Рішення
від 08.08.2023 по справі 916/1833/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"08" серпня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/1833/23

Господарський суд Одеської області у складі судді Щавинської Ю.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін матеріали справи:

за позовом: Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Праці, буд. 6)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" (65005, Одеська обл., м.Одеса, вул. Бугаївська, буд. 35, оф. 1005 Г)

про стягнення 23 758,96 грн

ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог.

03.05.2023 Державне підприємство "Морський торговельний порт "Чорноморськ" звернулося до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз", в якій просить суд стягнути з відповідача основний борг - 10 734,58 грн, 3% річних - 370,83 грн, інфляційне збільшення - 7 243,32 грн, пеню - 5 410,23 грн.

2. Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 08.05.2023 відкрито провадження у справі № 916/1833/23 та прийнято справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у порядку письмового провадження.

Вказаною ухвалою суду було запропоновано сторонам надати у відповідні строки заяви по суті спору, а також роз`яснено сторонам про можливість звернення до суду з клопотанням про призначення проведення розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у строки, визначені ч.7 ст. 252 ГПК України.

Ухвала суду від 08.05.2023 була доставлена до електронного кабінету позивача 09.05.2023 та вручена відповідачу, про що свідчить наявне в матеріалах справи поштове повідомлення.

Згідно з ч. 5, 7 ст.252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін від учасників справи до суду не надходило.

Згідно положень ст.248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

У відповідності до ч.4 ст.240 ГПК України, у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.

3. Позиція учасників справи.

3.1. Доводи Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ".

Між Державним підприємством "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" (Замовник, Клієнт) було укладено договір про перевантаження імпортної автотехніки № 40/и від 03.03.2021 та додаткову угоду до договору №40/и від 30.12.2021.

Пунктом 1.1 договору визначено, що підприємство вивантажує із суден типу PO-завезену клієнтом, у погоджених з підприємством об`ємах, кількість вантажу, виділяє складську площу для зберігання вантажу клієнта, навантажує в залізничні вагони і/ або автотранспорт та документально оформлює імпортну автотехніку, а клієнт планує до перевантаження 80 одиниць автотехніки та зобов`язується оплатити надані йому підприємством послуги в погодженому цим договором порядку.

Згідно з п.2.3.4 договору, клієнт ознайомлений з вільними тарифами підприємства, що існують на день укладення цього договору та застосовуються підприємством в процесі виконання цього договору і згодний з їхнім застосуванням.

Згідно з п.3.1 договору та п.1 додаткової угоди клієнт оплачує послуги підприємства за діючими у підприємстві тарифами (визначеними договором п.п.3.1.1- 3.1.2).

Відповідно до п.3.5 договору клієнт зобов`язаний не пізніше 8-го календарного дня після відвантаження суднової партії вантажу з підприємства направити до підприємства уповноваженого представника для отримання екземплярів акту приймання-здачі наданих послуг з рахунком на оплату та повернути підприємству підписаний та засвідчений власною печаткою належний підприємству екземпляр акту.

Даний акт приймання-здачі наданих послуг зокрема, але не виключно, містить інформацію про господарську операцію.

Прийом-передача акту для підпису та рахунку на оплату здійснюється сторонами шляхом передачі уповноваженим представникам під особистий підпис у реєстрі пред`явлених рахунків.

У разі невиконання клієнтом зазначених зобов`язань акт приймання-здачі наданих послуг вважається прийнятим ним без зауважень і має силу документу, підписаного клієнтом. При цьому, у разі неотримання клієнтом за його вини акту приймання-здачі наданих послуг, належний йому екземпляр акту та рахунок надсилається підприємством на адресу клієнта рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Сторони погодились, що акт приймання-здачі всіх наданих за даним договором послуг, підписаний уповноваженим представником сторін, є документом, що підтверджує факт надання підприємству послуг на користь клієнта.

Остаточний розрахунок клієнт здійснює протягом 10 банківських днів з моменту надання підприємством послуг. Оплата здійснюється на банківські реквізити, вказані у рахунку підприємства. Фактичною датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок підприємства.

На виконання умов, визначених п. 3.5 договору, ДП "МТП "Чорноморськ" направило на електронну адресу та на поштову адресу (вул. Бугаївська, буд. 35, оф. 1005Г, м. Одеса, 65005) ТОВ "Інтерлайнер Едженсіз" рахунки та акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за відповідні звітні періоди для здійснення оплати, а саме: Т/2422 від 19.02.2022, Т/2450 від 19.02.2022 та І/2421 від 21.02.2022.

31.03.2023 до позивача повернувся конверт з рахунками та актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) з відміткою про закінчення терміну зберігання.

Позивач зазначає, що, оскільки ним вчинено всі можливі дії, які від нього залежали, слід дійти висновку, що відповідач повідомлений належним чином про наявність заборгованості по зазначеним рахункам, крім того, в силу п.3.5 договору, акт приймання-здачі наданих послуг вважається прийнятим ним без зауважень і має силу документу, підписаного клієнтом.

Однак, відповідач, в порушення п.3.5 договору, не сплатив ці рахунки, з огляду на що у останнього наразі наявна заборгованість за договором в загальній сумі 10 734,58 грн.

Відповідно до п.6.6 договору, за порушення строків сплати, передбачених у розділі 3 даного договору, підприємство має право нарахувати клієнту пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, а також інші штрафні санкції, передбачені чинним законодавством.

Таким чином, позивач, посилаючись на положення договору та ч.2 ст. 625 ЦК України, просить суд стягнути з відповідача заборгованість, яка складається з основного боргу - 10 734,58 грн, 3% річних - 370,83 грн, інфляційного збільшення - 7 243,32 грн, пені - 5 410,23 грн.

4. Фактичні обставини встановлені судом.

03.03.2021 Державним підприємством "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" (Замовник, Клієнт) було укладено договір про перевантаження імпортної автотехніки № 40/и (т.1 а.с.16-23).

Відповідно до п.1.1 договору підприємство вивантажує із суден типу РО-РО завезену клієнтом, у погоджених з підприємством об`ємах, кількість вантажу, виділяє складську площу для зберігання вантажу клієнта, навантажує в залізничні вагони і/або автотранспорт та документально оформляє імпортну автотехніку, а клієнт планує до перевантаження 80 одиниць автотехніки та зобов`язується оплатити надані йому підприємством послуги в погодженому цим договором порядку.

Згідно з п.2.2.5 договору клієнт видає підприємству не пізніше, ніж за 48 годин до підходу судна наряди на відвантаження вантажу. Наряд повинен містити повну адресу, транспортні і платіжні реквізити одержувача, спосіб визначення кількості вантажу, особливі вказівки клієнта і інші необхідні дані. Сторони договору здійснюють оформлення вантажних перевізних документів на перевезення морським транспортом відповідно до Правил оформлення вантажних перевізних документів на перевезення морським транспортом, затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 13.12.2004 № 1098.

Пунктом 2.2.16 договору передбачено, що клієнт зобов`язаний отримати у підприємства (особисто, факсом або електронною поштою на електронну адресу клієнта, вказану в розділі 8 договору) попередній (авансовий) та остаточний рахунки для здійснення оплат у строки визначені розділом 3 договору, акти приймання-здачі виконаних робіт на підпис та засвідчення власною печаткою.

Відповідно до п.2.3.4 договору клієнт ознайомлений з вільними тарифами підприємства, що існують на день укладання цього договору та застосовуються підприємством в процесі виконання цього договору і згодний з їхнім застосуванням.

Пунктом 3.1 договору встановлено, що клієнт оплачує послуги підприємства за діючими у підприємстві тарифами.

Відповідно до п.3.5 договору клієнт зобов`язаний не пізніше 8-го календарного дня після відвантаження суднової партії вантажу з підприємства направити до підприємства уповноваженого представника для отримання екземплярів акту приймання-здачі наданих послуг з рахунком на оплату та повернути підприємству підписаний та засвідчений власною печаткою належний підприємству екземпляр акту.

Даний акт приймання-здачі наданих послуг зокрема, але не виключно містить інформацію про господарську операцію.

Прийом-передача акту для підпису та рахунку на оплату здійснюється сторонами шляхом передачі уповноваженим представникам під особистий підпис у реєстрі пред`явлених рахунків.

У разі невиконання клієнтом зазначених зобов`язань акт приймання-здачі наданих послуг вважається прийнятим ним без зауважень і мае силу документу, підписаного клієнтом. при цьому, у разі неотримання клієнтом за його вини акту приймання-здачі наданих послуг, належний йому екземпляр акту та рахунок надсилається підприємством на адресу клієнта рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Сторони погодились, що акт приймання-здачі всіх наданих за даним договором послуг, підписаний уповноваженими представниками сторін, є документом, що підтверджує факт надання підприємством послуг на користь клієнта.

Остаточний розрахунок клієнт здійснює протягом 10 банківських днів з моменту надання підприємством послуг. Оплата здійснюється на банківські реквізити, вказані у рахунку підприємства. Фактичною датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок підприємства.

Остаточний рахунок та акт приймання-здачі оформляється підприємством на дату завершення обробки суднової партії - вивантажувального повідомлення або іншого документу, виданого морським перевізником.

Сторони мають право щомісяця проводити акти звірок. У разі, якщо протягом 10-ти календарних днів підписані клієнтом акти звірок не будуть надані, то сальдо взаєморозрахунків буде вважатися узгодженим.

Пунктом 3.7 договору підприємство зараховує кошти за зобов`язаннями клієнта в хронологічному порядку їх виникнення, якщо клієнтом не зазначено призначення платежу у платіжних документах.

Згідно з п.3.12 договору вартість послуг підприємства, що встановлена в іноземній валюті, розраховується підприємством та оплачується клієнтом у національній валюті України за курсом Національного Банку України (НБУ) на день надання послуг (виконання робіт).

У разі, якщо клієнт діє від імені та за рахунок нерезидента, він надає в сектор транспортного експедирування і облікової діяльності Спеціалізованого Поромного Комплексу підприємства договір доручення або довіреність, в такому випадку оплата послуг підприємству здійснюється клієнтом від імені та за рахунок нерезидента в іноземній валюті. Вартість послуг, що затверджена підприємством у національній валюті, оплачуються клієнтом в іноземній валюті за курсом НБУ на день надання послуг (виконання робіт).

Відповідно до п.6.6 договору за порушення строків сплати, передбачених у розділі 3 даного договору, підприємство має право нарахувати клієнту пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, а також інші штрафні санкції, передбачені чинним законодавством.

Пунктом 7.1 та п.7.3 договору встановлено, що даний договір набуває чинності від дня його укладання і діє до 31.12.2021, припинення дії договору не звільняє сторони від виконання всіх існуючих на день його припинення зобов`язань.

30.12.2021 сторонами було укладено додаткову угоду до договору № 40/и від 03.03.2021, якою, зокрема, внесено зміни до розділу 3, 4 та 7 укладеного договору (т.1 а.с.24-27).

Так, додатковою угодою викладено п.3.4 договору у наступній редакції: "Сторони дійшли згоди, що клієнт протягом 10 банківських днів з укладання цього договору (додаткової угоди), зобов`язаний внести одноразово у поточному році попередню оплату у розмірі 250 тисяч гривень на розрахунковий рахунок підприємства (у розділі 8 цього договору наявні відомості про рахунки підприємства), що в подальшому списується підприємством за фактом надання послуг та враховується при виставленні остаточного рахунку та формуванні акту приймання-здачі наданих послуг. Акт приймання-здачі наданих послуг формується за результатами наданих послуг, та підтверджує факт надання підприємством послуг н ионному обсязі, а з боку клієнта підтверджує факт їх належного отримання. При ньому, попередня оплата у розмірі 250 тисяч гривень є зарахуванням на майбутні платежі за надані послуги підприємством за цим договором, та поверненню не підлягає."

Пунктом 4 додаткової угоди перше речення пункту 7.1. Розділу 7. викладено в наступній редакції: "Даний договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.12.2022".

Пунктом 5 додаткової угоди Розділ 7. доповнено пунктом 7.13. в наступній редакції: "7.13. Надання послуг за цим договором здійснюється підприємством лише після виконання клієнтом п.3.4. цього договору. У разі невиконання клієнтом п.3.4. цього договору, договір вважається припиненим з 11 банківського дня, з дня укладання цього договору (додаткової угоди), та сторони не пов`язані між собою будь-якими зобов`язаннями, обов`язками та правами за цим договором."

Пунктами 6-8 додаткової угоди встановлено, що ця додаткова угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє протягом дії договору. Ця додаткова угода є невід`ємною частиною договору №40/и від 03.03.2021. Інша частина договору продовжує діяти без змін.

В матеріалах справи наявний рахунок № Т/2422 від 19.02.2022, рахунок (вартість послуг порта по перевалці, зберіганню та іншим послугам) та акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) за договором №40/и від 03.03.2021 на суму 2 991,05 грн без ПДВ (т.1 а.с.28-30), рахунок № Т/2450 від 19.02.2022, рахунок (вартість послуг порту по перевалці, зберіганню та іншим послугам) та акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) за договором №40/и від 03.03.2021 на суму 233,76 грн без ПДВ (т.1 а.с.31-33), № І/2421 від 21.02.2022, рахунок (вартість послуг порту по перевалці, зберіганню та іншим послугам) та акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) за договором №40/и від 03.03.2021 на суму 7 509,77 грн без ПДВ (т.1 а.с.34-36).

Вказані рахунки були надіслані позивачем на електронну адресу відповідача за допомогою програмних засобів 1С Підприємство, про що свідчать скріншоти з програмного забезпечення (т.1 а.с.37-38).

Листом від 02.03.2023 Державне підприємство "Морський торговельний порт "Чорноморськ" повідомило Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" про наявність заборгованості за договором №40/и від 03.03.2021 у сумі 10 734,58 грн та попередило, що у разі несплати заборгованості до15.03.2023 останнє буде змушено стягнути заборгованість у судовому порядку (т.1 а.с.40).

Зазначений лист разом з рахунками та актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №Т/2422 від 19.02.2022, №Т/2450 від 19.02.2022 та №І/2421 від 21.02.2022 був надісланий на юридичну адресу відповідача 09.03.2023, про що свідчать опис вкладення у цінний лист та повідомлення про вручення поштового відправлення, наявні у матеріалах справи (т.1 а.с.41-45).

Відповідно до акту виконаних робіт з використання інфраструктури порту автотранспортом імпорт-транзит №826 від 19.02.2022, згідно з заявкою експедиторської фірми "Інтерлайнер Едженсіз", була використана інфраструктура порту вантажним та пасажирським автотранспортом, направленим на СПК термінал для отримання вантажу (т.1 а.с.46).

В матеріалах справи наявні наряди на відвантаження вантажу від 04.02.2022, підписані та скріплені печаткою ТОВ "Інтерлайнер Едженсіз" (т.1 а.с.47-52).

5. Позиція суду.

Відповідно до ст.175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно зі ст.11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 ЦК України сторони є вільними в укладанні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Як було встановлено судом, 03.03.2021 Державним підприємством "Морський торговельний порт "Чорноморськ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" було укладено договір про перевантаження імпортної автотехніки №40/и.

Відповідно до п.1.1 договору підприємство вивантажує із суден типу РО-РО завезену клієнтом, у погоджених з підприємством об`ємах, кількість вантажу, виділяє складську площу для зберігання вантажу клієнта, навантажує в залізничні вагони і/або автотранспорт та документально оформляє імпортну автотехніку, а клієнт планує до перевантаження 80 одиниць автотехніки та зобов`язується оплатити надані йому підприємством послуги в погодженому цим договором порядку.

Надаючи оцінку правовій природі укладеного між сторонами договору, суд зауважує, що останній фактично є договором про надання послуг.

Відповідно до ст.901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Згідно зі ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

З урахуванням вищевикладеного, враховуючи положення ст.204 ЦК України щодо презумпції правомірності правочину, який не був визнаний судом недійсним у встановленому порядку, договір про надання послуг є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі ст.193 ГК України, яка цілком кореспондується зі ст.525, 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно з п.2.2.5 договору клієнт видає підприємству не пізніше, ніж за 48 годин до підходу судна наряди на відвантаження вантажу.

Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" видано наряди на відвантаження вантажу (загалом на 6 місць легкових автомобілів), датовані 04.02.2022 та підписані та скріплені печаткою ТОВ "Інтерлайнер Едженсіз" від 18.02.2022.

На зазначених нарядах проставлено печатки Одеської митниці ДФС від 15.02.2022.

Відповідно до п.3.5 договору клієнт зобов`язаний не пізніше 8-го календарного дня після відвантаження суднової партії вантажу з підприємства направити до підприємства уповноваженого представника для отримання екземплярів акту приймання-здачі наданих послуг з рахунком на оплату та повернути підприємству підписаний та засвідчений власною печаткою належний підприємству екземпляр акту.

Даний акт приймання-здачі наданих послуг зокрема, але не виключно, містить інформацію про господарську операцію.

Прийом-передача акту для підпису та рахунку на оплату здійснюється сторонами шляхом передачі уповноваженим представникам під особистий підпис у реєстрі пред`явлених рахунків.

У разі невиконання клієнтом зазначених зобов`язань акт приймання-здачі наданих послуг вважається прийнятим ним без зауважень і має силу документу, підписаного клієнтом. при цьому, у разі неотримання клієнтом за його вини акту приймання-здачі наданих послуг, належний йому екземпляр акту та рахунок надсилається підприємством на адресу клієнта рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Сторони погодились, що акт приймання-здачі всіх наданих за даним договором послуг, підписаний уповноваженими представниками сторін, є документом, що підтверджує факт надання підприємством послуг на користь клієнта.

Остаточний розрахунок клієнт здійснює протягом 10 банківських днів з моменту надання підприємством послуг. Оплата здійснюється на банківські реквізити, вказані у рахунку підприємства. Фактичною датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок підприємства.

Остаточний рахунок та акт приймання-здачі оформляється підприємством на дату завершення обробки суднової партії - вивантажувального повідомлення або іншого документу, виданого морським перевізником.

Як було встановлено судом, на виконання п.3.5 укладеного договору Державним підприємством "Морський торговельний порт "Чорноморськ" було оформлено акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №Т/2422 від 19.02.2022 (послуги зі зберігання, навантажувально-розвантажувальних робіт та транспортно експедиторського обслуговування) на суму 2 991,05 грн без ПДВ, № Т/2450 від 19.02.2022 (використання інфраструктури терміналу) на суму 233,76 грн без ПДВ та № І/2421 від 21.02.2022 (послуги зі зберігання, навантажувально-розвантажувальних робіт та транспортно-експедиторського обслуговування) на суму 7 509,77 грн без ПДВ.

На підставі вищезазначених актів було складено рахунки №Т/2422 від 19.02.2022, № Т/2450 від 19.02.2022 та № І/2421 від 21.02.2022 (загалом на 6 місць легкових автомобілів) на загальну суму 10 734,58 грн.

Зазначені акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) та рахунки разом з листом від 02.03.2023 були надіслані на юридичну адресу відповідача, про що свідчать опис вкладення в конверт, поштове повідомлення та поштова накладна, наявні у матеріалах справи.

Втім, поштове повідомлення було повернуто позивачу з відміткою про закінчення встановленого терміну зберігання, як вбачається з трекінгу поштового відправлення АТ "Укрпошта".

Вказані рахунки також були надіслані позивачем на електронну адресу відповідача за допомогою програмних засобів 1С Підприємство, про що свідчать скріншоти з програмного забезпечення (т.1 а.с.37-38).

Доказів оплати заборгованості у розмірі 10 734,58 грн матеріали справи не містять.

Таким чином, позовні вимоги Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" у частині стягнення суми основного боргу у розмірі 10 734,58 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Аналізуючи вимоги позивача про стягнення з відповідача пені у сумі 5 410,23 грн, 3% річних у сумі 370,83 грн та інфляційних втрат у сумі 7 243,32 грн, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ч.1 ст.611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

За приписами частини першої статті 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до ч.3 ст.549 ЦК України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Як вже було зазначено судом, відповідальність за невиконання грошового зобов`язання за договором у вигляді пені передбачена пунктом 6.6 договору, яким передбачено, що підприємство має право нарахувати клієнту пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення.

Перевіривши наданий позивачем розрахунок пені, суд дійшов висновку про вірність наданого розрахунку та обґрунтованість вимог в частині стягнення з відповідача пені у розмірі 5 410,23 грн.

Згідно з частиною 2 статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Аналогічне положення міститься у п.6.6 укладеного договору, відповідно до якого за порушення строків сплати, передбачених у розділі 3 даного договору, підприємство має право нарахувати клієнту також інші штрафні санкції, передбачені чинним законодавством.

Перевіривши наведені позивачем у позовній заяві розрахунки 3% річних та інфляційних втрат за допомогою системи "Ліга-закон", суд вважає їх вірними в частині нарахованих сум.

Водночас, досліджуючи наданий позивачем розрахунок суми інфляційних втрат, суд встановив його помилковість в частині здійснення нарахувань, викликану скоріш за все технічною помилкою під час складання сум інфляційних втрат, отриманих під час проведення розрахунків, а саме, зазначення загальної суми - 7 243,32 грн замість належної - 2 869,93 грн.

Таким чином, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" та стягнення з відповідача 3% річних у сумі 370,83 грн та інфляційних втрат у сумі 2 869,93 грн.

Приймаючи до уваги часткове задоволення позовних вимог, витрати по сплаті судового збору відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на сторін пропорційно.

Керуючись ст. 129,232,233,236-238,240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерлайнер Едженсіз" (65005, Одеська обл., м.Одеса, вул. Бугаївська, буд. 35, оф. 1005 Г, код ЄДРПОУ 42897128) на користь Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (68001, Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Праці, буд. 6, код ЄДРПОУ 01125672) основний борг у сумі 10 734 /десять тисяч сімсот тридцять чотири/ грн 58 коп., пеню у сумі 5 410 /п`ять тисяч чотириста десять/ грн 23 коп., 3% річних у сумі 370 /триста сімдесят/ грн 83 коп., інфляційні втрати у сумі 2 869 /дві тисячі вісімсот шістдесят дев`ять/ грн 93 коп., судовий збір у сумі 2 189 /дві тисячі сто вісімдесят дев`ять/ грн 95 коп.

3. В задоволенні решти позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та підлягає оскарженню до Південно-західного апеляційного господарського суду в порядку ст.256 ГПК України.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя Ю.М. Щавинська

Дата ухвалення рішення08.08.2023
Оприлюднено09.08.2023
Номер документу112686567
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —916/1833/23

Рішення від 08.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні