Рішення
від 27.07.2023 по справі 520/2539/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

27 липня 2023 року № 520/2539/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Зінченко А.В.

при секретарі Цикало А.

за участі представників сторін:

прокурора - Сірик В.В.

відповідачів ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Керівника Чугуївської окружної прокуратури Харківської області (вул. Харківська, буд. 98,м. Чугуїв, Харківська область,63503) до Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації (вул. Сумська, буд. 76,м. Харків,61002, код ЄДРПОУ 02498530">02498530) та Харківської обласної державної адміністрації (вул. Сумська, буд. 64,м. Харків,61200, код ЄДРПОУ 37093483) визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор, в інтересах держави, звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

-визнати протиправною бездіяльність Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо виготовлення облікової документації на пам`ятку архітектури та містобудування національного значення Військове училище, розташоване за адресою: вул. Соборна, 2 м. Чугуїв, Харківська область та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Міністерству культури та інформаційної політики України про занесення такого до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

-зобов`язати Харківську обласну державну адміністрацію та Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації виконати вимоги чинного законодавства України щодо виготовлення облікової документації на об`єкт культурної спадщини національного значення - Військове училище, розташовану за адресою :пл. Соборна, 2, м. Чугуїв, Харківська область та подати пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Міністерству культури та інформаційної політики України про занесення такого об`єкта до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Дослідивши надані матеріали справи суд встановив наступне.

Чугуївською окружною прокуратурою в ході здійснення представницьких повноважень вивчено стан дотримання вимог законодавства щодо охорони культурної спадщини на території Чугуївського району Харківської області.

За результатами опрацювання матеріалів щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді, виявлено факт протиправної бездіяльності Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, що полягає у невиготовленні облікової документації на пам`ятку архітектури та містобудування національного значення - «Військове училище» та неподанні до органу охорони культурної спадщини вищого рівня пропозиції про занесення вказаного об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Так, окружною прокуратурою встановлено, що у власності держави в особі Харківської обласної державної адміністрації перебуває пам`ятка архітектури та містобудування «Військове училище», розташована за адресою: вул. Соборна, 2, м. Чугуїв, Харківська область.

Вказаний комплекс споруд переданий до управління Харківської обласної державної адміністрації за актом прийому-передачі і від 07.03.2001 на підстав розпорядження Кабінету міністрів України № 40Р від 07.02.2001.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно до складу майна, розташованого за адресою: вул. Соборна, 2, м. Чугуїв, Харківська область входить 4 нежитлові будівлі, а саме будівля «Г-2» площею 559,5 кв. м., нежитлова будівля «Б-1» площею 171,2 кв. м., нежитлова будівля «А-1-3-6» площею 9206,9 кв. м., нежитлова будівля «В-1» площею 175,1 кв. м.

Право власності на вказані об`єкти зареєстровано за Харківською обласною державною адміністрацією 22.07.2019.

Встановлено, що у 2009 році на вказану пам`ятку розроблено паспорт та облікову картку, оформлення якого на даний час триває. З інформації Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації від 19.01.2022 № 01-04/864-1/173 встановлено, що розроблені у 2009 році Державною службою з питань національної культурної спадщини паспорт та облікова картка на пам`ятку архітектури національного значення «Військове училище» в архіві Департаменту відсутні.

Згідно даних Паспорта вказану пам`ятку взято на державний облік постановою Ради Міністрів УРСР № 970 від 24.08.1963р. «Військове училище» входить до ансамблю центральної площі міста, що сформувалося з 1831 по 1847 роки як центр військового поселення. Будівлю зведено у силі класицизму, автора проекту не встановлено.

Матеріалами справи підтверджено, що вказана будівля має багату історію. Під час перебування тут школи військових топографів майбутній всесвітньо відомий художник ОСОБА_2 брав у ній свої перші уроки малювання. Більше ніж пів сторіччя у будівлі містилося Чугуївське юнацьке піхотне училище, а згодом військове училище.

У грудні 1917 року, за місяць до подій під ст.. Крути, саме українізоване Чугуївське училище стало першим військовим підрозділом Української народної республіки, який вчинив збройний спротив більшовицьким військам. Багато випускників Чугуївського юнкерського училища займали найвищі посади у арміях кількох країн, зокрема були міністрами та генералами армії УНР.

Суд вказує, що зі змісту преамбули Закону України «Про охорону культурної спадщини» вбачається, що об`єкти культурної спадщини, які знаходяться на території України, охороняються державою. Охорона об`єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Положеннями статті 1 Закону передбачено, що об`єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність.

Відповідно до абз.6 ст.1 Закону охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об`єктів культурної спадщини.;

Згідно з ст.13 Закону об`єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої археологічної, естетичної, етнологічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України за категоріями національного та місцевого значення пам`ятки.

Так, з Державного реєстру нерухомих пам`яток України вбачається, що пам`ятка архітектури та містобудування національного значення «Військове училище», як об`єкт культурної спадщини, до такого не внесений.

Згідно з ч .1 ст. З Закону до спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини належить, зокрема, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Статтею 16 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» передбачено, що місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за збереженням і раціональним використанням державного майна, охороною пам`яток історії та культури, збереженням житлового фонду Відповідно до ст. 19 вказаного закону, до повноважень місцевих державних адміністрації в галузі управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики належить здійснення на відповідній території управління об`єктами, що перебувають у державній власності та передані до сфери її управління, сприяє створенню на цих об`єктах систем управління якістю, систем екологічного управління, інших систем управління, приймає (рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств, установ і організацій, що належать до сфери її управління, а також здійснює делеговані відповідною радою функції управління майном, що перебуває у спільній власності територіальних громад.

З інформації Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації № 01 -04/505- 1/950від 01.10.2021 встановлено, що повноваження з управління зазначеним об`єктом на даний час належать Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.

Відповідно до п. 1 Положення про Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації № 572 від 06.12.2016, основними завданнями Департаменту є забезпечення реалізації державної політики, директивних і нормативних положень у сфері містобудування, архітектури, охорони культурної спадщини та будівництва на території області, організація в межах своїх повноважень охорони, реставрації та використання пам`яток архітектури та містобудування, садово-паркового мистецтва, ландшафтних, науки і техніки'.

Згідно п.83 Положення, Департамент надає пропозиції до центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини про занесення відповідно території до Списку історичних населених місць України та занесення об`єктів до Державного реєстру нерухомих пам`яток України або внесення змін до нього.

Єдину систему обліку об`єктів культурної спадщини незалежно від їх видів та типів визначає Порядок обліку об`єктів культурної спадщини, затвердженого наказом Міністерства культури України №158 від 11.03.2013 «Про затвердження Порядку обліку об`єктів культурної спадщини» (далі Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку Державний реєстр нерухомих пам`яток України - банк даних, сформованих за єдиними ознаками та принципами, що містить відомості про пам`ятки культурної спадщини (далі - Реєстр);

Об`єкт культурної спадщини, який взято на державний облік відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом - об`єкт культурної спадщини, який набув статус пам`ятки відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності Законом, в тому числі відповідно до законодавства Союзу РСР і Української РСР;

Уповноважений орган - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Пунктом 4 визначено, що одним з ініціаторів розгляду питань занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру, внесення змін до відомостей Реєстру, передбачених абзацами другим - п`ятим пункту 1 розділу V цього Порядку, та внесення змін до Реєстру (далі - Ініціатор) є уповноважений орган - за категорією пам`ятки національного значення.

Відповідно до п. 6 Порядку, суб`єктом розгляду питань занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру, внесення зміні до відомостей Реєстру, передбачених абзацами другим - п`ятим пункту 1 розділу V цього Порядку, внесення змін до Реєстру є Мінкультури.\

Водночас, згідно з пунктом 1 Положення «Про Міністерство культури та інформаційної політики України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 885 від 16.10.2019 Міністерство культури та інформаційної політики України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міністерство культури та інформаційної політики України є головним органом у системі центральних органів виконавчої: влади, що забезпечує та реалізує державну політику у сферах культури, відновлення та збереження національної пам`яті, міжнаціональних відносин, ; релігії та захисту прав національних меншин в Україні, мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної справи, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей.

Відповідно до п.1 розділу II Порядку взяття на облік об`єкта культурної спадщини забезпечують уповноважені органи, повноваження яких поширюється на територію розміщення такого об`єкта, шляхом занесення його до Переліку об`єктів культурної спадщини (далі - Перелік).

Пунктом 2,4,5 вказаного розділу визначено, що уповноважений орган розглядає питання про занесення об`єкта культурної спадщини до Переліку за власною ініціативою або за зверненням фізичних, юридичних осіб або інших громадських формувань.

Рішення про занесення об`єкта культурної спадщини до Переліку приймається у формі розпорядження голови місцевої державної адміністрації або акта Ради міністрів Автономної Республіки Крим, яке в день прийняття оприлюднюється на веб-сайті уповноваженого органу.^

Завірена належним чином копія рішення про занесення об`єкта культурної спадщини до Переліку направляється Мінкультури невідкладно, але не пізніше 10 днів з дня його прийняття.

Разом з тим, з пунктів 1 та 2 Розділу IV Порядку вбачається, що для розгляду питання занесення об`єкта культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України необхідною є облікова документація.

Відповідно до пункту 1 Розділу III Порядку облікова документація складається на об`єкт культурної спадщини та містить дані щодо його цінності, характерних властивостей, що становлять його історико-культурну цінність, етапів розвитку, просторових, функціональних характеристик, стану збереження, а також дані проведених досліджень (далі - облікова документація).

Пунктом 3 Розділу III Порядку передбачено, що облікова документація складається з облікової картки за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; історичної довідки; матеріалів фото фіксації сучасного стану об`єкта: фото загального вигляду, фото об`єкта в контексті (навколишньому середовищі), фото найбільш цінних (характерних); елементів об`єкта, фото рухомих об`єктів (деталей), фото інтер`єрів, фото загроз (дії негативних чинників); акта стану збереження за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.

Також, пунктом 5 Порядку визначення категорій пам`яток, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 452 від 22.05.2019 «Про затвердження Порядку визначення категорій пам`яток» визначено, що попередню оцінку відповідності об»'єкта культурної спадщини ознакам, визначеним у пунктах 3 і 4 цього Порядку, проводить розробник облікової документації, що складається відповідно до Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, який затверджується Мінкультури.

З наведеного вбачається, що занесенню об`єкта культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України передує певна робота спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини, до яких належить Харківська обласна державна адміністрація та Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації до повноважень якого віднесено виготовлення облікової документації на об`єкти культурної спадщини, що знаходяться у її власності.

Також, згідно листа Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації № 01-04/864-1/173 від 19.01.2022 зазначена пам`ятка не занесена до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, але відповідно до п.З Прикінцевих положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» визнається пам`яткою відповідно до цього Закону.

Однак, ст. 13 вказаного закону також визначено, що об`єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої археологічної, естетичної, етнологічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (далі - Реєстр) за категоріями національного та місцевого значення пам`ятки. Порядок визначення категорій пам`яток встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, пам`ятник архітектури та містобудування «Військове училище», розташована за адресою: вул. Соборна, 2, м. Чугуїв, Харківська область повинен бути внесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Суд вважає за необхідним зазначити, що невжиття Харківською обласною державною адміністрацією та Департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації заходів щодо подання пропозицій Міністерству культури та інформаційної політики України про занесення об`єкта культурної спадщини - пам`ятки архітектури та містобудування національного значення «Військове училище» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, не сприяє запобіганню руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпеченню захисту, збереженню, утриманню, відповідному користуванню, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об`єктів культурної спадщини.

Разом з тим, Закон України «Про охорону культурної спадщини» покладає на Харківську обласну державну адміністрацію обов`язок забезпечення виконання цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території міста Чугуєва (п. 2;ч. 1 ст. 6 Закону).

Таким чином, наведене свідчить про невиконання Харківською обласною державною адміністрацією та Департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» та вищезазначених підзаконних актів, та в підсумку, бездіяльність вказаних органів.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

За приписами частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з частинами 1 та 4 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною 1 статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Аналогічна позиція стосовно обов`язку доказування була висловлена Європейським судом з прав людини у пункті 36 справи «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland) від 01.07.2003 №37801/97, в якому він зазначив, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення).

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Керівника Чугуївської окружної прокуратури Харківської області (вул. Харківська, буд. 98,м. Чугуїв,Харківська область,63503) до Харківської обласної державної адміністрації (вул. Сумська, буд. 64,м. Харків,61200, код ЄДРПОУ 37093483), Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації (вул. Сумська, буд. 76,м. Харків,61002, код ЄДРПОУ 2498530) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Харківської обласної державної адміністрації та Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо виготовлення облікової документації на пам`ятку архітектури та містобудування національного значення « Військове училище», розташоване за адресою: вул. Соборна, 2 м. Чугуїв, Харківська область та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Міністерству культури та інформаційної політики України про занесення такого до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Зобов`язати Харківську обласну державну адміністрацію та Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації виконати вимоги чинного законодавства України щодо виготовлення облікової документації на об`єкт культурної спадщини національного значення - «Військове училище», розташовану за адресою :пл. Соборна, 2, м. Чугуїв, Харківська область та подати пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Міністерству культури та інформаційної політики України про занесення такого об`єкта до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 02 серпня 2023 року.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112613828
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо особливої охорони природних територій та об’єктів, визначених законом

Судовий реєстр по справі —520/2539/22

Рішення від 27.07.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Рішення від 27.07.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Постанова від 09.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 20.10.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 04.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні