Справа № 560/8572/23
РІШЕННЯ
іменем України
01 серпня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" до Улашанівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Улашанівської сільської ради в якому просить визнати протиправною бездіяльність Улашанівської сільської ради щодо нерозгляду заяви приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" від 17.03.2023 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Зобов`язати Улашанівську сільську розглянути заяву приватного підприємства «КАНСТАЛЬ» від 17.03.2023 року та надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 04,03.2021 року Державною службою геології та надр України за реєстраційним № 6476 приватному підприємству "КАНСТАЛЬ" видано спеціальний дозвіл на користування надрами в межах Улашанівського родовища визначеного географічними координатами.
З метою отримання в оренду земельної ділянки для видобування корисних копалин, ПП "КАНСТАЛЬ" 17.03.2023 року звернулося до Улашанівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами.
Однак, 28.04.2023 року на засіданні двадцять шостої сесії VIII скликання рішення "Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "КАНСТАЛЬ" за результатами голосування не набрало достатньої кількості голосів і не було прийнято.
Не погоджуючись з такою бездіяльністю відповідача позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Від відповідача на адресу суду надійшов відзив в якому останній просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує, до Улашанівської сільської ради надійшло клопотання приватного підприємства "КАНСТАЛЬ", щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами Улашанівської сільської ради.
26.04.2023 даний проект було розглянуто на засіданні постійної комісії з питань комунальної власності, землеустрою та природокористування, транспорту, будівництва і житлово-комунального господарства, яка прийняла рішення винести дане питання на розгляд пленарного засідання сесії сільської ради.
28 квітня 2023 дане питання було включено до порядку денного та розглянуто на пленарному засіданні двадцять шостої сесії VIII скликання Улашанівської сільської ради.
Згідно результатів поіменного голосування депутати Улашанівської сільської ради проголосували:
"За" -1, "Проти" -11, "Утримались" - 3, "Не брав участі у голосуванні" - 0), Конфлікт інтересів» - 0). Рішення не прийнято у зв`язку з тим, що не було набрано необхідної кількості голосів для прийняття рішення (витяг з протоколу та результати поіменного голосування додаються).
Отже, вище перераховані дії свідчать про те, що Улашанівська сільська рада здійснила всі необхідні заходи та дотрималась всіх процедурних вимог чинного законодавства, що стосується розгляду клопотання "КАНСТАЛЬ", щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами Улашанівської сільської ради.
Дослідивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що приватне підприємство "КАНСТАЛЬ" (код ЄДРПОУ - 35125539) зареєстроване як приватне підприємство, та основним видом діяльності якого є, 08.12 Добування піску, гравію, глин і каоліну.
Згідно наказу від 20.10.2020 №451 позивачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами №6476 від 04.03.2021 зокрема, видобування корисних копалин Улашанівське родовище згідно географічних координат зазначених у ньому на земельній ділянці загальною площею 7,43 га.
17.03.2023 позивач звернувся до Улашанівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами.
До заяви позивач надав копії правоустановчих документів ПП "КАНСТАЛЬ", копію спеціального дозволу №6476 від 04.03.2021, копію угоди №6476 про умови користування надрами, укладеної між Державною службою геології та надр України та ПП "КАНСТАЛЬ", викопіювання місця розташування земельної ділянки.
У відповідь на заяву отримав відповідь від 01.05.2023 №06-21/592 згідно якої вказано, що 28.04.2023 року па засіданні двадцять шостої сесії VIII скликання рішення "Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "КАНСТАЛЬ"" за результатами голосування не набрало достатньої кількості голосів і не було прийнято.
Не погоджуючись з такою бездіяльністю позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Статтею 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ч.ч. 1-3 ст 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі: розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів; використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями; будівництва об`єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів; надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні; надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено; розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України; надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб; надання земельних ділянок державної або комунальної власності для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону; надання земельної ділянки замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала; будівництва, обслуговування об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, мультимодальних терміналів, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу); будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд); передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва; надання земельних ділянок суб`єктам господарювання, що реалізують відповідно до Закону України "Про особливості провадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим" зареєстровані в установленому порядку інвестиційні проекти. Надання такої земельної ділянки у власність здійснюється згідно із законодавством після завершення строку реалізації інвестиційного проекту за умови виконання суб`єктом господарювання договору про умови реалізації цього інвестиційного проекту на території Автономної Республіки Крим; поновлення договорів оренди землі, укладення договорів оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря; передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності; надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керуючим компаніям цих індустріальних парків; надання земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; надання в оренду земельних ділянок під польовими дорогами, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення (крім доріг, що обмежують масив), відповідно до статті 37-1 цього Кодексу; надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення; надання земельної ділянки державної або комунальної власності в користування (оренду) інвестору із значними інвестиціями для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до ч. 3 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Положеннями статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Із аналізу наведених норм видно, що саме на пленарних засіданнях органом місцевого самоврядування вирішуються питання щодо земельних відносин.
При цьому, за наслідком розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, обов`язковим є прийняття відповідною радою на її пленарному засіданні саме рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову у його наданні.
З матеріалів справи судом встановлено, що 17.03.2023 позивач звернувся до Улашанівської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами. До заяви позивач надав копії правовстановлюючих документів ПП "КАНСТАЛЬ", копію спеціального дозволу №6476 від 04.03.2021, копію угоди №6476 про умови користування надрами, укладеної між Державною службою геології та надр України та ПП "КАНСТАЛЬ", викопіювання місця розташування земельної ділянки.
У відповідь на заяву отримав відповідь від 01.05.2023 №06-21/592 згідно якої вказано, що 28.04.2023 року па засіданні двадцять шостої сесії VIII скликання рішення "Про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПП "КАНСТАЛЬ"" за результатами голосування не набрало достатньої кількості голосів і не було прийнято.
Суд звертає увагу, що всупереч вимогам статті 123 ЗК України та статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування", відповідачем на пленарному засіданні не розглянуто клопотання позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду у місячний строк та не прийнято рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою.
У зв`язку з вказаним, суд визнає протиправною бездіяльність відповідача щодо належного розгляду заяви позивача, у зв`язку з чим задовольняє позовні вимоги у вказаній частині.
Щодо позовних вимог про зобов`язання розглянути заяву приватного підприємства «КАНСТАЛЬ» від 17.03.2023 року та надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що згідно наказу від 20.10.2020 №451 позивачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами №6476 від 04.03.2021 зокрема, видобування корисних копалин Улашанівське родовище згідно географічних координат зазначених у ньому на земельній ділянці загальною площею 7,43 га.
Вказані обставини, враховуючи звернення позивача до відповідного органу місцевого самоврядування, у відповідності до вищенаведених приписів ЗК України дає право на отримання дозволу на складання проекту землеустрою, щодо виділення земельної ділянки в оренду для надрокористування родовища Улашанівське 0,5 км на північ від села Улшанівка, відповідно до зазначених в спеціальному дозволі на користування надрами географічних координат.
Як зазначалось вище, саме на пленарних засіданнях органом місцевого самоврядування вирішуються питання щодо земельних відносин.
При цьому, єдиною підставою для відмови у наданні відповідного дозволу є лише невідповідність місця розташування земельної ділянки.
Відповідно до ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення позову суд може, зокрема, прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. У такому випадку суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Спосіб відновлення мого порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору ст. 13 Конвенції про захист прав людини І основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за ст. 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 05.04.2005 (заява № 38722/02)).
Отже, ефективний засіб правого захисту в розумінні ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання бажаного результату.
Таким чином, враховуючи протиправну бездіяльність відповідача щодо нерозгляду заяви приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" від 17.03.2023 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Зобов`язати Улашанівську сільську розглянути заяву приватного підприємства «КАНСТАЛЬ» від 17.03.2023 року, ефективним способом відновлення порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву ПП "КАНСТАЛЬ" про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, та надати дозвіл на складання проекту землеустрою, щодо виділення земельної ділянки в оренду для надрокористування родовища Улашанівське 0,5 км на північ від села Улашанівка, відповідно до зазначених в спеціальному дозволі на користування надрами географічних координат та прийняти рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо виділення земельної ділянки в користування або відмову в його наданні.
Відповідно до п. 4 ч. 3ст. 129 Конституції України, ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).
Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" до Улашанівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Улашанівської сільської ради щодо розгляду заяви приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" від 17.03.2023 року про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Зобов`язати Улашанівську сільську раду повторно розглянути заяву приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" від 17.03.2023 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо виділення земельної ділянки в користування родовища Улашанівське та надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в користування на умовах оренди площею 7,43 га, кадастровий номер 6823987700:04:013:0005, що розташована за межами населеного пункту на території Улашанівської сільської ради, Шепетівського району, Хмельницької області, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, код за КВЦПЗ - 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуваннями надрами, в межах географічних координат ділянки надр визначених в спеціальному дозволі на користування надрами та прийняти рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо виділення земельної ділянки в користування або відмову в його наданні.
Стягнути на користь приватного підприємства "КАНСТАЛЬ" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп., за рахунок бюджетних асигнувань Улашанівської сільської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Приватне підприємство "КАНСТАЛЬ" (вул. Польова, 34,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 35125539) Відповідач:Улашанівська сільська рада (вул. Перемоги, 4,Улашанівка,Шепетівський район, Хмельницька область,30070 , код ЄДРПОУ - 04405064)
Головуючий суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2023 |
Оприлюднено | 03.08.2023 |
Номер документу | 112555851 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні