Рішення
від 03.08.2023 по справі 560/5925/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5925/23

РІШЕННЯ

іменем України

03 серпня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Софіт 2020" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Софіт 2020" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення №8493435/37614638 від 24.03.2023 про неврахування таблиці даних платника податку, зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку від 22.03.2023 за №9057384897.

В обґрунтування позову посилається на те, що 22.03.2023 податковому органу було подано таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненнями, в яких платник зазначив вид діяльності та інші необхідні відомості.

Комісія регіонального рівня в складі Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №8493435/37614638 від 24.03.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Подану позивачем таблицю даних не враховано з підстави: "Інше" - у контролюючих органах наявна податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

Позивач вважає, що прийняте податковим органом рішення є протиправним, так як не містить обґрунтованих підстав та причин його прийняття.

Відповідач подав відзив, у якому зазначив, що комісія Головного управління ДПС у Хмельницькій області діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України. Оскільки у контролюючих органів була наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі діяльності, що свідчить про ризиковість здійснення платником господарських операцій, зазначених у поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування, відповідна таблиця даних врахована не була.

Дослідивши обставини справи і перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

Приватне підприємство "Софіт 2020" є юридичною особою, зареєстрованою у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

24.03.2023 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (далі Комісія) прийняте рішення №8493435/37614638 про неврахування таблиці даних №9057384897 платника податку від 22.03.2023. Підставою рішення вказаний пункт 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначається, що у контролюючих органів наявна податкова інформація, яка свідчить про здійснення платником ризикових операцій.

Оцінюючи спірне рішення, суд виходить з такого.

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п.п. 12-14 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Порядок розгляду таблиці даних платника податку визначений в п. п. 15-17 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, згідно з якими таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Згідно з п. 19 Порядку № 1165 комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо: стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1; до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Судом встановлено, що підставою прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення є наявність у контролюючих органів податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

Відповідно до підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова інформація у значенні Закону України "Про інформацію" - це сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Відтак, податковою інформацією є створений конкретний інформаційний продукт, який збережений на матеріальних носіях або відображений у електронному вигляді.

Крім цього, така інформація має відповідати основним принципам інформаційних відносин, а саме: гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; захищеність особи від втручання в її особисте та сімейне життя (частина 1 статті 2 Закону України "Про інформацію").

У той же час, у оскарженому рішенні відповідач не зазначає і не розкриває суті та характеру наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття спірного рішення, не ідентифікує конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, якими супроводжувались відповідні операції.

На думку суду, комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органів наявна податкова інформація, повинна обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації. Зазначена позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.11.2021 у справі №340/1098/20 щодо аналогічних відносин.

У відзиві відповідач зазначає, що за даними ЄРПН протягом квітня, травня, липня 2021 року встановлено здійснення нетипових операцій ПП "Софіт", зокрема придбання 16045 кг макаронних виробів у ТОВ "Південмлин" на загальну суму 222618,6 грн. та їх реалізацію на ТОВ ВКФ "Явір Транс" у кількості 9000 кг на суму 171000 грн. без подальшої реалізації товару.

У той же час, вказана інформація сама по собі не може свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків або його діяльності. Одночасно з цим, зі змісту рішення також не вбачається, на підставі яких документів відповідач встановив вказані обставини та дійшов зазначених висновків, позаяк відповідач не підтверджує належними доказами зазначені у рішенні відомості.

Відтак, оскаржуване рішення не містить достатнього та зрозумілого обґрунтування підстав/причин для неврахування таблиці даних платника податку від 22.03.2023 №90573884897, з огляду на що воно є необґрунтованим та протиправним.

Додатком 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 №1165, передбачено форму рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що містить відмітку про право адміністративного та судового оскарження цього рішення.

Пунктом 22 Порядку встановлено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Це означає, що після набрання законної сили рішенням суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця даних підлягає врахуванню податковим органом в силу прямої вказівки нормативно-правового акту.

Зважаючи на вказане, так як відповідач не довів правомірність оскарженого рішення і доводи позивача належними доказами не спростував, позов є обґрунтований та підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №8493435/37614638 від 24.03.2023 про неврахування таблиці даних Приватного підприємства "Софіт 2020" від 22.03.2023 №9057384897,

та зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області врахувати таблицю даних Приватного підприємства "Софіт 2020" від 22.03.2023 за №9057384897 днем її первинного подання ( невідкладно після надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили)

Стягнути на користь Приватного підприємства "Софіт 2020" судовий збір в сумі 2684 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 серпня 2023 року

Позивач:Приватне підприємство "Софіт 2020" (вул. Берегова, 4,Іванківці,Хмельницький район, Хмельницька область,31314 , код ЄДРПОУ - 37614638) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112613958
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —560/5925/23

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 07.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 03.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні