунктом 8 Порядку №1165 до критеріїв ризиковості віднесена наявність податковової інформації у контролюючих органах наявна, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Суд встановив, що комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку Головного управління ДПС в Хмельницькій області прийняла рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку із відсутністю дозвільних документів на провадження господарської діяльності, недостатньою кількістю трудових ресурсів для здійснення діяльності, формування податкового кредиту за рахунок суб`єкта господарювання з ознаками ризику СК "Актив".

Відповідно до підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова інформація розуміється у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію", згідно з яким податковою інформацією є сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України (частина 1 статті 16 Закону України "Про інформацію").

Зокрема, згідно із підпунктом 72.1.2.5. пункту 72.1 статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема інформація: про дозволи, ліцензії, патенти, свідоцтва на право провадження окремих видів діяльності, яка повинна містити, зокрема:

найменування платника податків, якому видані такі дозволи, ліцензії, патенти;

податковий номер або реєстраційний номер облікової картки фізичної особи;

вид дозвільного документа;

вид діяльності, на провадження якої видано дозвільний документ;

дату видачі дозвільного документа;

строк дії дозвільного документа, інформацію про припинення (зупинення) дії дозвільного документа із зазначенням підстав такого припинення (зупинення);

сплату належних платежів за видачу дозвільного документа;

перелік місць провадження діяльності, на яку видано дозвільний документ

Пунктом 73.1 статті 73 ПК України визначено, що інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається контролюючим органам періодично або на окремий письмовий запит контролюючого органу у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 73.3 статті 73 73.3. ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про надання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

В оскаржуваному рішенні відповідачем, в рядку "Податкова інформація", не зазначено зміст та характер наявної податкової інформації, що стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення, не ідентифіковані конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Спірне рішення не містить інформації на виконання яких дій (робіт) у позивача відсутній дозвіл та виконання яких видів діяльності позивача не можливе із залученням існуючих у нього трудових ресурсів. Разом з тим, надані позивачем документ, копії яких долучені ним до заяви поданої відповідачу спростовують інформацію про відсутність дозвільних документів. У відзиві на позов відповідач також не вказав, які саме документи відсутні у позові.

Крім того, рішенням від 26.10.2022 у справі №420/11516/22, залишеного без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2023, Одеський окружний адміністративний суд зобов`язав Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "СК АКТИВ" з переліку ризикових платників податків. Тому посилання відповідача на формування податкового кредиту за рахунок суб`єкта господарювання з ознаками ризику СК "Актив" є безпідставними, оскільки на момент прийняття оскаржуваного рішення вказаний факт був вирішений у справі №420/11516/22.

Посилання відповідача про ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

При цьому внаслідок прийняття рішення про включення платника до переліку ризикових платників податків позивач потрапляє у стан правової невизначеності, оскільки контролюючий орган у рішенні не повідомив, які саме документи необхідно подати для виключення платника податків з переліку ризикових.

Таким чином, відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим оскаржувані рішення Комісії є протиправними та підлягають скасуванню.

Вирішуючи позовні вимоги щодо зобов`язання податкового органу виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, суд враховує таке.

Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи викладене, позовні вимоги слід задовольнити.

Щодо вимоги про встановлення судового контролю за виконанням рішення, суд враховує таке.

Відповідно до частини 1 статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Отже, зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, а не обов`язком.

Відповідно до частини 1 статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.

Принцип обов`язковості судового рішення також закріплений у статті 14 КАС України, згідно з якою судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Оскільки судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим до виконання, а суд не встановив обставин, які б ставили під сумнів добросовісність відповідача при виконанні рішення суду у цій справі, суд вважає, що підстави для покладення на відповідача обов`язку подати звіт про виконання судового рішення у відповідності до вимог статті 382 КАС України відсутні.

У зв`язку з задоволенням позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір необхідно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, пропорційно до частини задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 26.12.2022 №73129.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області виключити товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У задоволенні клопотання про встановлення судового контролю відмовити

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" судовий збір в сумі 2684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" (вул. М. Залізняка, буд. 8/3, офіс 10,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43247826) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2023
Оприлюднено02.08.2023
Номер документу112529871
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/1792/23

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 13.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 08.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Рішення від 28.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні