Постанова
від 20.09.2010 по справі 2а-3148/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2010 року Спр ава № 2а-3148/10/1170

Суддя Кіровоградсько го окружного адміністративн ого суду Пасічник Ю.П. розглян ув у порядку скороченого про вадження адміністративну сп раву за позовом Маловисківсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції до Селянс ько (фермерського) господарс тва «Берегиня»ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності.

Обставини справи

Позивач звернувся до Кі ровоградського окружного ад міністративного суду з позов ом до відповідача про припин ення підприємницької діяльн ості фізичної особи - підприє мця.

В обґрунтування поз овних вимог позивач зазначив , що відповідно до ст. 9 Закону У країни «Про систему оподатк ування»від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язков их платежів) зобов'язані пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів).

Відповідач всупереч вимогам законодавства більш е року не подає до державної п одаткової служби податкових декларацій та документів фі нансової звітності, що відпо відно до ст. 46 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців»від 15.05.2003р. № 755-IV є під ставою для постановлення суд ового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

31 серпня 2010 року ухвалою Кір овоградського окружного адм іністративного суду було від крито скорочене провадження .

01 вересня 2010 року на адресу ві дповідача було направлено ух валу про відкриття скорочено го провадження (а.с.15), і отриман о відповідачем 07.09.2010 року (а.с.16). П равом подати заперечення на позовну заяву відповідач не скористався.

Справа розглядається судо м за наявними в ній матеріала ми.

Розглянувши долучен і до справи документи і матер іали, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, адміністративний суд,

в с т а н о в и в:

Відповідач є фізично ю особою-підприємцем за зако нодавством України. Відповід ач зареєстрований Новомирго родською районною державною адміністрацією Кіровоградс ької області 20 квітня 1993 року (а .с.4).

Станом на день розгля ду спору відповідач перебува є на податковому обліку у Мал овисківській міжрайонній де ржавній податковій інспекці ї.

Відповідно до ст. 4 Зак ону України «Про систему опо даткування»від 25.06.91р. №1251-XII плат никами податків і зборів (обо в'язкових платежів) є юридичн і і фізичні особи, на яких згід но з законами України поклад ено обов'язок сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі).

Згідно п. 2) ч.1 ст. 9 Закону України «Про систему оподат кування»від 25.06.91р. №1251-XII платник и податків і зборів (обов'язко вих платежів) зобов'язані под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ).

Відповідно до ст. 11 Зак ону України «Про систему опо даткування»від 25.06.91р. №1251-XII відп овідальність за правильніст ь обчислення, своєчасність с плати податків і зборів (обов 'язкових платежів) і додержан ня законів про оподаткування несуть платники податків і з борів (обов'язкових платежів ) відповідно до законів Украї ни.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Госпо дарського кодексу України пе редбачено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування відповідно д о своїх повноважень та у поря дку, встановленому законом, м ожуть застосовувати до суб'є ктів господарювання адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації та ліквідац ії суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом го сподарювання діяльності, що суперечить закону чи установ чим документам, до нього може бути застосовано адміністра тивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб'єкта т а його ліквідації.

Закон України «Про д ержавну податкову службу в У країні»від 04.12.90р. №509-XII, а саме п. 3) ч .1 ст. 10, наділяє органи державно ї податкової служби повноваж еннями щодо контролю за своє часністю подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів, а також перевірки дос товірності цих документів що до правильності визначення о б'єктів оподаткування і обчи слення податків, інших плате жів.

Крім того, п. 17) ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 04.12.90р. №509-XII передбачає право орг анів державної податкової сл ужби на звернення у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності .

Відповідно до ст. 46 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців»в ід 15.05.2003р. № 755-IV державна реєстрац ія припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця проводиться у ра зі постановлення судового рі шення про припинення підприє мницької діяльності фізично ї особи - підприємця. Однією з підстав для постановлення судового рішення про припин ення підприємницької діяльн ості фізичної особи - підприє мця є неподання протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності відповідно до закон у.

Як встановлено матер іалами справи відповідач ост анню податкову звітність до органів державної податково ї служби подавав 14.08.2003 року (а.с.11 ).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Згідно з ч. 1 ст. 69 КАС України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до чч. 1 та 4 ст. 70 КА С України належними є докази , які містять інформацію щодо предмету доказування.

На підтвердження подання д о державної податкової служб и податкових декларацій та д окументів фінансової звітно сті відповідач мав би надати суду або примірники відпові дних довідок зі штампом канц елярії податкового органу пр о їх прийняття, або докази про їх відправлення поштою, або д окази про подання декларацій та розрахунків в електронні й формі.

Однак таких доказів відпо відач суду не надав.

Таким чином, в судов ому засіданні знайшов підтве рдження факт неподання відпо відачем до державної податко вої служби податкових деклар ацій та документів фінансово ї звітності більше одного ро ку, що є порушенням правил зді йснення господарської діяль ності і є підставою для поста новлення судового рішення пр о припинення підприємницько ї діяльності фізичної особи - підприємця, а отже позовні вимоги є обґрунтованими та п ідлягають задоволенню.

Крім того, суд врахову є, що згідно ст. 239 Господарсько го кодексу України скасуванн я державної реєстрації суб' єкта господарювання та його ліквідація за рішенням уповн оваженого державного органо м є адміністративно-господар ською санкцією.

В свою чергу, згідно ст . 250 Господарського кодексу Ук раїни адміністративно-госпо дарські санкції можуть бути застосовані до суб' єкта гос подарювання протягом шести м ісяців з дня виявлення поруш ення, але не пізніш як через од ин рік з дня порушення цим суб ' єктом встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті.

В разі звернення орга нів державної податкової слу жби з позовами про скасуванн я державної реєстрації та пр о припинення суб' єктів госп одарювання підставою для так их позовів може бути виключн о неподання таким суб' єктом протягом року до органів дер жавної податкової служби под аткових декларацій, документ ів фінансової звітності згід но з законодавством. Тобто, за значена санкція може бути за стосована не раніше, ніж мину в один рік з тієї дати, на яку п овинні були подаватися відпо відні податкові декларації т а фінансова звітність.

Як встановлено матер іалами справи відповідач ост анню податкову звітність до органів державної податково ї служби подавав 14.08.2003 року. Раз ом з тим, обов' язок відповід ача щодо подання звітності у зв' язку з цим не припинився , а строки подання такої звітн ості визначаються відповідн им спеціальним законодавст вом.

Таким чином, продовжу ючи порушувати встановлені п равила здійснення господарс ької діяльності щодо необхід ності подання обов' язкової податкової та фінансової зв ітності, відповідач тим сами м здійснює триваюче правопор ушення, виявлення якого, а отж е і відрахування строку для з астосування адміністративн о-господарської санкції, мож ливе в будь-який час в залежно сті від виду податкової та фі нансової звітності.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові в итрати з відповідача не стяг уються.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повн істю.

Припинити підприємницьку діяльність Селянсько (фермер ського) господарства «Береги ня» ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ 23095227).

Постанова підлягає негайн ому виконаню.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі апеля ційної скарги в 10- денний стро к з дня отримання копії поста нови.

Копію постанови негайно на правити державному реєстра тору Новомиргородської райо нної державної адміністраці ї для виконання вимог ст. 49 Зак ону України “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців”в ід 15.05.2003р. № 755-IV.

Суддя-підпис.

З оригіналом згідно:

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного су ду Пасічник Ю.П.

Дата ухвалення рішення20.09.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11255103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3148/10/1170

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Постанова від 20.09.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні