Постанова
від 07.08.2023 по справі 725/3947/23
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2023 року м. Чернівці

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Чернівецького апеляційного суду Станковська Г.А., за участю адвоката Павчук І.С. - захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності Шуманова Д.Л., представника митниці Білобрицького С.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу на постанову Першотравневого районного суду м. Чернівці від 29 червня 2023 року подану адвокатом Наконечним О.М. в інтересах:

ОСОБА_1 , громадянина України, код ДРФО НОМЕР_1 , директора ТОВ «ПРМ ГРУП», який проживає АДРЕСА_1 , -

УСТАНОВИЛА:

Цією постановою ОСОБА_1 , код ДРФО НОМЕР_1 , директор ТОВ «ПРМ ГРУП», проживає АДРЕСА_1 , - визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 426134 грн. 34 коп..

Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн..

Адвокат Наконечний О.М. у своїй апеляційній скарзі зазначає, що суд виходив з того, що у переліку реципієнтів Реєстраційної картки проекту №4743-13 від 23.01.2023 відсутнє ТОВ«ПРМ ГРУП»; на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади Реєстраційна картка проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023 - відсутня; у Свідоцтві №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги відсутні відомості про Реєстраційну картку проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023; у договорі на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, плані закупівлі від 02.06.2022 №3 відсутня інформація про товар «пристрій для автоматичного запуску або вимикання генератора (АТС)».

ЄУНСС №725/3947/23 Головуючий в І інстанції: Іщенко І.В.

Провадження №33/822/484/23 Суддя-доповідач: Станковська Г.А.

Категорія: ст. 485 МК України

У зв`язку з чим, з постановою суду першої інстанції частково не згідний. Вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутня подія і склад адміністративного правопорушення в частині митного оформлення електрогенераторів, з огляду на невідповідності викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи. Суд не розглянув та не надав жодної оцінки письмовим поясненням з доданими до них документами, а також відповіді Секретаріату КМУ, наданої на адвокатський запит.

Щодо фактичних обставин справи, то зазначає, що ТОВ "ПРМ ГРУП" (код ЄДРПОУ 44359787) (далі також - Товариство), є авторизованим представником на здійснення продажу, встановлення та технічного обслуговування на території України електрогенераторів компанії GUCBIR JENERATOR SAN.VE ТІC.LTD.STI (копія свідоцтва про авторизацію - була додана до письмових пояснень).

На виконання Договору поставки товарів №2 від 17 жовтня 2022 року та специфікацій зі внесеними змінами, Товариство закупило для ТОВ "РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ" (код ЄДРПОУ 41551401) генератори торгової марки GUCBIR® моделей GJTR75 виробництва компанії GUCBIR JENERATOR SAN.VE ТІC.LTD.STI, далі - генератори.

У подальшому, дані генератори поставлені від ГОВ "РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ " (код ЄДРПОУ 41551401) до ТОВ "ГРАФІКАПРОМ" (код ЄДРПОУ 43002514). на підставі Договору поставки товарів №240519 від 24 травня 2019 року.

У свою чергу, ТОВ "ГРАФІКАПРОМ" є виконавцем Договору на закупівлю №PUR-KYV-22-0258 від 16.12.2022 року, укладеного з DAI Global LLC.

Генератори поставлені в рамках виконання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво від 07 травня 1992 року.

Імпортовані генератори, які є предметом справи про порушення митних правил, безкоштовно передані кінцевому споживачу відповідно до реєстраційної картки проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023 «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування» - «ГОВЕРЛА», у відповідності до Угоди між Урядом України та Урядом США про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво від 07.05.1992 року, у певні громади (реципієнтам).

Безкоштовне передання генераторів реципієнтам відповідно до проекту (програми) «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування - «ГОВЕРЛА» на виконання Договору на закупівлю №PUR-KYV-22-0258 від 16.12.2022 року, підтверджується: свідоцтвом №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи - нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги, дата акредитації 11.01.2017 (з наступними змінами), Планом закупівлі №3 від 02.06.2022, Реєстраційною карткою проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023, листом DAI Global LLС від 08.05.2023, листом DAI Global LLC від 16.05.2023, листом ТОВ «Графікапром» вих. №27 від 19.12.2022, видатковими накладними щодо відвантаження товару від ТОВ «ПРМ ГРУП» до ТОВ «Розумники Холдинг», видатковими накладними щодо відвантаження товару від ТОВ «Розумники Холдинг» до ТОВ «Графікапром», актами приймання-передачі генераторів від ТОВ «Графікапром» до реципієнтів, гарантійними талонами з відміткою реципієнтів про їх отримання.

Зазначає, що станом на 30.04.2023 року діяла також преференція за кодом - 231. В очікуванні заїзду автомобіля в зону митного оформлення, ТОВ «ПРМ ГРУП» була подана попередня митна декларація з кодом преференції - 231, для пришвидшення терміну проходження митного оформлення товару. Однак, в період часу роботи митного поста, автомобіль не встиг до нього доїхати. Після чого була подана податкова декларація з кодом преференції - 080, на застосування якої ТОВ «ПРМ ГРУП» також мало право. При цьому, законодавством не заборонено застосування різних преференцій, на які ТОВ «ПРМ ГРУП» має право.

Тобто, товари, що використовуються для виконання програм «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування» - «ГОВЕРЛА» на виконання Угоди як при перетині ними митного кордону України, так і при подальшому їх використанні іншими особами, якщо таке використання передбачено безпосередньо програмою, звільняються від оподаткування митом та ПДВ.

На підставі викладеного, ТОВ "ПРМ ГРУП" підлягало звільненню від митних платежів, зборів та оподаткування з податку на додану вартість при постачанні обладнання в рамках виконання Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво від 07 травня 1992 року. А відповідно мало право на застосування преференцію «080», введеної в дію згідно Наказу Міністерства Фінансів України від 20.09.2012 №1011.

Таким чином, ТОВ «ПРМ ГРУП» мало право на податкові пільги, так як є субпідрядником проекту (програми) «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органі, місцевого самоврядування» - «ГОВЕРЛА», реєстраційна картка даного проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023, свідоцтво №288 про акредитацію виконавця проекту програми від 11.01.2017 зі змінами.

Щодо позиції суду та митного органу про те, що ТОВ «ПРМ ГРУП» не є реципієнтом.

Вказує, що дійсно ТОВ «ПРМ ГРУП» не є реципієнтом, а як зазначалось вище є авторизованим представником на здійснення продажу, встановлення та технічного обслуговування на території України електрогенераторів компанії GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI та є одним із субпідрядників через якого виконувалась програма «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування» - «ГОВЕРЛА».

Угодою не передбачено, що товари, які завозяться на виконання програмами допомоги Сполучених Штатів мають бути завезені саме реципієнтами. Відповідно до вказаної Угоди визначальним є те, що товари поставляються на виконання конкретних програм. А враховуючи те, що фінансування програми здійснюється за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, імпортовані генератори прямо звільнені від ПДВ і від митних платежів.

У оскаржуваній постанові було вказано, що у Свідоцтві №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги відсутні відомості про Реєстраційну картку проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023.

Проте, у Свідоцтві №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги, яке додане до письмових пояснень, наявні відомості про Реєстраційну картку проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023. Суд першої інстанції не врахував цього та не надав жодної оцінки, у зв`язку з чим дійшов до висновків, які не відповідають фактичним обставинам справи.

Наголошує, що на виконання Договору на закупівлю №PUR-KYV-22-0258 від 16.12.2022 року всі генератора у кількості 205 шт., у тому числі 34 генератори відповідно до митних декларацій, які є предметом справи про порушення митних правил, безкоштовно передані реципієнтам, що підтверджується доданими до пояснень документів.

Оскільки ТОВ «ПРМ ГРУП» імпортувало товар на виконання проекту (програми) «Підвищення ефективності роботи та підзвітності органів місцевого самоврядування» - «ГОВЕРЛА» (Реєстраційна картка проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023; Свідоцтво №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги, з відомостями про Реєстраційну картку проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023; План закупівлі №3 від 02.06.2022, відповідно до Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне та техніко-економічне співробітництво від 07 травня 1992 року, п.197.11 ст. 197 ПКУ, п.6 ч.1 ст. 282 МКУ, такий товар звільняється від мита та податків, у зв`язку з чим, у діях директора Товариства відсутня подія та об`єктивна сторона порушення митних правил, відповідно і відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України.

Дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, заслухавши пояснення учасників судового розгляду, перевіривши доводи апеляційної скарги сторони захисту в інтересах особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 , суд дійшов наступних висновків.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно МК України, а в частині, що не регулюється ним - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно вимог статті 245 КУпАП та статті 486 МК України завданням у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

За правилами статті 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил необхідно з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вищевказані вимоги закону судом першої інстанції було дотримано в повному обсязі.

Відповідно до ч.7 ст. 294 КУпАП, апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги.

Висновок судді про наявність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, є обґрунтованим і відповідає фактичним обставинам справи.

Апеляційний суд не бере до уваги доводи адвоката Наконечного О.М. про незаконність та необґрунтованість постанови судді, оскільки викладений у судовому рішенні висновок підтверджується зібраними та перевіреними в судовому засіданні доказами.

Згідно з ч.1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на відповідні суспільні відносини у сфері державної митної справи.

У розумінні ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно з вимогами ст. 252 КпАП України та ч.2 ст. 495 МК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. При цьому, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів.

Стаття 485 МК України передбачає адміністративну відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), одержувача товару та надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості.

Винуватість ОСОБА_1 суд обґрунтував ретельно дослідженими доказами, яким надав обґрунтовану правову оцінку в постанові.

Протоколом про порушення митних правил №0359/40800/23 від 08 травня 2023 року встановлено, що 03 травня 2023 року, для поміщення товарів «електрогенераторна установка, дизельна, з поршневим двигуном із запалюванням від стиснення, потужністю 75кВхА GJR75 STANDBY 75kVA» в кількості 11 шт. та «пристрій для автоматичного запуску або вимикання генератора АТS - 4Р АС-3» в кількості 11 шт., загальною фактурною вартістю 79200 доларів США, вагою брутто 14120 кг, які надійшли на адресу ТОВ «ПРМ ГРУП» код ЄДРПОУ 44359787 (02121, м. Київ, пр. Бажана Миколи, будинок 7-Г, квартира 101), в митний режим «імпорт», здійснено електронне декларування шляхом подання до відділу митного оформлення №1 митного поста «Чернівці» Чернівецької митниці електронної митної декларації (далі ЕМД), якій присвоєно №UA408020/2023/029089, та копій відповідних документів в електронному вигляді, у тому числі: рахунку від 27.04.2023 №GJB2023000000835, CMR від 28.04.2023 №828627, сертифікату про походження від 28.04.2023 №Z0042977, банківських платіжних документів, зовнішньоекономічного договору купівлі-продажу від 10.11.2022 №01 та додатків до нього, договору на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, технічного завдання/специфікації від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, договору поставки від 17.10.2022 №2, договору поставки від 24.05.2019 №240519 та доповнення до нього, Плану закупівлі №3 від 02.06.2022, Реєстраційної картки проекту №4743-13 від 23.01.2023 Свідоцтва виконавця проекту МТД №288 від 11.01.2017, копії митної декларації країни відправлення від 28.04.2023 №23341300ЕХ00337391. Товари на митну територію України ввезено транспортним засобом р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 за попередньою митною декларацією від 30.04.2023 №UA408000/2023/909950.

Декларування товару здійснено директором ТОВ «ПРМ ГРУП» ОСОБА_1 .

В ході проведення перевірки поданих до митного оформлення документів за ЕМД №UA408020/2023/029089 від 03.05.2023 року встановлено, що 30.04.2023 р. декларантом подавалася до митного оформлення митна декларація типу ІМ40ЕА (попередня декларація, яка містить всю необхідну інформацію для випуску товару до заявленого митного режиму) №UA408020/2023/28486 на товари «генераторні установки», «панелі АТС», який переміщується транспортним засобом р.н. НОМЕР_4 на адресу ТОВ «ПРМ ГРУП» на підставі зовнішньоекономічного договору купівлі-продажу від 10.11.2022 №01, за рахунком від 27.04.2023 №GJB2023000000835, та CMR від 28.04.2023 №828627. В даній митній декларації відправником та продавцем є Турецька компанія GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI (графа 2), особою відповідальною за фінансове врегулювання та одержувач/імпортер є виключно ТОВ «ПРМ ГРУП» (графа 8, 9), відомості щодо резидента ТОВ «ГРАФІКАПРОМ» та нерезидента DAI Global, LLC (США) відсутні. Декларантом застосовано преференцію за кодом 231. В митному оформленні відмовлено шляхом надання картки відмови.

Цього ж дня, ТОВ «ПРМ ГРУП» оформлено попередньою митною декларацією №UA408000/2023/909950, на підставі якої на митну територію України ТОВ «ПРМ ГРУП» транспортним засобом р.н. CE6995BE/CE4077XT ввезено товари «генераторні установки», «панелі АТС» на підставі зовнішньоекономічного договору купівлі-продажу від 10.11.2022 №01, укладеного з нерезидентом GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI (Туреччина). Згідно даної попередньої митної декларації, відправником та продавцем є Турецька компанія GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI (графа 2), особою відповідальною за фінансове врегулювання та одержувач/імпортер є виключно ТОВ «ПРМ ГРУП» (графа 8, 9). Підставою для пропуску були наступні документи: рахунок від 27.04.2023 №GJB2023000000835 та CMR від 28.04.2023 №828627, в яких відсутня інформації щодо резидента ТОВ «ГРАФІКАПРОМ» та нерезидента DAI Global, LLC (США).

Після прибуття транспортного засобу р.н. CE6995BE/CE4077XT за попередньою митною декларацією від 30.04.2023 №UA408000/2023/909950 в митницю призначення, 03.05.2023 ТОВ «ПРМ ГРУП» подано до митного оформлення додаткову митну декларацію (МД типу ІМ40ДЕ від 03.05.2023 №UA408020/2023/029089), в якій до товарів застосовано преференцію щодо сплати мита та ПДВ за кодом 080, в графу 2 додано на звороті фірму DAI Global, LLC (США), а в графу 9 - ТОВ «ГРАФІКАПРОМ». Разом з декларацією подано рахунок від 27.04.2023 №GJB2023000000835, CMR від 28.04.2023 №828627, сертифікат про походження від 28.04.2023 №Z0042977, банківські платіжні документи (щодо попередньої оплати між ТОВ «ПРМ ГРУП» та GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI), зовнішньоекономічний договір купівлі-продажу від 10.11.2022 №01 та додатки до нього: договір на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, технічне завдання/специфікація від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, договір поставки від 17.10.2022 №2 (між ТОВ «ПРМ ГРУП» та ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ»), договір поставки від 24.05.2019 №240519 (між ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ» та ТОВ «ГРАФІКАПРОМ») та доповнення до нього, План закупівлі №3 від 02.06.2022, Реєстраційна картка проекту №4743-13 від 23.01.2023, Свідоцтво виконавця проекту МТД №288 від 11.01.2017, копію митної декларації країни відправлення від 28.04.2023 №23341300EX00337391 (в якій вказано характер угоди 011 та виключно два суб`єкта - ТОВ «ПРМ ГРУП» та GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI).

В графі №36 «Преференції» ЕМД №UA408020/2023/029089 декларантом задекларовано код преференції «080», з метою застосування до товарів звільнення від сплати мита та ПДВ як таких, що ввозяться в Україну на виконання Угоди між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво.

Відповідно до пункту 2 ПКМУ від 15.02.2002 №153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (далі - ПКМУ №153) «реципієнт» це - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проектом (програмою). У переліку реципієнтів Реєстраційної картки проекту №4743-13 від 23.01.2023 відсутнє ТОВ «ПРМ ГРУП» та «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI», ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ», ТОВ «ГРАФІКАПРОМ».

Відповідно до пункту 18 ПКМУ №153 «Державна реєстрація проекту (програми) підтверджується реєстраційною карткою проекту (програми), складеною за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку, яка підписується заступником Державного секретаря Кабінету Міністрів України чи іншою уповноваженою особою Секретаріату Кабінету Міністрів України, засвідчується печаткою Секретаріату Кабінету Міністрів України та видається заявникові з надсиланням копії бенефіціарові протягом п`яти робочих днів від дати прийняття рішення про проведення державної реєстрації проекту (програми).

Одночасно з видачею реєстраційної картки проекту (програми) робиться відповідний запис у реєстрі проектів (програм) міжнародної технічної допомоги, та розміщується план закупівлі на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади (крім інформації, що становить комерційну таємницю). На Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади Реєстраційна картка проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023 - відсутня.

Відповідно до пункту 23 ПКМУ №153, у разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, Секретаріат Кабінету Міністрів України надсилає у п`ятиденний строк після реєстрації проекту (програми) ДПС та Держмитслужбі копію реєстраційної картки проекту (програми) та копію плану закупівлі в електронному вигляді з метою інформування про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм). До митниці зазначена інформація не надходила.

В Свідоцтві №288 про акредитацію виконавця (юридичної особи - нерезидента) проекту (програми) міжнародної технічної допомоги відсутні відомості про Реєстраційну картку проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023.

В договорі на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258, плані закупівлі товарів, робіт і послуг, що придбаваються за кошти міжнародної технічної допомоги від 02.06.2022 №3 відсутня інформація про товар «пристрій для автоматичного запуску або вимикання генератора (АТС)» і що вони будуть закуплені саме ТОВ «ПРМ ГРУП». Вказане товариство має договір з Турецькою фірмою «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» на купівлю генераторів.

Окрім цього, оплата товару пройшла за кошт ТОВ «ПРМ ГРУП», а не грандові кошти, що також доводить неспроможність заперечень апелянта.

ТОВ «ПРМ ГРУП» не є учасником державної програми «Говерла», т.я. між нею та Агенцією США з міжнародного розвитку (USAID) не укладено жодної угоди і в апеляційну інстанцію такі не надані, як не надані такі щодо інших, а саме ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ», ТОВ «ГРАФІКАПРОМ».

За митною декларацією № UA408020/2023/029089 від 03.05.2023 року сума митних платежів становить 852268,67 грн. (Мито - 159219,68 грн., ПДВ - 693048,90 грн.).

Таким чином, директор підприємства ТОВ «ПРМ ГРУП» ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів на загальну суму 852268,67 грн., шляхом заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), одержувача товару та надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості.

Вказаний протокол відповідає вимогам ст. 494 МК України, оформлений компетентним органом в межах повноважень наданих особі, яка його склала, в якому чітко викладено як суть правопорушення, так і інші відомості, необхідні для правильного вирішення даної справи, а суд своє рішення мотивував доказами долученими до протоколу та наявними в матеріалах справи, і на переконання апеляційного суду, вони є належними, достатніми та допустимими, отримані у передбаченому законом порядку, у своїй сукупності підтверджують існування обставин, що підлягають доказуванню, а також інших обставин, які мають значення для справи.

При цьому, судом апеляційної інстанції береться до уваги і те, що стороною захисту на підтвердження доводів про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, не надано жодного доказу, який міг би ставити під розумний сумнів правильність та обґрунтованість висновки суду першої інстанції.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 МК України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до ч.1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.

Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органом передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

Відповідно до ч.8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За приписами ст. 266 МК України декларант зобов`язаний надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей. У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Зокрема, за результатом перевірки та перегляду матеріалів адміністративного провадження відносно ОСОБА_1 , апеляційним судом встановлено наступне.

В зоні діяльності Чернівецької митниці в період з 27.12.2022 по 28.04.2023 ТОВ «ПРМ ГРУП» здійснено митне оформлення товарів по 30 деклараціях, у митному режимі «імпорт» товарів «електрогенераторна установка, дизельна, з поршневим двигуном із запалюванням від стиснення» та «панелі, пристрої для автоматичного запуску або вимикання генератора ATS-4P AC-3» на підставі договору купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 (а.с.36-43) із підприємством-нерезидентом LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецької Республіки.

При цьому, до 28.04.2023 під час митного оформлення, керівництвом ТОВ «ПРМ ГРУП» в особі директора, громадянина України ОСОБА_1 , ввезення товарів до митного оформлення здійснювалось із застосуванням преференцій за кодами:

- «203» - ввезення товарів в рамках виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширення, а так само ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19);

- «231» - тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні, але не довше ніж до 01.05.2023, товари за кодами, визначеними у п.9?? розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» МК України.

В подальшому, вже 03.05.2023 року директором ТОВ «ПРМ ГРУП» ОСОБА_1 під час проведення митного оформлення товару «електрогенераторна установка, дизельна, з поршневим двигуном із запалюванням від стиснення, потужністю 75кВхА GJR75 STANDBY 75kVA» та товару «панелі, пристрої для автоматичного запуску або вимикання генератора ATS-4P AC-3», де поставка здійснювалась відповідно до договору купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 із підприємством-нерезидентом LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецької Республіки (а.с.36-43), було подано до оформлення митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» №UA408020/2023/029089 (додаткова до попередньої) від 03.05.2023 (а.с.13-16), із застосуванням преференції за кодом «080» (графа 36) - «товари, що ввозяться в Україну на виконання Угоди між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво» з умовним нарахуванням, зі звільненням від сплати податків та митних платежів у повному обсязі (графа 44, колонка СП - спосіб платежу 06).

При цьому, директором ТОВ «ПРМ ГРУП» ОСОБА_1 до зазначеної митної декларації, окрім товаросупровідних документів: INVOICE «8106», CMR «828627», сертифікату походження «Z0042977», та інші: (а.с.31-63), подано, як підставу до застосування преференції за кодом «080»:

- копію договору на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258 (а.с.64-91);

- копію реєстраційної картки проекту (програми) №4743-13 від 23.01.2023 (а.с.92-102);

- копію свідоцтва №288 про акредитацію виконавця, проекту (програми) «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА»)», за реєстраційною карткою проекту (програми) №4743, в рамках Угоди між Урядом України і Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво від імені благодійної організації «DAI Global» LLC (USA) (а.с.103,104).

Однак, за результатом аналізу законодавства України, щодо порядку здійснення діяльності із залучення міжнародної технічної допомоги (МТД), яке регулюється Постановою КМ України «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» від 15.02.2002 №153 та Податковим кодексом України, встановлено наступне.

Відповідно до п.2 Постанови КМУ №153, визначено такі поняття та закріплено учасників МТД, як:

партнер з розвитку - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають МТД відповідно до міжнародних договорів України;

представництво донорської установи - це представництво іноземної організації незалежно від його назви (бюро, агентство, офіс тощо), метою діяльності якого є здійснення представництва інтересів донорської установи, координація міжнародної технічної допомоги, що надається Україні такою установою;

бенефіціар - центральний орган виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська, Севастопольська міська держадміністрація, до компетенції яких належить формування та/або реалізація державної політики у відповідній галузі чи регіоні, де передбачається впровадження проекту (програми);

міжнародна технічна допомога - фінансові та інші ресурси та послуги, що відповідно до міжнародних договорів України надаються партнерами з розвитку на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України;

виконавець - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з партнером з розвитку або уповноваженою партнером з розвитку особою та забезпечує реалізацію проекту (програми), у тому числі на платній основі;

реципієнт - резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проектом (програмою);

субпідрядник - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з виконавцем або реципієнтом, забезпечує реалізацію проекту (програми) в частині або в цілому та проводить процедури закупівлі за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги в рамках проекту (програми).

У відповідності п.18 Постанови КМУ №153, державна реєстрація проекту (програми) підтверджується Реєстраційною карткою проекту (програми), яка видається заявникові з надсиланням копії бенефіціарові протягом п`яти робочих днів від дати прийняття рішення про проведення державної реєстрації проекту (програми).

Одночасно з видачею реєстраційної картки проекту (програми), робиться відповідний запис у Реєстрі проектів (програм) міжнародної технічної допомоги та розміщується план закупівлі на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади (крім інформації, що становить комерційну таємницю).

Згідно п.23 Постанови КМУ №153, у разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, Секретаріат Кабінету Міністрів України надсилає у п`ятиденний строк після реєстрації проекту (програми) ДПС та Держмитслужбі копію реєстраційної картки проекту (програми) та копію плану закупівлі в електронному вигляді з метою інформування про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм). Однак, як вбачається з матеріалів справи, до митниці зазначена інформація не надходила.

Відповідно до п.197.11 ст.197 ПК України, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України товарів як міжнародної технічної допомоги, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку.

Таким чином, за результатом розгляду документів, поданих при митному оформленні до митної декларації «ІМ40ДЕ» №UA408020/2023/029089 від 03.05.2023 (а.с.13-16), з врахуванням вищенаведених норм права, встановлено:

- факт ввезення ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна товару (вантажу) у митному режимі імпорт, придбаного за власний кошт у компанії LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецька Республіка (договір купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 - а.с.36-43) на адресу ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ» (договір поставки №2 від 17.10.2022, а.с.109-114), що не відповідає умовам статусу особи-субпідрядника;

- відповідно до умов Договору купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 розділу 3 (а.с. 37) між ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна та LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецька Республіка, умовами поставки обладнання, відповідно до структури «ІНКОТЕРМС-2020» встановлено вид поставки «EXW» «франко-завод».

Тобто, продавець вважається таким, що виконав свої зобов`язання щодо поставки, в момент, коли він надав товар у розпорядження покупця на площах свого підприємства, чи в іншому названому місці. Дана умова поставки передбачає повний розрахунок покупця з продавцем за товар, який з цього моменту є власністю ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна.

Жодна із сторін зазначеної поставки товару, а саме LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецька Республіка - відправник, продавець товару, ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна - отримувач, покупець товару, суб`єкт зовнішньоекономічного контракту, акредитований в митних органах, як учасник ЗЕД та ТОВ «РОЗУМНИКИ ХОЛДИНГ» Україна - покупець, кінцевий отримувач товару, не акредитований в митних органах, як учасник ЗЕД, відповідно до вимог ПК України, Постанови КМУ №153, положень Договору від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258 (а.с.64,65), Свідоцтва №288 про акредитацію (а.с.103,104), - не виступають в ролі виконавців, чи субпідрядників, чи реципієнтів проекту (програми) «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА»)»;

Придбаний ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна у LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецька Республіка (Договір купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 (а.с.36-43) товар №2 в технічному завданні/специфікації (а.с.66-67) до договору на закупівлю від 16.12.2022 №PUR-KYV-22-0258 (а.с.64-65) - не значиться, тому не може взагалі розглядатись як товар МТД.

Придбані у LTD «GUCBIR JENERATOR SAN.VE TIC.LTD.STI» Турецької Республіки (договір купівлі-продажу №1 від 10.11.2022 - а.с.36-43) товар №1 та товар №2 не являються товарами, ввезеними на митну територію України, в якості МТД, що фінансується за рахунок міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана у встановленому законодавством порядку, так як на момент подання до митного оформлення, товари перебували у власності ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна розділу 3 (а.с. 37) за умовами поставки «EXW» «Франко-завод», що стверджується платіжними інструкціями в іноземній валюті (а.с.54-63).

Модифікація №3 від 02.06.2022 (а.с.97-102), надана ТОВ «ПРМ ГРУП» Україна в якості плану закупівлі до проекту «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») до Реєстраційної картки №4743-13 (ст.92-96), відповідно до інформації Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади (крім інформації, що становить комерційну таємницю), зареєстрована, як Реєстраційна картка проекту «Підвищення ефективності роботи і підзвітності органів місцевого самоврядування» («ГОВЕРЛА») №4743-05, має модифікацію «4743-05 HOVERLA Procurement Plan_Mod 3 June 02 2022», розміщена на зазначеному веб-порталі, та перебуває у статусі вільного доступу для друку та скачування.

Окрім того, як зазначено представником митниці у судовому засіданні апеляційної інстанції, після запровадження справи про порушення митних правил №0359/40800/23 від 08.05.2023 (а.с.1-5), відмови в проведенні митного оформлення із застосуванням преференції за кодом «080» (картка відмови №UA408020/2023/000668 (а.с.26,27), декларації «ІМ40ДЕ» №UA408020/2023/029089 від 03.05.2023 (а.с.13,16), підприємством ТОВ «ПРМ ГРУП» в особі директора ОСОБА_1 , згідно митної декларації «ІМ40ДЕ» №UA408020/2023/030327 (додаткова до попередньої) від 09.05.2023, проведено митне оформлення товару №1 та товару №2 зі сплатою митних платежів у повному обсязі (а.с.28,30).

Отже, матеріали справи містять фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку можна стверджувати що ОСОБА_1 мав мету і безпосередньо вчинив дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів на загальну суму 852268,67 грн., шляхом заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), одержувача товару та надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості. Належні документи (докази) на основі яких митницею встановлено причетність ОСОБА_1 до вказаного правопорушення матеріали справи містять, дані матеріали доводять вчинення останнім інкримінованого йому правопорушення, а доводи щодо його не причетності до правопорушення ґрунтуються на припущеннях.

Апеляційний суд погоджується з висновком судді суду першої інстанції, що факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, підтверджено матеріалами справи, досліджені докази у своїй сукупності свідчать про наявність у його діях складу порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України.

Відтак апеляційна скарга не містить правових підстав для скасування судового рішення. При розгляді справи в суді першої інстанції порушень норм матеріального чи процесуального права допущено не було.

З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов висновку про необґрунтованість апеляційної скарги і вважає, що підстав для скасування постанови судді немає.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 486, 489, 495, 522, 529 МК України, ст. 294 КпАП України, суддя судової палати з розгляду кримінальних справ та справ про адміністративні правопорушення Чернівецького апеляційного суду, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу адвоката Наконечного О.М. - залишити без задоволення.

Постанову Першотравневого районного суду від 29 червня 2023 року відносно ОСОБА_1 , якого визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Чернівецького

апеляційного суду Г.А. Станковська

СудЧернівецький апеляційний суд
Дата ухвалення рішення07.08.2023
Оприлюднено08.08.2023
Номер документу112653819
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —725/3947/23

Постанова від 07.08.2023

Адмінправопорушення

Чернівецький апеляційний суд

Станковська Г. А.

Постанова від 29.06.2023

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Іщенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні