ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" липня 2010 р.
16 год.39 хв. Справа № 2-а-2085/10/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,
при секретарі: Мельник О.О.,
за участю представника поз ивача: Сєдова Д.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю " ВЕК-ЕКСПО"
до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні
про визнання незаконними д ії посадових осіб, визнання н ечинним податкового повідом лення - рішення,
встановив:
Товариство з обмежено ю відповідальністю "ВЕК-ЕКСП О" звернулось до суду з позово м до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні, в якому п росить визнати незаконними д ії ДПІ у м. Херсоні при проведе нні документальної невиїзно ї перевірки товариства з обм еженою відповідальністю "ВЕК -ЕКСПО" з питань декларування податкових зобов'язнь з пода тку на додану вартість в груд ні 2009 року, скасувати рішення Д ержавної податкової інспекц ії у м. Херсоні від 05.02.10 № 61/15-2 про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь ТОВ "ВЕК-ЕКСПО". Позовні вимо ги обґрунтовані тим, що 05.02.2010 Де ржавною податковою інспекці єю у м. Херсоні прийнято незак онне рішення в формі акту №61/15-2 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість товариства з обмежено ю відповідальністю "ВЕК-ЕКСП О" на підставі пп. "ґ" п. 9.8 ст. 9 Зако ну України "Про податок на дод ану вартість" у зв'язку з поруш енням позивачем вимог, визна чених законодавством стосов но порядку реєстрації суб'єк тів господарювання (відсутні сть за юридичною адресою) та у зв'язку з виписуванням подат кових накладних ТОВ "ВЕК-ЕКСП О", за якими платник податку не задекларував податкові зобо в'язання за грудень 2009 р. на сум у 5198800 грн. Відповідно до повнов ажень, визначених Законом Ук раїни "Про державну податков у службу в України", встановит и ці обставини податковий ор ган міг тільки під час провед ення перевірки, але така пере вірка не проводилась, позива чу не повідомлялось про її пр оведення, акт перевірки не на правлявся.
В судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримав, проси ть суд позов задовольнити. Та кож зауважив, що законодавст вом не передбачено анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість з підста ви відсутності юридичної осо би за її місцезнаходженням, а крім того, ТОВ зареєстроване та постійно знаходиться за а дресою: АДРЕСА_1.
Представник відповідача п рибув в судове засідання 18.06.10, в судове засідання 07.07.10 не з'явив ся, хоча був повідомлений про час та місце судового засіда ння належним чином, про причи ни неявки в судове засідання суд не повідомив. У письмовом у відзиві відповідач проти з адоволення позову заперечує , оскільки на його думку, позив ач за юридичною адресою: АД РЕСА_1. не знаходиться. Херсо нським БТІ надано відповідь , що будинок належить гр.-ці О СОБА_2 Ст. 1 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців", місцезнаходження юридичної особи це місцезнах одження постійно діючого вик онавчого органу юридичної ос оби..., яка вказана засновникам и (учасниками) в установчих до кументах і за якою здійснюєт ься зв'язок з юридичною особо ю. Частиною 4 ст. 89 Цивільного ко дексу України визначено, що ".. .до єдиного державного реєст ру вносяться відомості про о рганізаційно-правову форму ю ридичної особи, її найменува ння, місцезнаходження, орган и управління...". П. 2 ст. 812 ЦКУ вста новлено: "якщо наймачем є юрид ична особа, вона може викорис товувати житло лише для прож ивання в ньому фізичних осіб ". За таких обставин, влашту вання в орендованій квартирі офісу суперечить нормам ЦКУ . Відповідач посилається на п . 3 Розпорядження КМУ від 09.09.09 № 112 0 "Деякі питання адміністр ування податку на додану вар тість", який передбачає, що орг ани державної податкової слу жби в разі встановлення факт у виписування податкових нак ладних, згідно з якими платни к податку на додану вартість - постачальник товарів (робіт , послуг) не задекларував пода ткові зобов'язання, мають пра во вжити заходів для анулюва ння реєстрації такого платни ка відповідно до Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість". Відповідач посилаєть ся на встановлений факт випи сування податкових накладни х, згідно з якими платник ПДВ - постачальник товарів (робіт , послуг) не задекларував пода ткові зобов'язання.
Суд на підставі ч. 4 ст. 128 КАС У країни вважає можливим розгл янути справу за відсутності відповідача на підставі наяв них в ній доказах.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, об'єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, д ослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частко во, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою від повідальністю "ВЕК-ЕКСПО", код 33511338 зареєстроване виконкомом Херсонської міської ради 13 кв ітня 2005 р. В ДПІ м. Херсона ТОВ "ВЕ К-ЕКСПО" зареєстровано платн иком податків 21.04.2005 за № 6965. Відпо відно до ст. 9 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" ТОВ "ВЕК-ЕКСПО" зареєстрован о платником податку на додан у вартість 11.05.2005, податковим орг аном товариству видано свідо цтво № 100031460.
05.02.2010 комісією, створеною Дер жавною податковою інспекціє ю у м. Херсоні, складено акт № 6 1/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість товариства з обмежен ою відповідальністю "ВЕК-ЕКС ПО" на підставах, визначених п ідпунктом "ґ" п. 9. 8 ст. 9 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість", а також на підставах , визначених пунктом 3 Розпоря дження Кабінету Міністрів Ук раїни від 09 вересня 2009 р. № 1120. Акт затверджено начальником ДПІ у м. Херсоні. В пункті 1 Акту заз начено, що податковим органо м встановлено факт виписуван ня податкових накладних ТОВ "ВЕК-ЕКСПО", за якими платник п одатку не задекларував подат кові зобов'язання за грудень 2009 р. на суму 5198800 грн.
У разі анулювання реєстрац ії платник податку позбавляє ться права на нарахування по даткового кредиту та отриман ня бюджетного відшкодування . Отже, акт про анулювання пози вача як платника ПДВ, затверд жений начальником ДПІ у м. Хер соні, може бути оскаржений по зивачем, як такий що порушує його права.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" платником податку н а додану вартість є, зокрема, б удь-яка особа, яка здійснює аб о планує здійснювати господа рську діяльність та реєструє ться за своїм добровільним р ішенням як платник цього под атку, або підлягає обов'язков ій реєстрації як платник под атку. Особа підлягає обов'язк овій реєстрації як платник п одатку у разі, коли загальна с ума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), у тому числі з використанням л окальної або глобальної комп 'ютерної мережі, що підлягают ь оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачен а, надана) такій особі або в ра хунок зобов'язань третім осо бам, протягом останніх двана дцяти календарних місяців су купно перевищує 300000 гривень (бе з урахування податку на дода ну вартість) та в інших випадк ах.
Порядок анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість визначено ст. 9 За кону України від 03.04.97 р. № 168/97-ВР "П ро податок на додану вартіст ь". Згідно з пп. "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додан у вартість" реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбу вається у випадках, якщо особ а, зареєстрована як платник п одатку, не надає податковому органу декларації з цього по датку протягом дванадцяти по слідовних податкових місяці в або подає таку декларацію (п одатковий розрахунок), яка (як ий) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок пр отягом такого періоду, а тако ж у випадках, визначених зако нодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господ арювання. Анулювання реєстра ції на зазначених підставах здійснюється за ініціативою відповідного податкового ор гану. У випадку, передбаченом у пп. "ґ", рішення може бути прий нято за наявності довідки пр о результати документальної невиїзної перевірки на підс таві поданих податкових декл арацій з податку на додану ва ртість, складеної підрозділо м оподаткування юридичних аб о фізичних осіб, яка свідчить про відсутність у платника п одатку оподатковуваних пост авок протягом дванадцяти пос лідовних податкових місяців . Рішення про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість за ініціативо ю податкового органу оформля ється актом за формою № 6-ПДВ. Т акий акт складається у двох п римірниках спеціальною комі сією та затверджується керів ником податкового органу. В а кті про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість обов'язково зазнач ається підстава для такого а нулювання з посиланням на ві дповідні норми Закону. Дата з атвердження акта про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість вважа ється днем прийняття такого рішення.
Пунктом 3 розпорядження КМ У країни від 09.09.2009 № 1120-р "Деякі питання адміністрування под атку на додану вартість" (діюч ого на момент анулювання) пер едбачено, що органи державно ї податкової служби в разі вс тановлення факту виписуванн я податкових накладних, згід но з якими платник податку на додану вартість - постачальн ик товарів (робіт, послуг) не з адекларував податкові зобов 'язання, мають право вжити зах одів для анулювання реєстрац ії такого платника відповідн о до Закону України "Про подат ок на додану вартість".
Відповідно до повноважень , визначених Законом України "Про державну податкову служ бу в України", встановити факт виписування податкових накл адних ТОВ "ВЕК-ЕКСПО", за якими платник податку не задеклар ував податкові зобов'язання за грудень 2009 р. на суму 5 198 800 грн., податковий орган повинен в п орядку, визначеному цим Зако ном, лише під час проведення н евиїзної документальної пер евірки, планової чи позаплан ової виїзної перевірки. Оскі льки податковий орган не над ав суду доказів проведення т акої перевірки ТОВ "ВЕК-ЕКСПО ", а позивач заперечує факт про ведення перевірки, суд вважа є, що перевірки не було. Позива ч надав суду податкову декла рацію по податку на додану ва ртість за грудень 2009 року із за декларованими податковими з обов'язаннями в сумі 4486322 грн. з д одатком 5 "Розшифровка податк ових зобов'язань та податков ого кредиту в розрізі контра гентів". Які податкові зобов'я зання позивач не задекларува в невідомо.
На підставі викладеного, су д вважає недоведеним факт ви писування податкових наклад них, згідно з якими позивач не задекларував податкові зобо в'язання. В частині визнання д ій Державної податкової інсп екції у м. Херсоні під час пров едення невиїзної документал ьної перевірки незаконними с уд закриває провадження у сп раві, оскільки предмету спор у не існує.
Що стосується другої підст ави для анулювання реєстраці ї, яка відсутня в акті та на як у податкова інспекція посила ється у листі керівнику пози вача від 22.03.10, слід зазначити, що "випадки, визначені законода вством стосовно порядку реєс трації суб'єктів господарюва ння", які можуть бути підставо ю для анулювання реєстрації платником податку на додану вартість, визначені законода вством України. Так, Положенн ям про реєстрацію платників податку на додану вартість, з атвердженим наказом ДПА Укра їни від 1 березня 2000 р. № 79, затвер джена форма заяви 3-ПДВ про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість. У зазначеній заяві форми 3-ПДВ в изначений перелік випадків, визначених законодавством с тосовно порядку реєстрації с уб'єктів господарювання: дер жавна реєстрація припинення юридичної особи чи підприєм ницької діяльності фізичної особи: смерть фізичної особи - підприємця або постановлен ня судового рішення про огол ошення фізичної особи - підпр иємця померлою; постановленн я судового рішення про визна ння фізичної особи - підприєм ця безвісно відсутньою, про в изнання фізичної особи - підп риємця недієздатною або обме ження її цивільної дієздатно сті. Тобто, податковий орган м ає право анулювати реєстраці ю платника податку на додану вартість юридичної особи ві дповідно до п. 9.8 ст. 9 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання, лише якщо бул а здійснена державна реєстра ція припинення юридичної осо би. Інших підстав для анулюва ння реєстрацію платника пода тку на додану вартість закон одавство не передбачає.
Пункт 25.2.1 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість передбачає, що органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах "б" - "г" п ункту 25 цього Положення. Такі рішення можуть бути прийняті за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей). Ніяких підтвердних док ументів (відомостей) про неві дповідність юридичної адрес и фактичному місцезнаходжен ню позивача як документів, на підставі якого може бути при йнято рішення анулювання реє страції платником на додану вартість суб'єкта господарюв ання, суду не надано.
Згідно виписки з ЄДРПОУ ста ном на 30.06.10 ТОВ "ВЕК-ЕКСПО" зареє стровано в Єдиному державном у реєстрі та знаходиться за а дресою: АДРЕСА_1. Державна податкова інспекція не нада ла доказів того, що підприємс тво відсутнє за даною адресо ю, а також що житловий будинок по АДРЕСА_1, належить гром адянці на праві приватної вл асності.
Судом встановлено, що позив ач на підставі договору орен ди нежилого приміщення, укла деного з ТОВ "Таврійська зерн ова компанія" на 2010 рік, користу ється частиною приміщення. П озивач надав суду договір ор енди, акт прийому-передачі пр иміщення, докази сплати орен дних платежів, технічний пла н будівлі.
З урахуванням наведених но рм чинного законодавства Укр аїни, суд приходить до виснов ку, що навіть при доведенні фа кту відсутності позивача за місцезнаходженням це не може бути бути підставою для прий няття податковим органом ріш ення про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість відповідно до пп. "г " п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про по даток на додану вартість". Крі м того, таких доказів суду не н адано.
Суд вважає, що всупереч наве деним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду достатніх безз аперечних доказів обґрунтув ання обставин, на яких ґрунту ються його заперечення, і не д овів правомірності прийнято го ним рішення щодо анулюван ня реєстрації платником пода тку позивача. Відповідачем н еобґрунтовано було анульова но свідоцтво платника ПДВ то вариства з обмеженою відпові дальністю "ВЕК-ЕКСПО", тому суд скасовує рішення ДПІ, оформл еного актом від 05.02.2001 № 61/15-2.
Судові витрати відшкодову ються позивачу з Держбюджету . В судовому засіданні оголош ену вступну та резолютивну ч астини постанови, а також пов ідомлено день та час виготов лення повного тексту постано ви.
Керуючись ст. 94, п. 1 ч. 1 ст. 157, ст.с т.158-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -
постановив:
1.Адміністративний позов задовольнити частково. Скас увати акт Державної податков ої інспекції у м. Херсоні від 0 5.02.2010 № 61/15-2 про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість товариства з об меженою відповідальністю "ВЕ К-ЕКСПО" (код 33511338)
2. Закрити провадження у спр аві в частині вимоги про визн ання неправомірними дії держ авної податкової інспекції у м. Херсоні при провденні доку ментальної невиїзної переві рки товариства з обмеженою в ідповідальністю "ВЕК-ЕКСПО" к од 33511338 з питань декларування п одаткових зобов'язань з пода тку на додану варість в грудн і 2009 р.
3. Відшодувати товариству з обмеженою відповідальністю "ВЕК-ЕКСПО" (АДРЕСА_1, код 3351133 8) з Державного бюджету 3 грн. 40 к оп. витрат зі сплати судового збору.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголош ено у відсутності особи, яка б ере участь у справі, то строк п одання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дн я отримання нею копії постан ови.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 12 ли пня 2010 р..
Суддя Хом'яко ва В.В.
кат. 2.11.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11259210 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні