Ухвала
від 02.09.2010 по справі 8/333(2-а-5463/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 8/333(2-а-5463/08) Головуючий у 1-й інстанції: Пилипенко О . Є.

Суддя-доповідач: Собків Я.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"02" вересня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: Соб ківа Я.М.

суддів: Зай цева М.П, Романчук О.М.,

при секретарі: Гри горенко Т.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Спеціаліз ованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками подат ків на постанову Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 22 січня 2009 року у справі з а адміністративним позовом Н аціональної акціонерної ком панії «Нафтогаз України» до Спеціалізованої державної п одаткової інспекції у м. Києв і по роботі з великими платни ками податків про визнання д ій протиправними, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернув ся до суду з позовом, в якому п росить визнати протиправним и дії Спеціалізованої держав ної податкової інспекції у м . Києві щодо розподілу та спря мування сум, сплачених згідн о з платіжними дорученнями в ід 28.01.2008 р. № 354, від 28.01.2008 р. № 355, від 30.01.2008 р. № 401, від 30.01.2008 р. № 402, від 30.01.2008 р. № 400, в ід 30.01.2008 р. № 399, від 30.01.2008 р. № 397, від 30.01.2008 р. № 398 та від 31.01.2008 р. № 464, на погашен ня податкового боргу та пені ; зобов' язати відповідача в рахувати суми, сплачені плат іжними дорученнями від 28.01.2008 р. № 354, від 28.01.2008 р. № 355, від 30.01.2008 р. № 401, від 30.01.2008 р. № 402, від 30.01.2008 р. № 400, від 30.01.2008 р. № 399, від 30.01.2008 р. № 397, від 30.01.2008 р. № 398 та ві д 31.01.2008 р. № 464, виключно в рахунок п огашення зобов' язань з рент ної плати за транзитне транс портування природного газу з а грудень 2007 р. та січень 2008 р. у ві дповідності з призначенням, вказаним у платіжних доручен нях; зобов' язати відповідач а внести відповідні зміни до картки особового рахунку НА К "Нафтогаз України".

Постановою Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 22 січня 2009 року позов з адоволено повністю. Визнано протиправними дії Спеціаліз ованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками подат ків щодо розподілу та спряму вання сум, сплачених згідно з платіжними дорученнями від 28.01.2008 р. № 354, від 28.01.2008 р. № 355, від 30.0 1.2008 р. № 401, від 30.01.2008 р. № 402, від 30.01.2008 р. № 40 0, від 30.01.2008 р. № 399, від 30.01.2008 р. № 397, від 30.0 1.2008 р. № 398 та від 31.01.2008 р. № 464, на по гашення податкового боргу та пені. Зобов'язано Спеціалі зовану державну податкову ін спекцію у м. Києві по роботі з великими платниками податкі в врахувати суми, сплачені пл атіжними дорученнями від 28.01.200 8 р. № 354, від 28.01.2008 р. № 355, від 30.01.2008 р. № 401, в ід 30.01.2008 р. № 402, від 30.01.2008 р. № 400, від 30.01.2 008 р. № 399, від 30.01.2008 р. № 397, від 30.01.2008 р. № 398 т а від 31.01.2008 р. № 464, виключно в рахун ок погашення зобов'язань з ре нтної плати за транзитне тра нспортування природного газ у за грудень 2007 р. та січень 2008 р. у відповідності з призначення м, вказаним у платіжних доруч еннях. Зобов'язано Спеціаліз овану державну податкову інс пекцію у м. Києві по роботі з в еликими платниками податків внести відповідні зміни до к артки особового рахунку НАК "Нафтогаз України".

Не погоджуючись з ви щезазначеним судовим рішенн ям, відповідач подав апеляці йну скаргу, в якій просить ск асувати постанову суду першо ї інстанції як таку, що постан овлена з порушенням норм мат еріального та процесуальног о права та ухвалити нову пост анову, якою відмовити в задов оленні позову.

Заслухавши суддю-допов ідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів зазн ачає наступне.

Суд першої інстанці ї в своєму рішенні прийшов до висновку про необхідність з адоволення позовних вимог.

Апеляційна інстанція п огоджується з висновками суд у першої інстанції, виходячи з наступного.

Згідно з платіжними дор ученнями від 28.01.2008 р. № 354, від 28.01.2008 р . № 355, «Нафтогаз України»були п ерераховані кошти з призначе ння платежу - сплата рентної плати за транзитне транспор тування природного газу за г рудень 2007 року, к.б.к. 21060500.

Відповідно до платіжн их доручень від 30.01.2008 р. № 401, від 30.01 .2008 р. № 402, від 30.01.2008 р. № 400, від 30.01.2008 р. № 399 , від 30.01.2008 р. № 397, від 30.01.2008 р. № 398 та від 31.01.2008 р. № 464, НАК «Нафтогаз Україн и»були перераховані кошти з призначення платежу - сплат а рентної плати за транзитне транспортування природного газу за січень 2008 року, к.б.к. 21060500.

Зі змісту повідомлень щ одо оскаржуваних дій вбачаєт ься, що сплачені, згідно з вище вказаними платіжними доруче ннями, суми розділено на пога шення податкового боргу (крі м пені) та пені..

Відповідно до п.п. 16.3.3 п. 16.3 с т. 16 Закону № 2181, при частковому п огашенні податкового боргу с ума такої частки визначаєтьс я з урахуванням пені, нарахов аної на таку частку. Податков ий борг, що погашається частк ово, сплачується разом зі спл атою пені, нарахованої відпо відно до такої частки, єдиним платіжним документом, в яком у суми такого податкового бо ргу та такої пені визначають ся окремо. Платіжні документ и, які не містять окремо виділ ену суму податкового боргу т а суму пені, не приймаються до виконання.

Якщо платник податків не сплачує пеню разом зі спла тою податкового боргу (його ч астини) або не визначає її окр емо у платіжному документі (ч и визначає з порушенням зазн аченої пропорції), то податко вий орган самостійно здійсню є розподіл такої сплаченої с уми на суму, що спрямовується на погашення такого податко вого боргу (його частини), та с уму, що спрямовується на пога шення пені, нарахованої на су му такого погашеного податко вого боргу (його частини), та н адсилає такому платнику пода тків повідомлення, в якому мі ститься зазначена інформаці я.

Позивач же згідно з вищ езазначеними платіжними дор ученнями сплатив не податков ий борг, а рентну плату за тран зитне транспортування приро дного газу.

Згідно з п. 1.1 ст. 1 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», платники податків - це юриди чні особи, їх філії, відділенн я, інші відокремлені підрозд іли, що не мають статусу юриди чної особи, а також фізичні ос оби, які мають статус суб' єк тів підприємницької діяльно сті чи не мають такого статус у, на яких згідно з законами по кладено обов' язок утримува ти та/або сплачувати податки і збори (обов' язкові платеж і), пеню та штрафні санкції, а в ідповідно до п. 1.5 цієї ж статті , штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми п одаткового зобов' язання (бе з урахування пені та штрафни х санкцій), яка справляється з платника податків у зв' язк у з порушенням ним правил опо даткування, визначених відпо відними законами.

Принципи побудови систе ми оподаткування в Україні, п одатки і збори (обов' язкові платежі) визначені Законом У країни «Про систему оподатку вання».

Частиною 1 ст. 2 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння»передбачено, що під пода тком і збором (обов'язковим пл атежем) до бюджетів та до держ авних цільових фондів слід р озуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівн я або державного цільового ф онду, здійснюваний платникам и у порядку і на умовах, що виз начаються законами України п ро оподаткування.

Порядок і умови сплати р ентної плати за транзитне тр анспортування природного га зу визначаються Законами Укр аїни про Державний бюджет Ук раїни, а також Постановою Каб інету Міністрів України від 08.06.2005 р. № 464.

Згідно з ч. 3 ст. 1 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», ставки, механізм справл яння податків і зборів (обов' язкових платежів), пільги щод о оподаткування не можуть вс тановлюватися або змінювати ся іншими законами України, к рім законів про оподаткуванн я, тоді як ставку та механізм р ентної плати за транзитне тр анспортування природного га зу встановлено законом Украї ни про Державний бюджет та ві дповідною Постановою К абміну, тому рента плата за тр анзитне транспортування при родного газу не відповідає в изначенню податку чи збору (о бов' язкового платежу), наве деному у ч. 1 ст. 2 Закону України «Про систему оподаткування» на відповідний рік, які не мож уть розглядатись як закони з питань оподаткування.

Таким чином, рентна плат а за транзитне транспортуван ня природного газу через тер иторію України не є загально державним податком, збором (о бов' язковим платежем) у роз умінні Закону України «Про с истему оподаткування».

Також, суд вважає, за нео бхідне зауважити, що відпові дно до Додатку № 1 до розділу 1 З акону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України»прот ягом 2008 року зарахування рент ної плати за транзитне транс портування природного газу ч ерез територію України здійс нюється не за кодом для подат кових платежів (код - 10000000 «Под аткові надходження»), а за код ом неподаткових платежів (ко д - 21060500 «Рентна плата за транз итне транспортування природ ного газу»).

Враховуючи вищенаведен і норми, колегія суддів вважа є, що суд першої інстанції пра вомірно дійшов висновку, що ж одною нормою Закону не перед бачено направлення податков ими органами за власною ініц іативою (примусово та без зго ди на те платника податку) кош тів такого платника податків , сплачених ним для погашення податкових зобов'язань (про щ о зазначається платником под атків у відповідному платіжн ому дорученні), для погашення за відповідним податком нар ахованого та встановленого п латнику податку відповідним податковим органом податков ого боргу.

Колегія суддів зазна чає, що судом першої інстанці ї було оцінено належність, до пустимість, достовірність ко жного доказу окремо, а також д остатність і взаємний зв'язо к доказів у їх сукупності, що в ідповідає вимогам ст. 86 КАС Ук раїни.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 ч. 1 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інс танції суд апеляційної інста нції залишає апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву суду без змін, якщо визнає, що судом першої інстанції пр авильно встановлено обстави ни справи та ухвалено рішенн я з додержанням норм матеріа льного та процесуального пра ва.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновк у, що доводи апеляційної скар ги не спростовують висновку суду першої інстанції, не від повідають вимогам законодав ства та матеріалам справи.

Керуючись ст.ст. 2,5, 198, 200, 205, 212 КАС України, колегія суддів , -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної п одаткової інспекції у м. Києв і по роботі з великими платни ками податків - залишити бе з задоволення.

Постанову Окружного а дміністративного суду м. Киє ва від 22 січня 2009 року - залиши ти без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення.

Касаційну скаргу на ухвалу може бути подано безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції ., а в разі складення рішення в повному обсязі відповідно д о статті 160 цього Кодексу - з дня складення рішення в повному обсязі.

Головуючий суддя:

Судді

Повний текст у хвали виготовлено 07 вересня 20 10 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11262802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8/333(2-а-5463/08)

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Собків Я.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні