ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" липня 2010 р.
09 год.00 хв. Справа № 2-а-952/10/2170
Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді: Василя ки Д.К.,
при секретарі: Бабкіній О.В. , за участю прокурора Пагуби Т .В., представника позивача Н еділька Д.В., представника в ідповідача Стецького С.С. , розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом Херс онського транспортного прок урора в інтересах держави Мі ністерства транспорту та зв' язку України в особі Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті та йо го структурного підрозділу територіального управління Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті в Херсонській області до в ідкритого акціонерного това риства "Нижньосірогозьке авт отранспортне підприємство 16 542" про стягнення фінансових с анкцій,
встановив:
Херсонський транспор тний прокурор звернувся до с уду в інтересах Міністерства транспорту та зв' язку Укра їни в особі Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті від імені якої виступає територіальний під розділ в Херсонській області до відкритого акціонерного товариства "Нижньосірогозьк е автотранспортне підприємс тво 16542" з позовом, в якому проси ть стягнути фінансові санкц ії, по постанові № 064242 від 06.11.09 ро ку в сумі 1700 грн. У передбачений законом термін сума застосо ваних фінансових санкцій ВАТ "Нижньосірогозьке автотранс портне підприємство 16542" добро вільно не сплачена, постанов а не оскаржена ні в адміністр ативному, ні в судовому поряд ку протягом 10 днів після їх ви несення, отже є обов'язковою д о виконання.
В судовому засіданні проку рор просив стягнути фінансо ві санкції з відповідача у по вному обсязі, представник по зивача також просив задоволь нити позовні вимоги.
Представник відповідача з аперечує проти задоволення п озову, вказуючи на те, що ст.ст . 39 та 48 Закону України "Про авто мобільний транспорт" не пере дбачено обов' язок мати в на явності страховий поліс, а то му постанову № 064242 від 06.11.09 року про накладення фінансових са нкцій на суму 1700 грн. на відпові дача вважає неправомірною, т акож відповідач вказує на те , що акт перевірки та постанов у не отримував, у зв' язку з чи м не оскаржив дане рішення. На підставі викладеного просит ь відмовити у задоволенні ад міністративного позову.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення сторін, всебічно і п овно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд встановив , що, згідно з актом перевірки № 158574 від 15.10.09 в АС Нижні Сірогози Херсонській області о 08:45 год. під час проведення перевірки державним інспектором терит оріального управління Голов автотрансінспекції в Херсон ській області виявлено поруш ення відповідальність за яке , передбачена ст. 60 Закону Укра їни "Про автомобільний транс порт", а саме: надання послуг з перевезення пасажирів на ав томобілі "ПАЗ 672" з номерним зна ком НОМЕР_1 у відсутності страхового полісу, тобто без оформлення документів, визн ачених ст. 39 та 48 цього Закону. А кт перевірки підписано водіє м ОСОБА_3 На підставі висн овків перевірки територіаль ним управлінням Головавтотр ансінспекції в Херсонській о бласті 06.11.09 року прийнята пост анова № 064242 про застосування до ВАТ "Нижньосірогозьке автот ранспортне підприємство 16542" 170 0,00 грн. фінансових санкцій на п ідставі абз. 3, ч. 1 ст. 60 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт". Дана постанова була н аправлена Інспекцією в адрес відповідача, який зазначени й в свідоцтві про державну ре єстрацію відповідача, рекоме ндованою поштовою кореспонд енцією, яка була повернута по зивачу 09.11.09 року, з підписом упо вноваженої особи про одержан ня поштової кореспонденції. Постанова про застосування ф інансових санкцій відповіда чем не оскаржена, санкції доб ровільно не сплачені.
Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про автомобільний тра нспорт", центральний орган ви конавчої влади з питань авто мобільного транспорту забез печує проведення державної п олітики на автомобільному тр анспорті через урядові орган и державного управління на а втомобільному транспорті, сл ужбу міжнародних автомобіль них перевезень та місцеві ор гани виконавчої влади і орга ни місцевого самоврядування . У складі центрального орган у виконавчої влади з питань а втомобільного транспорту фу нкціонують: урядовий орган д ержавного управління з питан ь регулювання діяльності авт омобільного транспорту; уряд овий орган державного управл іння з питань контролю на авт омобільному транспорті. Уряд овий орган державного управл іння з питань контролю на авт омобільному транспорті здій снює: державний контроль за д одержанням суб'єктами господ арювання, які провадять діял ьність у сфері автомобільног о транспорту, вимог законода вства про автомобільний тран спорт, норм та стандартів зак онодавчо регульованої сфери , що визначають організацію п еревезення пасажирів і ванта жів автомобільним транспорт ом. Головна державна інспекц ія на автомобільному транспо рті (Головавтотрансінспекці я) є урядовим органом державн ого управління, що діє у склад і Міністерства транспорту та зв'язку України і йому підпор ядковується. Територіальне у правління Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті в Херсонській о бласті є територіальним стру ктурним підрозділом Головав тотрансінспекції без права ю ридичної особи, діє на підста ві Положення про територіаль ні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого н аказом Міністерства транспо рту та зв'язку № 888 від 14.12.2005.
Відповідно до Порядку здій снення державного контролю н а автомобільному транспорті , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 08.11.2006 № 1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотранс інспекція, її територіальні управління в областях, Автон омній Республіці Крим, м. Києв і та м. Севастополі. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється пос адовими особами органу держа вного контролю шляхом провед ення планових, позапланових та рейдових перевірок. Діяль ність щодо перевезення пасаж ирів і вантажів автотранспор том регулюється Цивільним Ко дексом України, Господарськи м кодексом України, Законом У країни "Про ліцензування пев них видів господарської діял ьності ", Законом України "Про автомобільний транспорт", За коном України "Про обов'язков е страхування цивільно-право вої відповідальності власни ків наземних транспортних за собів", "Правилами надання пос луг пасажирського автомобіл ьного транспорту", затвердже них постановою Кабінету Міні стрів України від 18 лютого 1997 р . № 176, "Правилами перевезення ва нтажів автомобільним трансп ортом в України ", затвердж. на казом Міністерства транспор ту України від 14.10.97 № 363, "Ліцензій ними умовами провадження гос подарської діяльності з нада ння послуг з перевезення пас ажирів і вантажів автомобіль ним транспортом" відповідно до видів робіт, визначених За коном України "Про автомобіл ьний транспорт", затверджені наказом Державного комітету України з питань регуляторн ої політики та підприємництв а, Міністерства транспорту т а зв'язку України від 01.02.2008р. № 9/119, та іншими нормативними акта ми.
Згідно з пунктом 15 Порядку з дійснення державного контро лю на автомобільному транспо рті, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України N 1567 від 08.11.2006, під час проведення рейдової перевірки перевіря ється, зокрема, наявність виз начених статтями 39 і 48 Закону д окументів, на підставі яких з дійснюються перевезення авт омобільним транспортом.
Законом України "Про автомо більний транспорт" (ст. 39) пере дбачено обов'язок оформлення для автомобільного перевізн ика - ліцензія, договір із орга нами виконавчої влади та орг анами місцевого самоврядува ння чи їх дозвіл, паспорт марш руту, документ, що засвідчує в икористання автобуса на зако нних підставах, інші докумен ти, передбачені законодавств ом України; для водія автобус а - посвідчення водія відпові дної категорії, реєстраційні документи на транспортний з асіб, ліцензійна картка, доро жній лист, квитково-касовий л ист, схема маршруту, розклад р уху, таблиця вартості проїзд у (крім міських перевезень), ін ші документи, передбачені за конодавством України. За над ання послуг з перевезення па сажирів без оформлення докум ентів, статтею 60 Закону Украї ни "Про автомобільний трансп орт" передбачена відповідаль ність у виді застосування до перевізника стягнення - штра фу у розмірі 100 неоподатковани х мінімумів доходів громадян , визначених ст.39 даного Закон у.
На підставі викладеного, ви на ВАТ "Іванівське автотранс портне підприємство 16548" в здій сненні правопорушення при об ставинах, які викладені в поз овній заяві, належним чином о бґрунтовані та відповідають доказам, які досліджені по сп раві.
Посилання відповідача на т е, що ст.ст. 39 та 48 Закону України "Про автомобільний транспор т" не встановлюють обов'язку м ати страховий поліс є помилк овим, у зв'язку з тим, що ст. 39 Зак ону України "Про автомобільн ий транспорт", до документів н а підставі яких виконуються пасажирські перевезення від носить також інші документи передбачені законодавством України. Зокрема ст. 21 Законом України "Про обов'язкове стра хування цивільно-правової ві дповідальності власників на земних транспортних засобів " встановлює, що на території У країни забороняється експлу атація транспортного без пол іса обов'язкового страхуванн я цивільно-правової відповід альності, чинного на територ ії України. Отже з аналізу дан ої статті, суд дійшов висновк у, що до інших документів на пі дставі яких виконуються паса жирські перевезення, відноси ться поліс обов' язкового ст рахування. Посилання відпові дача на те, що він не отримав а кт перевірки та постанову № 064 242 від 06.11.09 року на суму 1700 грн. спр остовує копія поштового пові домлення про одержання відпо відачем даних документів, як а є в матеріалах справи.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що визначенн я відповідачеві фінансових с анкцій здійснено правомірно , а тому позовні вимоги щодо ст ягнення з відповідача штрафн их санкцій у розмірі 1700,00 грн. є о бґрунтованими та підлягають задоволенню. Зменшувати роз мір штрафних санкцій, застос ованих постановою теруправл іння Головавтотрансінспекц ії, суд не має повноважень. Ві дповідальність, передбачена ст. 60 Закону України "Про автом обільний транспорт", встанов лена в чіткому розмірі, норма закону не містить мінімальн ого або максимального розмір у відповідальності.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України, стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст.ст.2,712,17,19, 94, 159-163, 167 КАС України, суд
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства "Нижньос ірогозьке автотранспортне п ідприємство 16542" (74701, Херсонська обл., смт. Нижні Сірогози, вул. С вердлова 2, код 03119084) до державно го бюджету (р/р 31515921700219 УДК у Херсо нській обл., МФО 852010, держбюджет Ніжньосірогозького району, код доходу 24062100, код ОКПО 24103791) 1700 (од ну тисячу сімсот) грн. 00 коп. фін ансових санкцій.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголош ено у відсутності особи, яка б ере участь у справі, то строк п одання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дн я отримання нею копії постан ови.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 15 ли пня 2010 р.
Суддя Василя ка Д.К.
кат. 6.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11259278 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні