Ухвала
від 10.08.2010 по справі 8347/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний а дміністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

10.08.2010р. № 2а-8347/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Ізовіто вої-Вакім О.В.,

при секретарі - Шевчук А.В.,

за участі: представника поз ивача - Богданової М.Г.,

представник відповідача - Осавалюк Я.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Київському районі міста Ха ркова до Товариства з обмеж еною відповідальністю "Нова- Трейд" про надання дозволу на проведення позапланової пер евіки та зобов'язання вчинит и певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом, в якому прос ить суд надати дозвіл ДПІ у Ки ївському районі м.Харкова на проведення позапланової виї зної перевірки ТОВ «Нова-Тре йд»та зобов'язати відповідач а допустити посадових осіб п одаткового органу до проведе ння зазначеної перевірки.

В обгрунтування позовних вимог зазаначив, що 08.04.2010 року Д ПІ у Київському районі м. Харк ова на підставі ст.10, ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»напра вила лист ТОВ «Нова-Трейд», як им просила надати письмові п ояснення та їх документальні підтвердження стосовно відо браження в податковому та бу хгалтерському обліку фінанс ово-господарських операцій з ТОВ «Будоптінженер»(код ЄДР ПОУ 35260512) за період 01.03.2008р. по 31.01.2009р.

23.04.2010 року на адресу ДПІ у Київ ському районі м.Харкова наді йшов лист ТОВ «Нова-Трейд», в ідповідно до якого зазначено , що запит податкового органу безпідставний та такий, що не підлягає виконанню.

Позивач зазначає, що за вказ аних обставин, він позбавлен ий права на здійснення позап ланової документальної пере вірки ТОВ «Нова-Трейд»та не м ає можливості виконати основ ну функцію, а саме здійснення контролю за своєчасністю, до стовірністю, повнотою нараху вання та сплати подтаків та з борів (обов'язкових платежів ).

Відповідач проти задовол ення позовних вимог заперечу вав у повному обсязі, вказуюч и на необхідність закриття п ровадження у справі, оскільк и у позивача відсутні підста ви для проведення позапланов ої виїзної перевірки на підс таві рішення суду.

В частині позовних вимог що до надання дозволу ДПІ у Київ ському районі м.Харкова на пр оведення позапланової виїзн ої перевірки ТОВ «Нова-Трейд », суд зазначає наступне.

Частиною 3 статті 6 Кодексу а дмінстративного судочинств а визначено, що суб'єкти владн их повноважень мають право з вернутися до адміністративн ого суду у випадках, передбач ених Конституцією та законам и України.

Відповідно до частини 1 ст атті 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поши рюється на правовідносини, щ о виникають у зв'язку з здійсн енням суб'єктом владних повн оважень владних управлінськ их функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'є кта владних повноважень шлях ом виборів або референдуму.

Пунктом 5 частини 2 зазначен ої статті встановлено, що юри сдикція адміністративних су дів поширюється на публічно- правові спори, зокрема на спо ри за зверненням суб'єкта вла дних повноважень у випадках, встановлених Конституцією т а законами України.

Відповідно до частини 4 стат ті 50 КАС України, громадяни Ук раїни, іноземці чи особи без г ромадянства, їх об'єднання, юр идичні особи, які не є суб'єкта ми владних повноважень, можу ть бути відповідачами лише з а адміністративним позовом с уб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів або всі єї діяльності об'єднання гро мадян; 2) про примусовий розпус к (ліквідацію) об'єднання гром адян; 3) про примусове видворен ня іноземця чи особи без гром адянства з України; 4) про обме ження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, міти нги, походи, демонстрації тощ о); 5) в інших випадках, встановл ених законом.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті визначені Законом України «Про державну податкову слу жбу в Україні»№509-XII від 04.12.1990р. (із змінами та доповненнями).

Частиною 6 статті 11-1 зазначен ого Закону встановлено, що по заплановою виїзною перевірк ою вважається перевірка, яка не передбачена в планах робо ти органу державної податков ої служби і проводиться за на явності хоча б однієї з обста вин, перелік яких наведений в пунктах 1-9 цієї частини.

Згідно з частиною 7, якою ця с таття була доповнена Законом України від 25.03.2005р. №2505-IV, позапла новими перевірками вважають ся також перевірки в межах по вноважень податкових органі в, визначених законами Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», «П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів», а в інших випад ках - за рішенням суду.

Позапланова виїзна переві рка здійснюється на підставі виникнення обставин, виклад ених у цій статті, за рішенням керівника податкового орган у, яке оформляється наказом (ч астина 8 цієї статті в редакці ї Закону України від 25.03.2005р. № 2505-І V).

Системний аналіз наведени х норм права дає підстави для висновку, що податковий орга н повинен і має право звернут ися з адміністративним позов ом про надання дозволу для пр оведення позапланової перев ірки лише з підстав, які не пер едбачені статтею 11-1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні». Натоміст ь з підстав, що передбачені ци м Законом, позапланова перев ірка проводиться на підставі наказу начальника органу де ржавної податкової служби, я к це встановлено пунктом 2 час тини 1 ст. 11-2 цього Закону.

Положення абзацу другого ч астини 7 ст.11-1 зазначеного Зако ну про здійснення позаплано вої виїзної перевірки лише н а підставі рішення суду не є п ідставою для іншого тлумачен ня частин 6, 7 та 8 цієї статті з о гляду на те, що цей абзац діє в редакції Закону України від 12.01.2005 № 2322-ІV, тоді як випадки пров едення позапланової перевір ки визначені Законом України від 25.03.2005р. №2505-ІV. Застереження за конодавця щодо здійснення по запланової перевірки за ріше нням суду в інших, не передбач ених цим Законом, випадках пі дкреслює виключність таких в ипадків, що в свою чергу вимаг ає оцінки судом суспільної н еобхідності такої перевірки .

Вимогами пункту 1 частини 6 статті 11-1 Закону України №509-XII в ід 04.12.1990р. визначено, що позапла нова виїзна перевірка провод иться у випадку, якщо за наслі дками перевірок інших платни ків податків виявлено факти, які свідчать про порушення п латником податків законів Ук раїни про оподаткування, вал ютного законодавства, якщо п латник податків не надасть п ояснення та їх документальні підтвердження на обов'язков ий письмовий запит органу де ржавної податкової служби пр отягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Посилання позивача на пол оження п.1 ч.6 ст.11-1 ЗУ «Про держав ну податкову службу в Україн і»в якості підстави для вине сення судом рішення про нада ння дозволу на проведення пе ревірки є окремою підставою для проведення перевірки на підставі наказу начальника о ргану державної податкової с лужби.

З метою реалізації встанов леної пунктом 1 ст.11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» компетенц ії щодо проведення перевірок своєчасності, достовірності , повноти нарахування і сплат и податків та зборів (обов' я зкових платежів), додержання валютного законодавства юри дичними особами, їх філіями, в ідділеннями, іншими відокрем леними підрозділами, що не ма ють статусу юридичної особи, а також фізичними особами, що мають статус суб' єктів під приємницької діяльності чи н е мають такого статусу, в разі якщо особи, стосовно яких зді йснюється контроль, перешкод жають в реалізації цієї комп етенції, у органів державної податкової служби наявні ва желі впливу, зокрема, передба чені Законом України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами»та іншими закон ами".

З огляду на те, що підставо ю проведення позапланової пе ревірки позивачем зазначено п.1 ч.6 ст.11-1 ЗУ «Про державну под аткову службу в Україні», про вадження у справі підлягає з акриттю відповідно до пункту 1 частини 1 ст.157 КАС України, згі дно з яким суд закриває прова дження у справі, якщо справу н е належить розглядати в поря дку адміністративного судоч инства, оскільки позапланова перевірка з цієї підстави зд ійснюється згідно наказу нач альника податкового органу.

В іншій частині позовних ви мог суд зазначає, що Законом У країни «Про державну податко ву службу в Україні» чи будь-я ким іншим Законом України, не встановлено права органів д ержавної податкової служби п одавати до суду з позови про з обов' язання платника подат ків допустити посадових осіб податкового органу до прове дення планової перевірки, то му в зазначеній частині вимо г провадження також підлягає закриттю згідно пункту 1 част ини 1 ст.157 КАС України.

На підставі викладеного, пе ревіривши матеріали справи т а керуючись ст.ст. 133, 157, 160, 165 КАС Ук раїни, суд, -

У Х В А Л И В:

Провадження у справі №2-а -8347/10/2070 за адміністративним поз овом Державної податкової ін спекції в Київському районі міста Харкова до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Нова-Трейд" про надання доз волу на проведення позаплано вої виїзної перевірки та зоб ов'язання допустити посадови х осіб податкового органу до проведення перевірки - закри ти.

Роз' яснити позивачу, що по вторне звернення з тією само ю позовною заявою не допуска ється.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Ха рківського апеляційного адм іністративного суду через Ха рківський окружний адмініст ративний суд шляхом подачі а пеляційної скарги протягом п 'яти днів з дня проголошення у хвали. Якщо ухвалу було поста новлено у письмовому провадж ення або без виклику особу як а її оскаржує, апеляційна ска рга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ух вали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Суддя підпис< Текст > Ізовітова-Ва кім О.В.

Ухвала не набрала зако нної сили. < Текст >

Оригінал ухвали знаходит ься в матеріалах справи. З ори гіналом згідно. Суддя - < Текст >

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11257091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8347/10/2070

Ухвала від 07.07.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ізовітова-Вакім О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні