Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2023 р. № 520/11610/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» (вул. Велика Панасівська, буд. 168,м. Харків,61017) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.03.2023 № 8359950/44346584 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.02.2023 в ЄРПН.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» №2 від 02.02.2023 в ЄРПН, датою її первинного подання на реєстрацію 10.02.2023.
3. Стягнути на користь ТОВ «УБТС АГРО» (юридична адреса: 61017, м. Харків, вул. Велика Панасівська, б. 168, код за ЄДРПОУ 44346584) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495) суму сплаченого судового збору у розмірі 2684,00 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.03.2023 № 8359950/44346584 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.02.2023 в ЄРПН є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 23.05.2023 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, 09.06.2023 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що оскаржуване позивачем рішення від 01.03.2023 № 8359950/44346584 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.02.2023 в ЄРПН є таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Від відповідача, Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» (податковий номер 44346584), 16.04.2021 зареєстровано у якості юридичної особи 13.04.2021. Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців юридичною адресою ТОВ «УБТС АГРО» є 61017, м. Харків, вул. Велика Панасівська, б. 168. На податковий облік в органах державної податкової служби ТОВ «УБТС АГРО» взято 13.04.2021, номер взяття на облік: 203321093390, контролюючий орган - ГУ ДПС у Харківській області, Холодногірська ДПІ).
Основним видом діяльності позивача є за кодом КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.
Також судом встановлено, що 18.07.2022 між позивачем - ТОВ «УБТС АГРО» та ТОВ «БЕНТЛАЙН» укладено договір поставки нафтопродуктів № 31/4 від 18.07.2022 р. (надалі Договір).
Відповідно до п. 1.1. Договору постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити нафтопродукти ( в подальшому товар) в порядку та умовах даного договору.
Відповідно до п. 2.1. Договору асортимент, ціна, кількість та загальна вартість товару визначається в рахунках-фактурах постачальника, або видаткових накладних при поставці кожної партії.
Згідно із п.3.1. Договору покупець зобов`язаний оплатити товар шляхом перерахування 100% зазначеної у рахунку суми вартості товару на розрахунковий рахунок постачальника за кожну партію поставленого товару не пізніше 1 (одного) банківського дня до дня поставки товару. Положеннями п. 5.2. Договору визначено, що постачання товару здійснюється в рамках наступних базисів доставки: CPT - пункт призначення, вказаний покупцем у заявці на відвантаження товару, постачання транспортом і за рахунок постачальника; EXW резервуар нафтобази (складу) зберігання, вказаний постачальником, визів товару транспортом та за рахунок Покупця.
Позивачем було надано ТОВ «БЕНТЛАЙН» заявку 1 від 18.07.2022 на поставку товару - Суміш вуглеводнева реформульована. У відповідності до умов договору ТОВ «УБТС АГРО» отримано від ТОВ «БЕНТЛАЙН» рахунок №206 від 18.07.2022 щодо сплати за Суміш вуглеводнева реформульована у кількості 24,92 т на загальну суму 949 242,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 158 242,00 грн.
В подальшому, ТОВ «УБТС АГРО» було отримано Суміш вуглеводневу реформульовану у кількості 8,52 т, що підтверджується видатковою накладною №217 від 18.07.2022 на загальну суму 949 242,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 158 242,00 грн. (копія додається).
Разом із товаром Постачальником надано ТОВ «УБТС АГРО» паспорт якості №318 від 13.07.2022 Суміш вуглеводнева реформульована.
На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару ТОВ «УБТС АГРО» отримано від ТОВ «БЕНТЛАЙН» в електронному вигляді податкову накладну №32 від 18.07.2022 на суму 949 242,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 158 242,00 грн.
Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ «УБТС АГРО» ОСОБА_1 .
Транспортування товару з пункту навантаження (смт. Гостомель, вул. Центральна, 1) до пункту розвантаження (м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А) здійснювалось перевізником ТОВ «РЕНЖ ОІЛ» на замовлення ТОВ «БЕНТЛАЙН».
Відповідно до товарно-транспортної накладної №18071 від 18.07.2022 перевізник ТОВ «РЕНЖ ОІЛ» автомобілем Volvo FМ 410 держ. № НОМЕР_1 з причепом АА6591XF TRAILOR завантажило в смт. Гостомель, вул. Центральна, 1 Суміш вуглеводневу реформульовану 24,92 т (водій ОСОБА_2 ) і перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ «АГРО УБТС» ОСОБА_1 та передав на відповідальне зберігання ТОВ «УБТС» згідно умов договору № 11/07/22-1 від 11.07.2022 р.
Фактична передача матеріалів на зберігання підтверджується актом приймання передачі №2 від 18.07.2022.
Фактичне надання послуг відповідального зберігання за липень - грудень 2022 року та січень 2023 р. підтверджується актами надання послуг: №66/1 від 31.07.2022 на суму 722,53 грн., в т. ч. ПДВ 120,42 грн.; №73/1 від 30.08.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №79/1 від 30.09.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №86/1 від 31.10.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №91/1 від 30.11.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №95/1 від 31.12.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн. та №1 від 31.01.2023 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн. (копії додаються).
Дані послуги оплачено в повному обсязі на підставі платіжного доручення №10 від 20.02.2023 року.
ТОВ «УБТС АГРО» оплачено за товар «Суміш вуглеводнева реформульована» постачальнику ТОВ «БЕНТЛАЙН» в повному обсязі на підставі платіжного доручення №11 від 02.08.2022 року на суму 949 242,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 158 242,00 грн.
Розрахунки з постачальником ТОВ «БЕНТЛАЙН» підтверджуються карткою рахунка 281 (товари на складі) від 18.07.2022 і карткою рахунка 631 за період 18.07.2022- 02.08.2022 та копією акту звірки з ТОВ «БЕНТЛАЙН».
20.08.2022 між позивачем ТОВ «УБТС АГРО» і ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» укладено договір поставки нафтопродуктів №1/2 від 20.08.2022 р.
Відповідно до п. 1.1. Договору постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцю, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити нафтопродукти (в подальшому товар) в порядку та умовах даного договору.
Відповідно до п. 2.1. Договору асортимент, ціна, кількість та загальна вартість товару визначається в рахунках-фактурах постачальника, або видаткових накладних при поставці кожної партії.
Згідно із п.3.1. Договору покупець зобов`язаний оплатити товар шляхом перерахування 100% зазначеної у рахунку суми вартості товару на розрахунковий рахунок постачальника за кожну партію поставленого товару не пізніше 1 (одного) банківського дня до дня поставки товару. Положеннями п. 5.2. Договору визначено, що постачання товару здійснюється в рамках наступних базисів доставки: CPT - пункт призначення, вказаний покупцем у заявці на відвантаження товару, постачання транспортом і за рахунок постачальника; EXW резервуар нафтобази (складу) зберігання, вказаний постачальником, визів товару транспортом та за рахунок Покупця.
Так, Позивачем надано ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» заявку 1 від 23.08.2022 на поставку товару - Розчинник органічний універсальний технічний «Сольвент».
У відповідності до умов договору ТОВ «УБТС АГРО» отримано від ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» рахунок №134 від 25.08.2022 щодо сплати за Розчинник органічний універсальний технічний «Сольвент» у кількості 19,97 т на загальну суму 1 200 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 200 032,83 грн.
В подальшому, ТОВ «УБТС АГРО» було отримано Розчинник органічний універсальний технічний «Сольвент» у кількості 19,97 т, що підтверджується видатковою накладною №132 від 25.08.2022 на загальну суму 1 200 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 200 032,83 грн.
Разом із товаром Постачальником надано ТОВ «УБТС АГРО» паспорт якості №64/1 від 13.08.2022 Розчинник органічний універсальний технічний «Сольвент».
На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару ТОВ «УБТС АГРО» отримано від ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» в електронному вигляді податкову накладну №38 від 25.08.2022 на 1 200 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 200 032,83 грн.
Транспортування товару з пункту навантаження (смт. Гостомель вул.. Центральна, 1) до пункту розвантаження (м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А) здійснювалось перевізником ТОВ «Ренж Оіл» на замовлення ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП».
Відповідно до товарно-транспортної накладної №25083 від 25.08.2022 перевізник ТОВ «Ренж Оіл» автомобілем Volvo FH 13.420 НОМЕР_2 з причепом АА8381XК Trailor/S38EL1C завантажило в смт. Гостомель вул. Центральна, 1 Розчинник універсальний органічний «Cольвент» у кількості 19,97 т (водій ОСОБА_3 ) і перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ «УБТС АГРО» ОСОБА_1 та передав на відповідальне зберігання ТОВ «УБТС» згідно умов договору № 11/07/22-1 від 11.07.2022 р.
Фактична передача матеріалів на зберігання підтверджується актом приймання передачі №3 від 25.08.2022.
Фактичне надання послуг відповідального зберігання за липень - грудень 2022 року та січень 2023 р. підтверджується актами надання послуг: №66/1 від 31.07.2022 на суму 722,53 грн., в т. ч. ПДВ 120,42 грн.; №73/1 від 30.08.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №79/1 від 30.09.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №86/1 від 31.10.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №91/1 від 30.11.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.; №95/1 від 31.12.2022 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн. та №1 від 31.01.2023 на суму 991,33 грн., в т. ч. ПДВ 165,22 грн.
Дані послуги оплачено в повному обсязі на підставі платіжного доручення №10 від 20.02.2023 року.
ТОВ «УБТС АГРО» за товар «Розчинник органічний універсальний технічний «Сольвент» постачальнику ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» оплачено в повному обсязі на підставі платіжного доручення №12 від 13.09.2022 року на суму 300 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 50 000,00 грн. та №157 від 13.09.2022 р. на суму 900 197,00 грн., у т.ч. ПДВ 150 032,83 грн.
Розрахунки з постачальником ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП» підтверджуються карткою рахунка 281 (товари на складі) за період 25.08.2022-01.02.2023 і карткою рахунка 631 за 25.08.2022-13.09.2022 та копією акту звірки з ТОВ «ЛЕНКЕР ГРУП».
01.02.2023 року між ТОВ «УБТС АГРО» та ФОП ОСОБА_4 було укладено договір поставки № 01/02/23 від 01.02.2023.
Відповідно до п. 1.1. Договору постачальник (ФОП ОСОБА_5 ) зобов`язується протягом терміну дії договору поставляти і передавати у власність покупця, а покупець (ТОВ «УБТС АГРО») зобов`язується прийняти та оплачувати товар, кількість, найменування якого визначається видатковими накладними, які повинні мати посиланні на цей договір.
Положеннями п. 2.2. договору визначено, що розрахунки за поставлений товар здійснюються покупцем протягом 14-ти календарних днів з дати поставки кожної окремої партії товару.
Відповідно до п. 3.1. Договору місце передачі товару склад покупця - АДРЕСА_1 . У відповідності до умов договору ТОВ «УБТС АГРО» від ФОП ОСОБА_4 отримано товар - Суміш котельну у кількості 6,34 т, що підтверджується видатковою накладною №1/02 від 01.02.2023 на загальну суму 12 680,00 грн., без ПДВ.
Разом із товаром Постачальником надано ТОВ «УБТС АГРО» паспорт якості №1/02 від 01.02.2023 на Суміш котельну.
Приймання товару здійснювалось директором ТОВ «УБТС АГРО» ОСОБА_1 . Транспортування товару з пункту навантаження (м. Харків) до пункту розвантаження ( АДРЕСА_1 ) здійснювалось постачальником ФОП ОСОБА_4 згідно п.3.1 Договору. Відповідно до товарно-транспортної накладної №1/02-1 від 01.02.2023 ФОП ОСОБА_4 автомобілем Renault Mascott 110 НОМЕР_3 завантажено в м. Харків суміш котельну у загальної кількості 2,0 т (водій ОСОБА_4 , посвідчення водія НОМЕР_4 ) та перевезено даний вантаж до АДРЕСА_1 . Також, відповідно до товарно-транспортної накладної №1/02-2 від 01.02.2023 ФОП ОСОБА_4 автомобілем Renault Mascott 110 НОМЕР_3 завантажено в м. Харків суміш котельну у загальної кількості 2,0 т (водій ОСОБА_4 , посвідчення водія НОМЕР_4 ) та перевезено даний вантаж до АДРЕСА_2 .
Також, відповідно до товарно-транспортної накладної №1/02-3 від 01.02.2023 ФОП ОСОБА_4 автомобілем Renault Mascott 110 НОМЕР_3 завантажено в м. Харків суміш котельну у загальної кількості 2,34 т (водій ОСОБА_4 , посвідчення водія НОМЕР_4 ) та перевезено даний вантаж до АДРЕСА_1 . Розрахунки з постачальником ФО-П ОСОБА_4 підтверджуються карткою рахунка 281 (товари на складі) за 01.02.2023, карткою рахунка 631 за 01.02.2023 р. та копією акту звірки з ФОП ОСОБА_4 .
Таким чином суд зазначає, що за вказаними договорами ТОВ «УБТС АГРО» закуплено сировини: - Суміш вуглеводнева реформульована у загальної кількості 24,92 т; - Розчинник органічний універсальний технічний "Сольвент "у загальної кількості 19,94 т; - Суміш котельна у кількості 6,34 т.
Для здійснення виробничого процесу було придбано металеву ємність загальним об`ємом 25 куб. м. у ПП «ВТФ АЛЬЯНС» згідно договору купівлі-продажу №2208/1 від 22.08.2022 р.
У відповідності до умов договору було отримано товар - ємність металева об`ємом 25 м3, що підтверджується видатковою накладною №ЛНА-000001 від 22.08.2022 р. на загальну суму 19 800,00 грн. у т ч. ПДВ 3 300,00 грн.
Перевезення ємності здійснювалось автомобільним перевізником ТОВ «ТД УБТС» згідно договору транспортного експедирування №1/0107-ТР від 01.07.2021 р.
Відповідно до товарно-транспортної накладної №1 від 22.08.2022, перевізник ТОВ «ТД УБТС» автомобілем MAN НОМЕР_5 (водій ОСОБА_6 , посвідчення водія № НОМЕР_6 ) завантажило в м. Зміїв, Таранівське шосе, 64 ємність металева об`ємом 25 м3 у кількості 1,0 шт і перевіз даний вантаж до Харківська обл, с. Хролі, вул. Птахівників, 7, де вантаж одержав директор ТОВ «УБТС АГРО» Арцих Р.С.
На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару ТОВ «УБТС АГРО» отримано від ПП «ВТФ АЛЬЯНС» в електронному вигляді податкову накладну №3 від 22.08.2022 на 19 800,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 3 300,00 грн.
За ємність оплачено в повному обсязі платіжним дорученням №155 від 09.09.2022 р.
Розрахунки з постачальником ПП «ВТФ АЛЬЯНС» підтверджуються карткою рахунка 1521 (придбання основних засобів) за 22.08.2022, карткою рахунка 631 за період 22.08.2022 22.09.2022 р.
Фактичне надання послуг перевезення ТОВ «ТД УБТС» підтверджується актом надання послуг №120/1 від 22.08.2022 р. на суму 3000,00 грн., в т. ч. ПДВ 600,00 грн. За послуги перевезення сплачено в повному обсязі платіжним дорученням №195 від 23.12.2022 р. Розрахунки з перевізником ТОВ «ТД УБТС» підтверджуються карткою рахунка 6851 за період 22.08.2022-23.12.2022 р.
Для виробництва (перероблення) Палива пічного альтернативного сумішевого ТОВ «УБТС АГРО» перевезло «Суміш вуглеводневу рефольмульовану» в кількості 9,69 т та Розчинник органічний універсальний технічний "Сольвент" у кількості 5,35 т з м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11 А до Харківської області, с. Хролі, вул. Птахівників, 7, що підтверджується копією накладної на переміщення №1 від 01.02.2023 р.
Відповідно до товарно-транспортної накладної №1 від 01.02.2023 перевізник ТОВ «ТД УБТС» автомобілем MAN НОМЕР_5 (водій ОСОБА_6 , посвідчення водія № НОМЕР_6 ) завантажило в м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11 А «Суміш вуглеводневу реформульовану» в кількості 9,69 т і перевіз даний вантаж Харківська обл, с. Хролі, вул. Птахівників, 7, де вантаж одержав комірник ТОВ «УБТС АГРО» ОСОБА_6 .
Відповідно до товарно-транспортної накладної №2 від 01.02.2023 перевізник ТОВ «ТД УБТС» автомобілем MAN НОМЕР_5 (водій ОСОБА_6 , посвідчення водія № НОМЕР_6 ) завантажило в м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11 А Розчинник органічний універсальний технічний "Сольвент" у кількості 5,35 т і перевіз даний вантаж Харківська обл, с. Хролі, вул. Птахівників, 7, де вантаж одержав комірник ТОВ «УБТС АГРО» ОСОБА_6 .
Фактичне надання послуг перевезення ТОВ «ТД УБТС» підтверджується актом надання послуг №22 від 01.02.2023 р. на суму 1500,00 грн., в т. ч. ПДВ 250,00 грн.
Розрахунки з перевізником ТОВ «ТД УБТС» підтверджуються карткою рахунка 6851 за 01.02.2023 р.
В результаті виробництва (перероблення) сировини: Суміш вуглеводнева рефольмульована; Розчинник органічний універсальний технічний "Сольвент"; (у відповідних пропорціях) отримано новий продукт - Паливо пічне альтернативне сумішеве згідно ТУ У 20.1-3035617110-001:2018 у кількості 21,38 т (код УКТ ЗЕД 2707999900).
Виробництво продукції здійснювалося за допомогою кавітатора, який належить ТОВ «УБТС АГРО» згідно договору суборенди №01/02/23 від 01.02.2023р., який було передано згідно акту приймання передачі від 01.02.2023 р..
Списання матеріалів здійснювалось згідно Вимоги-накладної №1 від 01.02.2023 року. Згідно Вимоги-накладної №1 від 01.02.2023 та Накладної на передачу готової продукції №1 від 01.02.2023 було виготовлено 21,38 т Палива пічного альтернативного сумішевого ТУ У 20.1-3035617110-001:2018 від 06.04.2018.
Згідно Сертифікату відповідності №UA0.YT.070103-22 від 01.07.2022 та паспорту якості від 01.02.2023 продукт Паливо пічне альтернативне сумішеве за своїми основними показниками (масова частка загальної сірки не більше 1%) відповідає коду УКТ ЗЕД 2707999900.
Отримання готової продукції на складі підтверджується карткою рахунка 26 за 01.02.2023 р.
В подальшому, з метою продати вказаний товар, між ТОВ «УБТС АГРО» та ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство» укладено Договір поставки №2/02 від 01.02.2023 року.
Відповідно до п. 1.1. Договору на умовах в порядку та в строки, визначені цим Договором, Постачальник зобов`язується протягом терміну дії Договору поставляти та передавати у власність Покупця, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати товар, кількість якого визначається рахунками-фактурами, видатковими накладними та актами прийому-передачі, які повинні мати посилання на цей договір.
Відповідно до п. 2.2. Договору розрахунки за поставлений товар здійснюються в повному обсязі покупцем протягом 5 робочих днів після поставки кожної окремої партії товару на склад покупця.
Відповідно до п. 3.1. Договору місце поставки (передачі) товару склад покупця - Харківська обл.., Краснокутський р-н, с. Водяне, вул. Підлісна, 2. ТОВ «УБТС АГРО» надано ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство» рахунок на оплату №3 від 02.02.2023 на загальну суму 453 923,63 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 75 653,94 грн. за Паливо пічне альтернативне сумішеве ТУ У 20.1-3035617110-001.
Факт отримання товару у кількості 13,16 т Покупцем підтверджується видатковою накладною №2 від 02.02.2023 на загальну суму 453 923,63 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 75 653,94 грн. за підписом головного інженера ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство» Скрипника Є. Я. на підставі довіреності №10 від 02.02.2023 р.
На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною оплатою і видатковою накладною ТОВ «УБТС АГРО» надано ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство» в електронному вигляді податкову накладні №2 від 02.02.2023 на суму 453 923,63 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 75 653,94 грн.
Транспортування товару здійснюється автоперевізником ТОВ «ТД УБТС», згідно договору транспортного експедирування №1/0107-ТР від 01.07.2021 р.
Відповідно до товарно-транспортної накладної №5 від 02.02.2023 автопідприємством ТОВ «ТД УБТС» автомобілем Renault T460д/н НОМЕР_7 з причіпом НОМЕР_8 (водій ОСОБА_7 , посвідчення водія НОМЕР_9 ) здійснено транспортування з пункту навантаження м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-а до пункту розвантаження: Харківська обл.., Краснокутський р-н, с. Водяне, вул. Підлісна, 2 вказаний товар масою 13,18 т.
Даний Товар оплачено в повному обсязі на підставі платіжного доручення №100 від 08.02.2023 року на суму 500 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 83 333,33 грн.
Розрахунки з покупцем ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство» підтверджуються карткою рахунка 361 за 02.02.2023р., карткою рахунка 26 (склад) за 02.02.2023 р. Також наявна копія акту звірки з ТОВ «Водянське хлібоприймальне підприємство».
Фактичне надання послуг перевезення ТОВ «ТД УБТС» підтверджується актом надання послуг №23 від 02.02.2023 р. на суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.
Розрахунки з перевізником ТОВ «ТД УБТС» підтверджуються карткою рахунка 6851 за період 02.02.2023 р.
Крім того судом встановлено, що наявність виробничих приміщень у ТОВ «УБТС АГРО» підтверджується наявністю укладених договорів оренди:
з ПАТ «Завод Промзв`язок» (код ЄДРПОУ 05815333) - Договір оренди №А-271П від 14.04.2021 року (копія договору і акту приймання-передачі додаються); до 31.12.2022 р.
з ФО-П ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_10 ) Договір оренди нерухомого майна №4/22 від 01.08.2022 року;
Розрахунки з постачальником послуг ПАТ «Завод Промзв`язок» за договором оренди №А-271П від 14.04.2021 року підтверджуються актом надання послуг №ОУа-000047 від 31.01.2023 року на суму 250,00, в т.ч. ПДВ 41,67 грн., карткою рахунка 6851 за січень 2023 року та платіжним дорученням №208 від 27.01.2023 на суму 1500,00 грн., в т.ч. ПДВ 20% 250,00 грн.
Розрахунки з постачальником послуг ФО-П ОСОБА_8 за договором оренди нерухомого майна №4/22 від 01.08.2022 року підтверджуються актами надання послуг №46 від 31.10.2022, №50 від 30.11.2022, №2 від 31.01.2023, карткою рахунка 6851 за період з 01.08.2022-07.02.2023 р. та платіжними дорученнями №156 від 09.09.2022, №190 від 16.12.2022 р. та №212 від 08.02.2023р.
За наслідками здійснення господарських операцій позивачем - ТОВ «УБТС АГРО» 11.02.2023 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №2 від 02.02.2023 року на суму 453 923,63 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 75 653,94 грн.
Відповідно до квитанції від 11.02.2023 про реєстрацію податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН за № 9020363553 реєстрацію податкової накладної №2 від 02.02.2023 року, зупинена.
В вказаній квитанції про зупинення податкової накладної зазначено наступне: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 02.02.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 2707 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=12.0491%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також запропоновано подати пояснення та копії документів, що будуть достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.»
Позивач - ТОВ «УБТС АГРО» не погодилось із зупиненням реєстрації вказаної накладної, та подало письмові пояснення №1 від 23.02.2023 та копії документів до контролюючого органу.
Рішенням голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ОСОБА_9 від 01.03.2023 № 8359950/44346584 прийнято рішення про відмову у реєстрації вказаної податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Додатково зазначено, що відсутні банківські документ (акти звірки з покупцем).
Не погоджуючись із рішення комісії регіонального рівня, Позивачем 05.03.2023 подано скаргу до комісії центрального рівня, проте рішенням від 10.03.2023 №25009/44346584/2 у задоволенні скарги відмовлено, а рішення комісії регіонального рівня залишено без змін; підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції,складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт/послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.03.2023 № 8359950/44346584 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.02.2023 в ЄРПН є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 02.02.2023 в ЄРПН, датою її первинного подання на реєстрацію 10.02.2023 року.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» (вул. Велика Панасівська, буд. 168,м. Харків,61017) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01.03.2023 № 8359950/44346584 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.02.2023 в ЄРПН.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» №2 від 02.02.2023 року, датою її первинного подання на реєстрацію 10.02.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УБТС АГРО» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2023 |
Оприлюднено | 03.08.2023 |
Номер документу | 112555492 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні