Ухвала
від 04.08.2023 по справі 200/6506/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

04 серпня 2023 року Справа №200/6506/20-а

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Приватного акціонерного товариства «МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ «АЗОВСТАЛЬ» про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом до Азовської митниці Держмитслужбипро визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Донецькогоокружного адміністративного суду від 28.09.2020 адміністративний позов Приватного акціонерне товариство «МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ «АЗОВСТАЛЬ» до Азовської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості № UА 700050/2019/000090/2 від 21.10.2019 та картки відмови в прийнятті митної декларації № UA 700050/2019/00113 від 21.10.2019 задоволено, у рішенні також здійснено розподіл судових витрат, відповідно до якого стягнуто з бюджетних асигнувань Азовської митниці Держмитслужби на користь Приватного акціонерного товариства «АЗОВСТАЛЬ» судові витрати в загальній 7268,51 грн.

Рішення набрало законної сили, 01.08.2023 справу повернуто із суду касаційної інстанції на адресу Донецького окружного адміністративного суду. 04.08.2023 позивачу видано відповідний виконавчий лист у справі про стягнення судових витрат, боржником за яким визначено Азовську митницюДержмитслужби.

Під час перегляду справи судом касаційної інстанції позивач звернувся до суду першої інстанції із заявою про заміну боржника на підставі ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України на правонаступника Донецьку митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України, оскільки до неї перейшли права та обов`язки відповідача (боржника) у цій справі відповідно до постанови КМУ від 30.09.2020 № 895, наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» (в редакції зі змінами, внесеними Законом№ 440-IX від 14.01.2020) територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися у порядку, визначеномустаттею 21-1цього Закону.

Згідно з ч.ч. 2-3 ст. 21-1 цього Закону територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби»вказано реорганізувати територіальні органи Державної митної служби запереліком, до якого включено також Азовську митницю Держмитслужби, згідно з додатком шляхом їх приєднання до Державної митної служби.

Абзацом 3 п. 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються. Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Відповідно до абзацу 4 п. 3 цієї постанови Державна митна служба має забезпечити утворення територіальних органів Державної митної служби відповідно достатті 21-1Закону України Про центральні органи виконавчої влади.

Згідно з ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 03.12.2020 проведено державну реєстрацію Донецької митниці як відокремленого підрозділу юридичної особи Державної митної служби України (ідентифікаційний код 44029605).

Наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 вказано митницям як відокремленим підрозділам Державної митної служби України розпочати 01.07.2021 здійснення покладених функцій та повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері застосування законодавства з питань митної справи, зокрема, Положенням про Донецьку митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489.

Таким чином, виходячи з приписів статті 21-1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» відокремлені підрозділи територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, у тому числі відокремлений підрозділ Державної митної служби України Донецька митниця, не мають статусу юридичної особи, проте є самостійним органами державної влади.

Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається, зокрема, за органами державної влади та іншими державними органами.

Таким чином, відокремлений підрозділ ДПС України Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187) має здатність самостійно здійснювати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві, зокрема, бути стороною у справі та боржником на стадії виконання судового рішення.

Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить, крім інших, органам державної влади та іншим державним органам.

Відповідно до п. 1 Положенням про Донецьку митницю, затвердженого наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489, зоною діяльності Донецької митниці є територія Донецької області.

Відповідно до ст. 380 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Виконання судових рішень є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 № 475/97-ВР Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції.

Верховний Суд в постанові від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а, в ухвалі від 19.07.2021 у справі № 360/2968/20 зазначав, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що перехід прав та обов`язків від одного суб`єкта владних повноважень владних повноважень до іншого, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення суб`єкта владних повноважень як юридичної особи, що вибув з публічних правовідносин.

Тож, з урахуванням наведеного, беручи до уваги ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України та зважаючи на зареєстровані місцезнаходження сторін у справі, Донецька митниця є правонаступником юридичної особи Азовської митниці Держмитслужби, що реорганізується.

Згідно з ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

За таких обставин, беручи до уваги, що діяльність Донецької митниці як відокремленого підрозділу Держмитслужби розпочато та набуття нею прав та обов`язків боржника при виконанні рішення у цій справі, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення поданої заяви та заміни боржника у виконавчому листі, виданому у цій справі.

Керуючись ст.ст. 205, 243, 248, 256, 293-295, 297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Приватного акціонерного товариства «МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ «АЗОВСТАЛЬ» про заміну сторони виконавчого провадження, - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі з Азовської митниці Держмитслужби на Донецьку митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (адреса: 87510, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Луніна, буд. 1, код ЄДРПОУ ВП 44029605).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.С. Михайлик

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2023
Оприлюднено07.08.2023
Номер документу112643615
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —200/6506/20-а

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Постанова від 15.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 03.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 03.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні