ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
31 серпня 2010 року № 2а-10154/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Огурцова О .П. при секретарі судового зас ідання Покотило М.С. розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Заступника прокурора Пече рського району міста Києва в інтересах держави в особі Ки ївського міського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "СК-Трейд"
про стягнення штрафних санкці й за невиконання нормативу р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в та пені на загальну суму 5 802,12 грн.
за участю представників ст орін:
від прокуратури: Костилє ва Т.І.
від позивача: Достова Т.В .
від відповідача: не з'яви вся
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора Печ ерського району міста Києва звернувся до Окружного адмін істративного суду міста Києв а в інтересах держави в особі Київського міського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів з адміністративн им позовом до Товариства з об меженою відповідальністю "СК -Трейд" про стягнення штрафни х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів та пені на загальну суму 5 802,12 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідно до статт і 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" Товариству з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд" на 2009 рік встановлен о норматив для працевлаштува ння інвалідів в кількості 1 ро боче місце. Згідно даних, нада них відповідачем у звіті за ф ормою № 10-ПІ, жодний інвалід на підприємстві не працевлашто ваний. Отже, відповідачем не в иконано норматив робочого мі сця по працевлаштуванню інв алідів в зв'язку з чим утворил ась заборгованість за невико нання нормативу по створенню робочих місць для працевлаш тування інвалідів у розмірі і 5 757,14 грн. Зазначена сума підля гала сплаті відповідачем на користь Київського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів, однак у в изначений законом термін цьо го зроблено не було, у зв' язк у з чим позивач просить суд ст ягнути вказану суму у примус овому порядку разом із нарах ованою пенею за порушення те рміну сплати санкцій у розмі рі 44,98 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду міста Києва від 11.07.2010 відкрито провадження , закінчено підготовче прова дження та призначено справу до судового розгляду на 27.07.2010.
Судове засідання 27.07.2010 було в ідкладено у зв'язку з неявкою відповідача та прокурора.
Представник прокуратури т а представник позивач у судо вому засіданні 31.08.2010 підтримал и позовні вимоги у повному об сязі та просили суд задоволь нити позов.
У судове засідання 31.08.2010 пред ставник відповідача не з'яви лись, про причини неявки суд н е повідомили, хоча повідомля лись належним чином про дату , час та місце розгляду справи .
Відповідно до частини четв ертої статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у разі неприбуття відпо відача - суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки зас тосовуються у разі повторног о неприбуття за таких самих у мов відповідача, який не є суб 'єктом владних повноважень.
З урахуванням положень вищ езазначеної норми суд прийшо в до висновку про можливість продовження розгляду справи за відсутності відповідача.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Трейд" 10. 03.2010 подало до Київського місь кого центру зайнятості звіт за формою № 10-ПІ "Звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів за 2009 рік" (річна-поштов а), затвердженої наказом Міні стерства праці та соціальної політики України № 42 від 10.02.2007.
Відповідно до положень час тини першої та другої статті 19 “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі 4 відсотків сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 ро бочого місця. Підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , самостійно розраховують кі лькість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ві дповідно до нормативу, встан овленого частиною 1 цієї стат ті, і забезпечують працевлаш тування інвалідів. При розра хунках кількість робочих міс ць округлюється до цілого зн ачення.
Відповідно до поданого Тов ариством з обмеженою відпові дальністю "СК-Трейд" звіту за формою № 10-ПІ середньообліко ва кількість працівників обл ікового складу підприємства у 2009 році становила 21 особу, від повідно до 4-х відсоткового но рмативу Товариство з обмежен ою відповідальністю "СК-Трей д" повинно було працевлаштув ати одного інваліда, а не прац евлаштував жодного.
Відповідно до статті 18 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”, працевлаштуванн я інвалідів здійснюється цен тральним органом виконавчої влади з питань праці та соціа льної політики, органами міс цевого самоврядування, грома дськими організаціями інвал ідів. Підбір робочого місця з дійснюється переважно на під приємстві, де настала інвалі дність, з урахуванням побажа нь інваліда, наявних у нього п рофесійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-с оціальної експертизи. Підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України. Зак онодавством встановлена фор ма повідомлення про наявніст ь вільних робочих місць держ авній службі зайнятості - фор ма №10-ПІ, яка подається щоміся чно.
Відповідачем не надано суд у доказів інформування держа вної служби зайнятості, місц евих органів соціального зах исту населення та відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про створення (прис тосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів та про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інв алідів, внаслідок чого перел ічені органи не могли викону вати покладені на них функці ї щодо працевлаштування інва лідів. Відповідачем також не надано суду наказу керівник а підприємства про створення спеціальної комісії підприє мства для атестації робочих місць для працевлаштування інвалідів з залученням предс тавників МСЕК, органів Держн аглядохоронпраці, громадськ их організацій інвалідів, ма теріали атестації відповідн их робочих місць, накази про з атвердження заходів щодо ств орення робочих місць для інв алідів на підприємстві, відп овідні інструкції, Положення відповідача, колективний до говір (для дослідження питан ня відносно включення суб'єк том господарювання заходів щ одо створення робочих місць для інвалідів), інструкції пр о робоче місце інваліда та на каз керівника про її затверд ження, атестаційний паспорт створення робочого місця дл я працевлаштування інваліді в, протоколи засідання коміс ії по атестації створеного р обочого місця для працевлаш тування інваліда на підприєм стві, які б свідчили про добро совісне виконання відповіда чем обов'язку по створенню ро бочих місць для інвалідів.
Відповідно до листа Печерс ького районного центру зайня тості № 2362-04 від 18.05.2010 Товариство з обмеженою відповідальніст ю "СК-Трейд" звіти за формою № 3-П Н "Звіт про наявність вакансі й" із зазначенням вільних роб очих місць для інвалідів у 2009 р оці до Печерського районного центру зайнятості не подава ло.
Отже, суд доходить висновку , що відповідачем не було дотр имано законодавчо визначени й норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів шляхом створення відповідно ї кількості робочих місць, а т акож не виконано обов' язок щодо інформування органів де ржавної служби зайнятості пр о наявність вільних робочих місць, призначених для праце влаштування інвалідів.
Статтею 20 Закону України “П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” вс тановлено обов'язок підприєм ств (об'єднань), установ і орга нізацій, крім тих, що повністю утримуються за рахунок кошт ів державного або місцевих б юджетів, незалежно від форм в ласності і господарювання, д е середньооблікова кількіст ь працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першо ю статті 19 Закону, щороку спла чувати відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається у розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві (в об'єднанні), в установ і, організації за кожне робоч е місце не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно - господарських санкці й за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом, виз начається в розмірі половини середньо річної заробітної плати на відповідному підпри ємстві, в установі, організац ії, у тому числі підприємстві , організації громадських ор ганізацій інвалідів, у фізич ної особи, яка використовує н айману працю.
Частинами третьої та четве ртої статті 20 вказаного Закон у передбачено, що сплату адмі ністративно-господарських с анкцій і пені підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , проводять відповідно до зак ону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядже нні після сплати всіх податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів). Адміністративно-госпо дарські санкції розраховуют ься та сплачуються підприємс твами, установами, організац іями, у тому числі підприємст вами, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами, зазначеним и в частині першій цієї статт і, самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою статті 19 цього Зак ону.
Згідно частини другої ста тті 20 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” порушення термінів сплати адміністрат ивно - господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
Відповідно до звіту за фор мою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2009 рік" поданого Товариств ом з обмеженою відповідальні стю "СК-Трейд" середньорічна з аробітна плата штатного прац івника становить 5 757,20 грн.
Згідно розрахунку заборго ваності, наявного в матеріал ах справи, адміністративно-г осподарська санкція за незай няті робочі місця, призначен і для працевлаштування інвал ідів у 2009 році становить 5 757,14 грн ., пеня за порушення строків сп лати адміністративно-господ арських санкцій становить 44,98 грн. Загальна сума заборгова ності включаючи пеню станови ть 5 802,12 грн.
Статтею 121 Конституції Укра їни встановлено, що представ ництво інтересів громадян т а держави в судах покладено н а органи прокуратури.
Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що прокурор ма є право звернутись до адміні стративного суду із адмініс тративним позовом про захис т прав, свобод та інтересів ін ших осіб.
Відповідно до статті 361 Зако ну України "Про прокуратуру", п ідставою представництва у су ді інтересів держави є наявн ість порушень або загроза по рушень економічних, політичн их та інших державних інтере сів внаслідок протиправних д ій (бездіяльності) фізичних а бо юридичних осіб, що вчинюют ься у відносинах між ними або державою.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи наведене, суд пр иходить до висновку, що позов ні вимоги позивача обґрунтов ані та підлягають задоволенн ю.
Керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д,-
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позо в Заступника прокурора Печер ського району міста Києва в і нтересах держави в особі Киї вського міського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Товариства з обм еженою відповідальністю "СК- Трейд" про стягнення штрафни х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів та пені на загальну суму 5 802,12 грн. - задовольнити по вністю.
2.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "СК -Трейд" (м.Київ, вул. К іквідзе, 26, код ЄДРПОУ 36148363) на кор исть Київського міського від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (м. Київ, вул. Б оженка, 86-Б, код ЄДРПОУ 32309429) штраф ні санкції за не створені роб очі місця для інвалідів у 2009 ро ці та пеню на загальну суму 5802 ,12 грн. (п'ять тисяч вісімсот дві грн. 12 коп.).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до части ни першої статті 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції апеляційної скар ги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особ ою, яка її подає до суду апеляц ійної інстанції
Суддя О.П. Огурцов
Повний текст постанови складено 06.09.2010
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11260342 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні