РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
02 серпня 2023 р. Справа № 120/4471/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Поліщук І.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача щодо відстрочки задоволення запиту позивача від 10.04.2023.
Ухвалою від 24.04.2023 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
У встановлений судом строк відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечив щодо задоволення даного позову. Зазначив, що 10.04.2023 надійшов запит позивача про надання копій наказів, які стосувалися оголошення простою з 27 по 31 березня 2023 року. 14.04.2023 на електронну адресу позивача було направлено відповідь про відтермінування розгляду запиту. Зазначив, що таку відповідь було надано через те, що в закладі були перебої з доступом до мережі Інтернет, а тому була відсутня технічна можливість надати відповідь на запит. Крім того, вказав, що 24.04.2023 було надано повну відповідь на запит позивача від 10.04.2023. З огляду на викладене, вважає, що підстави для задоволення даного позову відсутні.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 10.04.2023 позивачем на електронну адресу відповідача направлено запит на інформацію.
В запиті позивач просив надати повні, достовірні та якісні копії усіх наказів Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради, які стосуються оголошення простою не період весняних канікул з 27 по 31 березня 2023 року.
Листом від 14.04.2023 відповідач повідомив позивача про те, що у зв`язку із відсутністю технічної можливості надати повну, достовірну та вичерпну інформацію на запит в термін, передбачений чинним законодавством, термін розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів.
Разом із тим, на переконання позивача, відповідачем протиправно продовжено термін розгляду запиту, а тому він звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 40 Конституції України передбачено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначено Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 №2939-VI (далі - Закон №2939-VІ).
Відповідно до ст. 1 Закону №2939-VІ публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Згідно з п. 1, 3 ч. 1 ст. 3 Закону №2939-VІ право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом та максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону №2939-VІ доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Статтею 12 Закону №2939-VI визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:
1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;
2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;
3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Положенням п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону №2939-VІ встановлено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом (ч. 4 ст. 13 Закону №2939-VІ).
Статтею 14 Закону №2939-VІ передбачено, що розпорядники інформації зобов`язані: 1) оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами; 2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; 3) вести облік запитів на інформацію; 4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; 5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації; 6) надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Згідно з ч. 1-4 ст. 19 Закону №2939-VІ запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Частина 5 статті 19 Закону №2939-VІ передбачає, що запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 20 Закону №2939-VІ розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
З аналізу наведених норм, судом встановлено, що з запитом на інформацію до розпорядника інформації має право звернутися фізична особа. Запит може надаватися у письмовій формі чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Розпорядник повинен надати відповідь на запит не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. Проте, строк може бути продовженим у разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних.
Як уже було встановлено судом вище, 10.04.2023 позивачем на електронну адресу відповідача направлено запит на інформацію. В запиті позивач просив надати повні, достовірні та якісні копії усіх наказів Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради, які стосуються оголошення простою не період весняних канікул з 27 по 31 березня 2023 року.
Листом від 14.04.2023 позивача повідомлено про те, що термін розгляду запиту продовжено до 20 робочих днів.
При цьому, у відзиві на позовну заяву представник відповідача зазначив, що причиною продовження терміну розгляду запиту слугувало те, що в закладі були перебої з доступом до мережі Інтернет, а тому була відсутня технічна можливість надати відповідь на запит.
Втім, посилання відповідача на відповідні обставини, як на підставу для продовження терміну розгляду запиту позивача, на переконання суду, є необґрунтованими, адже вони не були перешкодою для направлення на електронну адресу позивача листа від 14.04.2023.
Більше того, представником відповідача жодним чином не обґрунтовано яким чином перебої із доступом до мережі Інтернет перешкодили виготовити копії наказів, які запитувались позивачем.
Суд наголошує, що у відповідності до ст. 20 Закону №2939-VІ, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів лише у випадку, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних.
Втім, про існування обставин, вказаних у статті 20 Закону №2939-VІ, відповідач ані у листі від 14.04.2023, ані у відзиві на позовну заяву не вказує.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог даного позову, які стосуються визнання протиправними дій відповідача щодо продовження строку розгляду запиту позивача до 20 робочих днів.
Крім того, як видно із долучених відповідачем доказів, відповідь на запит позивача від 10.04.2023 була направлена на його електронну адресу лише 24.04.2023, а отже пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Таким чином, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог даного позову, які стосуються визнання протиправними дій відповідача щодо несвоєчасного надання інформації на запит позивача від 10.04.2023.
Поряд із цим, суд не знаходить підстав для задоволення вимог даного позову, які стосуються зобов`язання відповідача надати інформацію на запит позивача від 10.04.2023, адже як видно із матеріалів справи, відповідь на запит позивача від 10.04.2023 (із копіями запитуваних наказів) була направлена на його електронну адресу 24.04.2023, що підтверджується знімками екрану із поштового клієнта.
За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про наявність підстав для частково задоволення даного адміністративного позову.
Враховуючи відсутність судових витрат у даній справі, питання про їх розподіл судом не вирішується.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради щодо продовження строку розгляду запиту ОСОБА_1 від 10.04.2023 до 20 робочих днів.
Визнати протиправними дії Комаровецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - закладу дошкільної освіти Барської міської ради щодо несвоєчасного надання інформації на запит ОСОБА_1 від 10.04.2023.
В задоволенні решти вимог позову, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач: Комаровецький заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів заклад дошкільної освіти Барської міської ради (вул. О. Щепанського, 5а, с. Комарівці, Вінницька область, код ЄДРПОУ 26229527)
Повний текст рішення складено 02.08.2023.
Суддя Поліщук Ірина Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2023 |
Оприлюднено | 07.08.2023 |
Номер документу | 112610367 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні