ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 823/105/18
УХВАЛА
про відмову у встановленні судового контролю
07 серпня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі: головуючого судді Ганечко О.М., суддів Федотова І.В., Коротких А.Ю., розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 12.07.2018 у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Колос", про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Колос", про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 позов задоволено частково: визнано протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, допущену під час розгляду клопотання ОСОБА_1 від 30.11.2017 №22808/0/5-17-СГ про затвердження проекту землеустрою та передачу у земельної ділянки кадастровий номер 7124982000:01:004:0433, площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства; зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 30.11.2017 №22808/0/5-17-СГ про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки та прийняти обґрунтоване рішення в межах та спосіб встановлених законом України; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.07.2018 скасовано рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 в частині відмови в задоволенні позовних вимог про зобов`язання відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою та зобов`язання прийняти рішення, яким передати у власність земельну ділянку. Винесено в цій частині нове рішення, яким зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у користуванні у СТОВ "Колос", площею 2,0000 га у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Вергунівської сільської ради Черкаського району, Черкаської області, за межами населеного пункту та прийняти рішення, яким передати у власність ОСОБА_1 земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 7124982000:01:004:0433 для ведення особистого селянського господарства. В іншій частині рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 26.03.2018 залишити без змін.
Постановою Верховного Суду від 22.10.2020 касаційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області задоволено частково. Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 12 липня 2018 року скасовано. Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року змінено, виключивши частину мотивів, про те, що "не може бути підставою для відмови в задоволенні позову те, що спірна земельна ділянка знаходиться в оренді СТОВ "Колос" і на час розгляду заяви позивача договір оренди є чинним, що виключає можливість затвердження наданого позивачем проекту землеустрою, оскільки підставою відмови у задоволенні клопотання про затвердження проекту землеустрою та передачі землі у власність, була інша підстава". В решті рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 26 березня 2018 року залишено в силі.
03.05.2019 до Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача надійшла заява про встановлення судового контролю.
04.07.2023, під № 27951 до суду надійшли матеріали справи.
Розгляд заяви підлягає розгляду в письмовому провадженні.
Розглянувши вищевказану заяву, колегія суддів вважає її такою, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до норм частин 1, 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зважаючи на те, що статтею 382 вказаного Кодексу не визначено обов`язковість розгляду питання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у судовому засіданні, суд дійшов висновку про можливість розгляду клопотання позивача у письмовому провадженні.
Обов`язковість виконання судових рішень закріплена статті 129 Конституції України та частини 1 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, якою визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення відповідно до частини 2 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України тягне за собою відповідальність, встановлену законом. Завершальною стадію судового провадження являється виконання судового рішення як гарантія захисту порушених прав та інтересів осіб, які звернулись до суду за їх відновленням.
Відтак, рішення суду, яке набрало законної сили, підлягає обов`язковому виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок. Тому, особа, якій належить виконати судове рішення, повинна здійснити дії встановлені Законом для його виконання.
Судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах передбачений статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частин 1, 2 згаданої норми Кодексу, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Тож, встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі є правом, а не обов`язком суду. Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду першої інстанції, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.
Колегія суддів звертає увагу на те, що згідно з мотивувальною частиною рішення суду першої інстанції, правильним способом захисту буде саме повторний розгляд клопотання позивача та прийняття за наслідками його вирішення одного з рішень.
При цьому, постановою Верховного Суду від 22.10.2020 у справі № 823/105/18 скасовано постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 12 липня 2018 року. Тож, судом який ухвалив рішення у справі, є Верховний Суд.
Зважаючи на вищевикладене та приписи ч. 1 ст. 382 КАС України, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для встановлення судового контролю за виконанням постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 12.07.2018 у справі № 823/105/18, а тому, у задоволенні заяви слід відмовити.
Керуючись статтями 248, 328, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В :
У задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 12.07.2018 відмовити.
Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст. ст. 329 - 331 КАС України.
Головуючий суддя Ганечко О.М.
Судді Федотов І.В.
Коротких А.Ю.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2023 |
Оприлюднено | 09.08.2023 |
Номер документу | 112700340 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні