Рішення
від 31.07.2023 по справі 906/339/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ



майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" липня 2023 р. м. Житомир Справа № 906/339/23

Господарський суд Житомирської області у складі: судді Машевської О.П.

за участю секретаря судового засідання: Звєрєвої С.Р.

за участю представників сторін:

від позивача: Гончаренко Д.С., юрисконсульт, витяг з ЄДР від 30.03.2023;

від відповідача: Поплавська Л.А., наказ №14-к від 31.01.2020,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Державної екологічної інспекції Поліського округу

до Комунального некомерційного підприємства "Обласний протитуберкульозний

диспансер" Житомирської обласної ради

про стягнення 128616,00грн

Процесуальні дії по справі.

Державна екологічна інспекція Поліського округу звернулась до суду з позовом про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Обласний протитуберкульозний диспансер" Житомирської обласної ради суми завданої шкоди, шкоду, заподіяної державі внаслідок порушення законодавства про охорону атмосферного повітря у розмірі 128616,00грн, внаслідок наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних організованих джерел викидів за відсутності відповідного дозволу.

Ухвалою господарського суду від 15.03.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 13.04.2023.

Розгляд справи у підготовчому провадженні неодноразово відкладався.

Ухвалою суду від 13.07.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу №906/339/23 до судового розгляду по суті на 31.07.2023.

В судовому засіданні 31.07.2023 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення про задоволення позову.

Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.

У обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що за результатами позапланової перевірки додержання Комунальним некомерційним підприємством "Обласний протитуберкульозний диспансер" Житомирської обласної ради" вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів було встановлено, що у період з 11.05.2019 по 03.02.2021 відповідач здійснював викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря виробничим устаткуванням за адресою: смт. Гуйва, Житомирський район, Житомирська область, без відповідного дозволу. Вказаний дозвіл відповідачем був отриманий лише 04.02.2021, відтак, внаслідок недотримання відповідачем у вказаний період вимог законодавства про охорону атмосферного повітря державі завдано шкоду. У позові, посилаючись на ст. 1166 ЦК України, позивач просить стягнути з КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" матеріальну шкоду у сумі 128616,00грн. Зазначає, що розрахунок збитків за викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря виконаний у відповідності до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України № 277 від 28.04.2020.

Відповідач у визначений законом строк надав суду відзив, у якому не заперечив факту порушення підприємством законодавства про охорону атмосферного повітря та викид забруднюючих речовин без відповідного дозволу, встановленого позаплановою перевіркою. Однак, зазначив, що інсинератор "Мюллер" моделі СР-50 забезпечує повне знищення мікроорганізмів, є екологічно безпечним та надійним у роботі, також вказав, що закладом було отримано дозвіл на утилізацію 24.10.2012 та діючий дозвіл, який отримано 04.02.2021 (а.с.74-79).

У відповіді на відзив позивач не погоджується з твердженнями, викладеними відповідачем у відзиві, вважає їх необґрунтованими та не підтвердженими належними доказами, тому на підставі викладених обставин просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі (а.с.144-147).

У запереченні щодо відповіді на відзив відповідач наголошує, що усі дії по проведенню утилізації відходів проводились згідно чинного законодавства та розпоряджень керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації Житомирської обласної державної адміністрації, дотримуючись норм та правил поводження з даною групою відходів (а.с. 149-154).

У судовому засіданні, під час розгляду справи по суті, позивач заявлені вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечила з підстав, зазначених у відзиві, вважає, що позов необґрунтований та задоволенню не підлягає.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

На підставі звернення громадянки Шнайдер Н.В. від 03.09.2020 та погодження Державної екологічної інспекції України від 08.09.2020 №4.2/1139ПГ та направлення №416 від 14.09.2020 на проведення перевірки Державною екологічною інспекцією Поліського округу, за участю начальника КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідик С.В., у період з 15.09.2020 по 24.09.2020 була проведена позапланова перевірка додержання КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, результати якої були оформлені актом Держекоінспекції Поліського округу № 445 від 24.09.2020 (а.с.22-30).

Вказаним актом було встановлено, що КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" за адресою: смт.Гуйва Житомирського району, здійснює утилізацію медичних відходів в інсенераторі "Мюллер" СР-50, без відповідного дозволу на викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів. Зазначений акт був підписаний директором КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідиком В.С. без зауважень.

З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час позапланової перевірки КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Житомирської обласної ради, проведеної в період з 15.09.2020 по 24.09.2020 року Державною екологічною інспекцією надала відповідачу припис №445/23 від 24.09.2020, яким, зокрема приписано КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" здійснювати термічне знешкодження (утилізацію) клінічних та подібних їм відходів, а саме медичних засобів індивідуального захисту (маски, рукавички, захисні рукавички, захисні костюми, шприци тощо) шляхом спалювання у піролізному інсенераторі "Мюллер", лише за наявності ліцензії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами; викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарного джерела - труби інсинератору "Мюллер" здійснювати лише за наявності дозволу на викиди (а.с.36-37). Зазначений припис був отриманий директором КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідик В.С.

Також 24.09.2020 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу за фактом здійснення викидів в атмосферне повітря стаціонарними джерелами за відсутності дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади складено протокол №006422 про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.78 КУпАП, стосовно директора КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідика В.С. Зазначений протокол був підписаний директором КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідиком В.С. без зауважень (а.с.40).

Того ж дня за результатами розгляду протоколу № 006422 від 24.09.2020, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу було винесено постанову № 1026-23 від 24.09.2020, якою гр. ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.78 КУпАП, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 136,00грн (а.с.41).

Крім того, 24.09.2020 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу за фактом порушення встановлених правил і режиму експлуатації установок і виробництв з оброблення та утилізації відходів протокол №006423 про адміністративне правопорушення, передбачене ст.82-6 КУпАП, стосовно директора КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" ОСОБА_1 . Зазначений протокол був підписаний директором КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" Дідиком В.С. без зауважень (а.с.38).

За результатами розгляду протоколу № 006423 від 24.09.2020, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу було винесено постанову № 1027-23 від 25.09.2020, якою гр. ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.82-6 КУпАП, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 85,00грн (а.с.39).

Зазначені постанови ОСОБА_1 виконав самостійно та 25.09.2020 сплатив накладені на нього штрафні санкції, що підтверджується копіями банківських квитанцій, наявних в матеріалах справи (а.с.42-43).

14.06.2021 Держекоінспекція Поліського округу направила на адресу відповідача лист, у якому просила надати інформацію про час роботи стаціонарних організованих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з моменту початку здійснення викидів по 10.05.2019 включно, та стаціонарних організованих джерел викидів з 11.05.2019 по 03.02.2021 включно, або масу наднормативно викинутих забруднюючих речовин за вказаний період (а.с.47).

У відповідь на вказаний лист, КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" надало Держекоінспекції Поліського округу письмову відповідь за вих.№871 від 05.07.2021, у якій вказало час роботи джерела викиду забруднюючих речовин (Інсинератора) КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" з 11.05.2019 по 03.02.2021 (а.с.48-49).

З метою усунення виявлених під час позапланової перевірки порушень згідно припису №445/23 від 24.09.2020 КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" 04.02.2021 отримав дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами з необмеженим терміном дії (а.с.114).

У подальшому, Держекоінспекцією Поліського округу на підставі звіту з інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер", довідки КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" про час роботи стаціонарних джерел від 05.07.2021, Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря № 277 від 28.04.2020, було здійснено нарахування відповідачу розміру шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу за період з 11.05.2019 по 03.02.2021, яка склала 128616,00грн (а.с. 46).

14.07.2021 вказаний розрахунок разом із претензією про відшкодування заподіяної шкоди у сумі 128616,00грн був направлений Інспекцією на адресу КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" (а.с.44-45).

Посилаючись на те, що КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" шкоду у розмірі 128616,00грн в добровільному порядку не сплатило, позивач звернувся із даним позовом до суду про стягнення збитків, заподіяних внаслідок порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Згідно з ч. 2 ст. 11 ЦК України однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків, а також цивільно-правової відповідальності, як обов`язку відшкодувати шкоду, є заподіяння майнової шкоди.

Статтею 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання відповідним органом державної влади.

Відповідно до п. 2, 3, 4 Порядку проведення та оплати робіт, пов`язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 302 від 13.03.2002, передбачено, що дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам-підприємцям експлуатувати об`єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб`єкту господарювання за формою, встановленою Мінприроди. Дозвіл видається безоплатно на строк не менш як п`ять років.

Згідно зі ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну цивільну і кримінальну відповідальність. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавство України.

Згідно зі ст. 34 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом.

Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища за своєю правовою природою є відшкодуванням позадоговірної шкоди.

Загальне положення про цивільно-правову відповідальність за завдання позадоговірної шкоди визначено у ст. 1166 Цивільного кодексу України, згідно з якою майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування шкоди, потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення: протиправна поведінка, шкода, причинний зв`язок між протиправною поведінкою та шкодою, вина. За відсутності хоча б одного з цих елементів цивільна відповідальність не настає.

Загальною підставою деліктної відповідальності є протиправне, шкідливе, винне діяння завдавача шкоди (цивільне правопорушення). Винне діяння - це усвідомлений, вольовий вчинок людини, зовні виражений в формі дії (активного поводження) або бездіяльності (пасивного поводження). Протиправною вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані здійснювати організаційно-господарські технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог передбачених дозволами на викиди забруднюючих речовин.

Судом вже встановлено та не заперечується учасниками спору, що відповідач допустив порушення законодавства про охорону атмосферного повітря, а саме - здійснив викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів за відсутності дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у період з 11.05.2019 по 03.02.2021, чим спричинив шкоду Новогуйвинській територіальній громаді.

При цьому суд погоджується із доводами позивача, що порушення відповідачем законодавства про охорону атмосферного повітря за відсутності відповідного дозволу мало місце з 11.05.2019.

Так, відповідно до п. 3.11 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України № 277 від 28.04.2020 (далі - Методика № 277 від 28.04.2020), час роботи джерела в режимі наднормативного викиду визначається з дати початку вчинення порушення до моменту його усунення з урахуванням фактично відпрацьованого часу.

Інформацію про фактичний відпрацьований час в режимі наднормативного викиду (в годинах) надає суб`єкт господарювання по кожному джерелу викиду (утворення). У разі не надання суб`єктом господарювання інформації протягом 15 календарних днів з моменту отримання письмового запиту (припису) фактичний час роботи джерела викиду вважати 24 годинним на добу.

Як встановлено судом, 14.06.2021 Держекоінспекцією Поліського округу на адресу КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" був направлений запит №2-08/2786 від 14.06.2021 про надання довідки (інформації) про час роботи стаціонарних організованих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря з моменту початку здійснення викидів по 10.05.2019 включно, та стаціонарних організованих джерел викидів з 11.05.2019 по 03.02.2021 включно, або масу наднормативно викинутих забруднюючих речовин за вказаний період.

У відповідь на вказаний запит відповідач надав довідку (інформацію) за вих.№871 від 05.07.2021 про час роботи стаціонарних організованих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря за період з моменту початку здійснення викидів по 03.02.2021. Тобто, цією інформацією КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" самостійно повідомило Інспекцію, що початком здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря є 11.05.2019. Доказів того, що викид забруднюючих речовин розпочався з іншої дати, відповідачем не надано.

За таких обставин, суд вважає доведеною вину відповідача у викиді забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами без дозволу у період з 11.05.2019 по 03.02.2021. При цьому вказані дії призвели до завдання шкоди державі, що свідчить про наявність причинно-наслідкового зв`язку між такими діями та завданою матеріальною шкодою.

Отже, суд дійшов висновку, що позивачем належними та допустимими доказами доведено наявність в діях відповідача складу цивільного правопорушення, визначеного ст. 1166 ЦК України, як спричинення шкоди державі.

Щодо суми завданої шкоди, заявленої позивачем, то суд враховує, що порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних в результаті викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами суб`єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб) без дозволу, регулюється Методикою №277 від 28.04.2020.

Згідно з п. 2.2 вказаної Методики факт наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря встановлюється державними інспекторами за результатами інструментально-лабораторних методів контролю, документальної перевірки суб`єкта господарювання та/або розрахунковими методами.

Так, у матеріалах справи міститься розрахунок шкоди, спричиненої КНП "Обласний протитуберкульозний диспансер" в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних організованих джерел викидів за період з 11.05.2019 по 03.02.2021 на суму 128616,00грн, виконаний Держекоінспекцією Поліського округу на підставі Методики № 277 від 28.04.2020.

Зазначений розрахунок був здійснений за формулою: З = mi х 1.1П х Аі х Кт х Кзі, де - mi - маса i-тої забруднюючої речовини, що викинута в атмосферне повітря наднормативно, т; 1,1П - розмір мінімальної заробітної плати (П) на момент виявлення порушення за одну тонну умовної забруднюючої речовини, помноженої на коефіцієнт (1,1), грн/т; Аі - безрозмірний показник відносної небезпечності і-тої забруднюючої речовини; Кт - коефіцієнт, що вираховує територіальні соціально-екологічні особливості; Кзі - коефіцієнт, що залежить від рівня забруднення атмосферного повітря населеного пункту і-тою забруднюючою речовиною. Загальний розмір відшкодування збитків розраховується як сума розмірів збитків за наднормативний викид в атмосферне повітря кожної забруднюючої речовини.

Розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовини в атмосферне повітря від джерел викидів забруднюючих речовин, віднесених до інших, на які не встановлені нормативи гранично допустимих викидів відповідно до законодавства, здійснюється за формулою, де mi - це маса наднормативного викиду і-тої забруднюючої речовини в атмосферне повітря від джерела викидів забруднюючих речовин, віднесених до інших, т; Т - це час роботи джерела викиду (утворення) і-тої забруднюючої речовини без дозволу, год.

Розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовини в атмосферне повітря від джерела викиду, який здійснюється без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, здійснюється за: характеристиками джерела викиду (джерела утворення), зафіксованими у відповідній документації суб`єкта господарювання (Звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин, технологічні регламенти виробництва); результатами інструментально-лабораторних вимірювань; затвердженими методиками для розрахунків маси викидів забруднюючих речовин за час роботи джерела без дозволу на викиди (п. 3.7 Методики №277).

Як зазначалось вище, відповідно до п. 3.11 Методики №277 час роботи джерела в режимі наднормативного викиду визначається з дати початку вчинення порушення до моменту його усунення з урахуванням фактично відпрацьованого часу. Інформацію про фактичний відпрацьований час в режимі наднормативного викиду (в годинах) надає суб`єкт господарювання по кожному джерелу викиду (утворення). У разі не надання суб`єктом господарювання інформації протягом 15 календарних днів з моменту отримання письмового запиту (припису) фактичний час роботи джерела викиду вважати 24 години на добу.

Як убачається з розрахунку збитків, їх розмір позивач визначив на підставі формули, зазначеної у Методиці №277 від 28.04.2020, взявши до уваги довідку КНП "Житомирський протитуберкульозний диспансер" від 05.07.2021 щодо часу роботи стаціонарних організованих джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та розрахунок маси викидів за кожною забруднюючою речовиною саме за час роботи стаціонарних джерел викидів (фактичною масою).

З аналізу наведених положень Методики №277 вбачається, що розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовини в атмосферне повітря, заподіяного без відповідного дозволу, може проводитися як за результатами інструментально-лабораторних вимірювань, так і за характеристиками джерела викиду, зафіксованими у відповідній документації суб`єкта господарювання, тощо.

Отже, звіт з інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря для відповідача та надана ним довідка про час роботи стаціонарних джерел викидів є джерелами отримання необхідної інформації для розрахунку маси наднормативного викиду, здійсненого без відповідного дозволу, та розміру завданих таким викидом збитків згідно з пунктами 3.7, 3.11, 4.1 Методики №277.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд, зокрема, у постанові від 02.06.2022 у справі №924/519/21.

Суд на підставі вищевикладеного, дослідивши подані докази, вважає, що розрахунок заподіяної шкоди, зроблений позивачем, відповідає вимогам Методики №277.

Також суд дійшов висновку про наявність причинно-наслідкового зв`язку між протиправною поведінкою відповідача (несвоєчасне отримання дозволів та здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без таких дозволів) та спричиненою у зв`язку із цим шкодою.

Таким чином, судом на підставі з`ясованих обставин, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог та заперечень, поданих та досліджених у судовому засіданні доказів встановлено, що прокурором та позивачем доведено розмір шкоди, заподіяної протиправною поведінкою відповідача та причинно-наслідковий зв`язок між протиправною поведінкою та заявленою до стягнення шкодою, тобто наявність повного складу цивільного правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Тому з огляду на встановлені судом обставини, позов Державної екологічної інспекції Поліського округу є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Щодо стягнення судових витрат

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Обласний протитуберкульозний диспансер" Житомирської обласної ради (10002, м. Житомир, вул. В.Бердичівська, 62, код ЄДРПОУ 01991441) шкоду, заподіяну державі внаслідок порушення законодавства про охорону атмосферного повітря у сумі 128 616,00грн, яку зарахувати до спеціального фонду бюджету ОТГ смт. Новогуйвинське на розрахунковий рахунок №UA488999980333119331000006805, ГУК у Житомирській області /ОТГ смт. Новогуйвинське, код отримувача 37976785, код платежу 24062100.

3. Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Обласний протитуберкульозний диспансер" Житомирської обласної ради (10002, м. Житомир, вул. В.Бердичівська, 62, код ЄДРПОУ 01991441) на користь Державної екологічної інспекції Поліського округу (10014, м. Житомир, вул. Леха Качинського, 12-а, код ЄДРПОУ 42163803) - 2684,00грн судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 03.08.23

Суддя Машевська О.П.

Віддрукувати:

1 - в справу

2,3 - сторонам (рек. з пов).

Дата ухвалення рішення31.07.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112605406
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/339/23

Рішення від 31.07.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 13.07.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 13.04.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 15.03.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 09.03.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні