Рішення
від 04.08.2023 по справі 153/1014/23
ЯМПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" серпня 2023 р. Справа153/1014/23

Провадження2/153/261/23-ц

Ямпільський районний суд Вінницької області

в складі головуючого судді Дзерина М.М.

за участю секретаря судового засідання Поліш Н.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ямпільського районного суду Вінницької області у місті Ямпіль Вінницької області цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження за позовом ОСОБА_1 до Опорного навчального закладу "Закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 1 ім.Т.Г.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області", Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області, про визнання незаконним та скасування наказу про припинення виплати заробітної плати та зобов`язати нарахувати та виплатити заробітну плату,

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Опорного навчального закладу "Закладу загальної середньої освіти I-III ступенів №1 ім.Т.Г.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області", Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області, про визнання незаконним та скасування наказу про припинення виплати заробітної плати та зобов`язати нарахувати та виплатити заробітну плату. Позовні вимоги обгрунтовані наступним: ОСОБА_1 перебуває у трудових відносинах із ОНЗ "ЗЗСО I-III ступенів №1 ім.Т.Г.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області" та перебуває на посаді вчителя фізичної культури з 29 серпня 2019 року по теперішній час. З 26 лютого 2022 року він був призваний на військову службу під час мобілізації та по теперішній час проходить військову службу в другому відділі Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки. 04 липня 2023 року він ознайомився із Витягом з наказу №63/зп від 25 серпня 2022 року «Про внесення змін до нарахування заробітної плати працівникам, призваним на військову службу», згідно якого йому припинено виплату заробітної плати з 19 липня 2022 року. З Витягом з наказу №63/зп від 25 серпня 2022 року «Про внесення змін до нарахування заробітної плати працівникам, призваним на військову службу», в частині припинення йому виплати заробітної плати з 19 липня 2022 року він не погоджується, оскільки такий наказ не відповідає вимогам ч.2 ст. 57 Закону України «Про освіту». Вважає, що вказаний наказ є протиправним, оскільки він займає посаду вчителя фізичної культури і на нього поширюється дія Закону України «Про освіту», який є спеціальним законом, а тому саме вказаний закон підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

З урахуванням вимог ч.2 ст.57 Закону України «Про освіту», а також того, що він являється педагогічним працівником, був мобілізований на військову службу до Збройних Сил України в зв`язку з введенням воєнного стану, що діє і на даний час, та продовжує проходити військову службу, вважає, що йому протиправно припинено нарахування і виплату середнього заробітку, у зв`язку з чим наказ №63зп від 25.08.2022 в частині припинення йому виплати заробітної плати є незаконним та підлягає скасуванню.

Директор Опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім. Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» Мотуз Н.П. посилаючись на лист МОН України від 06.09.2022 №1/10241-22 «Про збереження середнього заробітку педагогічним, науково-педагогічним працівникам закладів освіти, які призвані на військову службу» зверталась із листом №75/01-33 від 20.09.2022 до начальника відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради з проханням виділити кошти для збереження після 19.07.2022 року його середнього заробітку. Проте вказаний лист начальником відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради був проігнорований, виплата йому середнього заробітку відновлена не була. Тому, для належного захисту його порушених прав вважає за необхідне просити суд зобов`язати відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області поновити йому збереження середнього заробітку на період мобілізації на час воєнного стану, провівши нарахування та виплату середнього заробітку з 19 липня 2022 року.

З урахуванням вищевикладеного, позивач просить суд визнати незаконним та скасувати наказ №63/зп від 25.08.2022 «Про внесення змін до нарахування заробітної плати працівникам, призваним на військову службу» виданий директором опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка Ямпільської міської ради Вінницької області» Наталією Мотуз в частині виплати йому заробітної плати з 19 липня 2022 року. Зобов`язати відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області поновити йому збереження середнього заробітку на період мобілізації на час воєнного стану проводити нарахування і виплату йому середнього заробітку, починаючи з 19 липня 2022 року на період проходження ним військової служби під час мобілізації в особливий період.

18 липня 2023 року за вх.№4401 представник відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області надав відзив, в якому зазначив, що згідно наказу Ямпільської районної державної адміністрації Вінницької області від 29.05.2018 року №140 на території Ямпільського району на базі загальноосвітніх шкіл було утворено опорні навчальні заклади та філії, які були включені до вказаних опорних навчальних закладів. Кожен з новостворених опорних навчальних закладів зареєстрований в Єдиному державному реєстрі підприємств, організацій і установ як самостійна юридична особа із присвоєнням відповідного унікального номера. Кожен опорний навчальний заклад має самостійні бюджетні асигнування, рахунки в Державній Казначейській службі та бухгалтерію, яка здійснює бухгалтерський облік, нарахування заробітної плати та інші фінансові операції, пов`язані із діяльністю опорного навчального закладу та його філій. Крім цього директор кожного опорного навчального закладу має печатку та наділений правом видавати накази щодо діяльності закладу, в тому числі накази про прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників в межах свого штатного розпису. Дані повноваження належать виключно опорним начальним закладам.

Відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради здійснює свою діяльність на підставі Положення, де передбачено основні завдання, функції, обов`язки та права відділу. Відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів для підпорядкованих закладів освіти, що фінансуються з місцевого бюджету та здійснює розподіл коштів між ними, в тому числі між опорними навчальними закладами, які у свою чергу здійснюють нарахування та виплату заробітної плати своїм працівникам. Положенням не передбачено укладання будь-яких трудових відносин із педагогами чи іншими працівниками опорних навчальних закладів чи їхніх філій.

Наявність трудових відносин між позивачем та відповідачем опорним навчальним закладом «Закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» підтверджується довідкою №9/01-34 від 04.07.2023 року за підписом директора вказаного закладу. Працівники бухгалтерій опорних навчальних закладів виходячи зі своїх посадових обов`язків, керуючись чинним законодавством, а також своїми внутрішніми розпорядчими документами, здійснюють нарахування заробітної плати, премій, доплат та інше в межах затвердженого кошторису та несуть особисту відповідальність за правильність зазначених нарахувань.

Також звертають увагу суду на те, що після мобілізації починаючи з лютого 2022 року до 19 липня 2022 року позивач отримував заробітну плату в опорному навчальному закладі «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», однак з 19.07.2022 року її виплату було припинено, про що свідчить копія витягу з наказу №63/зп від 25.08.2022 року.

Не дивлячись на це позивач у своїй позовній заяві зазначив, що на підставі листа директора опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ім. Т.Шевченка м. Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради мав би поновити йому нарахування середнього заробітку, хоча у трудових відносинах з відділом освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради позивач не перебував і не перебуває. З вищезазначеного випливає, що відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради не має повноважень на здійснення нарахування обов`язкових виплат працівникам опорних навчальних закладів та їхніх філій, а отже не відповідає підставам зазначеним у статті 50 ЦПК України, а тому є неналежним відповідачем. Враховуючи вище викладене, просить суд в позові ОСОБА_1 до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради в частині зобов`язання нарахування і виплати йому середнього заробітку починаючи з 19 липня 2022 року відмовити у зв`язку з відсутністю зазначених повноважень та визнати відділ освіти. молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області неналежним відповідачем.

07 липня 2023 року відповідно до ухвали судді відкрито спрощене позовне провадження у цій справі. Призначено судове засідання для розгляду справи по суті в порядку спрощеного позовного провадження на 04 серпня 2023 року.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, надав суду письмову заяву вх.№4204 від 11.07.2023 року в якій просить справу розглянути без його участі, позовні вимоги підтримує та просить їх задовольнити.

Окрім цього, позивачем надано відповідь на відзив наступного змісту: згідно позовної заяви його позов пред`явлений до двох відповідачів (співвідповідачів), відповідач №1 опорний навчальний заклад «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м. Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», відповідач №2 - Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області. За результатами розгляду справи суд відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача, Тобто, визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи, а не на стадії відкриття провадження». Отже, якщо судом під час розгляду справи буде встановлено, що за позовом в частині щодо обов`язку поновити йому збереження середнього заробітку на період мобілізації на час воєнного стану, та проводити нарахування і виплату йому середнього заробітку, починаючи з 19 липня 2022 року на період проходження ним військової служби під час мобілізації в особливий період, має відповідати інший відповідач, а саме відповідач №1 опорний навчальний заклад «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м. Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», відповідно суд, не припиняючи розгляду справи, відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача.

Представник відповідача Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляд у справи був повідомлений належним чином,рекомендованим повідомленням (а.с.15).

Представник відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляд у справи був повідомлений належним чином, рекомендованим повідомленням (а.с.14). Надав суду відзив зі змісту якого вбачається, що Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області заперечує щодо задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в частині зобов`язання нарахування і виплати позивачу середнього заробітку починаючи з 19 липня 2022 року у зв`язку з відсутністю зазначених повноважень у відповідача .

Частиною 1ст.223 ЦПК Українивстановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до положень ч.2ст.247 ЦПК Україниу разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

За вказаних обставин суд вважає можливим провести судовий розгляд справи за відсутності учасників справи та без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Суд, дослідивши надані сторонами докази у їх сукупності, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини, що виникли між сторонами.

З довідки виданої директором Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» від 04 липня 2023 року №9/01-34 встановлено, що з 29 серпня 2019 року ОСОБА_1 перебуває на посаді вчителя фізичної культури опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» (а.с.8).

З довідки виданої начальником другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 04 липня 2023 року №2710 встановлено, що ОСОБА_1 з 26 лютого 2022 року перебуває на військовій службі за мобілізацією в ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.7).

З витягу з наказу №63/зп виданого директором Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» від 25 серпня 2022 року встановлено, що ОСОБА_1 вчителю фізичної культури опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» було припинено виплату заробітної плати з 19 липня 2022 року, як працівнику, якого призвано на військову службу (а.с.11).

З копії листа від 20 вересня 2022 року №75/01-33 встановлено, що директор Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» звертався до начальника відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради із проханням виділити кошти щодо збереження після 19 липня 2022 року середнього заробітку працівнику закладу освіти, який призваний на військову службу за призовом під час мобілізації, учителю фізичної культури ОСОБА_1 (а.с.9).

З довідки про доходи від 04 липня 2023 року №10/01-34 виданої Опорним навчальним закладом «Закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» встановлено, що ОСОБА_1 отримував заробітну плату, як вчитель фізичної культури ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ст. №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» у період з 01 серпня 2021 року по 31 січня 2022 року у загальній сумі за винятком аліментів 98796 грн. 37 коп. (а.с.10).

Пунктом 1ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободпередбачено, що кожен має право на розгляд його справи судом.

Згідност.2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Статтею 4 ЦПК Українипередбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до принципу диспозитивності цивільного судочинства (ст.13 ЦПК України) суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно зіст.4 КЗпП Українизаконодавство про працю складається зКодексу законів про працю Українита інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

Відповідно до ч.3ст.119 КЗпП Українив редакції, яка діяла до 19.07.2022, за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб підприємців, у яких вони працювали на час призову.

Водночас, 19.07.2022 набрав чинностіЗакон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» №2352-ІХ(далі Закон), яким внесені зміни до законодавчих актів України, зокрема, ч.3ст.119 КЗпП Українивикладена в наступній редакції: за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи і посада на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб підприємців, у яких вони працювали на час призову.

Враховуючи зазначене, з дати набуття чинностіЗакону, середній заробіток за працівниками, перелік яких визначений ч.3ст.119 КЗпП України, не зберігається.

Відповідно до ч.1ст.2 Закону України «Про освіту»законодавство України про освіту ґрунтується наКонституції Українита складається із цьогоЗакону, спеціальних законів, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленомузакономпорядку.

Частиною 2ст.57 Закону України «Про освіту»передбачено, що у разі захворювання педагогічного чи науково-педагогічного працівника, яке тимчасово унеможливлює виконання ним посадових обов`язків і обмежує можливість перебування у колективі осіб, які навчаються, або тимчасового переведення за цих чи інших обставин на іншу роботу чи проходження військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, або військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період за таким працівником зберігається попередній середній заробіток. У разі хвороби або каліцтва попередній середній заробіток виплачується до відновлення працездатності або встановлення інвалідності. Змін до зазначеної нормиЗакону України «Про освіту»внесено не було.

Таким чином, вимоги вищенаведених правових норм ч.3ст.119 КЗпП Українита ч.2ст.57 Закону України «Про освіту»містять розбіжності, відносно наявності підстав для нарахування та виплати середнього заробітку особам, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

За загальним правилом пріоритетними є норми спеціального законодавства, а трудове законодавство підлягає застосуванню у випадках, коли нормами спеціального законодавства не врегульовано спірні правовідносини або коли про це йдеться в спеціальному законі.

Верховний Суд у постанові від 09 листопада 2018 року у справі №263/15749/16-а зазначив «..При наявності розбіжності загальних і спеціальних (виняткових) норм необхідно керуватися принципом lex specilis (лат. спеціальнийзакон, спеціальна норма), відповідно до якого при розбіжності загального і спеціальногозаконудіє спеціальнийзакон, а також принципом lex specialis derogate generali, суть якого зводиться до того, що спеціальнийзаконскасовує дію (для даної справи) загального закону; спеціальна норма має перевагу на загальною». Крім того, про перевагу норм lex specilis над іншими загальними нормами зазначає у своїх рішеннях і Європейський суд з прав людини (§ 69рішення у справі «Ніколова проти Болгарії`від 25 березня 1999 року,§ 15 рішення у справі «Баранкевич проти росії» від 26 липня 2007 року тощо».

Судом встановлено, що позивач займає посаду вчителя фізичної культури Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» отже, на позивача поширюється діяЗакону України «Про освіту», який є спеціальним законом, а тому, саме вказаний закон підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

З урахуванням вимог ч.2ст.57Закону України«Про освіту» та враховуючи, що ОСОБА_1 є педагогічним працівником, був мобілізований на військову службу до Збройних Сил України в зв`язку з введенням воєнного стану, який діє і на теперішній час, продовжує проходити військову службу, суд дійшов висновку, про те, що позивачу протиправно припинено нарахування і виплату середнього заробітку, у зв`язку з чим наказ №63/зп від 25 серпня 2022 року в частині припинення виплати ОСОБА_1 є незаконним та підлягає скасування, а тому дана позовна вимога є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Що стосується заявленої позовної вимоги до Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області щодо зобов`язання поновити ОСОБА_1 збереження середнього заробітку на період мобілізації на час воєнного стану проводити нарахування і виплату йому середнього заробітку, починаючи з 19 липня 2022 року на період проходження ним військової служби під час мобілізації в особливий період, суд зазначає наступне:

Згідно наказу Ямпільської районної державної адміністрації Вінницької області від 29.05.2018 року №140 на території Ямпільського району на базі загальноосвітніх шкіл було утворено опорні навчальні заклади та філії, які були включені до вказаних опорних навчальних закладів (а.с.26-29). Кожен з новостворених опорних навчальних закладів зареєстрований в Єдиному державному реєстрі підприємств, організацій і установ як самостійна юридична особа із присвоєнням відповідного унікального номера. Кожен опорний навчальний заклад має самостійні бюджетні асигнування, рахунки в Державній Казначейській службі та бухгалтерію, яка здійснює бухгалтерський облік, нарахування заробітної плати та інші фінансові операції, пов`язані із діяльністю опорного навчального закладу та його філій. Дані повноваження належать виключно опорним начальним закладам.

Відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів для підпорядкованих закладів освіти, що фінансуються з місцевого бюджету та здійснює розподіл коштів між ними, в тому числі між опорними навчальними закладами. які у свою чергу здійснюють нарахування та виплату заробітної плати своїм працівникам.

Доказів того, що між ОСОБА_1 та Відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області перебувають у трудових відносинах, відсутні.

Посилання позивача на те, що директор Опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» звертався до начальника відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради з проханням виділити кошти для збереження після 19.07.2022 року середнього заробітку ОСОБА_1 , який залишився проігнорованим, а тому він звертається із даними позовними вимогами до Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області, суд вважає безпідставними, оскільки таку бездіяльність відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області, вправі оскаржувати саме директор Опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», який звертався з відповідним листом, а не позивач.

З досліджених в ході розгляду справи доказів вбачається, що ОСОБА_1 перебуває у трудових відносинах із ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ст.№1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», а не з Відділом освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області. Після мобілізації починаючи з лютого 2022 року до 19 липня 2022 року позивач отримував заробітну плату в опорному навчальному закладі «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області». Припинення виплати заробітної плати ОСОБА_1 відбувалося на підставі наказу директора Опорного навчального закладу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», а не Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області. Таким чином, відділ освіти, молоді та спору Ямпільської міської ради Вінницької області не має повноважень на здійснення нарахування обов`язкових виплат позивачу, а отже є неналежним відповідачем у даній справі.

Згідно висновку зробленого у п.40 постанови ВП ВС від 17 квітня 2018 року у справі №523/9076/16-ц, а також у постановах ВС від 07 жовтня 2020 року в справі №705/3876/18 пред`явлення позову до неналежного відповідача не є підставою для відмови у відкритті провадження у справі, оскільки заміна неналежного відповідача здійснюється в порядку, визначеному ЦПК України. За результатами розгляду справи суд відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача (пункт 40 постанови Великої Палати Верховного Суду від 17 квітня 2018 року у справі N 523/9076/16-ц).

З урахуванням вищевикладеного, суд відмовляє в задоволенні позову до неналежного відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області.

Згідно з вимогами статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 82 ЦПК України. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і що до яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

В постановах Верховного Суду від 08.08.2019 р. у справі №450/1686/17 та від 15.07.2019 р. у справі №235/499/17 зазначено, що аналіз наведених норм процесуального та матеріального права дає підставу вважати, що кожна сторона сама визначає стратегію свого захисту, зміст своїх вимог і заперечень, тягар доказування лежить на сторонах спору, а суд розглядає справу виключно у межах заявлених ними вимог та наданих доказів. Суд не може вийти за межі позовних вимог та в порушення принципу диспозитивності самостійно обирати правову підставу та предмет позову.

У відповідіна відзивпозивач вказав,щоякщо суд під час розгляду справи встановить, що за позовом в частині обов`язку поновити йому збереження середнього заробітку та проводити нарахування і виплату йому даного заробітку має відповідати інший відповідач, а саме ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ст.№1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області», то приймає рішення щодо належного відповідача.

Суд не приймає дані доводи до уваги та вважає їх безпідставиними, оскільки позивачем позовнувимогу щодо зобов`язання поновити йому збереження середнього заробітку та проводити нарахування і виплату середнього заробітку на період проходженння ним військової служби під час мобілізації на особливий період, заявлено лише до відділу освіти, молоді та спору Ямпільської міської ради Вінницької області, а не до ОНЗ «ЗЗСОІ-ІІІст.№1ім.Т.Шевченкам.ЯмпільЯмпільської міськоїради Вінницькоїобласті».Судв свою чергу не вправі виходити за межі заявлених позовних вимог, а тому в задоволенні даної позовної вимоги необхідно відмовити.

Вирішуючи питання про судові витрати, суд зазначає наступне:

Відповідно до п.1 та п.12 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» позивач був звільнений від сплати судового збору.

За правилами ч.1 ст.141ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до ч.7 ст. 141 ЦПК України якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судових витрат, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На підставі викладеного, у зв`язку з тим, що позовні вимоги задоволено частково, а саме щодо ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ст.№1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» та позивача було звільнено від сплати судового збору за подання позовної заяви, судовий збір в розмірі 1073 гривень 60 копійок, потрібно стягнути з відповідача ОНЗ «ЗЗСО І-ІІІ ст.№1 ім.Т.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області» на користь держави. Оскільки в задоволенні позовної вимоги до Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області відмовлено та позивач звільнений від сплати судового бору за заявлену позовну вимогу, тому судовий збір в розмірі 1073 гривень 60 копійок, слід компенсувати за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2,10,12,13,81,89,247,141, 258-259,265,268 ЦПК України,ст.57 Закону України «Про освіту», суд

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Опорного навчального закладу "Закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 1 ім.Т.Г.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області", про визнання незаконним та скасування наказу про припинення виплати заробітної плати, - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати наказ №63/зп від 25 серпня 2022 року «Про внесення змін до нарахування заробітної плати працівникам, призваним на військову службу» виданий директором опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 ім.Т.Шевченка Ямпільської міської ради Вінницької області» Наталією Мотуз в частині припинення виплати ОСОБА_1 заробітної плати з 19 липня 2022 року.

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради Вінницької області, про зобов`язання нарахувати та виплатити заробітну плату, - відмовити.

Стягнути з Опорного навчального закладу "Закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 1 ім.Т.Г.Шевченка м.Ямпіль Ямпільської міської ради Вінницької області" на користь держави судовий збір в розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 (шістдесят) копійок.

Судовий збір в розмірі 1073(однатисяча сімдесяттри)гривні 60(шістдесят)копійоккомпенсувати за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Вінницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя: М.М.Дзерин

СудЯмпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення04.08.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112628193
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —153/1014/23

Рішення від 04.08.2023

Цивільне

Ямпільський районний суд Вінницької області

Дзерин М. М.

Ухвала від 07.07.2023

Цивільне

Ямпільський районний суд Вінницької області

Дзерин М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні