Постанова
від 07.09.2010 по справі 11/594 (2-а-7630/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 11/594 (2-а-7630/08) Го ловуючий у 1-й інстанції: < Тек ст >

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"07" вересня 2010 р. м. Київ

07 вересня 2010 року

Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді:

головуючої судді: Желтобрюх І.Л.,

суддів: Попович О.В., Шведа Е.Ю.,

при секретарі: Коробій І.М.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в місті Києві апеляційні скарги Ки ївського міського центру п о нарахуванню та здійсненню соціальних виплат та Голов ного управління соціально го захисту населення Київс ької міської державної адм іністрації на постанову Окру жного адміністративного суд у м. Києва від 30 березня 2009 року п о справі за позовом ОСОБА_4 до Київського міського ц ентру по нарахуванню та здій сненню соціальних виплат, Г оловного управління соціа льного захисту населення К иївської міської державно ї адміністрації про стягненн я недоплаченої суми щорічної разової допомоги, -

В С Т А Н О В И В :

У липні 2008 року ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом д о Київського міського це нтру по нарахуванню та здійс ненню соціальних виплат, Го ловного управління соціал ьного захисту населення Ки ївської міської державної адміністрації про зобов' яз ання здійснити перерахунок т а виплатити недоплачену щорі чну разову грошову допомогу до 5 травня, як учаснику бойови х дій, у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком за 2003-2008 роки.

Свої вимоги мотивував тим, щ о йому не було у повному обсяз і виплачено щорічної разової грошової допомоги до 5 травня , чим порушено Закон України « Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту»від 22.10.1993р. №3551-ХІІ та Рішення Конституційного Суду Україн и від 09.07.2007р. №6-рп/2007.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 30 березня 2009 року позов задо волено частково. Зобов' язан о Головне управління соц іального захисту населення Київської міської держав ної адміністрації провести п ерерахунок щорічної до 5 трав ня разової грошової допомоги ОСОБА_4, як учаснику бойов их дій у 2007, 2008р.р., виходячи з п' я ти фактичних розмірів мініма льної пенсії за віком. Зобов' язано Київський міський центр по нарахуванню та здій сненню соціальних виплат вип латити суму щорічної до 5 трав ня разової грошової допомоги ОСОБА_4, як учаснику бойов их дій у 2007, 2008р.р., виходячи з п' я ти фактичних розмірів мініма льної пенсії за віком, за викл юченням сум фактично проведе ної виплати.

Не погоджуючись із зазначе ним судовим рішенням, відпов ідачі Київський міський центр по нарахуванню та здій сненню соціальних виплат та Головне управління соціа льного захисту населення К иївської міської державно ї адміністрації подали апеля ційні скарги, в яких просять с касувати постанову суду перш ої інстанції як таку, що поста новлена з порушенням норм ма теріального та процесуально го права, та ухвалити нову, яко ю відмовити в задоволенні по зовних вимог. На обґрунтуван ня своїх вимог Київський міський центр по нарахуванн ю та здійсненню соціальних в иплат зазначає про необхідні сть здійснення позивачу випл ати допомоги до 5-го травня за 2007 рік та за 2008 рік у розмірі, пер едбаченому Законами України «Про Державний бюджет на 2007 рі к»та «Про Державний бюджет н а 2008 рік та внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни».

Головне управління соціа льного захисту населення К иївської міської державно ї адміністрації зазначає, що виплата зазначено допомоги проводилася Київським м іським центром по нарахуванн ю та здійсненню соціальних в иплат, а Головне управлін ня лише виконало роль посере дника між Мінпраці та Київс ьким міським центром по нар ахуванню та здійсненню соціа льних виплат.

В судовому засіданні предс тавник Київського міськ ого центру по нарахуванню та здійсненню соціальних випла т ОСОБА_5 підтримала подан у апеляцію з наведених у ній п ідстав.

Відповідач ОСОБА_4 запе речив проти задоволення апел яції, просив рішення суду пер шої інстанції залишити без з мін.

Належним чином повідомле ний про дату, час та місце апел яційного розгляду справи пре дставник Головного упра вління соціального захисту н аселення Київської місь кої державної адміністрації в судове засідання не з' яви вся, про причини своєї неявки суду не повідомив.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін у судо вому засіданні не обов' язко ва, колегія суддів у відповід ності з ч.4 ст.196 КАС України виз нала можливим проводити апел яційний розгляд справи за ві дсутності представника Го ловного управління соціал ьного захисту населення Ки ївської міської державної адміністрації.

Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає , що апеляційні скарги підляг ають задоволенню, а постанов а суду - скасуванню з таких під став.

Згідно ст. ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КА С України, за наслідками розг ляду апеляційної скарги на п останову суду першої інстанц ії суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове р ішення, якщо визнає, що судом п ершої інстанції порушено нор ми матеріального або процесу ального права, що призвело до неправильного вирішення спр ави.

Відповідно до ст. 195 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення с уду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції вст ановлено, що вимоги позивача про стягнення недоплаченої допомоги до 5-го травня за 2007-2008 р оки підлягають задоволенню, оскільки відповідачами Го ловним управлінням соціал ьного захисту населення Ки ївської міської державної адміністрації, Київським міським центром по нарахува нню та здійсненню соціальних виплат порушено його право н а отримання такої допомоги у передбаченому Законом Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту»розмірі.

Колегія суддів не погоджує ться з таким висновком суду з огляду на наступне.

Встановлено, що позивач є уч асником бойових дій, що підтв ерджується матеріалами спра ви.

Статтею 13 Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у»передбачено, що щорічно до 5-го травня учасникам бойових дій виплачується разова гро шова допомога у розмірі п' я ти мінімальних пенсій за вік ом.

Однак, Законом України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік»від 19 грудня 2006 року та З аконом України «Про Державни й бюджет на 2008 рік та внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України»від 28 грудня 2007 ро ку учасникам війни, бойових д ій та інвалідам війни передб ачена виплата разової допомо ги у меншому розмірі, ніж це пе редбачено Законом України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у».

Тобто, в даному випадку на п еріод виникнення спірних пра вовідносин, які є предметом с пору в цій справі, були наявні нормативно-правові акти, які мають однакову юридичну сил у, але по-різному визначають р озмір щорічної допомоги до 5-г о травня учасникам бойових д ій, війни та інвалідам війни.

Вирішуючи питання про те, по ложення якого Закону підляга ють застосуванню для вирішен ня спірних правовідносин, ко легія суддів зважає на насту пне.

Відповідно до ст. 75 Конститу ції України Верховна Рада Ук раїни є єдиним органом закон одавчої влади в Україні.

Конституційний Суд Україн и у п. 3 мотивувальної частини рішення від 3 жовтня 1997 року № 4-з п у справі про набуття чиннос ті Конституцією України зазн ачив: «Конкретна сфера суспі льних відносин не може бути в одночас врегульована однопр едметними нормативними прав овими актами однакової сили, які за змістом суперечать од ин одному. Звичайною є практи ка, коли наступний у часі акт м істить пряме застереження що до повного або часткового ск асування попереднього. Загал ьновизнаним є й те, що з прийня ттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом , автоматично скасовується о днопредметний акт, який діяв у часі раніше».

Відповідно до ч. 3 ст. 150 Консти туції України рішення Консти туційного Суду України є обо в'язковими до виконання на те риторії України.

Відтак, виходячи з наведени х положень Конституції Украї ни та рішення Конституційног о Суду України, а також врахов уючи, що вищезазначеними Зак онами України про Державний бюджет України на відповідні роки фактично змінено полож ення Закону України «Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту», як ий діяв у часі раніше, пріорит етними в даному випадку є пол оження статей Законів Україн и про Державний бюджет Украї ни на відповідні роки.

При цьому, судовою колегією враховується, що рішенням Ко нституційного Суду України в ід 09.07.2007 року № 6-рп/2007 пункт 13 статт і 71 Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік», я ким зупинено на 2007 рік дію част ини п'ятої статей 12, 13, 14 та 15 Закон у України «Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту», визнано Конс титуційним Судом України так им, що не відповідає Конститу ції України.

Також, згідно з Рішенням Кон ституційного Суду України ві д 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту зако ну про Державний бюджет Укра їни) зміни внесені Законом Ук раїни від 28 грудня 2007 року «Про Державний бюджет на 2008 рік та в несення змін до деяких закон одавчих актів України»визна но такими, що не відповідають Конституції України (є некон ституційними).

Згідно ст. 58 Конституції Укр аїни, закони та інші норматив но-правові акти не мають звор отної дії в часі, а тому до пев ної події або факту застосов ується той закон або інший но рмативно-правовий акт, під ча с дії якого вони настали.

Відтак, орган державної вла ди, до компетенції якого відн есено здійснення виплат гром адянам в порядку, передбачен ому Законом України «Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту», не зобов' язаний проводити заз начені виплати у будь-який ін ший спосіб та в розмірах, окрі м тих, що передбачені Законам и України «Про Державний бюд жет»на відповідний рік до мо менту прийняття рішення Конс титуційним Судом України.

За таких обставин, відповід ач, здійснивши позивачу випл ату допомоги до 5-го травня за 2007 рік та за 2008 рік у розмірі, пер едбаченому Законами України «Про Державний бюджет на 2007 рі к»та «Про Державний бюджет н а 2008 рік та внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни», положення яких були чинн ими на момент здійснення так ої виплати, виконав взяті дер жавою зобов'язання та не пору шив прав позивача.

На підставі вищевикладено го, судова колегія вважає, що с уд першої інстанції не повно з' ясував обставини справи, дійшов неправильного виснов ку щодо задоволення позовних вимог за 2007-2008 роки, у зв' язку з чим рішення суду першої інст анції підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 122, 197, 195, 198, 202, 205, 207, К АС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Ки ївського міського центру п о нарахуванню та здійсненню соціальних виплат та Голов ного управління соціально го захисту населення Київс ької міської державної адм іністрації задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 30 березня 2009 року скасувати.

Прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову ОСОБА _4 відмовити повністю.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, але може бути оскаржена в по рядку і строки, визначені ст.21 2 КАС України.

Головуючий суддя: І.Л. Желтобрюх

Судді: О.В. Попович

Е.Ю. Швед

Повний текст ухвали виго товлений 13.09.2010р.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11263948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/594 (2-а-7630/08)

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні