ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" червня 2010 р. Справа № 2-а-12464/09/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді: Ковбій О.В.,
при секретарі: Попутько О.А .,
за участю представника ПП "М ПП Постачальник" - Дудченка В. М.,
представника ДПА України в Херсонській області - Макс имової А. В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ПП "М ПП Постачальник" до Державно ї податкової адміністрації в Херсонській області, ДПІ у Ге нічеському районі Херсонськ ій області про визнання нечи нними та скасування актів ін дивідуальної дії, за позовом ДПІ у Генічеському районі Хе рсонській області до ПП "МПП П остачальник" про стягнення ш трафних санкцій
встановив:
Приватне підприємств о «Мале приватне підприє мство «Постачальник»(далі - підприємство, МПП) звернулос ь до суду з адміністративним позовом до ДПА у Херсонській області (далі - ДПА), ДПІ у Ген ічеському районі Херсонсько ї області про визнання нечин ним та скасування акту перев ірки від 26.07.2009р., про визнання не чинним та скасування рішень про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 04.08.2009р. № 0003292302 на суму 2543,00 грн. та № 00033 02302 на суму 11556,50 грн., а ДПІ у Гені чеському районі Херсонської області (далі - ДПІ) звернуло сь до суду з позовом про стягн ення з Приватного підприємст ва «Мале приватне підпри ємство «Постачальник»штраф ні санкції в сумі 14098,79 грн.
В судовому засіданні пред ставник МПП підтримав позовн і вимоги, просив позов задово льнити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтував тим, що ді ї перевіряючих щодо організа ції та проведення перевірки були протиправними, а тому, рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкції є неч инними. Проти позовних вимог ДПІ заперечує.
Представник ДПА та ДПІ прос или суд адміністративний поз ов МПП не задовольняти, поясн ивши, що перевіряючи діяли ві дповідно до вимог діючого за конодавства, під час перевір ки були виявлені порушення, з а які відносно позивача було застосовано штрафні (фінанс ові) санкції. Позовні вимоги Д ПІ просили задовольнити.
Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши наявні у матеріала х справи докази, суд приходит ь до висновку про відсутніст ь підстав для задоволення по зову ММП та про обґрунтовані сть позовних вимог ДПІ.
Судом встановлено, що відпо відно до направлення від 24.07.09 № 001173/237, графіку перевірок СГ від ділом контролю за розрахунко вими операціями управління п одаткового контролю юридичн их осіб з 01.07.2009р. по 31.07.2009р., посадов ими особами ДПА у Херсонські й області була проведена пер евірка за дотриманням суб"єк том господарювання порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), вимог з регулюва ння обігу готівки, наявності торгових патентів i ліцензій магазину, що належить МПП, роз ташованій за адресою: Херсон ська обл., Генічеський район, с мт. Партизани, вул. 50-р. Жовтня, 3.
За результатами перевірки складено акт № 0949/21/22/23/31683952 від 26.07.09, в якому зафіксовані порушення п.п. 5, 11, 13 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" та п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у націонал ьній валюті в Україні, затвер дженого Постановою НБУ від 15.1 2.2004 № 637, а саме: використання нез ареєстрованої КОРО, а саме, КО РО МПП, зареєстрована 23.04.2009р., ви користовується з 01.04.2009р., про що свідчить перший Z-звіт № 7204 від 01.04.09р.; порушено порядок викори стання режиму попереднього п рограмування найменування т оварів, а саме, відсутня власн а назва товару «Пиво»; не забе зпечено відповідність сум го тівкових коштів на місці про ведення розрахунків сумі кош тів, зазначеної у денному зві ті РРО в сумі 423,60 грн. (428,00 грн. - 4,40 грн.); встановлено не оприбутк ування готівкових коштів у н алежним чином зареєстровані й КОРО, а саме, КОРО № 2110001132/6 зареє стрована 23.04.09р., а перший Z-звіт в ід 01.04.09р., загальна сума по Z-звіт ам становить 2311,30 грн.
Рішеннями ДПІ від 04.08.2009р. № 000 3292302 застосовано штрафні (фін ансові) санкції на суму 2543,00 грн ., в тому числі:
- п"ятикратний розмір суми г отівкових коштів, на яку вияв лено невідповідність на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті (5 х 423,60 грн. = 2118,00грн.) відп овідно до ст. 22 Закону №265/95-ВР;
- п"ятикратний розмір неопод аткованих мінімумів доходів громадян за порушення поряд ку використання режиму попер еднього програмування найме нування товарів - 85,00грн. відп овідно до ст. 17 Закону №265/95-ВР;
- двадцятикратний розмір не оподаткованих мінімумів дох одів громадян за використанн я незареєстрованої КОРО - 340,0 0 грн. відповідно до ст. 17 Закону №265/95-ВР.
Рішенням відповідача від 04. 08.2009 р. № 0003302302 застосовано штр афні (фінансові) санкції в poзм ірі 11556,50 грн., а саме, п"ятикратни й розмір неоприбуткованої су ми готівки (5 х 2311,30 грн. = 11556,5 грн.) ві дповідно до ст. 1 Указу Президе нта України від 12.06.1995 р. №436/95 "Про з астосування штрафних санкці й за порушення норм з регулюв ання обігу готівки".
Визначаючись щодо позовни х вимог, доводів сторін, надан их у справу доказів, суд виход ить з наступного.
Відповідно до ст. 11-1 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" планово ю перевіркою вважається пере вірка платника податків щодо своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти ним податків та зборів (обо в'язкових платежів), яка перед бачена у плані роботи органу державної податкової служби i проводиться за місцезнаход женням такого платника подат ків чи за місцем розташуванн я об'єкта права власності, сто совно якого проводиться така планова виїзна перевірка.
Дана норма пов"язана з пункт ом 1 ст. 11 вказаного Закону, де з азначено, що органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування i сплати податків т а зборів платниками податків .
Разом з тим, згідно частини 7 ст. 11-1 Закону № 509 позаплановими перевірками вважаються тако ж перевірки в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених законами України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг", "Про держав не регулювання виробництва i oбiгy спирту етилового, коньяч ного i плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ".
Дана норма пов"язана з пункт ом 2 ст. 11 вказаного Закону, де з азначено, що органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку; наявністю свідоцт в про державну реєстрацію су б'єктів підприємницької діял ьності, торгових патентів то що.
Отже, спеціальним законом в даному випадку є Закон Украї ни від 06.07.1995 р. №265/95-ВР "Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг", який регулює право відносини суб'єктів підприєм ницької діяльності, що здійс нюють розрахункові операції у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.
Згідно зі ст. 15 Закону Україн и від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" контроль за додерж анням суб"єктами підприємниц ької діяльності порядку пров едення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього З акону здійснюють органи держ авної податкової служби Укра їни шляхом проведення планов их або позапланових перевіро к.
Відповідно до Методичних р екомендацій щодо порядку вза ємодії між підрозділами орга нів ДПС України при організа ції та проведенні перевірок платників податків, затвердж ених наказом ДПА України від 27 травня 2008 року №355, передбачен о, що працівниками органів ДП С здійснюються відповідно до щомісячних планів органу ДП С планові перевірки щодо кон тролю за здійсненням суб'єкт ами господарювання розрахун кових операцій у готівковій та/або безготівковій формі. П еревірки щодо контролю за зд ійсненням суб'єктами господа рювання розрахункових та кас ових операцій, наявністю сві доцтв про державну реєстраці ю, патентів i ліцензій проводя ться групою у складі не менше двох посадових ociб органів ДП С за наявності у них службови х посвідчень та направлення на перевірку.
Згідно Методичних рекомен дацій щодо оформлення матері алів перевірок за дотримання м суб'єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання oбiгy готівки, на явності торгових патентів i л іцензій, затверджених наказо м ДПА України від 12 серпня 2008 ро ку № 534 за результатами переві рки складається акт, а у paзi від сутності порушення суб'єктам и господарювання вимог чинно го законодавства - довідка. Пр и цьому акт перевірки - це служ бовий документ, який підтвер джує факт проведення перевір ки i є носієм доказової інформ ації про виявлені порушення (або їх відсутність) вимог чин ного законодавства зазначен ими суб'єктами. Акт перевірки складається на бланку орган у ДПС, за рішенням якого було п ризначено i проведено переві рку. Перший примірник акту пе ревірки залишається у посадо вих ociб органу ДПС, другий - у ке рівника суб'єкта господарюва ння або особи, що його заміщає , а у разі їх відсутності - у осо би, уповноваженої здійснюват и розрахункові операції. У ра зі встановлення при проведен ні перевірки порушень законо давства за результатами розг ляду матеріалів такої переві рки керівником (заступником керівника) органу ДПС, на облі ку в якому перебуває такий су б'єкт господарювання, прийма ється у встановлені законода вством терміни та надсилаєть ся суб'єкту господарювання р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій за в становленою формою.
Як свідчать матеріали пере вірки, посадовими особами ДП С 26.07.2009р. проведено перевірку за дотриманням суб"єктом госпо дарювання Приватним підприє мством «Мале приватне пі дприємство «Постачальник»п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання oбігу готівки, на явності торгових патентів i л іцензій встановлено порушен ня пунктів 5, 11, 13 ст. 3 Закону Укра їни "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг" та п. 2.6 Положення про ведення кас ових операцій у національній валюті в Україні, затверджен ого постановою Правління Нац банку України від 15.12.2004 р. № 637 та з ареєстрованого в Мін"юсті Ук раїни 13.01.2005 р. № 40/10320.
Під час ознайомлення з мате ріалами перевірки особа, яка проводила розрахунки, зазна чила про відсутність зауваже нь до акту перевірки у розділ і 4 (п. 4.1). Після ознайомлення з ма теріалами перевірки продаве ць ОСОБА_3 отримала один п римірник акту, про що свідчит ь її особистий підпис на четв ертій сторінці останнього.
Керівнику МПП було запропо новано протягом п»яти днів п рибути до ДПІ у Генічеському районі для ознайомлення з ма теріалами перевірки, надання вмотивованих пояснень та до кументів щодо фактів, виклад ених в зазначеному акті.
Наявні порушення вимог чин ного законодавств підтвердж ені документами, наданими до суду та свідченнями, допитан их у якості свідків, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, які безпосеред ньо проводили перевірку мага зину, якій належить МПП.
Суд вважає необґрунтовано ю позицію позивача відносно безпідставності прийняття в ідповідачем рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій за порушення норм р егулювання oбігу готівки, з ог ляду на таке.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями) визначено Положен ням про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затвердженим поста новою Правління Нацбанку Укр аїни від 15.12.2004 р. № 637 та зареєстро ваним в Мін'юсті України 13.01.2005 р . № 40/10320.
Зокрема, відповідні термін и вживаються у такому значен ні (згідно п. 1.2 Положення):
готівка (готівкові кошти) - г рошові знаки національної ва люти України - банкноти i монет и, у тому числі обігові, пам"ят ні та ювілейні монети, які е ді йсними платіжними засобами;
готівкова виручка (виручка ) - сума фактично одержаних гот івкових коштів від реалізаці ї продукції (товарів, робіт, по слуг) i позареалізаційні надх одження;
книга обліку - касова книга, книга обліку доходів i витрат , книга обліку прийнятих та ви даних касиром грошей або кни га обліку розрахункових опер ацій;
книга обліку розрахункови х операцій (КОРО) - прошнурован а i належним чином зареєстров ана в органах державної пода ткової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі від повідних розрахункових доку ментів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг);
оприбуткування готівки - пр оведення підприємствами i пі дприємцями обліку готівки в касі на повну суму фактичних надходжень у касовій книзі о бліку доходів i витрат, книзі о бліку розрахункових операці й.
При цьому, згідно Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні "каса" - це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також прийман ня, видачі зберігання готівк ових коштів, інших цінностей , касових документ; в свою черг у "касові документи" - документ и (в тому числі розрахункові), за допомогою яких відповідно до законодавства України оф ормляються касові операції, звіти про використання кошті в, а також відповідні журнали встановленої форми для реєс трації цих документів та кни ги обліку.
Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого постанов ою Правління Національного б анку України від 15.12.2004р. №637 та за реєстрованого в Мін"юсті Укр аїни 13.01.2005 р. № 40/10320 уся готівка, що надходить до кас (в тому числі місць здійснення готівкових розрахунків), має своєчасно (у день одержання готівкових к оштів) та в повній сумі оприбу тковуватися. У разі проведен ня готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора р озрахункових операцій (РРО) а бо використанням розрахунко вої книжки (РК) оприбуткуванн ям готівки є здійснення облі ку зазначених коштів у повні й cyмi їх фактичних надходжень у КОРО на підставі фіскальни х звітних чеків РРО (даних РК).
Указом Президента України від 12.06.1995 р. № 436/95 "Про застосуванн я штрафних санкцій за поруше ння норм з регулювання обігу готівки" установлено, що у раз і порушення юридичними та фі зичними особами, які є суб"єкт ами підприємницької діяльно сті, норм з регулювання обігу готівки у національній валю ті, до них застосовуються фін ансові санкції у вигляді штр афу: за не оприбуткування (неп овне та/або несвоєчасне опри буткування) у касах готівки - у п"ятикратному pозмipi не оприбу ткованої суми (ст. 1 Указу). Штра фні санкції, передбачені цим Указом, застосовуються до ві дповідальних ociб органами дер жавної податкової служби в т ому числі на підставі матері алів проведених ними перевір ок в установленому законодав ством порядку та розмірах, чи нних на день завершення пере вірок.
Відповідно до п. 5 ст. 3 Закону України № 265 суб"єкт підприємн ицької діяльності повинен пр оводити розрахунки з викорис танням КОРО та РК з додержанн ям встановленого Порядку їх ведення. Підпунктом 2.1 пункту 2 Порядку реєстрації та веден ня КОРО і РК затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000р. № 641 визначено, що реєстрація КОР О здійснюється в органі ДПС з а місцезнаходженням СПД.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов до висновк у, що позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив:
У задоволенні позовних в имог ПП "МПП Постачальник" до Д ПА в Херсонській області, ДПІ у Генічеському районі Херсо нській області про визнання нечинними та скасування акті в акту перевірки та рішень пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій, - відмовити.
Позовні вимоги ДПІ у Геніче ському районі Херсонській об ласті до ПП "МПП Постачальник ", - задовольнити.
Стягнути з ПП "МПП Постачаль ник" (код ЄДРПОУ 31683952) штрафні са нкції в сумі 14098 (чотирнадцять тисяч дев"яносто вісім) грн. 79 к оп. (р/р 3111610104700112 *; 104; 31683952, отримувач ві дділення держаказначейства України. в установі банку ГУД КУ у Херсонській області, МФО 852010).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголош ено у відсутності особи, яка б ере участь у справі, то строк п одання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дн я отримання нею копії постан ови.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 29 че рвня 2010 р.
Суддя Ковб ій О.В.
кат. 2.11.8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11258929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Ковбій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні