Постанова
від 13.09.2010 по справі 2а-7388/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 13 вересня 2010 року           письмове  провадження           № 2а-7388/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді  Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання  Поліщук О.А.  розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

 Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва

до

 Всеукраїнської громадської організації "Громадський рух "Чиста Україна"

про

 припинення юридичної особи

Державна податкова інспекція у Подільському районі міста Києва звернулася до суду з позовом про скасування (припинення) державної реєстрації Всеукраїнської громадської організації «Громадський рух «Чиста Україна».

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, порушуючи вимоги податкового законодавства України, з моменту реєстрації не подає податкової звітності (податкових декларацій).

Відповідач в жодне судове засідання не прибув, хоча й був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, заперечень чи пояснень по суті спору не надав.

Позивач надав суду заяві про розгляд справи за відсутності його представника.

Відповідно до ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розглядати справу в порядку письмового провадження.

За результатами розгляду документів і матеріалів поданих позивачем, пояснень його представника, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:

Всеукраїнська громадська організація «Громадський рух «Чиста Україна»є об’єднанням громадян.

Відповідно до ст.14 Закону України «Про об’єднання громадян»легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування.

Всеукраїнська громадська організація «Громадський рух «Чиста Україна»зареєстрована як суб’єкт підприємницької діяльності Подільською районною у місті Києві державною адміністрацією 26.07.2006 та знаходиться на обліку у Державній податковій інспекцій у Подільському районі міста Києва.

          Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України «Про обєднання громадян»об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.  

Згідно з наданою позивачем довідкою від 24.02.2010 № 1318/9/15-106, що міститься в матеріалах справи, відповідач з моменту державної реєстрації  та станом на момент звернення позивачем до суду податкових декларацій та бухгалтерських звітів не подає, податкової заборгованості перед Державним бюджетом України не має.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів).

Відповідач, що підтверджується матеріалами справи, вимог зазначених вище статтей не виконував з моменту державної реєстрації.

Відповідно до ст.27 Закону України «Про об’єднання громадян»об'єднання громадян несуть відповідальність, передбачену цим Законом та іншими законодавчими актами України.

Так, ст. 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Згідно зі ст.239 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб’єктів господарювання, зокрема  інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.

Відповідно до ч. 4 п. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців" неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи.

Таким чином, суд вважає, що припинення юридичної особи через неподання нею протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності належить до інших видів адміністративно-господарських санкцій, які передбачені законом.

Згідно з ч.1 ст.59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.

Відповідно до ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об’єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), а також контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Крім цього, п. 17 ст. 11  Закону України "Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.

Так, суд на підставі системного аналізу норм Господарського кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" вважає, що реалізація п.17 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" можлива шляхом звернення державної податкової інспекції з позовом про припинення юридичної особи не пов’язаного з банкрутством, з метою виконання функцій податкової служби, визначених у ст.10 цього Закону.

Відповідно до п.13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок легалізації об'єднань громадян»у разі припинення діяльності об'єднання громадян реєструючий орган приймає рішення про скасування запису в Реєстрі об'єднань громадян.

Згідно з п. 2 цього Положення легалізація всеукраїнських об'єднань громадян і міжнародних громадських організацій здійснюється Мін'юстом, їх місцевих осередків та місцевих об'єднань громадян - Головним управлінням юстиції Мін'юсту в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі управліннями юстиції, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів.

Проаналізувавши викладені вище обставини, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими.

Відповідно до п.5 ч.4 ст.50 Кодексу адміністративного судочинства України юридичні особи, які не є суб’єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб’єкта владних повноважень у випадках передбачених законом. В даному випадку таким законом є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги і заперечення.

Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем  - фізична чи юридична  особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових  експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва   задовольнити.

Припинити юридичну особу –Всеукраїнську громадську організацію «Громадський рух «Чиста Україна»(код ЄДРПОУ 34539024).

Зобов’язати державного реєстратора Подільської районної у місті Київ державної адміністрації вчинити всі необхідні реєстраційні дії, пов’язані з припиненням  юридичної особи –Всеукраїнської громадської організації «Громадський рух «Чиста Україна»(код ЄДРПОУ 34539024)

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11260459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7388/10/2670

Ухвала від 18.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні