Рішення
від 28.07.2023 по справі 340/2560/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2023 року м. Кропивницький Справа №340/2560/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження у м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом: Фермерського господарства «Бушуєв»

до відповідача-1: Головного управління ДПС у Кіровоградській області;

відповідача-2: Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

за участю:

секретаря судового засідання Войтянової А.Г.,

представників:

позивача Горобець О.Л.,

відповідачів-1, 2 Цоток І.Б.

Фермерське господарство «Бушуєв» звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про:

- визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8322328/31487361 від 23.02.2023 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 10.02.2023 року;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Фермерським господарством «Бушуєв» податкову накладну №1 від 10.02.2023 року, датою її первинного подання платником на реєстрацію 13.02.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначила, що 01.02.2023 р. між ТОВ «Торговий дім Зернарі» укладено договір поставки зерна сільськогосподарських культур №0102/2023, на виконання якого позивач здійснив постачання соняшника врожаю 2022 року в кількості 65 тон на загальну суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн, що підтверджується видатковою накладною №1 від 10.02.2023 р. На дату виникнення податкових зобов`язань за фактом відвантаження товару позивач склав податкову накладу №1 від 10.02.2023 р. та направив її в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. 13.02.2023 року, через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» податковим органом направлено позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, з формулюванням: «Відповідно до п.201.16 ст.201 податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 10.02.2023р. №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних». Позивачем було подано до відповідача-1 письмове пояснення від 21.02.2023 р. №1 та копії первинних документів, що підтверджують реальність здійснених господарських операцій. Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної від 23.02.2023 р. №8322328/31487361 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, яких саме не зазначено. Додаткова інформація: відповідно бази даних ДПС встановлена відсутність трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності. Не надано копій платіжних документів та/або банківських виписок з особового рахунку на оплату продукції від контрагента-покупця. 06.03.2023 р. ФГ «БУШУЄВ» подано скаргу на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2023 р. №8322328/31487361. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.03.2023 р. №25391/31487361/2 Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава залишення скарги без задоволення: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Представник позивача наголошує на тому, що позивачем був наданий повний пакет первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження і розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) тощо, достатній для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 10.02.2023 р. Представник позивача вказує, що відповідачами не надано доказів, що на час проведення моніторингу податкової накладної №1 від 10.02.2023 р., поданої ФГ «Бушуєв» на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач відповідав п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Так, відповідачами не доведено, що обсяг постачання товару/послуги 1206 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Представник позивача вважає, що підстави для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 10.02.2023 р. складеної ФГ «Бушуєв» були відсутні.

Представником відповідача-2 подано відзив на позовну заяву у якому заперечено щодо задоволення позову (а.с.158-160). Представник відповідача-2 вказала, що ФГ «Бушуєв» подано на реєстрацію податкову накладну №1 від 10.02.2023 р. обсяг постачання складає 912 280,85 грн, ПДВ 127 719,32 грн, предмет операції: соняшник, виписану на ТОВ «ТД «Зернарі». Відповідно до квитанцій про результати реєстрації ПН/РК в ЄРПН, встановлено, що згідно з п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкової накладної зупинена. У квитанції вказано «Платник податку, яким на реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника. Платнику податків пропонувалося надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК». ФГ «Бушуєв» подано до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, та додано додатки. Зокрема, копії документів: пояснення, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур за формою №4-сг та квитанція № 2 про реєстрацію звіту на 2022 рік, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за формою 29 СГ та квитанція №2 про реєстрацію звіту на 2022 рік, придбання (ПК): ТОВ «Агродар ЛТД»: договір поставки, додаток до договору, видаткова накладна, 3 акти надання послуг по обробітку землі. Договір складського зберігання, приймання, сушки, та відпуску зерна №16/22-х від 25.09.2022 р., реєстри товарно-транспортних накладних на приймання зерна і насіння з проведенням лабораторних досліджень якості за середньоденним зразком до договору складського зберігання №16/22-х від 25.09.2022 р., акти здачі приймання робіт до Договору складського зберігання №16/22-х від 25.09.2022 р., №557 від 30.09.2022 р., №646 від 31.10.2022 р., №741 від 30.11.2022 р. та №825 від 31.12.2022 р. та №28 від 31.01.2023 р. ФОП ОСОБА_1 : договір №КСВ 9/2022 від 01.07.2022 р., акт наданих транспортних послуг №18/10-Б від 18.10.2022 р., товаро-транспортні накладні 14 Гр від 25.09.2022 р., 11 Гр від 25.09.2022 р., 16 Гр від 25.09.2022 р.,31 Гр від 26.09.2022 р. Реалізація (ПЗ): договір поставки зерна сільськогосподарських культур №0102/2023 від 01.02.2023 р., Додаток №1 до договору №0102/2023 від 01.02.2023 р., видаткова накладна №1 від 10.10.2023 р., складська квитанція на зерно №467 від 10.02.2022 р., картка аналізу зерна №23 від 10.02.2022 р. Відповідно до інформаційних баз даних ДПС встановлено відсутність трудових ресурсів, необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання. Не надано копії платіжних документів та/або банківських виписок з особового рахунку на оплату продукції від контрагента-покупця, яка передбачена умовами договору поставки. Так, п.2.3.1 Договору поставки від 01.02.2023 р. №0102/2023 вказано: «Покупець здійснює оплату вартості Товару за ціною згідно Специфікації на поточний рахунок Постачальника протягом трьох банківських днів після підписання відповідної специфікації до даного договору, поставки товару та отримання Покупцем перерахованих документів Додатку №1 до цього, Покупець перераховує Постачальнику платіж у розмірі 86% від загальної вартості Товару на розрахунковий рахунок Постачальника». У Специфікації від 01.02.2023 р. №1, у п.1.2.1 місцем (адреса, пункт) поставки вказано: 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Садова, 1, за цією ж адресою знаходиться зерновий склад, на якому за змістом позову і наданим документам і зберігається реалізований на адресу ТОВ «ТД Зернарі» соняшник врожаю 2022. При цьому відповідно до інформаційно-аналітичних систем ДПС інформація про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність відповідно до форми 20-ОПП за вказаною адресою: 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Садова, 1, відсутній зерновий склад. Також вказана специфікація містить п.1.5 «Умови оплати: розрахунки за поставлений товар згідно цієї Додаткової угоди здійснюються шляхом перерахунку коштів Покупцем на поточний рахунок Постачальника, загальної вартості Товару до 31.03.2023 р. за умови реєстрації Постачальником податкової накладної». При цьому Додаткової угоди до матеріалів справи не надано. Разом з тим, актом прийому-передачі від 10.02.2023 р. сторони ФГ «Бушуєв», ТОВ «ТД Зернарі» та ТОВ «Агродар ЛТД», підтвердили, що право власності і право розпоряджатися Товаром переходить від Постачальника до Покупця одночасно з підписанням цього акту, на підставі складської квитанції на зерно ББ №425324 від 10.02.2023 р. Тобто, як слідує з позову, оплата за поставлений товар буде здійснена після розблокування податкової накладної, а право власності і право розпоряджатися Товаром від Постачальника до Покупця вже перейшло 10.02.2023 р. з моменту підписання вказаних вище документів, тому постає питання про економічну вигоду і отримання прибутку від проведеної господарської операції. Враховуючи викладене, комісією 23.02.2022 р. прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 10.02.2022 р. Отже, надані позивачем пояснення та документи не усунули підставу, що призвела до зупинення податкової накладної, відповідно комісією 23.02.2023 р. прийнято рішення №8322328/31487361 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.02.2023 р. №1. Представник відповідача-2 звертає увагу на те, що копії розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків щодо реалізації товарів не надано підприємством і при адміністративному оскарженні. Представник відповідача-2 вважає, що контролюючим органом прийнято рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної від 23.02.2023 р. №8322328/31487361 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.02.2023 р. №1, підставою якого слугувало ненадання платником копій документів, що передбачені Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. №520.

Представником відповідача-1 подано відзив на позовну заяву ідентичний за змістом до відзиву, поданого представником відповідача-1 (а.с.163-165).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с.150-151).

У підготовчому засіданні 08.06.2023 р. оголошено перерву за клопотанням представника відповідачів для надання доказів (а.с.172-173).

У підготовчому засіданні 20.06.2023 р. оголошено перерву за клопотанням представника позивача для підготовки клопотання про заміну неналежного відповідача (а.с.212-213).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.06.2023 р. замінено первісного відповідача Головне управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 42142606) на належного відповідача Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ВП ЄДРПОУ 43995486) (а.с.233).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.06.2023 р. закрито підготовче провадження та призначено до розгляду у судовому засіданні (а.с.237).

У судовому засіданні 28.07.2023 р. представник позивача підтримала заявлені позовні вимоги з підстав зазначених у позовній заяві. Представник відповідачів заперечила проти задоволення позову.

На підставі ч.3 ст.243 КАС України в судовому засіданні 28.07.2023 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Виготовлення повного рішення відкладено у строк до 07.08.2023 р., про що повідомлено під час проголошення вступної та резолютивної частини.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідачів, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

01.02.2023 р. між Фермерським господарством «Бушуєв» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Зернарі» (Покупець) укладено договір поставки зерна сільськогосподарських культур №0102/2023 (а.с.120-124).

Фермерським господарством «Бушуєв» виписано на отримувача (покупця) Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Зернарі» податкову накладну №1 від 10.02.2023 р. на суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн (а.с.28), яку 13.02.2023 р. подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 13.02.2023 р. №9021372244 податкову накладну №1 від 10.02.2023 р. прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 10.02.2023 р. №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». При цьому запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.29).

ФГ «Бушуєв» подано до Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 21.02.2023 р. №1 у якому зазначено, що ФГ «Бушуєв» реалізувало соняшник ТОВ «ТД «Зернарі» за видатковою накладною №1 від 10.02.2023 р. на загальну суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн у зв`язку з чим була складена податкова накладна №1 від 10.02.2023 р. Поставка соняшнику здійснювалася шляхом переоформлення складської квитанції на елеваторі ТОВ «Агродар ЛТД». Більш детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операції додаються (а.с.31). До пояснень додано: письмові пояснення (а.с.32, 33), копії договору №1д/2022 про надання послуг з обробітку землі сільськогосподарською технікою від 01.04.2022 р. (а.с.34, 35-36), звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022 року №4-сг (річна) (а.с.37, 38-39), звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2022 році №29-сг (річна) (а.с.40, 41-47), договору поставки №1пм/2022 від 12.04.2022 р. (а.с.48, 49, 50), видаткової накладної №327 від 31.05.2022 р. (а.с.51), актів надання послуг №318 від 31.05.2022 р., №391 від 30.06.2022 р., №671 від 31.10.2022 р., (а.с.52, 53, 54, 55), договору №КСВ-9/2022 від 01.07.2022 р. (а.с.56, 57), акта надання транспортних послуг №18/10-Б від 18.10.2022 р. (а.с.58), товарно-транспортних накладних №14Гр від 25.09.2022 р., №11ГР від 25.09.2022 р., №16ГР від 25.09.2022 р. (а.с.59, 60), договору №16/22-х від 25.09.2022 р. (а.с.62-66), реєстру №276 товарно-транспортних накладних на прийняте зерно і насіння з проведенням лабораторних досліджень якості за середньодобовим зразком за 25.09.2022 р. (а.с.67), актів здачі-прийняття робіт №741 від 30.11.2022 р., №825 від 31.12.2022 р., №557 від 30.09.2022 р., №646 від 31.10.2022 р., №23 від 31.01.2023 р. (а.с.68, 69), договору поставки зерна сільськогосподарських культур №0102/2023 від 01.02.2023 р. (а.с.70, 71-75), видаткової накладної №1 від 10.02.2023 р. (а.с.76), складської квитанції на зерно №467 від 10.02.2023 р., картки аналізу зерна №23 від 10.02.2023 р. (а.с.77).

Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2023 р. №8322328/31487361 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 10.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів (а.с.130).

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.03.2023 р. №25391/31487361/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с.144).

Згідно з пп.«а» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України (далі за текстом ПК України) об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п.188.1 ст.188 ПК України База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

З огляду на п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до абз.1, 2, 5, 10, 12, 13, 14 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначався Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 (далі за текстом Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для їх реєстрації.

Відповідно до п.п.4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що: виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку; відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Оцінюючи підстави зазначені у квитанції від 13.02.2023 р. №9021372244 про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 13.02.2023 р., суд враховує, що у Додатку 3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.

Згідно з п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що постачається на постійній основі; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд зауважує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен повідомити платника податків, які саме документи мають бути подані для спростування наявних у податкового органу сумнівів та які аспекти належить висвітлити у поясненнях.

Зі змісту квитанції від 13.02.2023 р. №9021372244 судом встановлено, що зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 10.02.2023 р. зумовлено тим, що обсяг постачання товару/послуги 1206 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. При цьому запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, суд враховує, що відповідачами не надано доказів, що на час проведення моніторингу податкової накладної №1 від 10.02.2023 р., поданої ФГ «Бушуєв» на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач відповідав п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Так, відповідачами не доведено, що обсяг постачання товару/послуги 1206 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Також матеріалами справи не підтверджується факт виявлення контролюючим органом під час проведення моніторингу, об`єктивних ознак не можливості здійснення позивачем операцій поставки сільськогосподарської продукції, дані про яку вказані у податковій накладній №1 від 10.02.2023 р., та/або ймовірності уникнення позивачем виконання податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи не підтверджується наявність підстав для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 10.02.2023 р., складеної ФГ «Бушуєв».

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. №520 (далі за текстом Порядок №520).

Відповідно до п.п.2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

З огляду на п.п.9 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п.п.25, 26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно з п.п.42, 44-46 Порядку №1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

З огляду на правовий висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 03.06.2021 р. у справі №2040/7098/18 (провадження №К/9901/21121/19) рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування. При цьому, загальне посилання на вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстраціє податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.

Суд враховує, що у рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2023 р. №8322328/31487361 вказано, що відповідно інформаційних баз даних ДПС встановлено відсутність трудових ресурсів, необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання; не надано копій платіжних документів та/або банківських виписок з особового рахунку на оплату продукції від контрагента-покупця, яка передбачена умовами договору поставки (а.с.130).

Суд зауважує, що у письмових поясненнях ФГ «Бушуєв» вказано, що у зв`язку з сезонним характером виробництва та невеликою площею землі, господарство не має найманих працівників та не має власних виробничих потужностей. Для забезпечення виробничого процесу Фермерське господарство уклало договір з ТОВ «Агродар ЛТД» (код ЄДРПОУ 31790783) №1п/2022 від 01.04.2022 р. про надання послуг з обробітку землі сільськогосподарською технікою. Згідно договору товариство виконує усі технологічні операції по вирощуванню сільськогосподарської продукції. Роботи по обробітку землі, посіву, догляду за посівами та збиранню соняшнику здійснювалися технікою ТОВ «Агродар ЛТД» згідно з Договором про надання послуг з обробітку землі сільськогосподарською технікою №1п/2022 від 01.04.2022 року та підписані акти надання послуг: №318 від 31.05.2022 року на суму 137 500,00 грн, №391 від 30.06.2022 року на суму 243 320,40 грн, №671 від 31.10.2022 р. на суму 60 000,00 грн (а.с.32).

Однак, пояснення платника податку та підтверджуючі докази відповідачем-1 безпідставно не враховані під час прийняття оскаржуваного рішення. Також відповідачем-1 не враховано, що податкова накладна №1 від 10.02.2023 р. виписана за фактом першої події датою відвантаження товару.

Також, суд дійшов висновку, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товарів та ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку. Зупинивши реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності формування та подання такої податкової накладної, які позивач мав надати на пропозицію контролюючого органу.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Вказана правова позиція неодноразово викладена у постановах Верховного Суду (справи №822/1817/18, №821/1173/17, №0940/1240/18).

Суд зауважує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Суд наголошує на тому, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 07.12.2022 р. по справі №500/2237/20.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем за відсутності правових підстав зупинено реєстрацію податкової накладної №1 від 10.02.2023 р., а надалі безпідставно відмовлено у реєстрації такої накладної, а тому рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2023 р. №8322328/31487361 підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги в цій частині задоволенню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 10.02.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно з п.п.2, 4, 10 ч.2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Із аналізу зазначених норм суд дійшов висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

Зважаючи на встановлені обставини, суд вважає, що ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 10.02.2023 р. на суму на суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн, складену Фермерським господарством «Бушуєв» днем її подання 13 лютого 2023 року.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 684,00 грн (а.с.9), а тому суд стягує на користь Фермерського господарства «Бушуєв» документально підтверджені судові витрати (судовий збір) у розмірі 2 684,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яким прийнято рішення, що зумовило звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8322328/31487361 від 23 лютого 2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 10 лютого 2023 року на суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн, складену Фермерським господарством «Бушуєв».

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 10 лютого 2023 року на суму 1 040 000,17 грн, у тому числі ПДВ 127 719,32 грн, складену Фермерським господарством «Бушуєв», в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання 13 лютого 2023 року.

Стягнути на користь Фермерського господарства «Бушуєв» (код ЄДРПОУ 31487361, с. Червона Кам`янка, Олександрійський район, Кіровоградська область) понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 2 684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду 07 серпня 2023 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2023
Оприлюднено09.08.2023
Номер документу112666855
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/2560/23

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 12.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 28.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Рішення від 28.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні