Постанова
від 09.08.2023 по справі 200/5136/22
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2023 року справа №200/5136/22

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Гайдара А.В., Казначеєв Е.Г., Компанієць І.Д., розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДК Дельта» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 лютого 2023 року (головуючий суддя І інстанції Галатіна О.О.), складену в повному обсязі 22 лютого 2023 року, у справі № 200/5136/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДК Дельта» до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування припису №05.3-6/3 від 23.11.2022 року,-

В С Т А Н О В И В :

До Донецького окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТДК Дельта до Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1 , в якій позивач просив:

визнати протиправним Припис №05.3-6/3 від 23.11.2022 року, виданий директору ТОВ ТДК Дельта Східним міжрегіональним управлінням Державної служби України з питань праці щодо повторного розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021року о 16.00год. з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 ;

скасувати Припис №05.3-6/3 від 23.11.2022 року, виданий директору ТОВ ТДК Дельта Східним міжрегіональним управлінням Державної служби України з питань праці щодо повторного розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021року о 16.00год.з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 .

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27 січня 2023 року клопотання адвоката Трофімчука В.В. про залучення третьої особи задоволено. Залучено ОСОБА_1 до справи № 200/5136/22 у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22 лютого 2023 року відмовлено у задоволені позовних вимог.

Не погодившись з вищевказаним судовим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю ТДК Дельта звернулось до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального процесуального права, просив суд скасувати судове рішення та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що відповідно до п. 57 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337 Держпрацею або її територіальними органами може бути прийнято рішення про призначення одного спеціального розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння).

Окрім цього позивач звертає увагу на те, що відповідач має право вживати відповідно до компетенції заходів для повторного розслідування нещасного випадку лише в разі незгоди з висновками комісії стосовно обставин та причин нещасного випадку.

Вважає, що управління не мало право видавати припис щодо повторного розслідування нещасного випадку.

Сторони в судове засідання не викликались.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, перевірив матеріали справи і обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне залишити без змін рішення суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що 08.02.2021 о 16.00год. з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 стався нещасний випадок.

18.02.2021року ТОВ ТДК Дельта видала наказ №3 про утворення комісії для розслідування нещасного випадку. В первинну Комісію входили - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

13.09.2022 року ТОВ ТДК Дельта отримала припис Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці щодо розслідування нещасного випадку №05.3-6/1 від 12.08.2022 року, який стався 08.02.2021 о 16.00год. з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 . Згідно зобов`язальної частини припису від 12.08.2022 року відповідач вимагає провести розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021 року з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 у найкоротший термін, скласти та затвердити Акт за формою Н-1 на потерпілого ОСОБА_1

07.10.2022 року ТОВ ТДК Дельта отримала повторний припис №05.3-6/2 Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці щодо повторного розслідування нещасного випадку від 07.10.2022 року, який стався 08.02.2021року о 16.00год. з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1

Відповідно п. 12 описової частини припису зазначено, що Комісією не забезпечено об`єктивність розслідування нещасного випадку, що стався за участю ОСОБА_1 , 08.02.2021 року. Причиною цього є особиста заінтересованість голови та членів комісії у необ`єктивному розслідуванні нещасного випадку. Так єдиним власником (засновником) ТОВ ТДК Дельта є ОСОБА_4 . Особою, відповідальною за стан охорони праці на ТОВ ТДК Дельта є ОСОБА_5 (дружина ОСОБА_4 ). Уповноваженою особою трудового колективу з питань охорони праці на ТОВ ТДК Дельта є ОСОБА_6 (син ОСОБА_4 ). Комісія з розслідування нещасного випадку створена у складі голови Фоменко Тетяни Андріївни та двох членів ( ОСОБА_6 та ОСОБА_3 ). При чому, попередньо членами Комісії були визнані - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Більш того 30.06.2021 року ОСОБА_5 , як голова Комісії звернулася до поліції із заявою про притягнення ОСОБА_1 , до кримінальної відповідальності за фактом замаху на заволодіння коштами Фонду соціального страхування шляхом фальсифікації обставин нещасного випадку. При цьому ОСОБА_7 , як голова комісії, до закінчення розслідування нещасного випадку (за 1 рік та 2 місяці до складання Акту) зазначила у заяві, що в ході проведення розслідування нещасного випадку не встановлено, що ОСОБА_1 , отримав тілесні ушкодження під час виконання робіт, що свідчить про упереджене ставлення голови комісії до закінчення розслідування.

Згідно зобов`язальної частини припису від 07.10.2022 року відповідач вимагає провести розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021 року з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 у найкоротший термін, скласти та затвердити Акт за формою Н-1 на потерпілого ОСОБА_1 .

Згідно Наказу Про утворення комісії для повторного розслідування нещасного випадку від 08.11.2022 року № 15, утворено комісію для проведення повторного розслідування даного нещасного випадку у складі голови комісії ОСОБА_5 відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; членів комісії: ОСОБА_8 страхового експерта МВ УВД ФСС у Донецькій області, ОСОБА_6 уповноваженої особи трудового колективу з питань охорони праці (юрисконсульт) ТОВ ТДК Дельта.

09.11.2022 року представником третьої особи було надано клопотання, скероване на адресу представника позивача, згідно зміст якого представник наголосив на передбачений п. 58 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337, згідно з яким повторне розслідування нещасного випадку проводиться комісією в іншому складі (із заміною всіх членів комісії). Проте до складу комісії, утвореної наказом директора ТОВ ТДК Дельта від 08.11.2022 року № 15 включені у якості членів комісії ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які входили до складу попередньої комісії, що не відповідає вимогам п. 58 Порядку. На підставі викладеного представник просив: усунути порушення закону при організації повторного розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021 року з машиністом автокрану ОСОБА_1 ; привести наказ директора ТОВ ТДК Дельта від 08.11.2022 року № 15 Про утворення комісії для повторного розслідування нещасного випадку у відповідність до вимог законодавства, що регулює порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

14.11.2022 року на виконання припису від 07.10.2022 року позивач провів повторне розслідування нещасного випадку на виробництві і за його результатами було видано акт від 14.11.2022року.

01.12.2022 року директор ТОВ ТДК Дельта отримав третій припис Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці 05.3-6/3 від 23.11.2022 року щодо повторного розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021року о 16.00год. з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 .

Як встановлено в спірному приписі розслідування даного нещасного випадку проведено з порушенням вимог Порядку № 337 від 17.04.2019 року, а саме: розслідування нещасного випадку (Акт, затверджений 15.08.2022) проведено комісією утвореною за наказом по ТОВ ТДК Дельта від 18.02.2021 року № 3 та внесенням змін до складу комісії за наказом від 21.03.2022 № 7 у складі: голови комісії ОСОБА_5 відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; ОСОБА_3 страхового експерта з охорони праці Добропільського МВ УВД ФСС у Донецькій області. Повторне розслідування нещасного випадку (Акт за формою 11-1/НП, затверджений 15.11.2022 року) проведено комісією, утвореною за наказом по ТОВ ТДК Дельта від 08.11.2021 року № 15 у складі голови комісії ОСОБА_5 відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; членів комісії: Фоменка Андрія Олександровича уповноваженої особи трудового колективу з питань охорони праці (юрисконсульт) ТОВ ТДК Дельта, ОСОБА_8 страхового експерта МВ УВД ФСС у Донецькій області. Тобто повторне розслідування проведено із заміною лише одного із членів комісії , що є порушенням вимог п. 58 Порядку, а саме: повторне розслідування нещасного випадку проводиться комісією в іншому складі (із заміною всіх членів комісії).

Згідно зобов`язальної частини припису від 23.11.2022 року відповідач вимагає провести розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021 року з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 у найкоротший термін, скласти та затвердити Акт за формою Н-1 на потерпілого ОСОБА_1 .

Суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність підстав для визнання протиправними та скасування припису щодо повторного акту розслідування нещасного випадку.

Суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 (далі - Положення №96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Наказом Державної служби України з питань праці від 29.10.2020 №140 затверджено Положення про Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці (далі - Положення №140), згідно із пунктом 1 якого, Міжрегіональне управління є територіальним органом Держпраці, що їй підпорядковується.

Відповідно до підпункту 29 пункту 4 Положення №140 Міжрегіональне управління відповідно до покладених на нього завдань проводить розслідування та веде облік аварій і нещасних випадків, які підлягають спеціальному розслідуванню, аналізує їх причини, готує пропозиції щодо запобігання таким аваріям і випадкам.

Згідно з ч. 1 ст. 35 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхуванню від нещасного випадку підлягають:

1) особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, зокрема які є резидентами Дія Сіті, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів, або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню від нещасного випадку на інших підставах;

2) учні та студенти навчальних закладів, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти, залучені до будь-яких робіт під час, перед або після занять; під час занять, коли вони набувають професійних навичок; у період проходження виробничої практики (стажування), виконання робіт на підприємствах; 3) особи, які утримуються у виправних закладах та залучаються до трудової діяльності на виробництві цих установ або на інших підприємствах за спеціальними договорами.

Процедуру проведення розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, що сталися з особами, визначеними частиною першою статті 35 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337 (далі Порядок № 337).

Вимоги цього Порядку поширюються на всіх юридичних і фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку.

Нещасний випадок - обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов`язків або в дорозі (на транспортному засобі підприємства чи за дорученням роботодавця), внаслідок яких заподіяно шкоду здоров`ю, зокрема від одержання поранення, травми, у тому числі внаслідок тілесних ушкоджень, гострого професійного захворювання (отруєння) та інших отруєнь, одержання сонячного або теплового удару, опіку, обмороження, а також у разі утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою та іонізуючим випромінюванням, одержання інших ушкоджень внаслідок аварії, пожежі, стихійного лиха (землетрусу, зсуву, повені, урагану тощо), контакту з представниками тваринного та рослинного світу, які призвели до втрати працівником працездатності на один робочий день чи більше або до необхідності переведення його на іншу (легшу) роботу не менш як на один робочий день, зникнення тощо (пункт 3 Порядку № 337)

Згідно з пунктом 9 Порядку № 337, розслідування (спеціальне розслідування) проводиться у разі настання нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння), у тому числі про які своєчасно не повідомлено роботодавцю чи внаслідок яких втрата працездатності потерпілого настала не одразу.

Як зазначалось вище, у ТОВ ТДК Дельта 08.02.2021 о 16.00год. стався нещасний випадок з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 .

Відповідно до п. 11, 12 Порядку № 337 нещасні випадки та/або гострі професійні захворювання (отруєння), що сталися з працівниками підприємств (установ, організацій), їх філій, представництв та інших відокремлених і структурних підрозділів під час виконання трудових обов`язків (крім катастрофи, аварії чи події під час руху транспортних засобів усіх видів) за межами області, де суб`єкт господарювання пройшов державну реєстрацію як юридична особа або фактично перебуває, розслідуються за місцем їх настання. На підприємстві (в установі, організації) утворюється комісія з розслідування нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь), що не підлягають спеціальному розслідуванню (далі - комісія). Комісія утворюється наказом роботодавця не пізніше наступного робочого дня після отримання інформації про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров`я, заяви потерпілого, членів його сім`ї чи уповноваженої ним особи.

Як встановлено п. 13 Порядку № 337, до складу комісії входять: керівник (спеціаліст) служби охорони праці або посадова особа, на яку роботодавцем покладено виконання функцій з охорони праці (голова комісії); представник робочого органу Фонду; представник первинної організації профспілки (у разі її відсутності - уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці); лікар з гігієни праці територіального органу Держпраці (у разі настання гострого професійного захворювання (отруєння); інші представники підприємства (установи, організації), посадові особи органів Держпродспоживслужби, ДСНС (у разі потреби та за відповідним погодженням). До складу комісії не може входити безпосередній керівник потерпілого.

Згідно з ч. 1, 3 п. 54 Порядку № 337 контроль за своєчасністю та об`єктивністю проведення розслідування нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь), аварій, підготовкою матеріалів розслідування, веденням їх обліку, вжиттям заходів до усунення причин їх настання здійснюють Держпраці та робочі органи Фонду відповідно до компетенції.

З описової частини припису від 07.10.2022 року вбачається та не заперечується позивачем, Комісія з розслідування нещасного випадку, яка була створена вдруге та після отримання першого припису від 13.09.2022 року, складалась з голови ОСОБА_5 та двох членів - ОСОБА_6 та ОСОБА_3 .

Як передбачено п. 55, 56 Порядку № 377, посадова особа Держпраці або її територіального органу має право перевіряти об`єктивність розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) комісією підприємства (установи, організації), якість оформлених матеріалів та їх відповідність вимогам цього Порядку, а також отримувати іншу інформацію та документи від роботодавця, що стосуються нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння). За результатами перевірки матеріалів розслідування та/або у разі відмови роботодавця провести розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) чи скласти або затвердити акт за формою Н-1, а також у разі приховування факту нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) посадова особа Держпраці або її територіального органу має право видавати обов`язковий до виконання припис за формою Н-9 згідно з додатком 24 щодо проведення розслідування, оформлення матеріалів розслідування відповідно до вимог цього Порядку. Роботодавець після одержання обов`язкового до виконання припису за формою Н-9 зобов`язаний протягом 10 робочих днів забезпечити вжиття зазначених у ньому заходів, а також притягти до відповідальності працівників, які допустили порушення вимог законодавства. Про вжиття заходів роботодавець письмово повідомляє Держпраці або її територіальному органу в установлений у приписі строк.

Відповідно п. 58 Порядку № 377, протягом трьох років з дати отримання акта за формою Н-1 потерпілий, член його сім`ї чи уповноважена ними особа або органи, установи та організації, представники яких брали участь у розслідуванні нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння), мають право звернутися до роботодавця, Держпраці або її територіального органу щодо призначення повторного розслідування (спеціального розслідування) у зв`язку з незгодою з обставинами та причинами настання нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) та/або з висновком комісії, які викладені в акті за формою Н-1. За наявності документів, що можуть суттєво вплинути на висновки комісії (спеціальної комісії), роботодавцем, Держпраці або її територіальним органом (або юридичною особою, яка утворювала комісію, та її органом управління) вживаються заходи до призначення повторного розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння). Голова Держпраці або керівник її територіального органу у разі невиконання спеціальною комісією визначених цим Порядком обов`язків має право призначити повторне спеціальне розслідування нещасного випадку, притягти до відповідальності посадових осіб територіального органу Держпраці та підприємства (установи, організації), які допустили порушення вимог цього Порядку. Повторне розслідування (спеціальне розслідування) нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) проводиться комісією (спеціальною комісією) в іншому складі (із заміною всіх членів комісії). Висновки повторного спеціального розслідування нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння) можуть бути оскаржені лише у судовому порядку.

Згідно викладеного вище, відповідно Наказу Про утворення комісії для повторного розслідування нещасного випадку від 08.11.2022 року № 15, утворено комісію для проведення повторного розслідування даного нещасного випадку у складі голови комісії ОСОБА_5 відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; членів комісії: ОСОБА_8 страхового експерта МВ УВД ФСС у Донецькій області, ОСОБА_6 уповноваженої особи трудового колективу з питань охорони праці (юрисконсульт) ТОВ ТДК Дельта.

01.12.2022року директор ТОВ ТДК Дельта отримав третій припис 05.3-6/3 від 23.11.2022року від відповідача Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці щодо повторного розслідування нещасного випадку, який стався 08.02.2021рокуо 16.00год.з машиністом крану автомобільного ТОВ ТДК Дельта ОСОБА_1 .

Як встановлено в спірному приписі розслідування даного нещасного випадку проведено з порушенням вимог Порядку № 337 від 17.04.2019 року, а саме: розслідування нещасного випадку (Акт за формою 11-1/НП, затверджений 15.08.2022) проведено комісією у складі: голови комісії ОСОБА_5 відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; ОСОБА_3 страхового експерта з охорони праці Добропільського МВ УВД ФСС у Донецькій області. Повторне розслідування нещасного випадку (Акт за формою 11-1/НП, затверджений 15.11.2022 року) проведено комісією, утвореною за наказом по ТОВ ТДК Дельта від 08.11.2021 року № 15 у складі голови комісії Фоменко Тетяни Андріївни відповідальної за стан охорони праці (бухгалтера) ТОВ ТДК Дельта; членів комісії: Фоменка Андрія Олександровича уповноваженої особи трудового колективу з питань охорони праці (юрисконсульт) ТОВ ТДК Дельта, ОСОБА_8 страхового експерта МВ УВД ФСС у Донецькій області.

Тобто повторне розслідування проведено із заміною лише одного із членів комісії, що є порушенням вимог п. 58 Порядку, а саме: повторне розслідування нещасного випадку проводиться комісією в іншому складі (із заміною всіх членів комісії).

Відтак суд погоджується з порушенням позивачем п. 58 Порядку № 377.

Висновки повторного спеціального розслідування нещасного випадку можуть бути оскаржені лише у судовому порядку (пункт 58 Порядку №337, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Проте, такий порядок оскарження передбачений виключно щодо висновків повторного спеціального розслідування.

Щодо нещасного випадку з ОСОБА_1 , то він розслідувався не у порядку спеціального розслідування, як наслідок, висновок складений не за результатами спеціального розслідування.

Порядок проведення спеціального розслідування, який регламентовано, зокрема, але не виключно, пунктами 15, 16, 31 Порядку №337, передбачає іншу процедуру призначення розслідування, визначення членів комісії, дослідження обставин, складання та затвердження висновку, проведення повторного спеціального розслідування, а відтак - іншу процедуру оскарження результатів такого розслідування.

За таких обставин колегія суддів вважає неприйнятними доводи апеляційної скарги щодо посилання на порядок оскарження результатів повторного спеціального розслідування з огляду на вищевикладене.

Відтак, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що спірний припис відповідачем прийнято в порядку, у спосіб та в межах наданих законом повноважень, а тому, підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДК Дельта» залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 лютого 2023 року у справі № 200/5136/22 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 09 серпня 2022 року.

Судді А.В. Гайдар

Е.Г. Казначеєв

І.Д.Компанієць

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2023
Оприлюднено11.08.2023
Номер документу112727746
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них

Судовий реєстр по справі —200/5136/22

Постанова від 09.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Рішення від 22.02.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 27.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 27.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 21.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні