Постанова
від 06.09.2010 по справі 2а-2510/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2510/10/1670

Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Мушук В.В.,

за участю: представника поз ивача - Фищук В.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Сільськ огосподарського товариства з обмеженою відповідальніст ю "Агрофірма" Зоря" про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

03 червня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до Полтавсь кого окружного адміністра тивного суду з адміністратив ним позовом до Сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю "Агроф ірма" Зоря" про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій

В обґрунтування позовних вимог позивачем було зазнач ено, що згідно зі статтею 20 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, на я ких інвалідів працює менше, н іж встановлено нормативом, з обов'язані щорічно відрахову вати відділенню Фонду соціал ьного захисту інвалідів грош ові кошти на створення робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів і на здійснення з аходів по їх соціально-трудо вій реабілітації в розмірі с ередньорічної заробітної пл ати за кожне робоче місце, не з айняте інвалідом. На підприє мстві відповідача норматив с кладає 9 робочих місць. Фактич но у 2009 році на підприємстві-ві дповідачі працювало два інва ліди. Отже, за 7 незайнятих міс ць відповідач повинен був сп латити 12983929 грн. Частиною 2 статт і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" передбачено , що порушення термінів сплат и штрафних санкцій тягне за с обою нарахування пені в розм ірі 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України за кожний календа рний день її прострочення, вк лючаючи день сплати. Оскільк и відповідач у визначений За коном термін не сплатив штра фні санкції, позивачем нарах ована пеня в сумі 1869,60 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , надав до суду письмові запе речення, в яких позовні вимог и не визнав, посилаючись на те , що норми Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" були н им дотримані, були створені в ідповідні робочі місця та бу ли працевлаштовані інваліди , які працювали на підприємст ві періодично протягом 2009 рок у, направлялися відповідні з апити до Оржицького районног о центру зайнятості, однак, об ов' язок здійснювати пошук і нваліда на вакантну посаду, з гідно норм згаданого Закону, у підприємства відсутній, дл я працевлаштування інваліди центром зайнятості не напра влялись та з приводу працевл аштування інваліди не зверта лися.

Суд вважає можливим розгля нути справу у відсутність пр едставника відповідача.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, вивчив ши та дослідивши матеріали с прави, з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ються позовні вимоги, встано вив наступне.

Відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" з 01.08.2001 року для в сіх підприємств, установ і ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою статті 19 і забез печують працевлаштування ін валідів.

Відповідно до статті 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" (в редакції від 06.10.2005 ро ку Закон № 2960-ГУ) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі. органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. У відповідно сті до частини другої статті 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.

На підприємстві-відповіда чі дана чисельність складає 229 робочих місця, тобто нормат ив складає 9 робочих місць для інвалідів.

Відповідно до пункту 5 Полож ення про робоче місце інвалі да і про порядок працевлашту вання інвалідів, підприємств а вживають заходів до створе ння робочих місць для інвалі дів, інформують центри зайня тості, місцеві органи соціал ьного захисту населення і ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня робочих місць для інвалід ів. Пунктом 2 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів встановлено, що робочим м ісцем інваліда може бути зви чайне робоче місце, якщо за ум овами праці та з урахуванням можливостей інваліда воно м оже бути використано для йог о працевлаштування.

Пунктом 14 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів передбачено, що підприєм ства у межах доведеного норм ативу створюють за власні ко шти робочі місця для працевл аштування інвалідів; щорічно до 1 лютого року, що настає за з вітним, подають відділенням Фонду соціального захисту ін валідів відомості про середн ю річну заробітну плату на пі дприємстві, середньообліков у чисельність штатних праців ників облікового складу та п ро кількість працюючих інвал ідів; інформують державну сл ужбу зайнятості та місцеві о ргани соціального захисту на селення про вільні робочі мі сця та вакантні посади, на яки х може використовуватися пра ця інвалідів.

Зі змісту наведених правов их норм вбачається, що підпри ємство вважається таким, що н алежним чином виконало покла дені на нього Законом Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" обов'язки, у тому випадку, кол и підприємством були надані докази або проведення атеста ції робочого місця для праце влаштування інваліда у встан овленому законом порядку, аб о докази того, що необхідна кі лькість робочих місць була с творена і введена в дію шляхо м працевлаштування на них ві дповідної кількості інвалід ів разом із документами, які б підтверджували те, що підпри ємство належним чином повідо мляло органи працевлаштуван ня інвалідів про наявність в акантних місць для працевлаш тування інвалідів, але цими о рганами інваліди для працевл аштування не направлялися.

Відповідно до частини перш ої статті 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" прац евлаштування інвалідів з дійснюється центральним ор ганом виконавчої влади з пит ань праці та соціальної полі тики, органами місцевого с амоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Накладення адміністративн о-господарських санкцій на п ідприємство також врегульов ано Господарським кодексом У країни (ГК України). Так, згідн о статті 218 ГК України, підстав ою господарсько-правової від повідальності учасника госп одарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері г осподарювання.

Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності. Не вважаютьс я такими обставинами, зокрем а, порушення зобов'язань конт рагентами правопорушника, ві дсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання т оварів, відсутність у боржни ка необхідних коштів.

Судом встановлено, що відпо відач створив для інвалідів 7 робочих місць, на 2 із яких фак тично протягом 2009 року працюв али інваліди, підприємством було надіслано до Оржицького районного центру зайнятості звіти про наявність 5 вакансі й для працевлаштування інвал ідів на СТОВ "Агрофірма "Зоря" за 2009 року, якими інформовано о ргани, що займалися працевла штуванням інвалідів.

Таким чином відповідачем п ротягом 2009 року були працевла штовано 2 інваліди відповідн о до вимог Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні", та бул о створено 5 робочих місць для працевлаштування інвалідів , отже відповідач частково ви конав свій обов'язок, передба чений статтею 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" , і тому відсутні й підстави дл я застосування адміністрати вно-господарських штрафних с анкцій та пені за 7 робочих міс ць для працевлаштування інв алідів і не зайнятих інвалід ами.

Згідно із звітом про зайнят ість та працевлаштування інв алідів за 2009 рік (форма № 10-ПІ від 24 лютого 2010 року), наданим відпо відачем Полтавському об ласному відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів, середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 229 особи , фонд оплати праці штатних пр ацівників складав 4247600 грн., сер едньорічна заробітна плата ш татного працівника - 18548,47 грн. У відповідності до вимог статт і 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів становить 9 роб очих місць. У 2009 році на підприє мстві працювало 2 особи, яким в становлено інвалідність, та стосовно 5 робочих місць для п рацевлаштування інвалідів в ідповідачем подавалися щомі сячні звіти за формою 3-ПН до О ржицького районного центру з айнятості. Тобто підприємств ом не виконано норматив робо чих місць у 2009 році для працевл аштування інвалідів у кілько сті 2 робочих місць.

Таким чином протягом 2009 року СТОВ "Агрофірма "Зоря" не було забезпечено виконання норма тивів створення 2-х робочих мі сць для працевлаштування інв алідів, визначених Законом У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні". Тобто за 2 робочих місц я, призначених для працевлаш тування інвалідів і не зайня тих інвалідами, відповідач з а 2009 рік повинен був самостійн о сплатити адміністративно г осподарські санкції у сумі 3709 6,94 грн. (18548,47 х 2 =37096,94 )

В зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у, позивачем відповідно до ча стини другої статті 20 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" була нарахована пеня у розмірі 1869,60 грн., таким чином су д вважає, що позивачем правом ірно нарахована пеня лише за 2 робочих місця, призначених д ля працевлаштування інвалід ів і не зайнятих інвалідами, в розмірі 534,17 грн. (1869,6 / 7 х 2 = 534,17).

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п 'ятої статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.

Відповідно до частини перш ої статті 11 КАС України розгля д і вирішення справ в адмініс тративних судах здійснюютьс я на засадах змагальності ст орін та свободи в наданні ним и суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.

Згідно із частини пер шої статті 71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення.

Відповідач доказів в спрос тування вищевикладеного чи д оказів сплати суми адміністр ативно-господарських санкці й в розмірі 37096,94 грн. та пені в ро змірі 534,17 грн. суду не надав.

Таким чином, враховуючи ви щевикладене, приходить до ви сновку про необхідність част кового задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задоволь нити частково.

Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю "Агрофі рма "Зоря" (код ЄДРПОУ 05288796) на кор исть Полтавського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції у сумі 37096,94 грн. (тридцять сім тисяч дев'яносто шість гр ивень дев'яносто чотири копі йки) та пеню у сумі 534,18 грн. (п'ятс от тридцять чотири гривні ві сімнадцять копійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подання апеляційної скар ги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з од ночасним поданням її копії д о суду апеляційної інстанції . У разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 13 вересня 2010 ро ку.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу11256365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2510/10/1670

Постанова від 06.09.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні