Ухвала
від 03.07.2023 по справі 757/26146/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/26146/23-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_5 у кримінальному провадженні №62023100110000085 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд слідчого судді надійшло вказане клопотання.

Обґрунтовуючи клопотання, слідчий зазначає, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві, за процесуального керівництва Київської міської прокуратури розслідується кримінальне провадження №62023100110000085 від 12.06.2023 за підозрою ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України

В ході досудового розслідування встановлено, що громадяни України ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , громадянка російської федерації ОСОБА_6 та інші на теперішній час не встановлені особи, перебуваючи у безпечному місці на підконтрольній органам державної влади України території, або поза межами бойових дій, діючи у складі організованої групи, упродовж 2014-2018 років, усвідомлюючи, що так звана «донецька народна республіка» (далі «днр») є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені «органи влади та управління», які мають на меті здійснення насильницької зміни та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади України, зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей указаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України, за попередньою змовою між собою, умисно, шляхом сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «днр» здійснили фінансування тероризму, тобто дії, вчинені з метою фінансового забезпечення терористичної організації, організованою групою.

Так, відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

07.04.2014 у м. Донецьку Донецької області з метою здійснення терористичної діяльності утворено днр, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме - шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом). Вказана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації.

Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «днр» або за їх участі, знайшли своє відображення у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами російської федерації та керівниками терористичних організації «днр» та «лнр», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.

Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій.

При цьому, в політичному блоці «днр» так званої «Ради міністрів» терористичної організації «днр» створено «Міністерство фінансів «днр» та «Міністерство доходів та зборів «днр».

Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації «днр», потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані «податкова та банківська системи «днр».

03.10.2014 прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе донецкой народной республики», яким визначено податкову систему «днр», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «днр». Також 07.10.2014 «Міністерством фінансів «днр» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «днр», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «днр» виконує функції розрахунково-касового центра «днр» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Зазначені документи, видані представниками терористичної організації «Донецька народна республіка» та якими у своїй діяльності керуються представники «політичного блоку днр», приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації «днр» всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.

Разом з цим, 17.03.2015 Верховна Рада України своєю постановою № 254-VІІІ визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей.

18.01.2018 за № 2268-VІІІ прийнято Закон України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», який затверджує факт порушення державного суверенітету України, зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом тимчасової окупації частини території України за допомогою збройних формувань російської федерації, що складаються з регулярних з`єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони рф, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні російській федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, відзначаючи, що дії російської федерації на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя грубо порушують принципи та норми міжнародного права, зокрема шляхом: систематичного недодержання режиму припинення вогню та продовження обстрілів цивільних об`єктів та інфраструктури, що спричиняють численні жертви серед цивільного населення, військовослужбовців Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань; продовження практики протиправного затримання і утримання громадян України на тимчасово окупованих територіях, їх незаконного вивезення та утримання на території російської федерації; намагань поширити російське законодавство, у тому числі податкове, на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, висування незаконних вимог щодо перереєстрації підприємств та стягнення коштів на користь окупаційної адміністрації російської федерації в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі; запровадження російського рубля як єдиної валюти на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; свавільного застосування російських освітніх стандартів у навчальних закладах, запровадження на підприємствах в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі «зовнішнього управління» та визнання незаконних ідентифікаційних документів та реєстраційних знаків транспортних засобів на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; організації та здійснення насильницьких зникнень, катувань, нелюдського поводження або покарання, позасудових страт стосовно цивільного населення, українських військовослужбовців та заручників та інше.

Питання фінансування, а також матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «днр» майном та товарно-матеріальними цінностями вирішується її керівниками, в тому числі, шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.

Разом з цим, у жовтні 2014 року громадянин України ОСОБА_9 , перебуваючи у безпечному місці на підконтрольній органам державної влади України території, а саме у місті Києві, маючи достатні фінансові та інші матеріальні активи для збереження здоров`я і забезпечення життєдіяльності членів своєї родини, без примусу, без погроз фізичної розправи або заподіяння шкоди життю та здоров`ю, як йому так і близьким родичам, достовірно усвідомлюючи, що «днр» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема для зміни меж території або державного кордону України із застосуванням зброї та з небезпекою для життя людей, діючи умисно, у тому числі з метою особистого збагачення, розробив план ведення господарської діяльності на території «днр» з фінансуванням терористичної організації «днр» шляхом сплати так званих податків грошовими коштами представникам указаної терористичної організації.

Усвідомлюючи, що ведення фінансово-господарської діяльності на території «днр» з фінансуванням терористичної організації «днр» останній не здатний реалізувати самостійно, з жовтня 2014 року ОСОБА_9 до реалізації свого злочинного плану залучив ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та інших, на теперішній час невстановлених осіб, які заздалегідь, тобто до початку злочину, домовилися про спільне його вчинення, тим самим надавши добровільну згоду на участь у ньому у складі організованої групи.

Відповідно до розробленого ОСОБА_9 плану останній організовував вчинення злочину та керував діями інших співучасників.

До функцій ОСОБА_7 в організованій групі входило керування підприємством на території «днр», працевлаштування та звільнення працівників підприємства, підписання договорів та реєстраційних документів, забезпечення безперешкодного функціонування підприємства шляхом взаємодії з представниками незаконних формувань, які створені терористичною організацією «днр», а також звітування перед ОСОБА_9 .

До функцій громадянки російської федерації ОСОБА_6 в організованій групі входило перереєстрація створеного ОСОБА_9 підприємства на своє ім`я для забезпечення конспірації та прикриття незаконної діяльності, створення та підписання основних засновницьких документів, наказів про призначення директора підприємства та інших віднесених до виключної компетенції засновника, а також збір та зберігання для ОСОБА_9 коштів від прибутку підприємства.

До функцій ОСОБА_8 в організованій групі входило керування підприємством на території «днр», працевлаштування та звільнення працівників підприємства, підписання договорів та реєстраційних документів, забезпечення безперешкодного функціонування підприємства шляхом взаємодії з представниками незаконних формувань, які створені терористичною організацією «днр», а також звітування перед ОСОБА_9 .

Попередньо зорганізувавшись у спільне об`єднання для довготривалої підготовки, готування та вчинення дій, спрямованих на фінансування тероризму, відповідно до розробленого злочинного плану ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_8 , стійкість і зорганізованість такої організованої групи визначалась: тривалістю, стабільністю та безпекою його функціонування, що досягалось попередньою змовою та стабільним складом учасників, тісними взаємовідносинами між його учасниками, їх централізованому підкоренню, єдиними для всіх правилами поведінки, а також наявністю розробленого детального плану злочинної діяльності і чіткого розподілу функцій учасників відносно його досягнення, наявністю каналів обміну інформацією, скритністю та конспірацією.

Згідно розробленого плану, ОСОБА_9 діяв як організатор та співвиконавець, ОСОБА_7 як співвиконавець, ОСОБА_6 як співвиконавець та пособник, ОСОБА_8 як співвиконавець.

Так, на виконання плану злочинних дій, ОСОБА_9 , будучи єдиним засновником ПП «ПОМОЩЬ» (код ЄДРПОУ 37380773), яке зареєстроване 22.11.2010 у Ворошиловському районному управлінні юстиції м. Донецьк та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, у невстановлений досудовим розслідуванням час, з метою здійснення господарської діяльності, без примусу та відповідно за власним бажанням, із залученням сторонніх осіб, 30.10.2014 зареєстрував суб`єкт господарської діяльності в структурі терористичної організації «днр» під назвою «Частное предприятие «ПОМОЩЬ»» (ідентифікаційний код 37380773) (далі - «ЧП «ПОМОЩЬ»»), адреса реєстрації: днр, м. донецьк, вул. 50-річчя СРСР, буд. 150, після чого 30.10.2014 з метою сплати «ЧП «ПОМОЩЬ»» так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «днр», при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, підприємство зареєстровано в так званій Республіканській податковій інспекції у Ворошиловському районі міста Донецька Міністерства доходів і зборів Донецької народної республіки (російською - «Республиканской налоговой инспекции в Ворошиловском районе г. Донецка Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республики»).

Також для забезпечення функціонування «ЧП «ПОМОЩЬ»» в фінансово-господарській системі терористичної організації «днр» та здійснення фінансових операцій, було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 в так званому Центральному республіканському банку «днр».

При цьому ОСОБА_9 продовжив бути єдиним (одноособовим) засновником «ЧП «ПОМОЩЬ»», а директором товариства 30.10.2014, при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, призначено ОСОБА_10 .

Одночасно, будучи одноосібним засновником «ЧП «ПОМОЩЬ»», ОСОБА_9 29.10.2014 на тимчасово окупованій території Донецької області, за законодавством так званої «днр» без примусу та відповідно за власним бажанням у співучасті з невстановленими досудовим розслідуванням особами, ініціював створення суб`єкта господарської діяльності в структурі терористичної організації «днр» під назвою ТОВ «Стандарт» (російською - «Общество с ограниченной ответственностью «Стандарт») (далі - «ООО «Стандарт»»), в результаті чого на підставі протоколу загальних зборів засновників «ООО «Стандарт»» від 29.10.2014, так званим Департаментом державної реєстрації Міністерства доходів і зборів Донецької народної республіки (російською - «Департаментом государственной регистрации Министерства доходов и сборов днр») 31.10.2014 проведено державну реєстрацію юридичної особи, присвоєно ідентифікаційний код 50000290, визначено місцезнаходження юридичної особи за адресою: днр, 83001, місто Донецьк, ворошиловський район, вул. 50-річчя СРСР, буд. 150, та на посаду директора «ООО «Стандарт»» призначено ОСОБА_7 .

Для забезпечення функціонування «ООО «Стандарт»» в фінансово-господарській системі терористичної організації «днр» та здійснення фінансових операцій було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 в так званому Центральному республіканському банку «днр».

Основним видом діяльності «ООО «Стандарт»» визначено надання фінансових кредитів фізичним особам за рахунок особистих коштів, під заставу майна, на визначений строк та під відсотки.

Одночасно з цим, діючи узгоджено, об`єднавшись єдиним планом для здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території України та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «днр», ОСОБА_9 , ОСОБА_7 та інші учасники організованої групи 31.10.2014 уклали ряд договорів із Повне товариство «ЧП «Ера-Дон» і Компанія «Ваш Ломбард» в особі дружини ОСОБА_9 - ОСОБА_11 , про купівлю на території «днр» основних засобів, малоцінних необоротних матеріальних активів та відступлення права вимоги, тим самим забезпечили наявність у розпорядженні організованої групи об`єктів нерухомості, матеріальних цінностей, необхідних для передачі в оренду та надання фінансових кредитів фізичним особам.

Так, ОСОБА_9 , ОСОБА_7 та інші, на теперішній час невстановлені особи, діючи у складі організованої групи, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не раніше 31.10.2014, умисно налагодили на території Донецької області, підконтрольній представникам терористичної організації «днр», процес з надання фінансових кредитів фізичним особам за рахунок особистих коштів під заставу майна на визначений строк та під відсотки під видом здійснення господарської діяльності від імені ООО «Стандарт», а також передачу в оренду об`єктів нерухомості, які розміщенні на тимчасово окупованій території України, під виглядом здійснення господарської діяльності від імені ЧП «ПОМОЩЬ».

Протоколом №57 загальних зборів учасників «ООО «Стандарт»» код 50000290 від 21.07.2015, «ООО «Стандарт»» перейменовано на «ООО «Ломбард Стандарт»», після чого 17.05.2016 (російською - «Департаментом государственной регистрации Министерства доходов и сборов днр») зареєстровано зміни юридичної особи та видано свідоцтво серії НОМЕР_3 .

У подальшому з метою конспірації 28.07.2015 ОСОБА_9 , при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, передав корпоративні права вказаного підприємства своїй матері громадянці російської федерації ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом укладання договору купівлі-продажу корпоративних прав, однак особисто залишився фактичним контролером «ООО «Ломбард Стандарт»», продовжуючи визначати порядок та умови фінансово-господарської діяльності вказаного суб`єкту господарської діяльності та фактично здійснювати загальне керівництво ним.

Після цього ОСОБА_6 забезпечила частковий збір та зберігання для ОСОБА_9 грошових коштів, отриманих як прибуток товариства, а також частковий контроль сплати так званих «податків» до бюджету «днр».

При передачі корпоративних прав до складу «ООО «Ломбард Стандарт»» входило 53 діючих ломбарди, 2 з яких знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .

Згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, нежитлове приміщення площею 77,3 кв.м на 4-му поверсі будівлі бані літ. А-3,4 за адресою: АДРЕСА_1 та нежитлове приміщення - магазин по реалізації непродовольчих товарів за адресою: АДРЕСА_2 , на праві власності належать ОСОБА_9 , тим самим це свідчить про організаційне сприяння діяльності терористичної організації «днр» шляхом надання об`єктів нерухомості для здійснення фінансово-господарської діяльності та отримання за це прибутку.

10.05.2016 рішенням єдиного учасника «ООО «Ломбард Стандарт»» ОСОБА_6 визначено місцезнаходження підприємства за адресою: донецька народна республіка, АДРЕСА_1 , встановлено розмір статутного капіталу у розмірі 825 тис. рос. руб. та доручено директору підприємства ОСОБА_7 привести документи у відповідність до законодавства так званої днр.

26.10.2017 за вказівкою ОСОБА_9 рішенням єдиного учасника «ООО «Ломбард Стандарт»» ОСОБА_6 звільнено з посади директора вказаного підприємства ОСОБА_7 та з 27.10.2017 директором «ООО «Ломбард Стандарт»» призначено ОСОБА_8 , яка, діючи узгоджено з ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , об`єднавшись єдиним планом для здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території України та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «днр», продовжила діяльність ввіреного їй підприємства шляхом надання фінансових кредитів фізичним особам, а також купівлі-продажу лома ювелірних та інших виробів з дорогоцінних металів.

Одночасно ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та інші, на теперішній час невстановлені особи, діючи в складі організованої групи, діючи від імені «ООО «Ломбард Стандарт», внаслідок так званої «господарської діяльності» на тимчасово окупованій території України, усвідомлюючи, що вони фінансують військові дії з метою захоплення державної влади, зміни меж та території державного кордону України, скерували частину отриманих грошових коштів від господарської діяльності до так званого «бюджету «днр», з якого фінансуються незаконні утворення, створені терористичною організацією «днр», зокрема «Міністерство фінансів «днр», «Міністерство доходів та зборів «днр», «Міністерство внутрішніх справ «днр», «Міністерство державної безпеки «днр», «Міністерство оборони «днр», «органи прокуратури «днр», збройні підрозділи «днр», які вчиняють дії з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади України.

Фінансуючи створені структури «днр», ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_8 знали та усвідомлювали, що вони здійснюють фінансування тероризму, тобто дії, вчинені з метою фінансового забезпечення терористичної організації.

Упродовж 2014-2018 років ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 та іншими, на теперішній час невстановленими особами, діючи у складі організованої груп, організовано надходження до так званого «бюджету «днр» грошових коштів на загальну суму понад 27 000 000 російських рублів у вигляді сплати від «ООО «Ломбард Стандарт»», так званих «податків» та «зборів», що згідно середнього курсу Національного банку України за 2018 рік становить не менше 10 260 000 грн.

З огляду на викладене та враховуючи зібрані в ході досудового розслідування докази, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянці російської федерації, уродженці м. Донецьк, зареєстрованій та проживаючій за адресою: АДРЕСА_3 , раніше не судимій, 09.06.2023 в порядку ст. 111, ч. 1 ст. 135 КПК України вручено письмове повідомлення про те, що вона підозрюється в фінансуванні тероризму, тобто діях, вчинених з метою фінансового забезпечення терористичної організації, вчиненого організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України (в редакції статті Закону № 2258-VI від 18.05.2010, чинної на час вчинення злочину).

Підозра ОСОБА_6 у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення обґрунтована доказами, що вказані у клопотанні та долучені до нього.

Враховуючи, що на час досудового розслідування місце знаходження підозрюваної ОСОБА_6 невідоме, 12.06.2023 слідчим оголошено останню у міжнародний розшук.

Беручи до уваги вищевикладене, наявні достатні підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування, чим протидіє проведенню досудового розслідування, у зв`язку з чим щодо ОСОБА_6 необхідно обрати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, оскільки неможливо запобігти цим ризикам шляхом обрання більш м`яких запобіжних заходів.

Також слідчий вказує, що відповідно до встановлених обставин ОСОБА_6 , перебуваючи за межами території України, спілкувалася з підозрюваними у кримінальному провадженні ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 з приводу діяльності ввіреного їй підприємства «ООО «Ломбард Стандарт», що обґрунтовує наявність в провадженні ризику незаконного впливу на свідків, інших підозрюваних у кримінальному провадженні.

З урахуванням викладеного, слідчий просить клопотання задовольнити та обрати підозрюваній ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав у повному обсязі та просив задовольнити.

Захисник підозрюваної ОСОБА_6 - адвокат ОСОБА_4 щодо задоволення клопотання заперечила, посилаючись на недоведеність ризиків та вказала, що прокурором не доведено неможливість застосування більш м`якого запобіжного заходу, оскільки посилання на тяжкість обвинувачення та складність справи не є підставою для обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Підозрювана ОСОБА_6 , повідомлена про місце, дату та час розгляду справи належним чином, шляхом опублікування повідомлення в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газета «Урядовий кур`єр») та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, в судове засідання не з`явилась, жодних заяв слідчому судді щодо розгляду клопотання не надходило.

Вислухавши позиції сторін та дослідивши матеріали справи, слідчий суддя надходить наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

При вирішенні даного клопотання підлягають встановленню та врахуванню обставини, визначені ч.1 ст.178, ч.1 ст.194 КПК України, та підстави застосування запобіжного заходу, визначені ст.177 КПК України.

Відповідно до ч.1 ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частинами шостою та сьомою статті 176 цього Кодексу.

Відповідно ч. 1 ст. 193 КПК України розгляд клопотання про застосування запобіжного заходу здійснюється за участю прокурора, підозрюваного, обвинуваченого, його захисника, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.

Відповідно до ч.6 ст.193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Виходячи з наявних в наданих суду матеріалах даних, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

Зокрема, такі дані підтверджуються: протоколом огляду речей та документів від 05.09.2022 /а.м. 150-200, т. 1/, протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 05.09.2022 /а.м. 201-210, т.1/, протоколами огляду від 02.01.2023, /а.м. 1-15, 15-32, т.2/, протоколами огляду речей та документів від 03.01.2023, від 13.01.2023 /а.м. 33-63, 64-70, т.2/, протоколом допиту свідка ОСОБА_13 /а.м. 88-92, т. 2/, протоколом огляду речей та документів від 17.03.2023 /а.м. 98-111, т.2/ протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 16.03.2023 /а.м. 111-128, т.2/.

09.06.2023 складено повідомлення ОСОБА_6 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

В той же день прокурором було направлено лист про розміщення в газеті «Урядовий кур`єр» письмового повідомлення про підозру ОСОБА_6 . Відповідно до ч. 8 ст. 135 КПК України повідомлення розміщено на сайті Офісу Генерального прокурора та в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, а саме в газеті Урядовий кур`єр /а.м. 73-74, т.1/, де його в подальшому опубліковано ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ІНФОРМАЦІЯ_6 /.

Окрім того, підозрювана ОСОБА_6 викликалась до слідчого для допиту в якості підозрюваної на 19.06.2023, 20.06.2023, 21.06.2023, - /а.м. 68-70 ІНФОРМАЦІЯ_5; ІНФОРМАЦІЯ_6 /. Натомість, підозрювана ОСОБА_6 не з`явилась, причини неприбуття не повідомила

12.06.2023 постановою слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_5 підозрювану ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , оголошено у міжнародний розшук. /а.м. 113, т.1/.

Відповідно до Рапорту старшого оперуповноваженого в ОВС УСР в м. Києві ДСР НП України ОСОБА_14 , в ході виконання доручення у кримінальному провадженні № 62023100110000085 встановлено, що ОСОБА_6 мешкає за адресою: АДРЕСА_4 , відповідно до даних Державної прикордонної служби України остання не в`їжджала в Україну /а.м. 137-138/.

З урахуванням викладеного вважаю доведеним, що ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування та суду, чим підтверджується існування ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України. Також, з урахуванням тяжкості та конкретних обставин інкримінованого ОСОБА_6 кримінального правопорушення, вважаю доведеним існування ризиків, передбачених пунктами 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України - можливість незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних у кримінальному провадженні, продовжити вчинення кримінального правопорушення.

Враховуючи наявність обґрунтованої підозри, існування в провадженні передбачених ст. 177 КПК України ризиків щодо ОСОБА_6 , наявності обґрунтованих підстав вважати, що підозрювана переховується від органу досудового, у зв`язку із чим оголошена в міжнародний розшук, перебуває на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, вважаю наявними підстави згідно ч. 6 ст. 193 КПК України для обрання відносно підозрюваної запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Відповідно до абз. 7 ч. 4 ст. 183 КПК України при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

З урахуванням викладеного при обранні щодо ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підстави для визначення розміру застави відсутні.

На підставі та керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст.176, 177, 178, 183, 184, ч.6 ст.193, 205, 309, 532, 534 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Обрати у кримінальному провадженні №62023100110000085 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки російської федерації, уродженки м. Донецьк, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_3 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, - запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.

Питання про застосування до ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, після затримання останньої і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження підлягає розгляду слідчим суддею за участю підозрюваної.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора у кримінальному провадженні.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено09.08.2023
Номер документу112680325
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —757/26146/23-к

Ухвала від 03.07.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

Ухвала від 03.07.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні