Постанова
від 19.08.2010 по справі 6384/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а- 6384/10/2070

Харківський окружний адмі ністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 серпня 2010 р. м. Харків

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Шевч енко О.В.,

при секретарі - Нікітенко Л.Ю.,

за участю представників п озивача - Лещенко Н.О., ро зглянувши у відкритому судов ому засіданні адміністратив ну справу за позовом Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Закритого акціо нерного товариства "Курсстен маш" про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулось до суду з адміністративним поз овом до Закритого акціонерно го товариства "Курсстенмаш" в якому просить суд стягнути з відповідача адміністративн о- господарської санкції за незайняті робочі місця, приз начені для працевлаштування інвалідів у 2009 році в сумі 4106,25 гр н. та пеню за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій у розмір і 40,59 грн., на загальну суму 4146,84 гр н.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні» на підприємстві відповідача у 2009 році норматив для працевл аштування інвалідів склада в 1 робоче місце. Отже, відпові дачем не виконано норматив 1 р обочого місця по працевлашту ванню інвалідів. Розмір сере дньорічної заробітної плати на підприємстві за 2009 рік стан овить 8212,50 грн. Таким чином, сума адміністративно-господарсь ких санкцій становить 4146,84 грн .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив стягнути з відповід ача адміністративно- госпо дарську санкцію в розмірі 4146,84г рн.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про час, дату та місце розгля ду справи повідомлявся належ ним чином. У відповідності до ст. 35 КАС України відповідач є належно повідомленим про да ту, час та місце судового засі дання. Відповідач відзив на п озов не надав, правом участі в судовому засіданні не скори стався.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали адміністративно ї справи, суд дійшов наступно го висновку.

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991р. підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Частиною 1 статтею 19 Закону № 875-ХІІ встановлений норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньо о блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця. Відповід но до ч.3 підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.

Судом встановлено, що відпо відно до ч.1 ст.19 зазначеного за кону та згідно форми 10-ПІ «Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів»за 2009 рі к середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу Закритого акці онерного товариства "Курссте нмаш" у 2009 році становила 8 осіб , тобто, норматив для працевла штування інвалідів складав 1 робоче місце.

Відповідно до п.2 «Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затвер дженого Постановою КМ Україн и № 70 від 31.01.2007р. інформацію про н аявність вільних робочих міс ць (вакантних посад) для праце влаштування інвалідів робот одавці подають центру зайнят ості за місцем їх реєстрації як платників страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття за ф ормою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомста том.

Згідно ст.18-1 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»державна служба зайн ятості здійснює пошук підход ящої роботи відповідно до ре комендацій МСЕК, наявних у ін валіда кваліфікації та знань , з урахуванням його побажань .

Відповідно до положень ч.4 ст.20 Закону України "Про зайня тість населення" №803-ХІІ від 01.03.1 991р. підприємства, установи і о рганізації незалежно від фор ми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як п латники збору до Фонду загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття, щ омісяця подають цим центрам адміністративні дані у повно му обсязі про наявність віль них робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з не залежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством.

Таким чином, законодавств ом передбачена обов' язкові сть щомісячного подання підп риємствами, установами і орг анізаціями незалежно від фор ми власності звітності про н аявність вільних робочих міс ць (вакансій), у тому числі при значених для працевлаштуван ня інвалідів, до місцевих цен трів зайнятості.

Згідно листа Харківського міського центру зайнятості від 23.07.2010р. № 9673 протягом 2009 року зв іт за формою №3-ПН о наявності вакансії для працевлаштуван ня інвалідів закритого акціо нерного товариства "Курсстен маш" не подавало. За таких обст авин суд приходить до виснов ку, що підприємством не вжиті у повному обсязі всі передба чені чинним законодавством з аходи по забезпеченню працев лаштування інвалідів.

Закрите акціонерне товари ство "Курсстенмаш" не надало д о суду доказів того, що підпри ємство систематичного надав ало звіти за формою 3-ПН (про на явність вакансій, в тому числ і вакансій для інвалідів) до Р ЦЗ, що суд оцінює як неналежне виконання підприємством від повідача норм ст.ст. 18,19,20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні».

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що відповід ач протиправно не вчинив всі х передбачених законодавств ом заходів щодо створення ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, що свідчить п ро наявність вини відповідач а як умови настання господар сько-правової відповідально сті у вигляді адміністративн о-господарських санкцій.

Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вста новлено, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за весь її строк.

Відповідно до ч.1 ст.238 Господ арського кодексу України, за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.

Стаття 218 ГК України передба чає, що підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я. Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення. У раз і якщо інше не передбачено за коном або договором, суб'єкт г осподарювання за порушення г осподарського зобов'язання н есе господарсько-правову від повідальність, якщо не довед е, що належне виконання зобов 'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і не відворотних обставин за дани х умов здійснення господарсь кої діяльності.

Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані за поруш ення правил, встановлених за конодавчими актами.

Відповідач не надав до суду доказів, що спростовують вим оги адміністративного позов у.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що позов щод о стягнення з відповідача ад міністративно- господарсь кої санкції за незайняті роб очі місця, призначені для пра цевлаштування інвалідів в су мі 4146,84 грн. є обґрунтованим, дов еденим і таким, що підлягає за доволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 16 7, 186 Кодексу адміністративног о судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Закр итого акціонерного товарист ва "Курсстенмаш" про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій та пені - задо вольнити в повному обсязі.

Стягнути з Закритого акціо нерного товариства "Курсстен маш" ('вул. Черножовтнева, 5, м. Ха рків, 61052, код ЄДРПОУ 21221099, р/р 2600351490000 "М егабанк", МФО351629) на користь Хар ківського обласного відділе ння фонду соціального захист у інвалідів (Держпром, 1під, 1по в., к.16, м. Харків, код ЄДРПОУ 14070760, о держувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код од ержувача: 24134567 УДК у Дзержинськ ому районі м. Харкова) адмініс тративно-господарські санкц ії за незайняті робочі місця , призначені для працевлашту вання інвалідів в сумі 4106,25грн. та пеню за порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій у сумі 40,59 н а загальну суму 4146.84 (чотири тис ячі сто сорок шість) грн. 84 коп.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі апеляційної скарги в деся тиденний строк з дня її прого лошення та з дня отримання ко пії постанови, у разі проголо шення постанови суду, яка міс тить вступну та резолютивну частини, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні.

Якщо суб' єкта владних пов новажень, у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строків для подачі апеляцій ної скарги.

Повний текст постанови ви готовлено 21 серпня 2010 року.

Суддя Шевченко О.В.

Дата ухвалення рішення19.08.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11257949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6384/10/2070

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Постанова від 19.08.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні