ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" липня 2023 р. м. Житомир Справа № 906/342/23
Господарський суд Житомирської області у складі: судді Машевської О.П.
за участю секретаря судового засідання:
за участю представників сторін:
від позивачів: не прибули
від відповідача: Голубок А.В., адвокат, ордер серії АА №1095308 від 06.04.23р. (в режимі відеоконференції)
взяла участь: Дереча І.В., прокурор, посв. №071204 від 01.03.23р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Керівника Обухівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі
1) Козинської селищної ради Обухівського району;
2) Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради Обухівського району Київської області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія - Нафтокомерц"
про стягнення 214 140, 00 грн
Процесуальні дії по справі.
Господарським судом Житомирської області ухвалою від 14.03.23р. відкрито провадження у справі за позовом Керівника Обухівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Козинської селищної ради Обухівського району та Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради Обухівського району Київської області (далі-позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна компанія - Нафтокомерц" (далі-відповідач) про стягнення 214 140, 00 грн, підготовче засідання призначено на 13.04.23р.
Ухвалою від 11.04.23р. судом ухвалено провести підготовче засідання в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за участю представника відповідача адвоката Голобука А.В.
Однак 13.04.23р. у зв`язку із надходженням повідомлення про замінування будівлі, Господарський суд Житомирської області вимушений припинити свою роботу для проведення дій, спрямованих на відшукання та знешкодження вибухо - небезпечних речовин і предметів, тому підготовче засідання об 11:00 не відбулося.
Ухвалою від 13.04.23р. призначено підготовче засідання на 08.05.23р. о 12:00.
Підготовче засідання 08.05.23р. о 12:00 не відбулося, оскільки у проміжку часу з 11:56 год до 12:46 год тривала повітряна тривога.
Ухвалою від 08.05.23 р. призначено підготовче засідання на "16" травня 2023 р. о 15:00 год.
16.05.23р. суд ухвалює відкласти підготовче засідання для забезпечення права сторін спору скористатися правом подати заяви по суті та участі в змагальному процес на "15" червня 2023 р. о 12:00 год.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.185 ГПК України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу від 15.06.23 р. про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на на "17" липня 2023 р.
У судовому засіданні 17.07.23р. оголошувалася перерва до 16:00 год 27.07.23р. в порядку статті 216 ГПК України.
Виклад позицій учасників судового процесу, заяви, клопотання.
Обухівською окружною прокуратурою Київської області подано позов в інтересах держави в особі Козинської селищної ради Обухівського району Київської області та Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради Обухівського району Київської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельна компанія - Нафтокомерц" про стягнення214140,00грн (надалі у тексті - прокурор, Селищна рада, Відділ освіти та Товариство).
В обґрунтування фактичних підстав прокурор доводить, що між Відділом освіти (далі - Замовник) та Товариством (далі - Постачальник) за результатами відкритих торгів укладено договір від 26.08.2021 №191 (далі - Договір) на закупівлю товару за предметом: "Код ДК 021:2015-09130000-9-Нафта і дистиляти (Бензин А-95 Євро 5, дизельне паливо Євро 5 по талонам, скретч-картам)" на загальну суму 434 998,80грн з ПДВ, в т.ч. ПДВ 72499,80грн.
За умовами п.п. 2.2 та 4.10 Договору термін дії талонів ( скретч-карток) на бензин та дизпаливо повинен бути не менше 180 календарних днів з моменту їх отримання, з можливістю безоплатного обміну їх на нові талони з новим строком дії при його закінченні. За умовами п.п. 4.1, 4.6-4.9 Договору, Замовник , серед іншого, має право отримувати пальне на АЗС Постачальника протягом терміну дії талонів, передбачених за цим договором. У п. 4.6 Договору сторони домовилися, що після погодження асортименту, кількості та ціни товару Постачальник надає за видатковою накладною Замовнику талони/скретч-карти на пальне, встановленої форми відповідного номіналу. Картка на пальне є товаро-розпорядчим документом на товар, на підставі якого здійснюється відпуск товару на АЗС. Датою відпуску товару є дата отримання оператором АЗМС картки на пальне від клієнта. Тобто, картки (талони) є засобом для отримання предмету закупівлі-товару у виді бензину або дизельного палива. Відповідно до п. 8.3.6 Договору, Постачальник зобов`язаний обміняти наданий товар в талонах ( скретч-картках) на нові з новим строком дії при його закінченні. Згідно специфікації до Договору ( додаток №1), предметом закупівлі є товар - бензин А-95 Євро 5 у кількості 720л вартістю 29,04грн з ПДВ на загальну суму 209098,80грн з ПДВ, дизельне паливо у кількості 16050 л вартістю 25,80грн з ПДВ на загальну суму 414 090,00грн з ПДВ. На виконання Договору Постачальник поставив, а Замовник прийняв передбачений договором товар у виді талонів на бензин та дизельне паливо на загальну суму 434998,80грн з ПДВ, що підтверджується видатковими накладними від 26.08.2021 № РН210826/006 та від 01.09.2021 № РН 210901/005 та № РН 210901/010. Платіжними дорученнями від 28.08.2021 №№ 72,80, 490,626 та від 07.09.2021 № 84,85 Замовником товар оплачено у повному обсязі на суму 434998,80грн з ПДВ. Однак листом № 571 від 29.12.2021 Замовник просив Постачальника замінити талони на дизельне паливо Євро 5 та бензин А-95 Євро 5 на нові у зв`язку із закінченням строку їх дії у кількості: дизпаливо Євро 5 - 9500л та бензин А-95 Євро-5 - 660л. Оскільки Постачальником обмін талонів здійснено частково, Замовник скерував на його адресу лист-претензію за № 257 від 22.08.2022 та, в подальшому, за № 288 від 05.10.2022 щодо неналежного виконання умов Договору в частині фактичної відмови обміняти поставлені талони на дизельне паливо у кількості 7680 л та на бензин А-95 у кількості 620 л у зв`язку із закінченням строку їх дії. Таким чином, Замовником не отримано пальне на загальну суму 214140,00грн (вартість невикористаних внаслідок закінчення строку дії талонів на дизельне паливо у кількості 7680л на загальну суму 198144,00грн та на бензин А-95 у кількості 620 л на загальну суму 15996,00грн).
Правовими підставами позову визначено ст.ст. 509, 626, 670, 712 ЦК України , ст.ст. 173,174, 265 ГК України.
Підстави процесуального представництва обґрунтовані приписами ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" , ст. 140 Конституції України , ст.ст. 22 ,47 Бюджетного кодексу України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". Так, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні
Обухівська окружна прокуратура у своєму поясненні від 23.05.23р. за №56-6174вих-23 (вх. г/с №8814/23 від 29.05.23р.) (а.с. 179-182) зазначає, що товар був поставлений в повному обсязі у вигляді талонів/скретч карток на пальне, встановленої форми відповідно номіналу з дійсним терміном дії, відповідно до умов Договору. За умовами п. 4.10 Договору визначено, що термін дії талонів/скретч карток становить не менше 180 днів від дати укладення договору, з можливістю безоплатного обміну їх на нові талони з новим строком дії при його закінченні.
Листом від 29.12.21р за №571 у зв`язку з наявністю залишків не використаних талонів Відділ освіти просив замінити талони на дизпаливо Євро 5 та бензин А-95 Євро 5 на нові у зв`язку з закінченням строку дії у кількості дизпаливо Євро 5 - 9500 літрів та бензин А-95 Євро 5 - 660 літрів (а.с. 38).
Враховуючи замінену кількість талонів Відділ освіти починаючи з 30.12.21р. користувався заміненими талонами та чекав на іншу частину талонів, які пообіцяв представник відповідача обміняти.
За позицією сторони позивача: до початку повномасштабної агресії російської федерації проти України для використання Відділу повернуто 200 літрів бензину А-95, з яких 40 літрів використано за призначенням, 160 літрів залишилося у Відділі, але без можливості використання, а також 460 літрів не було повернуто (замінено) зовсім і вони залишилися у відповідача. Така ж ситуація з дизельним паливом Євро 5, до 24.02.22р. з 9500 літрів було повернуто (замінено) для використання 3500 літрів, з яких 1820 літрів використано за призначенням, а 1580 літрів залишилося у Відділі у вигляді талонів, 6100 літрів не було повернуто взагалі і вони залишилися у відповідача.
11.04.2023 на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача - адвоката Голубка А.В., свідоцтво серія ЗР № 21/2644 від 27.06.2022 про участь у всіх засіданнях по справі у режимі відеоконференцзв`язку (а.с.89-95), яке суд задовольнив.
Аналогічне клопотання від представника відповідача - адвоката Голубка А.В., надійшло до суду 20.04.2023 (а.с.102-109).
02.05.2023 надійшов відзив на позовну заяву (а.с.110-118), у якому відповідач просить у задоволенні позову відмовити повністю, мотивуючи наступним.
Відповідач повністю та належним чином виконав всі свої зобов`язання перед позивачем за договором, поставив йому товар у передбачений договором строк і у передбаченій кількості та з боку позивача жодних претензій щодо отриманого за видатковими накладними товару не було, а тому заявлені позовні вимоги не є обґрунтованими. Звертає увагу, що після передачі оригіналів талонів контрагентам, зокрема і Відділу освіти, відповідач жодним чином не може впливати на не впливає на їх використання клієнтами, які самостійно відповідають за збереження переданих оригіналів талонів і їх використання протягом строку дії, який зазначається на кожному.
У запереченні на відповідь на відзив Відділу освіти відповідач зазначає, що оригінали талонів, вказані у листі №571 від 29.12.21р. для обміну не передавалися, оскільки у вказаному листі були відсутні додатки; вказує, що до матеріалів справи не додано доказів відправки відповідачу листа №256 від 22.08.22р. разом з оригіналами талонів. Звертає увагу на те, що у листах-претензіях Відділу №257 від 22.08.22р. та №288 від 05.10.22р. та листі №256 від 22.08.22р. вказана різна кількість талонів, які, за доводами Відділу підлягали обміну або які не були використані. Доводить, що Акт від 18.11.22р. не є належним доказом неможливості отримання позивачем відповідного пального по талонам (а.с.192-204).
Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
Судом встановлено, що 26.08.2021 Відділ освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради в особі начальника відділу Радченко І.О. (замовник) і ТОВ «Торгівельна компанія Нафтокомерц», в особі генерального директора Сребнюк І.М. (постачальник) уклали договір № 191 від 26.08.2021 про закупівлю товарів (нафта і дистиляти) за державні кошти (далі - договір) (а.с. 23-27) за результатом відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2021-06-11-002571-а).
П.1.1 договору визначено, що постачальник зобов`язується поставити замовникові товари протягом 10 днів після укладення договору, але не пізніше до 31.07.2021, зазначені в п. 1.2: Код ДК 021:2015 - 09130000-9-Нафта і дистилянти (Бензин А-95 Євро-5, дизельне паливо Євро 5 по талонам, скретч-картам), а замовник - прийняти і оплатити такі товари.
Кількість товару зазначена у специфікації, яка є невід`ємною частиною договору (п.1.3).
У технічній специфікації (а.с. 28) визначено найменування товару, загальну кількість (літри) та ціна за 1 літр з ПДВ:
Бензин А-95 Євро 5 (клас зима, літо) - 720 л х 29,04 грн = 20 908,80 грн;
Дизпаливо Євро 5 (клас зима, літо) - 16050 л х 25,80 грн = 414 090,00 грн.
Загальна вартість з ПДВ становить 434 998,80 грн.
П.2.2 договору передбачено: термін дії талонів (скретч-карток) на бензин та дизпаливо повинен бути не менше 180 календарних днів з моменту їх отримання, з можливістю безоплатного обміну їх на нові талони з новим строком дії при його закінченні.
Поставка товару (відпуск товару) здійснюється постачальником за заявкою покупця в особі начальника Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради в особі начальника відділу Радченко І.О. (п. 4.2 договору) (а.с.23).
П.4.3 договору: строк поставки товару - постачальник зобов`язаний поставити товар протягом 5 (п`яти) календарних днів з дати отримання заявки покупця направленої в порядку визначеному п 4.5 договору.
П.4.4 договору: заявка подається покупцем шляхом відправлення електронного листа на електронну пошту постачальника. Заявка покупця направлена електронним листом зі скан-копією вважається триманою постачальником з дати направлення вказаних документів покупцем. Електронні адреси та адреси для листування зазначені у розділі «Місцезнаходження та банківські реквізити сторін» цього договору.
Постачальник зобов`язаний при першій поставця товару надати замовнику належним чином завірені копії нормативно-технічних документів згідно яких виготовлений товар (ГОСТ, ДСТУ тощо) на кожен вид товару, що постачається за цим договором (п. 4.5 договору).
Після погодження сторонами асортименту, кількості та ціни товару (партії товару) постачальник надає за видатковою накладною замовнику талони/скретч-карти на пальне, встановленої форми відповідного номіналу. До видаткової накладної на поставку товару постачальник додає сертифікат відповідності та/або паспорт якості товару (п. 4.6 договору).
П.4.7. договору: право власності на товар переходить до замовника з моменту підписання сторонами видаткової накладної на товар.
Картка на пальне є товарно-розпорядчим документом на товар, на підставі чкого здійснюється відпуск товару на АЗС. Картка на пальне не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання товару (заправки пальним ТЗ на АЗС) водій пред`являє оператору АЗС картку на пальне. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію картки на пальне і , на підставі цього, здійснює відпуск товару відповідної марки та кількості. При відпуску товару, карта на пальне залишається у оператора, що є фактом підтвердження факту отримання замовником товару відповідного асортименту та кількості (п.4.8 договору).
Датою відпуску товару є дата отримання оператором АЗС картки на пальне від клієнта (п. 4.9 договору).
Розрахунки за поставлений товар здійснюються по безготівковому перерахунку протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту отримання замовником товару та належно оформлених товаросупровідних документів (накладної, рахунка-фактури, тощо) (п. 5.2 договору).
Як вбачається з матеріалів справи, платіжними дорученнями №№ 72, 80,490,626 від 28.08.2021 (а.с.32-35) оплачено позивачем товар на суму 175 708,80 грн, платіжними дорученнями №№ 84,85 від 07.09.2021- на суму 259 290 грн. Загальна сума 434 998,80 грн сплачена позивачем відповідачу за поставлений товар у відповідності до видаткових накладних № Рн210826/006 від 26.08.2021, № Рн210901/005 від 01.09.2021, № Рн210901/010 від 01.09.2021 (а.с.29-31), із проставленням засвідчувальних підписів сторін у відповідних графах, що підтверджує факт передачі визначеного товару до договором.
Укладений договір між позивачем та відповідачем, у відповідності до п.6.1 договору діє до 31.12.2021 або до виконання фінансових зобов`язань.
Постачальник зобов`язаний (п. 8.3.6 договору) обміняти наданий товар в талонах (скретч-картах) на нові з новим строком дії при його закінченні.
29.12.2021 позивач звернувся з листом до відповідача за № 571 щодо заміни талонів на дизельне пальне (євро) та бензин (А-95 євро) на нові у зв`язку із закінченням строку дії, у кількості: дизельне паливо (євро) - 9500 л, бензин А-95 (євро) - 660 л. На вказаному листі присутня відмітка відповідача про отримання листа (а.с. 38).
22.08.2022 позивач надіслав відповідачу лист- претензію за № 257, у якому зазначає, що станом на 01.08.2022 обмін на нові талони з новим строком дії здійснено не було. Талони у кількості дизпаливо - Євро 5 - 7680 л, Бензин А-95 Євро 5 - 620 л зі строком дії до 31.11.2022 не були використані, у зв`язку з запровадженими карантинними заходами на території України (а.с. 40-41).
Лист-претензія від 22.08.2022 відповідачем отримана не була у зв`язку із закінченням строку зберігання (а.с.44).
05.10.2022 позивач знову надіслав лист-претензію відповідачу за № 288 з аналогічним змістом попереднього листа-претензії, який відповідач не отримав у зв`язку із закінченням строку зберігання (а.с.51).
Також у матеріалах справи міститься акт про відмову в наданні послуг від 18.11.2022 (а.с.53), у якому вказано, що при спробі заправки Дизельного палива Євро на АЗС «БРСМ Нафта» за адресою вул. Боровка, 81В, с. Підгірці, Київська область, за паливними картками, які були куплені за договором, було відмовлено у наданні послуг з причин блокування паливних карток (с/н 882 1221 000024611, с/н 882 1221 0 00024612, с/н 882 1221 0 00024613, с/н 882 1221 0 00024614).
У матеріалах справи міститься лист Козинської селищної ради від 08.02.2023 за № 242 про заблоковані талони АЗС «БРСМ НАФТА», які знаходяться за зберіганні у Відділі, у кількості: 1580 л дизельного палива, 160 л бензину (а.с.54-55).
02.05.2023 надійшов відзив на позовну заяву (а.с.110-118), у якому відповідач просить у задоволенні позову відмовити повністю, мотивуючи наступним.
Відповідач повністю та належним чином виконав всі свої зобов`язання перед позивачем за договором, поставив йому товар у передбачений договором строк і у передбаченій кількості та з боку позивача жодних претензій щодо отриманого за видатковими накладними товару не було, а тому заявлені позовні вимоги не є обґрунтованими.
Звертає увагу, що після передачі оригіналів талонів контрагентам, зокрема і Відділу освіти, відповідач жодним чином не може впливати на не впливає на їх використання клієнтами, які самостійно відповідають за збереження переданих оригіналів талонів і їх використання протягом строку дії, який зазначається на кожному.
Позивачем не було подано жодних доказів на підтвердження наявності в Відділу освіти залишків начебто невикористаних талонів на загальну суму 214 140, 00 грн.
Відповідачем не отримано жодного листа-претензії від позивача.
Зазначає, що в порушення вимог договору, Відділом освіти не надавалось відповідачу жодних доказів на підтвердження існування обставин непереборної сили (форс-мажорів), які унеможливлювали б використання талонів на пальне.
Відповідач надає копію додаткової угоди договору (а.с.122), в якій п.п.1 викладеній у наступній редакції: постачальник зобов`язується поставити товар замовникові протягом 10 днів після підписання договору, а замовник - прийняти та оплатити.
П.4.1: термін поставки товару: протягом 10 днів після укладення договору. Замовник має право отримувати пальне на АЗС постачальника протягом терміну дії талонів, передбачених за цим договором.
У відповіді на відзив від 05.05.2023, зазначено, що всупереч умовам договору вказані талони/скертч-карти не були замінені постачальником у зв`язку із закінченням терміну їх дії, незважаючи на наявність від замовника відповідних претензій з цього приводу. Наголошується, що відповідачем не заперечується факт отримання листа від 29.12.2021 за № 571 щодо необхідності здійснення обміну талонів на товар у зв`язку із закінченням строку їх дії. Таким чином, постачальнику було відомо про залишок невикористаних замовником талонів.
У відповіді на відзив Відділу освіти (а.с 139-172) зазначено наступне.
За листом від 29.12.2021за № 571 обмін на нові талони було здійснено частково. Надано копії талонів, які перебувають у Відділі освіти: на 160 бензину до 30.11.2022, 260 л дизельного палива до 30.11.2022, 1 320 л дизельного палива до 31.12.2022.
18.11.2022 представниками відділу освіти, молоді та спорту Козинської селищної ради було зафіксовано факт блокування паливних карток.
Відділ освіти просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
У наданих поясненнях позивача (керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області) від 29.05.2023 (а.с.179-191) зазначено наступне.
До 24.02.2022 Відділу освіти повернуто 200 л бензину А-95, з яких 40 д використано за призначенням, 160 л залишилось у Відділі у вигляді заблокованих талонів, 460 л не було повернуто (замінено) зовсім і вони залишилися у ТОВ «ТК - Нафтокомерц».
До 24.02.2022 з 9500 л дизельного палива повернуто (замінено) 3500 л. З яких 1820 л використано за призначенням, а 1580 л залишилося у Відділі освіти у вигляді талонів. 6100 л не було повернуто (замінено) зовсім і вони залишилися у ТОВ «ТК - Нафтокомерц».
При телефонному зверненні до компанії БРСМ-НАФТА було тримана відповідь, що для розблокування талонів необхідно звернутися до компанії, яка продавала талони.
У безпосередніх поясненнях Відділу освіти (а.с. 184) зазначено, що до 24.02.2022 було повернуто 200 л бензину, з яких 40 л використано за призначенням, 160 л - у заблокованих талонах, 400 л - не повернуто взагалі.
Дизельного палива з талонів на 9500 л замінено 3500 л, з яких 1820 л - використано за призначенням, 1580 л - у вигляді заблокованих талонів, 6100 л - не повернуто взагалі.
У запереченні на відзив (а.с.192-200), відповідач не погоджується з твердженнями позивача. Аргументуючи свою позицію наступним. Так, відповідач отримав листа Відділу освіти від 29.12.2021 № 571, однак заперечує щодо тверджень про обмін або частковий обмін талонів, оскільки оригінали талонів про які йде мова в листі № 571 від 29.12.2021 для обміну не передавалися. Вважає, що зміст листів № 257 від 22.08.2022 та № 256 від 22.08.2022 спростовує твердження про обмін або частковий обмін талонів, який відбувся за проханням у листі № 571 від 29.12.2021.
Звертає увагу, що у листах-претензіях № 257 від 22.08.2022 та № 256 від 22.08.2022, № 288 від 05.10.2022 вказана різна кількість талонів, яка підлягає поверненню (заміні).
Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.
Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
В силу ст.173 Господарського кодексу України та ст.509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно ч.ч. 1,7 ст.193 ГК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язань відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається.
Відповідно до ст.599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Відповідно до ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно ст.712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ст.655 ЦК України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з ч.1 ст.662 ЦК України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу.
Відповідно до ч.1 ст.664 ЦК України, обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним, зокрема, у момент надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.
Якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми. (ч.1 ст.670 ЦК України).
Відповідно до ч.2 ст.693 ЦК України, якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20 грудня 1997 року, затверджені Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, як визначають порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами (далі - нафтопродукти) (далі - Правила № 1442 у редакції, чинній під час існування спірних відносин).
Торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів ( надалі - АЗС) ( абз. 2 п.3 Правил № 1442).
Відомості про роздрібні ціни, марки та види нафтопродуктів, що реалізуються на АЗС, повинні бути зазначені на інформаційному табло, яке встановлюється на в`їзді та біля оператора АЗС ( п. 7 Правил № 1442).
В інформації про нафтопродукти зазначаються, серед іншого, найменування, марка та вид нафтопродуктів та роздрібна ціна ( п. 8 Правил № 1442).
Розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, т а л о н і в, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов`язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару ( п. 9 Правил № 1442).
З урахуванням наведених норм Правил № 1442, обов`язковою умовою для фізичної реалізації палива за т а л о н а м и потрібна наявність самої (АЗС), так як учасником операції з реалізації пального є АЗС, а не продавець талонів на пальне (паливних карток тощо).
Спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 вересня 2008 року за № 805/15496, затверджена Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (надалі - Інструкція ).
Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних, зокрема, з відпуском нафтопродуктів всіх марок і видів (залежно від масової частки сірки).
Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС ф і к с о в а н о ї к і л ь к о с т і нафтопродукту п е в н о г о н а й м е н у в а н н я і м а р к и, які позначені на ньому ( п.3 Інструкції).
Порядок відпуску нафтопродуктів за т а л о н а м и визначений у п.п. 10.3.3 Інструкції, а саме:
- форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери ( п.п. 10.3.3.1);
- заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП ( п. п. 10.3.3.2).
Таким чином т а л о н виступає документом, який засвідчує право його власника отримати пальне на АЗС. Так само заправку автомобіля можна здійснити з використанням паливних карток. Однак сам факт придбання пального треба підтвердити окремим первинним документом. Зазвичай роль такого документа відіграє видаткова накладна.
Видаткову накладну чи інший первинний документ, який виконує аналогічні функції, продавець переважно надає покупцю одночасно з видачею талона чи паливної картки.
При цьому саме видатковими накладними підтверджується кількість переданого палива у відповідних одиницях вимірювання, його марка та ціна, а не кількістю виданих талонів (штук) чи паливних карток.
Встановлені обставини справи доводять, дата видачі видаткової накладної фіксує й перехід права власності на пальне від постачальника до покупця.
Отримавши талон або паливну картку, покупець фактично ще не одержує пальне, а вартість останнього відображає на балансі підприємства. Адже на АЗС таке пальне перебуває лише на зберіганні, допоки покупець не вирішить його забрати.
Фактичне отримання пального відбуватиметься лише на АЗС, що підтверджуватимуть первинні документи. Таким є чек, який надає АЗС при оплаті пального талоном або паливною карткою (п.9 Правил № 1442). Такий первинний документ покупець пального за талонами/паливною карткою має зберігати.
Судом встановлено, що у розпорядженні позивача перебувають невикористані талони мережі АЗС "БРСМ-Нафта" на бензин А-95Євро та дизпаливо Євро. Кожен талон має штрихкодовий ідентифікатор за зразком " 9511221000004163" та власний строк дії за зразком " дійсний до 30.11.22" (а.с. 149-155).
Водночас у спірних відносинах реалізація пального позивачу відбувалась через відповідача як посередника за талонами емітента, на підставі яких позивач мав право отримати за видатковими накладними № Рн210826/006 від 26.08.2021, № Рн210901/005 від 01.09.2021 та № Рн210901/010 від 01.09.2021 на АЗС відповідача дизельне паливо бензин А-95.
Первинний документ не містить відомостей про одночасну передачу Відповідачем талонів на придбання пального через мережу АЗС "БРСМ-Нафта" відповідного номіналу ( 10л або 20л), певного найменування і марки, які позначені на ньому. У п.4.6 договору № 191 про закупівлю товарів ( нафта і дистиляти) за державні кошти від 26.08.2021 сторони погодили, що постачальник надає за видатковою накладною замовнику талони /скретч-карти на пальне встановленої форми відповідного номіналу. До видаткової накладної на поставку товару постачальник додає сертифікат відповідності та/або паспорт якості товару.
За встановленими за матеріалами справи доказами, судом встановлено, що Відділ освіти отримав талони (скретч-карти) на бензин та дизельне паливо у повному обсязі, що передбачено умовами договору, а саме: бензин А-95 Євро 5 (клас зима, літо) - 720 л, дизпаливо Євро 5 (клас зима, літо) - 16050 л, з можливістю заміни відповідачем талонів, строк дії яких закінчується, на нові. Зазначені обставини визнають обидві сторони договору, тому за правилом ч.1 ст. 75 ГПК України останні не підлягають доказуванню іншими доказами, оскільки дійсно у справі відсутній акт приймання-передачі талонів (скретч-карти) відповідного номіналу та кількості відповідно до видаткових накладних № Рн210826/006 від 26.08.2021, № Рн210901/005 від 01.09.2021, № Рн210901/010 від 01.09.2021 (а.с.29-31).
Щодо доводів відповідача про неотримання талонів для обміну з листом Відділу освіти № 571 від 29.12.2021 ( а. с. 38).
Верховний Суд неодноразово наголошував щодо необхідності застосування категорій стандартів доказування та відзначав, що принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи.
Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний (постанова ВПВС від 18.03.2020 у справі №129/1033/13-ц).
Стандарт доказування "вірогідність доказів", на відміну від "достатності доказів", підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач.
Відповідно до ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду і на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були ( постанова ВПВС у справі № 916/3027/21 від 21.06.2023).
За умовою п. 4.10 договору № 191 про закупівлю товарів ( нафта і дистиляти) за державні кошти від 26.08.2021 термін дії талонів /скретч-карток становить не менше 180 днів від дати укладення договору, з можливістю безоплатного обміну їх на нові талони з новим строком дії при його закінченні.
Станом на 29.12.2021 позивач звертався до відповідача з листом № 571 від 29.12.2021 щодо обміну талонів у такій кількості: дизельне пальне - 9500 л, бензин - 660 л. Лист отримано безпосередньо керівником відповідача ( а.с. 38).
Суд зі змісту листу № 571 від 29.12.2021 дійшов висновку, що керівник відповідача фактично отримала певну кількість талонів для обміну, хоча дійсно у справі відсутній акт приймання-передачі талонів (скретч-карти) для обміну відповідного номіналу та кількості. Так у листі зазначено: " кількість талонів в об`ємному значенні палива: дизельне паливо (євро) -9500літрів, бензин А-95 (євро) - 660 літрів".
Факт часткової заміни талонів зі сторони відповідача підтверджується також іншими встановленими судом обставинами.
Так, у Відділу освіти є в наявності талони на 1580 л дизельного пального та 160 л бензину А-95 зі строком використання до 30.11.2022 та 31.12.2022. П.2.2 договору передбачено: термін дії талонів (скретч-карток) на бензин та дизпаливо повинен бути не менше 180 календарних днів з моменту їх отримання, з можливістю безоплатного обміну їх на нові талони з новим строком дії при його закінченні. Оскільки договір укладено 26.08.2021, а вже станом на 29.12.2021 Відділ освіти просив замінити талони на дизельне паливо в кількості 9500л та бензин А-95 (євро) у кількості 660 л, суд дійшов висновку, що термін дії останніх в момент їх передачі та отримання 26.08.21р. та 01.09.21р. становив менший період ніж 180 календарних днів. Тому Відділу освіти станом на 26.08.21р. та 01.09.21р. не могли бути видані талони на 1580 л дизельного пального та 160 л бензину А-95 зі строком використання до 30.11.2022 та 31.12.2022.
Окрім того, у поясненнях позивача, наданих на вимоги ухвали суду від 16.05.23р., вказано, що Відділу освіти відповідачем було повернуто 200 л бензину А-95, з яких 40 л використано за призначенням, 160 л залишилось у Відділі у вигляді заблокованих талонів, 460 л не було повернуто (замінено) зовсім і вони залишилися у ТОВ «ТК - Нафтокомерц».
До 24.02.2022 з 9500 л дизельного палива повернуто (замінено) 3500 л. З яких 1820 л використано за призначенням, а 1580 л залишилося у Відділі освіти у вигляді талонів. 6100 л не було повернуто (замінено) зовсім і вони залишилися у ТОВ «ТК - Нафтокомерц».
Таким чином, як встановив суд, кількість дизпалива Євро в об`ємному значенні , яка не використана Відділом освіти складає 7680л ( 6100л - кількість за неповернутими талонами та 1580 л - кількість талонів, що є в наявності зі строком дії до 30.11.22р. та 31.12.22р. відповідно). Кількість бензину А-95 в об`ємному значенні , яка не використана Відділом освіти складає 620л (460 л - кількість за неповернутими талонами та 160л - кількість талонів, що є в наявності зі строком дії до 30.11.22р. та 31.12.22р. відповідно).
Щодо доводів відповідача про неотримання листів-претензій від 22.08.22р. № 257 та від 05.10.22р. № 288 , у яких Відділ освіти зазначав наступне : "Проте , в силу обставин, що склалися внаслідок запровадження карантинних заходів через поширення на території України COVID-19, талони на бензин та дизельне паливо на загальну суму 216148,80грн (дизпаливо Євро-7680л та бензин А-95 Євро- 5 -620л) Відділом не були використані у передбачений в талонах строк до 30.11.2022р. Вимога від 29.12.2021 р. № 571 про заміну прострочених талонів на нові залишені без відповіді". Насамперед суд приймає, до уваги, що оскільки листи-претензії оформлені 22.08.22р. та 05.10.22р., у посиланні Відділу освіти на закінчення строку дії талонів "до 30.11.2022р." допущена описка у році , яким мав бути 2021рік. Такого висновку суд дійшов з врахуванням посилання у листах-претензіях на лист позивача від 29.12.2021 р. № 571. Як вже мотивував суд, листом позивача від 29.12.2021 р. № 571 підтверджується факт отримання відповідачем талонів для обміну в кількості 9500 л дизпалива та 660 л бензину А-95 і в складі цієї кількості є невикористані позивачем талони на дизпаливо в об`ємному значенні 7680л дизпалива та 620 л бензину А-95, з яких талони на 1580 л дизпалива та 160 л бензину А-95 були замінені на новий строк дії до 30.11.22р. та 31.12.22р. Як вже мотивував суд, підставою для заміни талонів в кількості 9500 л дизпалива та 660 л бензину А-95 станом на 29.12.2021 стали обставини закінчення строку їх дії, який очевидно складав менше 180 календарних днів від дати початку його перебігу - 26.08.21р. та 01.09.21р. Суд, оцінюючи мотиви Відділу освіти підставам невикористання талонів у 2021 році дійшов висновку, що останні не були використані через відсутність потреби у їх використанні внаслідок запровадження карантинних заходів через поширення на території України COVID-19, які вплинули як на організацію освітнього процесу, так і на організацію підвезення учнів до навчальних закладів Козинської селищної ради.
Суд вважає безпідставними доводи відповідача, що кореспонденція (листи-претензії від 22.08.22р. та 05.10.22р.), відправлена за належною адресою одержувача (відповідача) не була ним отримана, з огляду на наступне.
У відзиві на позовну заяву вказано, що листи були направлені не на ім`я ТОВ "ТК-Нафтокомерц", а на ім`я фізичної особи, а саме Сребнюк І.М., яка є генеральним директором ТОВ "ТК-Нафтокомерц", що підтверджується безкоштовним запитом з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.70), крім того адреса, вказана у відповіді на безкоштовний запит аналогічна адресі, яка зазначена у графі "одержувач" на конвертах (а.с.44,51).
Відповідно до ст.93 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до статті 9 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон "Про державну реєстрацію") відомості до ЄДР про юридичну особу, в тому числі щодо її місця знаходження, вносяться відповідно до інформації, наданої самою юридичною особою.
Вказане дає підстави вважати, що така адреса є актуальною, та саме на особу, місцезнаходження якої визначено конкретною адресою, покладено обов`язок перевіряти надходження поштової кореспонденції.
Відповідач є юридичною особою, на яку відповідно до статті 4, частини першої, пункту 10 частини другої статті 9 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" покладено обов`язок зазначати достовірні дані щодо власного місцезнаходження, які відповідно до статті 10 зазначеного Закону вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Для отримання поштових відправлень юридична особа повинна забезпечити створення умов доставки та вручення поштових відправлень відповідно до вимог Закону "Про поштовий зв`язок" та Правил №270.
Однак відповідач, попри визначений для нього Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" обов`язок, не забезпечив та не створив умови доставки та вручення йому поштових відправлень відповідно до вимог Закону "Про поштовий зв`язок" та Правил №270 за адресою, визначеною у відомостях в ЄДР.
На думку суду, до ситуації з неотриманням відповідачем рекомендованої кореспонденції позивача, яка надсилалась в досудовому порядку релевантними є наступні правові висновки Верховного Суду: направлення листа рекомендованою кореспонденцією на дійсну адресу є достатнім для того, щоб вважати повідомлення належним, оскільки отримання зазначеного листа адресатом перебуває поза межами контролю відправника, у цьому випадку суду (аналогічний висновок викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №800/547/17, постановах Верховного Суду від 27.11.2019 у справі №913/879/17, від 21.05.2020 у справі №10/249-10/19, від 15.06.2020 у справі №24/260-23/52-б, від 21.01.2021 у справі №910/16249/19, від 19.05.2021 у справі №910/16033/20, від 20.07.2021 у справі №916/1178/20).
Відповідно до ч.1 ст. 670 ЦК України якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.
Проаналізувавши матеріали справи, суд наводить наступні розрахунки щодо стягнення коштів за невикористане позивачем паливо внаслідок неповернення відповідачем талонів, строк дії яких закінчився після 29.12.2021року.
Дизельне паливо = 6100 л, оскільки 9500 л (заявлені станом на 29.12.2021) - 1820 л (використане пальне Відділом освіти) - 1580 л (прострочені талони, які є у наявності Відділу освіти, зі строком використання до 30.11.2022 та 31.12.2022). 6100 л х 25,80грн = 157 380грн - підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Бензин = 460 л, оскільки 660 л (заявлені станом на 29.12.2021) - 40 л (використане пальне Відділом освіти) - 160 л (прострочені талони, які були у наявності Відділу освіти, зі строком використання до 30.11.2022). 460 л х 29,04 грн = 13 358,40грн - підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
Загальна сума до стягнення - 170 738, 40 грн.
Щодо відмови у стягненні 43401,60грн вартості невикористаного дизпалива у кількості 1580 л та бензину А-95 у кількості 160л з використанням талонів, строк дії яких закінчився 30.11.2022 та 30.12.2022.
Відповідно до ст. 689 ЦК України покупець зобов`язаний вчинити дії, які відповідно до вимог, що звичайно ставляться, необхідні з його боку для забезпечення передання та одержання товару, якщо інше не встановлено договором або актами цивільного законодавства.
У п. 4.8 договору № 191 про закупівлю товарів (нафта та дистиляти) за державні кошти від 26.08.2021 сторони домовились, що для отримання товару (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред`являє оператору АЗС картку на пальне. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію картки на пальне і, на підставі цього, здійснює відпуск товару відповідної марки та кількості. При відпустку товару , картка на пальне залишається у оператора, що є підтвердженням факту отримання замовником товару відповідного асортименту та кількості. За умовою п. 4.9 договору датою відпуску товару є дата отримання оператором АЗС картки на пальне від клієнта.
Відповідно до статті 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Відповідно до ч. 2 цієї статті Кодексу предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Як вже мотивував суд, з посиланням на п. 9 Правил № 1442 розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються , зокрема, у безготівковій формі із використанням т а л о н і в в установленому законодавством порядку. Разом з продукцією споживачеві в обов`язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару.
Розрахунковий документ - документ установленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених законодавством України, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну ( Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затверджена спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 вересня 2008 року за № 805/15496).
Відповідно до п. 10.3.3.2 Інструкції заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Відповідно, факт неможливості заправлення за талонами ( з будь-яких підстав) також повинен відображатися у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Наданий прокурором до позову акт про відмову в наданні послуг від 18.11.2022р. не є належним доказом на підтвердження факту неможливості заправлення дизпаливом на АЗС "БРСМ Нафта" у с. Підгірці Київської області за талонами с/н 8821221000024611, с/н 882122100002412, с/н 8821221000024613,с/н8821221000024614. Таким чином, Відділом освіти, як покупцем товару, незафіксовано належними засобами доказування факт неможливості заправлення пальним за цими талонами з підстав їх блокування тощо.
Відділом освіти не надано доказів існування обставин, які б перешкоджали використанню талонів на пальне, строк дії яких закінчувався 30.11.2022 та 30.12.2022 на 160 л бензину А-95 та 1580 л дизельного палива відповідно.
Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються в тому числі письмовими, речовими і електронними доказами (ч.ч. 1, 2 ст.73 ГПК України).
Відповідно до частини 3 статті 13, частини 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Не доведення обставин в цій частині позову є підставою для відмови у його задоволенні.
Щодо розподілу судового збору
При зверненні з цим позовом до суду Київською обласною прокуратурою сплачено 3212,10грн судового збору ( платіжна інструкція № 375 (внутрішній номер 260123323) від 03.03.2023.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Розподіл судових витрат врегульовано ст.129 ГПК України.
Так, п. 3 ч. 4 ст. 129 ГПК України встановлено, що інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 123, 129, 233, 236-238, 240, 241Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельна компанія - Нафтокомерц» (ідентифікаційний код 23722888; місцезнаходження: 12201, Житомирська обл., Радомишльський р-н, м. Радомишль, вул. Толбухіна, буд. 12, кв. 25) на користь Відділу освіти, культури, молоді та спорту Козинської селищної ради (ідентифікаційний код 43949171; місцезнаходження: 08711, Київська область, Обухівський район, смт. Козин, вул. Партизанська ,2; реквізити для сплати: МФО 820172, р/р IBAN UA588201720344270002000148779 в ДКСУ м. Київ) - 170 738,40грн заборгованості.
3. У стягненні 43401,60грн - відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено: 04.08.23
Суддя Машевська О.П.
Віддрукувати:
1 - в справу
2-Житом. обл. прок. на ел. пошту dkv@zhit.gp.gov.ua
3- Обухів. окружн. прок. (рек.) + на ел. пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1
4- Козинській селищній раді Обухів. р-ну Київ. обл. (08711, Київська обл., Обухів. р-н, смт. Козян, вул. Партизанська, 2) рек. + на ел. пошту: kozynrada@ukr.net
4- Відділу освіти (рек. ) (08711, Київська обл., Обухівський р-н, смт. Козин, вул. Партизанська, 2) + на ел. пошту: osvita_kozun@ukr.net
5- ТОВ "ТК-Нафтокомерц" (рек.) 12201, Житом. обл., м. Радомишль, вул. Толбухіна, 12, кв. 25 + на ел.пошту: tkltd@ukr.net
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2023 |
Оприлюднено | 07.08.2023 |
Номер документу | 112633705 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Машевська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні