Постанова
від 07.09.2010 по справі 2а-7355/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2010 р. № 2а-7355/10/1370

о 16 год., 17 хв. м. Львів

Львівський окружний адмі ністративний суд, суддя Гавд ик З.В.

секретар судового засідан ня Черній Ю.Л.

розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державної податкової інс пекції у Буському районі Льв івської області, представник - Ткачук Т.А.

до Споживчого товариства «Т ерен», представник - не з'яви вся

про стягнення боргу в сумі 1106,37 грн.

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспек ція у Буському районі Львівс ької області звернулася до Л ьвівського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом до Споживчог о товариства «Терен»про стяг нення податкового боргу в су мі 1106,37 грн.

Позивач свої позовні вимог и обґрунтовує тим, що заборго ваність перед бюджетом у від повідача виникла внаслідок п орушення Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»та Закону України «Про оподаткування п рибутку підприємств. Заборго ваність підтверджується кор інцем рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій, довідкою про заборгован ість по платежах до бюджету.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив суд задоволити позо в повністю з підстав зазначе них у позовній заяві.

Відповідач явку повноважн ого представника в судове за сівання не забезпечив, причи ни неявки не повідомив, запер ечення на позовну заяву не по дав, хоча був належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце проведення судового зас ідання, що підтверджується п овідомленням про вручення по штового відправлення.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, безпосере дньо, всебічно, повно та об'єкт ивно дослідивши наявні у спр аві докази, давши їм оцінку, су д встановив наступні обстави ни:

02.06.2000 року Буською районною д ержавною адміністрацією про ведено державну реєстрацію С поживчого товариства «Терен », що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєс трацію суб' єкта підприємни цької діяльності - юридично ї особи. Відповідач перебува є у Єдиному державному реєст рі підприємств та організаці й України, згідно копії Довід ки № 3474 від 16.06.2010 року.

02.10.2000 року відповідач узятий на облік в органах державної податкової служби, згідно до відки № 1803/28 від 03.10.2010 року.

23.04.2010 року відповідачем подан о декларацію з податку на при буток підприємств за перший квартал 2010 року, згідно якої су ма податкового зобов' язанн я становить 1500,00 грн.

27.04.2010 року ДПІ у Буському райо ні Львівської області провед ено перевірку за дотримання суб' єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій. За результатами проведеної пер евірки складено акт № 19479/2308/30933864.

Проведеною перевіркою вст ановлено порушення вимог Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг».

З боку відповідача зауваже ння та претензії щодо акту пе ревірки до перевіряючих відс утні.

Згідно пояснення від 27.04.2010 р оку, написаного власноручно продавцем Споживчого товари ства «Терен»ОСОБА_1 на акт перевірки № 19479/2308/30933864, нею не було в иписано та не видано на руки р озрахункову квитанцію за реа лізацію товарів, які не облік овані у встановленому порядк у.

29.04.2010 року ДПІ у Буському райо ні Львівської області, на під ставі акту перевірки № 19479/2308/30933864 від 27.04.2010 року, прийнято рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій форми «С» № 0000722308/0/115, згідно якого загальна сума штрафних (фінансових) са нкцій, за платежем - штрафні санкції за порушення законо давства про патентування нор м регулювання обігу готівки та застосування реєстраторі в, складає 1093,00 грн. Вказане ріше ння відповідачем отримано 29.04 .2010 року.

Зі слів представника відпо відача, згадане податкове по відомлення - рішення відпо відачем не оскаржувалось, ві дповідно визначене по ньому зобов' язання є узгодженим.

Спірні правовідносини ре гулюються Конституцією Укра їни, Законом України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000 року із змінами і доповненнями, За коном України «Про систему о податкування»від 25.06.1991 року за № 1251-XII із змінами і доповненням и, Законом України «Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг» 06.07.1995 року за № 265/95-В Р із змінами і доповненнями, П орядком оформлення результа тів невиїзних документальни х, виїзних планових та позапл анових перевірок з питань до тримання податкового, валютн ого та іншого законодавства, затвердженим наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 10.08.2005 року за № 327, за реєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 року за N 92 5/11205, КАС України.

Щодо позовних вимог в части ні стягнення штрафних санкці й, застосованих за порушення відповідачем вимог Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »в сумі 1093,00 грн., суд зазначає на ступне:

Згідно ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб'єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (над анні послуг) у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг зобов'язані:

- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;

- у разі незастосування реєс траторів розрахункових опер ацій у випадках, визначених ц им Законом, проводити розрах унки з використанням книги о бліку розрахункових операці й та розрахункової книжки з д одержанням встановленого по рядку їх ведення, крім випадк ів, коли ведеться облік через електронні системи прийнятт я ставок, що контролюються у р ежимі реального часу Державн им казначейством України.

- вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг).

Згідно ст. 20 цього ж Закону Ук раїни, до суб'єктів підприємн ицької діяльності, що здійсн юють реалізацію товарів, які не обліковані у встановлено му порядку, застосовується ф інансова санкція у розмірі п одвійної вартості необліков аних товарів за цінами реалі зації, але не менше десяти нео податковуваних мінімумів до ходів громадян.

Щодо позовних вимог в част ині стягнення податкової заб оргованості з податку на при буток підприємства в сумі 13,37 г рн., суд зазначає наступне:

Згідно п. 1.1 Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, цей Порядок розро блено для застосування посад овими особами органів держав ної податкової служби при оф ормленні матеріалів невиїзн их документальних, виїзних п ланових та позапланових пере вірок з питань дотримання по даткового, валютного та іншо го законодавства, суб'єктами господарювання - юридичними особами, їх філіями, відділен нями та іншими відокремленим и підрозділами.

Згідно п. 1.3 цього ж Порядку, з а результатами проведення не виїзних документальних, виїз них планових та позапланових перевірок фінансово-господа рської діяльності суб'єктів господарювання оформляєтьс я акт.

Акт - службовий документ, я кий стверджує факт проведенн я невиїзної документальної а бо виїзної планової чи позап ланової перевірки фінансово -господарської діяльності су б'єкта господарювання і є нос ієм доказової інформації про виявлені порушення вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства суб'єктами господарювання.

Згідно п. 1.5. цього ж Порядку, а кт невиїзної документальної , виїзної планової чи позапла нової перевірок повинен міст ити систематизований виклад виявлених у ході перевірки ф актів порушень норм податков ого, валютного та іншого зако нодавства.

Згідно п. 1.7. цього ж Порядку, ф акти виявлених порушень пода ткового, валютного та іншого законодавства викладаються в акті невиїзної документал ьної, виїзної планової чи поз апланової перевірок чітко, о б'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або і нші документи, які зафіксова ні в бухгалтерському та пода тковому обліку, що підтвердж ують наявність зазначених фа ктів.

Обставини встановлені ак том перевірки № 19479/2308/30933864 від 27.04.2010 р оку узгоджуються із зазначе ними вимогами законодавства .

Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», пода тковим боргом (недоїмкою), вва жається, податкове зобов'яза ння (з урахуванням штрафних с анкцій за їх наявності), самос тійно узгоджене платником по датків або узгоджене в адмін істративному чи судовому пор ядку, але не сплачене у встано влений строк, а також пеня, нар ахована на суму такого подат кового зобов'язання.

Згідно п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 цього ж З акону, платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього ж Зако ну для подання податкової де кларації.

Згідно п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 цього ж З акону, узгоджена сума податк ового зобов'язання, не сплаче на платником податків у стро ки, визначені цією ж статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в України», державні под аткові інспекції в районах, м істах без районного поділу, р айонах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податко ві інспекції виконують такі функції - подають до судів поз ови до підприємств, установ, о рганізацій та громадян про в изнання угод недійсними і ст ягнення в доход держави кошт ів, одержаних ними за такими у годами, а в інших випадках - ко штів, одержаних без установл ених законом підстав, а також про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Згідно ч. 1 ст. 20 Закону Україн и «Про систему оподаткування », контроль за правильністю т а своєчасністю справляння по датків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється держ авними податковими органами та іншими державними органа ми в межах повноважень, визна чених законами.

Стаття 70 КАС України встан овлює правила належності док азів, які визначають об'єктив ну можливість доказу підтвер джувати обставину, що має зна чення для вирішення справи, а також правила допустимості доказів, що визначають легіт имну можливість конкретного доказу підтверджувати певну обставину у справі. Предмето м доказування, згідно з ч. 1 ст. 1 38 КАС України, є обставини (фак ти), якими обґрунтовуються по зовні вимоги чи заперечення та які належить встановити п ри ухваленні судового рішенн я у справі.

Заборгованість відповідач а, станом на дату розгляду спр ави, становить 1106,37 грн., що підтв ерджується вищевказаними до казами, а також довідкою № 6957/10/19 -026 від 09.08.2010 року про заборговані сть по платежах до бюджету ст аном на 09.08.2010 року, яка відповід ачем не сплачена.

Суд оцінює належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, с торони зобов' язані добросо вісно користуватися належни ми їм процесуальними правами , а відтак зобов' язані обґру нтовувати належність та допу стимість доказів для підтвер дження своїх вимог або запер ечень.

Таким чином, позовні вимоги Державної податкової інспек ції у Буському районі Львівс ької області, підлягають зад оволенню повністю.

Розподіл судових витрат зг ідно ст. 94 КАС України не засто совується, оскільки позивач звільнений від сплати судово го збору на підставі п. 15 ст. 4 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни «Про державне мито».

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 159-163, 167 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позо в задоволити повністю.

2. Стягнути з Споживчого тов ариства «Терен»(ЄДРПОУ 30933864, Ль вівська область, Буський рай он, смт. Красне, вул. Золочівсь ка, 1) до бюджету кошти в розмір і 1106,37 грн.

Постанова суду першої інс танції може бути оскаржена д о Львівського апеляційного а дміністративного суду, у пор ядку та строки згідно ст. 186 КАС України.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення.

Якщо суб'єкта владних повно важень було повідомлено про можливість отримання копії п останови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження по станови суду обчислюється з наступного дня після закінче ння п'ятиденного строку з мом енту отримання суб'єктом вла дних повноважень повідомлен ня про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду першої інс танції, набирає законної у по рядку та строки згідно ст. 254 КА С України.

Постанова складена у повному обсязі 10.09.2010 року.

Суддя Гав дик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11255466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7355/10/1370

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 13.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 13.08.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні