Справа № 560/7592/23
РІШЕННЯ
іменем України
04 серпня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ТЕК-Україна" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "ТД ТЕК-Україна" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, ДПС України, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення відповідача від 31.03.2023 №8541360/41347407, від 30.03.2023 №8529046/41347407, від 06.04.2023 №8579262/41347407 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунки коригування від 29.11.2022 №5 до податкової накладної від 14.07.2022 №2, від 31.01.2023 №19 до податкової накладної від 18.11.2022 №2, від 01.03.2023 №3 до податкової накладної від 17.02.2023 №4.
Позов мотивований тим, що податковий орган у квитанції про зупинення реєстрації розрахунків коригування не зазначив конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, позивач вважає, що надав документи, які підтверджують здійснення господарських операцій, та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відзиві на позов відповідачі зазначили, що надані позивачем документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація розрахунків коригування зупинена на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених у додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі по тексту - Порядок №1165). Податковий орган запропонував позивачу надати пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків коригування. При цьому, жодний нормативно-правовий акт не зобов`язує контролюючий орган вказувати платнику податків, який документ необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
ТОВ "ТД ТЕК-Україна" та ПАТ "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь" уклали договір поставки від 02.12.2021 №20/2021/4953 та підписали специфікацію від 31.12.2021 №4 на суму 786495,60 грн.
Первісна вартість товару відповідно до специфікації від 31.12.2021 №4 складала 184022,40 грн, в т.ч. ПДВ 30670,40. Відповідно до пункту 6 специфікації у разі зміни курсу НБУ більш ніж на 3% від зазначеного курсу (26,4427 грн за 1 долар США), ціни підлягають пропорційному перегляду на момент 100% оплати товару покупцем.
На момент оплати товару ТОВ "ТД ТЕК-Україна" здійснило перерахунок вартості товару на курс НБА 36,5686 грн за 1 долар США.
У зв`язку з вказаним ТОВ "ТД ТЕК-Україна" оформило розрахунок коригування від 29.11.2022 №5 до податкової накладної від 14.07.2022 №2, який надіслало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області надіслало позивачу квитанцію про зупинення реєстрації вказаного розрахунку коригування на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених у додатку 3 до Порядку №1165.
На виконання квитанції про зупинення розрахунку коригування позивач надав Головному управлінню ДПС у Хмельницькій області повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій та скасовані копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме:
- договір 20/2022/2742 від 08.11.2022, специфікація 1 від 08.11.2022;
- договір доручення 07/07/20-Т від 07.07.2020;
- договір перевезення автотранспортом 33063 від 05.02.2019;
- договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток 07.07.2022;
- договір про надання бухгалтерських послуг 01/0620 від 01.06.2020;
- договір оренди нежитлового приміщення від 01.12.2022;
- договір Е-11391/2020 від 01.02.2022 оренди нежитлового приміщення орендодавець ПАТ "Запорізький електроапаратиий завод", додаткова угода від 01.03.2021, акт приймання-передачі від 01.03.2021, угода від 01.12.2022 про розірвання договору оренди нежитлового приміщення Е-11/415/2021 від 01.03.2021;
- договір оренди машиномісця 137/03-М від 01.03.2021, акт приймання-передачі 01.02.2021;
- договір поставки 220201-АТА від 01.02.2022;
- акт ПАТ "Запорізький електроапаратний завод" оренда нежитлового приміщення;
- акт 1 здачі-прийняття робіт виконавець ПП "ПРОЕКТБУД" оренда приміщення№
- акт надання послуг, надання бухгалтерських послуг ФОП ОСОБА_1 ;
- ОСВ контрагент ПАТ "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь";
- рахунок-фактура постачальник ТОВ "АУМА ТЕХНОЛОГІЇ АВТОМАТИЗАЦІЇ";
- рахунок-фактура ПАТ "Запорізький електроапаратний завод";
- рахунок-фактура ПП "ПРОЕКТБУД";
- рахунок на оплату ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням від 31.03.2023 №8541360/41347407 Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило у реєстрації вказаного вище розрахунку коригування.
Підставою для відмови в реєстрації розрахунку коригування слугувало надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
Крім цього, ТОВ "ТД ТЕК-Україна" та ПАТ "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь" уклали договір поставки від 02.12.2021 №20/2021/4953 та підписали специфікацію від 15.06.2022 №19 на суму 119145,60 грн.
Первісна вартість товару відповідно до специфікації від 15.06.2022 №19 складала 119145,60 грн, в т.ч. ПДВ 19857,60. Відповідно до пункту 6 специфікації у разі зміни курсу НБУ більш ніж на 3% від зазначеного курсу (32,0283 грн за 1 Євро), ціни підлягають пропорційному перегляду на момент 100% оплати товару покупцем.
На момент оплати товару ТОВ "ТД ТЕК-Україна" здійснило перерахунок вартості товару на курс НБА 39,8762 грн за 1 Євро.
У зв`язку з вказаним ТОВ "ТД ТЕК-Україна" оформило розрахунок коригування від 31.01.2023 №19 до податкової накладної від 18.11.2022 №2, який надіслало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також ТОВ "ТД ТЕК-Україна" та ТОВ "Краматорськтеплоенерго" уклали договір поставки товару від 30.12.2022 №30/12/2022 та підписали специфікацію від 30.12.2022 №1 на суму 35344,80 грн.
Первісна вартість товару відповідно до специфікації від 30.12.2022 №1 складала 35344,80 грн, в т.ч. ПДВ 5890,80 грн. Відповідно до пункту 6 специфікації у разі зміни курсу НБУ більш ніж на 3% від зазначеного курсу (28,3749 грн за 1 долар США), ціни підлягають пропорційному перегляду на момент 100% оплати товару покупцем.
На момент оплати товару ТОВ "ТД ТЕК-Україна" здійснило перерахунок вартості товару на курс НБА 36,5686 грн за 1 долар США.
У зв`язку з вказаним ТОВ "ТД ТЕК-Україна" оформило розрахунок коригування від 01.03.2023 №3 до податкової накладної від 17.12.2023 №4, який надіслало для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Головне управління ДПС у Хмельницькій області надіслало позивачу квитанцію про зупинення реєстрації вказаних розрахунків коригування на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених у додатку 3 до Порядку №1165.
На виконання квитанції про зупинення розрахунків коригування позивач надав Головному управлінню ДПС у Хмельницькій області повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій та скасовані копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, а саме:
- договір поставки;
- договір - заявка;
- договір оренди нежитлового приміщення №Е-11/391/2020 від 01.02.2020, додаткова угода №1 від 01.02.2020, акт приймання передачі до договору № Е-11/391/2020;
- договір оренди нежитлового приміщення №Е-11/415/2021 від 01.03.2021, додаткова угода № 1 від 01.03.2021, угода про розірвання договору №Е-11/415/2021 від 01.03.2021, акт приймання передачі до договору №Е-11/415/2021 від 01.12.2022;
- договір - доручення про надання послуг;
- договір перевезення вантажів автомобільним транспортом;
- договір оренди машиномісця;
- договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток;
- договір про надання бухгалтерських послуг;
- договір оренди нежитлового приміщення;
- коригуюча ВН №00000000008 від 31.01.2023;
- рахунок на оплату;
- довіреність;
- ТТН;
- акт надання послуг;
- виписка з ЄДР ЮО ФОП;
- витяг з реєстру платників податків;
- Статут ТОВ "ТД ТЕК-УКРАЇНА";
- податковий розрахунок за 4 квартал, додатки 4 ДФ;
- відомості про нарахування зарплати;
- податкові декларації з додатками;
- наказ про зміну місцезнаходження;
- наказ про заключення договору оренди машиномісця;
- наказ по особовому складу;
- штатний розпис;
- дипломи працівників;
- акт здачі-прийняття робіт;
- акт здачі-прийняття робіт, оренда приміщення з ПП "Проектбуд";
- акт надання послуг (надання бухгалтерських послуг);
- інвентаризація товарів на складі;
- повідомлення про прийняття працівників на роботу;
- наказ №16 про виписку та реєстрацію податкових накладних;
- виписка з банку;
- фінансова звітність МП;
- квитанції;
- рахунок на оплату;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 6811;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361;
- оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.
Рішенням від 30.03.2023 №8529046/41347407, від 06.04.2023 №8579262/41347407 Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило у реєстрації вказаних вище розрахунків коригування.
Підставою для відмови в реєстрації розрахунків коригування слугувало надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
Вважаючи спірні рішення про відмову в реєстрації розрахунків коригування протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
За змістом пунктів 6, 7, 8, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Водночас, позивач надав контролюючому органу первинну документацію, яка підтверджувала взаємовідносини з контрагентом, на підставі якої виписані вказані вище розрахунків коригування.
При цьому, суд враховує, що в межах цих правовідносин аналіз господарських операцій між позивачем та його контрагентом не підлягає дослідженню, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Отже, надані позивачем документи є достатньою підставою для реєстрації розрахунків коригування, а реальність господарських операцій може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків.
Враховуючи наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентом, суд вважає, що у податкового органу відсутні правові підстави для відмови у реєстрації розрахунків коригування. Комісія обмежилась лише формальними підставами для відмови у реєстрації розрахунків коригування, тому оскаржувані рішення є протиправними.
Разом з тим, згідно з пунктом 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Тобто, законодавством не передбачений інший належний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.
Таким чином, позов слід задоволити.
У зв`язку з задоволенням позовний вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задоволити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 31.03.2023 №8541360/41347407, від 30.03.2023 №8529046/41347407, від 06.04.2023 №8579262/41347407.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати подані Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД ТЕК-Україна" розрахунки коригування від 29.11.2022 №5 до податкової накладної від 14.07.2022 №2, від 31.01.2023 №19 до податкової накладної від 18.11.2022 №2, від 01.03.2023 №3 до податкової накладної від 17.02.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ТЕК-Україна" 8052,00 грн (вісім тисяч п`ятдесят дві гривні) судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД ТЕК-Україна" (вул. Грушевського, б.31/2,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32302 , код ЄДРПОУ - 41347407) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська пл., 8,Київ 53,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2023 |
Оприлюднено | 07.08.2023 |
Номер документу | 112643931 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні