Справа №
2-а - 1072 / 07
ПОСТАНОВА
іменем України
21 вересня 2007
року
м. Житомир
Житомирський
окружний адміністративний суд
у складі: головуючої - судді Хаюка С.М..
при секретарі Савчук Є.С..
за участю позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі
адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1до Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню
соціальних виплат, Головного управління праці і соціального захисту населення
Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення заборгованості по невиплаченій
щорічній одноразовій грошовій допомозі,
в с т а н о в и в :
У серпні 2007 року позивач звернувся до суду із
зазначеним позовом. Просить визнати дії Житомирського обласного центру по
нарахуванню та здійсненню соціальних виплат неправомірними та зобов”язати відповідача перерахувати недоплаченої
щорічної одноразової грошової допомоги у розмірі 4855,03грн. Вимоги мотивує
тим, що йому, як учаснику бойових дій, відповідно до Закону України «Про статус
ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щорічно повинна надаватися
одноразова грошова допомога у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком. Однак,
за 2004-2007 роки вона виплачувалась Житомирським обласним центром по
нарахуванню і здійсненню соціальних виплат у неповному розмірі чим були
порушені його права.
Позивач у
судовому засіданні позовні вимоги
підтримав в повному обсязі з підстав
зазначених у заяві.
Представник
відповідача Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню
соціальних виплат позов не визнав, надав суду заперечення в якому вказує, що
головним розпорядником коштів на дані виплати в області є Головне управління
праці і соціального захисту населення Житомирської ОДА. У їх же функції входять
виготовлення документів та проведення виплати щорічної грошової допомоги до Дня
перемоги згідно списків, що надійшли від силових структур. Позивач отримував
разову грошову допомогу у розмірах, встановлених Законом України «Про Державний
бюджет» на відповідний рік.
Представник
відповідача Головного управління праці і соціального захисту населення
Житомирської ОДА в судове засідання
не з”явився, хоча був повідомлений про час та місце судового розгляду в
установленому законом порядку, про що свідчить поштове повідомлення, а тому,
суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи , суд прийшов до висновку,
що позов необхідно задоволити частково із слідуючих підстав :
Спірні правовідносини регулюються Законом
України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Позивач ОСОБА_1
є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1від
16.04.2006 року. Згідно ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту» щорічно до 5 травня учасникам бойових дій
виплачується разова грошова допомога у розмірі п'яти мінімальних пенсій за
віком.
Як свідчить
довідка Житомирського обласного центру по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат,
позивач отримав разову грошову допомогу до 5 травня у 2004 році у розмірі 120 грн., у 2005 році -
250 грн., у 2006 році - 250 грн., у
2007році 280грн. тобто з урахуванням обмежень, встановлених Законами України
«Про державний бюджет України на 2005 рік», «Про державний бюджет України на
2006 рік», «Про державний бюджет України
на 2007 рік».
Ст. 22
Конституції України закріпила, що при прийнятті нових законів або внесенні змін
до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і
свобод.
Відповідно
до ст. 2 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту» права та пільги для ветеранів війни і членів їх сімей, встановлені
раніше законодавством України і законодавством колишнього Союзу РСР, не можуть бути
скасовані без їх рівноцінної заміни, а нормативні акти органів державної влади
і органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів
війни, передбачені цим законом, є недійсними.
Таким
чином суд вважає, що позивач має право на отримання одноразової грошової
допомоги в розмірі зазначеному Законом України «Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту».
Разом з
тим , суд, вважає, що стягненню підлягає допомога за 2006-2007 роки, тобто в
межах річного строку давності, передбаченого Кодексом адміністративного
судочинства України. Так, початок перебігу строку давності стягнення
заборгованості по зазначених виплатах за 2006 рік починається з 31 грудня 2006
року - з дня закінчення бюджетного року. Суд також вважає, що підлягає
стягненню і одноразова допомога за 2007 рік, оскільки термін її виплати минув.
З
врахуванням отриманої позивачем разової
грошової допомоги за 2006-2007 роки в розмірі 530 грн., суд вважає
необхідним стягнути на його користь недовиплачену разову грошову допомогу за
вказаний період в розмірі 3315 грн. 30 коп.(1795 грн.+2050 грн.30 коп.-530
грн.). В решті позов задоволенню не підлягає.
Оскільки
головним розпорядником коштів в області є саме Головне управління праці та
соціального захисту населення Житомирської обласної адміністрації, суд стягує
дані виплати саме з зазначеного відповідача.
Щодо
вимог заявлених до Житомирського обласного центру по нарахуванню та здійсненню
соціальних виплат про визнання їх дій незаконними та стягнення з них
недовиплаченої разової грошової допомоги, суд вважає, що відповідач діяв у
межах своїх повноважень та не є розпорядником коштів. Тому в задоволенні
позовних вимог до нього суд відмовляє.
На
підставі викладеного ,відповідно до ст. 22 Конституції України, Закону України «Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 року, керуючись ст.ст.
6,9,10,11,12,70,71,86,158-163,167, 254 КАС України, Житомирський окружний адміністративний суд, -
п о с т а н о в
и в :
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Головного управління праці і соціального
захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації (вул.
Черняхівського, 105, м. Житомир, 10005) на користь ОСОБА_1заборгованість по
виплаті разової грошової допомоги в
розмірі 3315 грн. 30 коп.
В решті позовних вимог відмовити за безпідставністю.
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1до Житомирського обласного центру по
нарахуванню і здійсненню соціальних виплат відмовити за безпідставністю.
Постанова
Житомирського окружного адміністративного суду
набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про
апеляційне оскарження та апеляційної скарги.
Заява про апеляційне оскарження подається
через Житомирський окружний адміністративний суд до Київського апеляційного
адміністративного суду протягом 10 днів
з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга подається у тому ж порядку
протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія
апеляційної скарги одночасно
надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя
Хаюк С.М.
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2007 |
Оприлюднено | 21.11.2007 |
Номер документу | 1126098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Томашпільський районний суд Вінницької області
Маліновський О.А.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Хаюк С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні