Ухвала
від 08.08.2023 по справі 711/5251/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/5251/23

Номер провадження 1-кс/711/1462/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 серпня 2023 року слідчий суддя Придніпровського районного суду міста Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022250000000062 від 09 лютого 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, в якому просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022250000000062 від 09 лютого 2022 року на вісімнадцять місяців.

Клопотання обґрунтовує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що на виконання Рішення міжвідомчої робочої групи з питань протидії кримінальним правопорушенням пов`язаним із підробленням документів щодо COVID-19, а також з розкраданням бюджетних коштів, виділених для здійснення заходів із запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, прийнятого під час засідання 24.11.2021, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі - Управління) звернулось до Головного управління Національної поліції в Черкаській області з повідомленням про вчинення кримінального правопорушення, в якому, зокрема, вказало наступне.

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 №1117-р із забезпечення проведення заходів державного фінансового контролю щодо перевірки дотримання законодавства при використанні коштів утвореного у складі Державного бюджету України фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-Cov-2, та її наслідками, відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року №631, пункту 10 Положення про Управління, затвердженого начальником Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 року №18, працівниками Управління були проведені перевірки закупівель закладами охорони здоров`я Черкаської області, за якими здійснювалося фінансування з Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-Cov-2, та її наслідками (далі Фонд), укладання договорів та їх виконання.

За результатами вказаних заходів державного фінансового контролю було встановлено факти проведення закупівель медичних виробів в одному періоді різними замовниками за цінами, які значно відрізняються на аналогічні медичні вироби.

Так, перевіркою закупівель Комунальним некомерційним підприємством «Монастирищенська багатопрофільна лікарня» Монастирищенської міської ради встановлено факт закупівлі 93 одиниць концентраторів OLV-10 за ціною 41,0 тис грн у ТОВ «Укрмедін» (код ЄДРПОУ 43578320) та 14 одиниць концентраторів OLV-10 за ціною 39,5 тис грн у ФОП ОСОБА_5 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на загальну суму 4366,0 тис гривень. При цьому, аналізом цін закупівлі аналогічних концентраторів OLV-10 в цьому ж періоді іншими замовниками встановлено їх закупівлю за ціною 37,8 тис гривень. Різниця вартості придбання аналогічних 107 концентраторів (модель OLV-10) за ціною 37,8 тис грн склала 321,4 тис грн (4044,6 тис грн - 4366,0 тис гривень).

При цьому, аналізом цін на закупівлю аналогічних концентраторів OLV-10 в цьому ж періоді встановлено факти закупівлі Комунальним некомерційним підприємством «Чигиринська багатопрофільна лікарня» Чигиринської районної ради та Комунальним некомерційним підприємством «Черкаська міська дитяча інфекційна лікарня» концентраторів OLV-10 за ціною 45,0 тис гривень.

Крім того, перевіркою закупівель Комунальним некомерційним підприємством «Городищенське медичне об`єднання» Городищенської міської ради встановлено факт закупівлі 50 одиниць концентраторів OLV-10 за ціною 41,0 тис грн у ТОВ «Укрмедін» (код ЄДРПОУ 43578320) на загальну суму 2050,0 тис гривень. При цьому, аналізом цін закупівлі аналогічних концентраторів OLV-10 в цьому ж періоді іншими замовниками встановлено їх закупівлю за ціною 37,8 тис гривень. Різниця вартості придбання аналогічних 50 концентраторів (модель OLV-10) за ціною 37,8 тис грн на суму 1890,0 тис грн склала 160,0 тис грн (2050,0 тис грн. - 1890,0 тис гривень).

Також, перевіркою закупівель Комунальним некомерційним підприємством «Уманська центральна районна лікарня» Паланської сільської ради встановлено факт укладання трьох договорів 14.12.2020 з одним постачальником ТОВ «Грінер» на закупівлю аналогічних кисневих концентраторів (модель KSOC-5 (10L) 42 одиниці за ціною 39,8 тис грн. на суму 1671,6 тис грн та 42 одиниці за ціною 42,3 тис грн на суму 1776,6 тис гривень. Різниця вартості придбання 14.12.2020 аналогічних кисневих концентраторів (модель KSOC-5 (10L) у одного і того ж постачальника ТОВ «Грінер» склала 105,0 тис гривень.

Отже, виявлені факти витрачання бюджетних коштів, виділених для здійснення заходів із запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, містять ознаки корупційних правопорушень в частині проведення закупівель за завищеними цінами та допущенням порушення процедур закупівель.

В ході досудового розслідування на підставі ухвал слідчих суддів проведено тимчасовий доступ до речей та документів ТОВ «Грінер», КНП «Уманська Центральна районна лікарня» Паланської сільської ради, КНП «Монастирищенська багатопрофільна лікарня» Монастирищенської міської ради, КНП «Городищенське медичне об`єднання» Городищенської міської ради та ФОП ОСОБА_5 , а саме до копій документів, що стосувались проведення зазначених вище закупівель (установчих документів замовників та продавців, документів на підставі яких здійснювали діяльність посадові особи замовників, укладених договорів з усіма додатками до них, первинних бухгалтерських документів по договорам, технічних документів на медичне обладнання тощо), а також в порядку ст.93 КПК України отримано відомості із банківських установ про рух коштів по рахунках вказаних осіб.

З метою встановлення середньо - ринкової ціни на кисневі концентратори в період часу їх придбання зазначеними медичними установами та встановлення факту їх придбання за завищеними цінами, органом досудового розслідування призначено судово - товарознавчі експертизи, виконання яких доручено експертам Черкаського відділення КНІСЕ.

Відповідно до висновку експерта № 2249/22-23 від 16.05.2023 встановлено, що середня ринкова ціна кисневого KSOC-5 (10L) в найбільш наближені до 14.12.2022 дати становить 39 682,92 грн., без урахування ПДВ.

Відповідно до висновку експерта № 2250/22-23/730-732 від 19.05.2023 встановлено, що:

- середня ринкова ціна кисневого концентратора OLV-10 з подвійним потоком в грудні 2020 року становила 38 942,61 грн., без урахування ПДВ;

- середня ринкова ціна кисневого концентратора OLV-10 з одним потоком чи аналогічного за своїми технічними характеристиками обладнання становила 38 727,65 грн., без урахування ПДВ;

- середня ринкова ціна кисневого концентратора OLV-10 з подвійним потоком в грудні 2020 року становила 39 085,90 грн., без урахування ПДВ;

- середня ринкова ціна кисневого концентратора OLV-10 з одним потоком чи аналогічного за своїми технічними характеристиками обладнання в листопаді 2020 року становила 37 748,39 грн., без урахування ПДВ.

З метою встановлення відповідності ціни поставок кисневих концентраторів KSOC-5 (10L) згідно договорів поставок № 248 від 14.12.2020, № 258 від 14.12.2020 та № 247 від 14.12.2020 укладених між КНП «Уманська Центральна районна лікарня» Паланської сільської ради та ТОВ «Грінер» ринковій ціні кисневих концентраторів KSOC-5 (10L) на момент укладання договорів, згідно видаткових накладних № 3196 від 21.12.2020 року, № 3551 від 21.12.2020 року та № 3341 від 21.12.2020 року, що визначено висновком експерта судово - товарознавчої експертизи № 2249/22-23 від 16.05.2023 року виданого Черкаським відділенням Київського науково - дослідного інституту судових експертиз, 27.06.2023 до Черкаського НДЕКЦ МВС України було призначено судово-економічну експертизу, однак на теперішній час висновок експерта не отримано.

Крім того, в рамках даного кримінального провадження є потреба у призначені аналогічних судово-економічних експертизах з метою встановлення відповідності ціни поставок кисневих концентраторів OLV-10 відповідно до укладених договорів та висновку судово-товарознавчої експертизи, які були придбані КНП «Монастирищенська багатопрофільна лікарня» Монастирищенської міської ради та КНП «Городищенське медичне об`єднання» Городищенської міської ради.

Однак, на даний час призначити такі експертизи не представляється можливим, оскільки необхідно встановити точні технічні характеристики вказаних кисневих концентраторів, а надані медичними установами технічні документи на обладнання не містять таких відомостей. Дана проблематика також обумовлена тим, що кисневі концентратори OLV-10 10 на ринку України мають різну комплектацію та відрізняються по кількості потоків (однопоточні та двопоточні), що в свою чергу впливає на їх ціну.

Враховуючи те, що в даному кримінальному провадженні необхідно отримати висновок судово- економічної експертизи щодо різниці вартості кисневих концентраторів KSOC-5 (10L), які придбані КНП «Уманська Центральна районна лікарня» Паланської сільської ради, провести ряд слідчих дій спрямованих на встановлення детальних технічних характеристик придбаних КНП «Монастирищенська багатопрофільна лікарня» Монастирищенської міської ради та КНП «Городищенське медичне об`єднання» Городищенської міської ради кисневих концентраторів OLV-10, що в свою чергу дозволить призначити та забезпечити належне проведення судово-економічних експертиз з метою встановлення відповідності ціни поставок кисневих концентраторів OLV-10 відповідно до укладених договорів та висновку судово-товарознавчої експертизи, а також по результату проведення вказаних слідчих дій вирішити питання про наявність складу злочину у діях посадових осіб медичних установ, органу досудового розслідування необхідно продовжити строк досудового розслідування даного кримінального провадження.

Результати вказаних процесуальних та слідчих (розшукових) дій матимуть важливе значення для результатів досудового розслідування, а у разі наявності складу злочину вони як самостійно, так і в сукупності з іншими матеріалами досудового розслідування можуть бути використані як доказ в суді.

Щодо обставин, які перешкоджали здійсненню зазначених вище слідчих (розшукових) дій раніше полягає у складності та об`єму їх проведення, а також в тому, що в ході їх проведення встановлюються нові обставини які підлягають перевірці слідчим шляхом за допомогою допитів свідків, направлення вимог в порядку ст.ст.40, 93 КПК України а також отримання дозволів суду на тимчасовий доступ до документів які становлять охоронювану законом таємницю.

Для проведення зазначених вище слідчих та інших процесуальних дій, з врахуванням обмежень, встановлених Законом України «Про правовий режим воєнного стану», необхідний строк не менше вісімнадцяти місяців.

В судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, проте надав суду заяву, в якій просив провести розгляд клопотання за його відсутності на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів доданих до нього.

Обов`язковості участі ініціатора клопотання не встановлено.

Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань №12022250000000062 від 09 лютого 2022 року, щодо кримінального провадження, у рамках якого було подане клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до часткового задоволення виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

В судовому засіданні встановлено, що 09.02.2022 відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.191 КК України, внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022250000000062.

Відповідно до ст.12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.191 КК України віднесене до категорії тяжких злочинів.

Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить, що є достатньо даних, які свідчать про те, що було вчинене кримінальне правопорушення.

Між тим, закінчити досудове розслідування у строк, який спливає 09.08.2023 неможливо, у зв`язку з тим, що необхідно провести ряд слідчих (розшукових) дій, ряду експертиз, які необхідні для встановлення винної особи у вчиненні кримінального правопорушення, та прийняття законного і об`єктивного рішення у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч.1 ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Згідно із ч.1 ст.295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Відповідно до ст.28 КПК України під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.

Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження - суд.

В контексті кримінального провадження, Конституційний Суд України, у своєму рішенні від 30.01.2003 відзначив, що "поняття розумний строк досудового слідства є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину". Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчене у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено ст.ст. 6, 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Враховуючи вказані слідчим обставини, які унеможливлюють закінчити досудове розслідування до 09.08.2023, складність кримінального провадження, яка обумовлена необхідністю отримання висновку судово-економічної експертизи щодо різниці вартості кисневих концентраторів KSOC-5 (10L), які придбані КНП «Уманська Центральна районна лікарня» Паланської сільської ради, проведення ряду слідчих дій спрямованих на встановлення детальних технічних характеристик придбаних КНП «Монастирищенська багатопрофільна лікарня» Монастирищенської міської ради та КНП «Городищенське медичне об`єднання» Городищенської міської ради кисневих концентраторів OLV-10, що в свою чергу дозволить призначити та забезпечити належне проведення судово-економічних експертиз з метою встановлення відповідності ціни поставок кисневих концентраторів OLV-10 відповідно до укладених договорів та висновку судово-товарознавчої експертизи, а також по результату проведення вказаних слідчих дій вирішити питання про наявність складу злочину у діях посадових осіб медичних установ, слідчий суддя вважає за необхідне задовольнити клопотання та продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні №12022250000000062 на дев`ять місяців, тобто до 09.05.2024. На думку слідчого судді такий строк є об`єктивно необхідним та достатнім для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень в даному кримінальному провадженні та буде відповідати завданням кримінального провадження.

Між тим, на думку слідчого судді, слід відмовити у задоволенні клопотання в частині визначення продовження строку досудового розслідування на вісімнадцять місяців, як необґрунтованого, оскільки, той обсяг слідчих (розшукових) та процесуальних дій, про які вказує слідчий, можливо здійснити у коротший строк досудового розслідування та прийняти остаточне рішення. Будь-якого підтвердження в цій частині клопотання слідчим не надано.

Керуючись ст.ст.28, 219, 294, 295-1, 309, 376 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене першим заступником керівника Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022250000000062 від 09 лютого 2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України - задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022250000000062 від 09 лютого 2022 року на дев`ять місяців, тобто до 09.05.2024 включно.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення08.08.2023
Оприлюднено10.08.2023
Номер документу112702756
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —711/5251/23

Ухвала від 08.08.2023

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Піковський В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні