печерський районний суд міста києва
Справа № 757/28911/22-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2022 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту, -
ВСТАНОВИВ:
до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, яке було вилучено у період часу з 09 год. 16 хв. до 10 год. 44 хв. 04.10.2022, в ході проведення обшуку в приміщеннях за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання начальника відділу земельних відносин Славської ОТГ ОСОБА_4 , в рамках кримінального провадження №62022000000000035 від 18.01.2022.
Вказане клопотання обґрунтовує тим, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022000000000035 від 18.01.2022, за фактом зловживання службовим становищем службовими особами ДП «Славське лісове господарства» та службовими особами Славської селищної ради, Львівської області, а також іншими невстановленими особами, які з метою одержання неправомірної вигоди, організували схему незаконного вилучення земель державного лісового фонду, шляхом невірного нанесення земель вказаної категорії на кадастрову карту та в подальшому передачі їх у приватну власність, чим спричинено тяжкі наслідки інтересам держави, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється першим відділом першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора.
Досудовим розслідуванням установлено, що директор ДП «Славське лісове господарство» ОСОБА_5 , за попередньою змовою з головою Славської ОТГ Стрийського району Львівської області ОСОБА_6 , секретарем Славської ОТГ Стрийського району Львівської області ОСОБА_7 , начальником відділу земельних відносин Славської ОТГ Стрийського району Львівської області ОСОБА_4 та депутатом Славської ОТГ Стрийського району Львівської області ОСОБА_8 , а також іншими невстановленими особами, зловживаючи службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди, організували схему незаконного вилучення земель державного лісового фонду, шляхом укладення договору про інвентаризацію земель державного лісового фонду Славського лісового господарства з ТОВ «ГЕОАРХ ПРОЕКТ» (ЄДРПОУ 41516587), здійснюють невірне нанесення земель вказаної категорії на кадастрову карту, які в подальшому через рішення Славської ОТГ Стрийського району Львівської області та за сприянням та безпосередньої участі вищезазначених осіб надаються підставним особам у власність з наступним відчуженням на інших фізичних та юридичних осіб.
Так, аналізом Кадастрової карти України та Державного реєстру речових прав встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:03:000:1402 загальною площею 1,1383 га розташована в частині на земельній ділянці державного лісового фонду з кадастровим номером 4624584300:03:000:0275 загальною площею 8,0287 га. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Земельна ділянка виділена у приватну власність ОСОБА_8 на підставі Славської ОТГ Стрийського району Львівської області № 844 від 25.06.2021. У подальшому вказана земельна ділянка відчужена на користь ТОВ «Нова Рожанка» ЄДРПОУ 44332744 на підставі договору купівлі-продажу від 22.10.2021.
Окрім цього, встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:03:000:0774 загальною площею 0,0913 га виділена у приватну власність ОСОБА_9 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». У подальшому вказана земельна ділянка відчужена на користь ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу від 18.05.2021;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:03:000:0775 загальною площею 0,0925 га виділена у приватну власність ОСОБА_11 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». У подальшому вказана земельна ділянка відчужена на користь ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу від 18.05.2021;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:03:000:1061 загальною площею 0,1184 га виділена у приватну власність ОСОБА_8 на підставі рішення Славської ОТГ № 1487 від 12.03.2019. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». У подальшому вказана земельна ділянка відчужена на користь ОСОБА_12 на підставі договору купівлі-продажу від 19.03.2021;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:04:000:3704 загальною площею 1,3676 га виділена у приватну власність ОСОБА_13 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624584300:04:000:1426 загальною площею 3,6896 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:04:000:3705 загальною площею 1,5467 га виділена у приватну власність ОСОБА_14 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624584300:04:000:1426 загальною площею 3,6896 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:04:000:4704 загальною площею 1,9917 га виділена у приватну власність ОСОБА_15 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624584300:04:000:1321 загальною площею 10,7182 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624584300:04:000:4709 загальною площею 1,9996 га виділена у приватну власність ОСОБА_16 на підставі рішення Славської ОТГ № 1578 від 29.05.2020. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624584300:04:000:1321 загальною площею 10,7182 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624555700:04:000:7224 загальною площею 0,1991 га виділена у приватну власність ОСОБА_17 на підставі рішення Славської ОТГ № 305 від 26.05.2021. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624555700:04:000:0001 загальною площею 0,9953 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624555700:04:000:7225 загальною площею 0,199 га виділена у приватну власність ОСОБА_18 на підставі рішення Славської ОТГ № 305 від 26.05.2021. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624555700:04:000:0001 загальною площею 0,9953 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624555700:04:000:7227 загальною площею 0,199 га виділена у приватну власність ОСОБА_19 на підставі рішення Славської ОТГ № 305 від 26.05.2021. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». У подальшому вказана земельна ділянка відчужена на користь ОСОБА_20 на підставі договору купівлі-продажу від 17.08.2021. Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624555700:04:000:0001 загальною площею 0,9953 га;
- земельна ділянка з кадастровим номером 4624555700:04:000:7228 загальною площею 0,1991 га виділена у приватну власність ОСОБА_21 на підставі рішення Славської ОТГ № 305 від 26.05.2021. Розробником документації із землеустрою є ТОВ «Геоарх Проект». Зазначена земельна ділянка утворена шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 4624555700:04:000:0001 загальною площею 0,9953 га.
Відповідно до статті 7 Лісового кодексу України визначено, що Ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до положень ст. 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, у тому числі належать землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно статті 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.
Частиною 5 ст. 116 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ч. 9 ст. 149 Земельного кодексу України Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та суб`єктів господарювання залізничного транспорту загального користування у зв`язку з їх реорганізацією шляхом злиття під час утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування відповідно до Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» і земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти газотранспортної системи, що передаються суб`єкту господарювання у зв`язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу, крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.
Крім того, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 27 ЛК України, Кабінет Міністрів України у сфері лісових відносин передає у власність, надає у постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності.
Вищезазначене підтверджується, інформацією першого управління оперативного ГУ «Д» ДЗНД СБ України, показами свідків ОСОБА_22 та ОСОБА_23 , оглядів та інших матеріалів кримінального провадження в сукупності.
У період часу з 09 год. 16 хв. до 10 год. 44 хв. 04 жовтня 2022 року на виконання ухвали від 26.09.2022 слідчого судді Печерського районного суду міста Києва по справі № 757/25999/22-к у кримінальному провадженні № 62022000000000035 від 18.01.2022 проведено обшук приміщень, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання начальника відділу земельних відносин Славської ОТГ ОСОБА_4 .
Під час проведення обшуку виявлено та вилучено наступні документи, які не входять до переліку, щодо якого прямо надано дозвіл на відшукання в ухвалі про дозвіл на проведення обшуку, та які не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу.
04.10.2022 постановою старшого слідчого в ОВС ГСУ Державного бюро розслідувань, вилучені в ході обшуку документи визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №62022000000000035 від 18.01.2022.
В судове засідання прокурор не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність та зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі.
В судове засідання власник майна не з`явився, про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлявся шляхом вручення повістки прокурору, про причини своєї неявки не повідомив, власну правову позицію не виклав.
Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1 ст. 107 КПК України не здійснювалась.
Статтею 22 КПК України передбачено, що кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.
При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.
Зокрема, при вирішенні питання про арешт майна для прийняття законного та справедливого рішення слідчий суддя, згідно ст. ст. 94, 132, 173 КПК України, повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Статтею 98 КПК України, визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Частиною 2 ст. 168 КПК України передбачено, що тимчасове вилучення майна може здійснюватися також під час обшуку, огляду.
Частиною 10 ст. 170 КПК України, передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно положень ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Відповідно абзацу 2 ч. 5 ст. 171 КПК України, у разі тимчасового вилучення майна під час обшуку, огляду, здійснюваних на підставі ухвали слідчого судді, передбаченої статтею 235 цього Кодексу, клопотання про арешт такого майна повинно бути подано слідчим, прокурором протягом 48 годин після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, в якої його було вилучено.
Надані суду матеріали свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що їх сукупність, відповідно до вимог ст. 170 КПК України, є достатньою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.
Таким чином, адвокатом не було доведено наявність підстав у разі існування яких, слідчий суддя зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в задоволенні клопотання про накладення арешту, як про це ініційовано питання адвокатом.
Дослідивши надані матеріали, вислухавши пояснення прокурора та заперечення адвоката, враховуючи відповідно до вимог ст. 173 КПК України наявність даних про достатність доказів, що вказують на наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, наявність даних про належність майна, на яке прокурор просить накласти арешт, з метою забезпечення збереження речових доказів, слідчий суддя вважає необхідним задовольнити клопотання, накласти арешт на майно, оскільки вважає наявні передбачені ст. 170 КПК України підстави для його накладення, та заборонити розпоряджатися та використовувати зазначене майно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора першого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту задовольнити.
Накласти арешт на майно, яке було вилучено у період часу з 09 год. 16 хв. до 10 год. 44 хв. 04.10.2022, в ході проведення обшуку в приміщеннях за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем проживання начальника відділу земельних відносин Славської ОТГ ОСОБА_4 , в рамках кримінального провадження №62022000000000035 від 18.01.2022, а саме:
1. Договір № 19-12-18/2 на виконання проектно-вишукувальних робіт від 18.12.2019 на 1 арк в двух примірниках;
2. Протокол погодження договірної ціни виконання робіт від 18.12.2019 на 1 арк.;
3. Заява на надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вх. № 02-17/2899 від 09.07.2021 на 3 арк.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2022 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 112548380 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Новак Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні