Справа № 456/2273/23
Провадження № 1-кс/456/763/2023
УХВАЛА
про надання дозволу на проведення огляду
08 серпня 2023 року місто Стрий
Слідчий суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Стрий клопотання дізнавача сектору дізнання Стрийського районного управління поліції ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022142330000086 від 27.07.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України,-
встановив:
Дізнавач Стрийського РУП ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 за погодженням з прокурором Стрийської окружної прокуратури ОСОБА_6 звернулася до слідчого судді з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення огляду приміщення третього (мансардного поверху) над будинком АДРЕСА_1 з можливістю проходу (входу і виходу) через квартиру АДРЕСА_2 , яка перебуває у приватній власності ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, збереження усієї можливої доказової бази, а також встановлення слідів вчинення кримінального правопорушення, які мають значення для встановлення істини по справі та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.
В обґрунтування клопотання покликається на те, що у провадженні сектору дізнання Стрийського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області перебувають матеріали досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000086 від 27.07.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що в ході виконання завдання Львівської обласної прокуратури № 15/4-363вих-97окв-22 від 27.05.2022, щодо застосування представницьких повноважень, спрямованих на забезпечення охорони пам`яток культурної спадщини встановлено, що виконавчим комітетом Стрийської міської ради листом від 05.05.2022 № 03-13/349 повідомлено Департамент державного архітектурно-будівельного контролю Державної інспекції архітектури та містобудування, Департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської облдержадміністрації та Стрийське РУП ГУ НП у Львівській області про виявлені ознаки самочинного будівництва в межах історичного ареалу міста Стрия, зокрема, реконструкції будинку з влаштуванням додаткового поверху на пл. 22 Січня,10 (майдан Ринок,1).
05.05.2022 виконавчим комітетом Стрийської міської ради Львівської області, за підписом першого заступника міського голови ОСОБА_8 , було надіслано листа у Державну інспекцію архітектури та містобудування Департаменту державного архітектурно-будівельного контролю, Львівську обласну державну адміністрацію Департаменту архітектури та розвитку містобудування, Стрийський РУП ГУ НП у Львівській області, про те, що посадовими особами виконавчого комітету Стрийської міської ради в ході моніторингу території, а також на підставі звернень громадян виявлено ознаки самочинного будівництва в межах історичного ареалу міста Стрия, а саме: на площі 22 Січня,10, (Майдан Ринок,1), здійснено реконструкцію будинку з влаштуванням додаткового поверху. Згідно відповіді з Міністерства культури та інформаційної політики України, встановлено, що департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації поінформував МКІП щодо проведення будівельних робіт за адресою: площа 22 Січня,10 (Майдан Ринок,1) у м. Стрий Львівської області. Земельна ділянка за вищезгаданою адресою згідно з науково-проектною документацією «Історико-архітектурний опорний план м. Стрий Львівської області з визначенням меж і режимів використання історичного ареалу та зон охорони пам`яток», затвердженого наказом Міністерства культури, молоді та спорту України від 02.04.2020 року № 1639, розташовується в межах історичного ареалу м. Стрий. Відповідно до вимог Закону на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини, отриманого на підставі проектної документації, розробленої та погодженої у встановленому порядку, в тому числі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини. За результатами перевірки електронної бази даних документообігу Міністерства встановлено, що станом на момент підготовки цього листа погоджень проектної документації, а також дозволів на проведення будь-яких робіт за вищевказаною адресою центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини не надавалося. Також що за результатами проведеного 30.11.2020 працівником відділу архітектури і містобудування виконавчого комітету Стрийської міської ради візуального обстеження за вищезазначеною адресою замовнику робіт ТзОВ «Стрийські делікатеси» було надіслано припис МКІП від 31.12.2020 № 952/6.11.6 про припинення проведення будь-яких будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_3 .
У ході досудового розслідування встановлено, що Міністерство культури та інформаційної політики України опрацювало лист Стрийської окружної прокуратури від 23.12.2022 № 14.57/05-42-7167вих-22 (вхідний реєстраційний МКІП від 04.01.2023 № 277/06-23) щодо проведення робіт на площі 22 Січня, 10 (майдан Ринок, 1) у м. Стрий Львівської області і діючи в межах повноважень, визначених Законом України «Про охорону культурної спадщини» й Положенням про Міністерство культури та інформаційної політики України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. № 885, повідомляє наступне: за результатами проведеного 30.11.2020 працівником відділу архітектури і містобудування виконавчого комітету Стрийської міської ради візуального обстеження за вищезазначеною адресою замовнику робіт ТзОВ «Стрийські делікатеси» було надіслано припис МКІП від 31.12.2020 - № 952/6.11.6 про припинення проведення будь-яких будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_3 . Вищезазначений припис було відправлено на офіційну юридичну адресу ТзОВ «Стрийські делікатеси» рекомендованим листом з повідомленням 12.01.2021, однак пояснення до припису від ТзОВ «Стрийські делікатеси» МКІП не отримувало.
Відповідно до акту обстеження містобудівної ситуації на АДРЕСА_3 , який проводився 30.11.2020, було встановлено, що відповідно до листа Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА, зареєстрованого у виконавчому комітеті Стрийської міської ради 24.11.2020 за № 1617-1/3.13, головним спеціалістом з питань охорони об`єктів культурної спадщини відділу архітектури і містобудування ОСОБА_9 , 27.06.2020 року проведено візуальне обстеження та фотофіксацію містобудівної ситуації за адресою: м.Стрий, площа 22 Січня, 10 (майдан Ринок,1). В результаті обстеження встановлено факт самочинного проведення будівельних робіт на площі 22 Січня,10 (майдан Ринок,1) шляхом реконструкції будівлі з надбудовою мансардного поверху. Будинок на площі 22 Січня, 10 (майдан Ринок, 1) у м.Стрий знаходиться в межах історичного ареалу м.Стрия та є значною історичною будівлею. Біля зазначеного будинку зафіксовано встановлені будівельні риштування. Огорожа відсутня, відсутній паспорт об`єкта. Замовник реконструкції будинку на площі 22 Січня, 10, є ТзОВ «СТРИЙСЬКІ ДЕЛІКАТЕСИ» код ЄДРПОУ: 40076819 (директор ОСОБА_10 ).
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 5 Закону України «Про охорону культурної спадщини» погодження проектів містобудівних і архітектурних перетворень на території історичного ареалу історично населених місць належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини. Законодавством України про охорону культурної спадщини передбачено, що дозвіл на проведення робіт, зокрема в історичних ареалах населених місць, необхідно отримати у встановленому законодавством порядку в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини (Міністерство культури та інформаційної політики) на підставі проектної документації, розробленої та погодженої у встановленому порядку, в тому числі в Мінкультури. Згідно пункту 18 частини другої статті 5 згаданого вище Закону видання розпоряджень та приписів щодо припинення робіт на території історичних ареалів населених місць, якщо ці роботи здійснюються за відсутності затверджених або погоджених із відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених цим Законом, дозволів або з відхиленням від них, належить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини. Проведення робіт з будівництва на території історичного ареалу міста Стрия, за відсутності погодженої у встановленому порядку проектної документації та без відповідного дозволу центрального органу виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини містить ознаки порушень ч. 3 ст. 6-1, ч. 4 ст. 32 та ч.1 ст. 35 Закону України «Про охорону культурної спадщини». Будівельні роботи виконуються без затвердженої проектної документації, що с порушенням ч.1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» га без права на виконання будівельних робіт, що є порушенням ч.1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.5 «Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт», питання виконання затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі підготовчих та будівельних робіт» від 13.04.2011 №466.
17.02.2021, було складено акт обстеження містобудівної ситуації на АДРЕСА_3 , де в результаті обстеження встановлено, що вимоги вказаного припису замовником будівництва ТзОВ «Стрийські делікатеси» (82400, Львівська область, м. Стрий, майдан Ринок, 2, код ЄДРПОУ 40076819, директор - ОСОБА_10 ) не виконано, а саме: з дворового фасаду будинку за вказаною адресою розміщені будівельні риштування, будівельні роботи не припинені, станом на час проведення перевірки будівельні роботи не виконувалися у зв`язку із несприятливими погодними умовами, замовником робіт не вживаються заходи щодо приведення незаконної діяльності відповідно до вимог законодавства у сфері культурної спадщини, а також замовником не надано пояснень по суті викладених у п. 1 Припису фактів порушення законодавства про охорону культурної спадщини.
10.04.2023, у Стрийську міську раду було скеровано повідомлення про те, що керуючись Законом України «Про Національну поліцію» та у порядку ч.4 ст. 40-1 КПК України з метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, необхідно забезпечити участь спеціаліста для проведення огляду будинку за адресою: АДРЕСА_3 щодо здійсненої реконструкції з надбудовою поверху під виглядом мансардного даху.
10.04.2023, дізнавачем СД було винесено постанову про залучення спеціаліста у проведенні слідчої дії, а саме огляду місця події щодо самовільного будівництва в межах історичного ареалу міста Стрия реконструкції будинку з влаштуванням додаткового поверху на площі 22 Січня,10, (Майдан Ринок,1) з метою виявлення відомостей про обставини вчинення вищевказаного кримінального правопорушення та фіксації самовільного здійснення реконструкції із надбудовою третього поверху із залученням спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями та навичками необхідними для проведення даної слідчої дії, а також проведенні в межах компетенції додержання вимог чинного законодавства «Про охорону культурної спадщини» та «Про регулювання містобудівної діяльності».
12.04.2023, під час проведення огляду місця події, який проводився за адресою: АДРЕСА_3 ), за участю начальника відділу охорони культурної спадщини та дизайну міського середовища виконавчого комітету Стрийської міської ради ОСОБА_11 та начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Стрийської міської ради ОСОБА_12 . Під час проведення огляду місця події були присутні поняті, окрім цього здійснювалось фотографування на цифровий фотоапарат «Nikon L-340», фотознімки якого долучені до протоколу проведення огляду місця події. Об`єктом огляду місця події є будівля АДРЕСА_4 . На першому поверсі вищевказаної будівлі знаходиться ТзОВ «Стрийські делікатеси», вхід до якого здійснюється зі сторони площі 22 Січня. На головному фасаді з боку Майдан Ринок над вікнами другого поверху розміщені два балкони. Окрім цього, на фасаді із сторони площі 22 Січня, наявна вивіска «Стрийські делікатеси». На вищевказаній будівлі здійснено реконструкцію із надбудовою третього поверху. На головному фасаді з боку ОСОБА_13 влаштовані вітрини із вивісками у кольористиці, які відмінні від основної кольористики будинку. На момент проведення огляду на об`єкті не проводяться будівельно-монтажні роботи. Доступу до реконструйованої частини будинку не має. Інформація про об`єкт будівництва на фасаді відсутня. Як повідомила, ОСОБА_14 , що вказаний будинок розташований на території комплексної охоронної зони у межах історичного ареалу м. Стрий, межі якого затверджено Наказом МКМС від 02.04.2020 № 1639, режими затверджені МКІП від 20.06.2022 №209, значною історичною будівлею м. Стрий. Окрім цього, ТзОВ «Стрийські делікатеси» без належно оформлених дозвільних документів на будівництво здійснило реконструкцію з надбудовою третього (мансардного) поверху над всією частиною будинку, що спотворює архітектурний вигляд головної площі міста. Відповідно до історико-опорного плану м. Стрия Львівської області, будівництво, реконструкція у зоні регулювання забудови можуть здійснюватися за проектами погодженим місцевим органом охорони культурної спадщини, розробленими згідно містобудівних умов та обмежень виданих місцевим органом з питань містобудування та архітектури. Як повідомив, ОСОБА_15 , що згідно інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру права власності на нерухоме майно власником нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_5 є : ТзОВ «Стрийські делікатеси» код ЄДРПОУ 40076819, директором якого є ОСОБА_10 . У єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутня інформація у ТзОВ «Стрийські делікатеси» щодо проектної документації та права на виконання будівельних робіт. Отже, зазначене будівництво здійснено за відсутності погодженої у встановленому порядку проектної документації та без дозволу на виконання будівельних робіт, що є порушенням вимог п.14 ч.2 ст. 5, ч.4 ст. 32 ЗУ «Про охорону культурної спадщини» та п.1 ст. 34 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». Під час проведення огляду місця події нічого не вилучалось, огляд проводився у денну пору доби в безопадну погоду. З протоколом ознайомлені усі учасники огляду місця події, зауваження та пропозиції від учасників огляду не надійшли.
У ході досудового розслідування у межах кримінального провадження, було витребувано та долучено до матеріалів кримінального провадження, наступні документи: акти візуального обстеження містобудівної ситуації на АДРЕСА_3 від 16.05.2022, засвідчені копії припису № 952/6.11.6 від 31.12.2020, внесеного ТзОВ «Стрийські делікатеси», та інформацію щодо його виконання, наказу №1639 від 02.04.2020 «Про затвердження меж і режимів використання історичного реалу м. Стрия Львівської області», наказу №209 від 20.06.2022 «Про затвердження режимів використання території історичного ареалу (коригування) м. Стрий Львівської області, копію наказу №106а від 21.08.2020 щодо об`єкту будівництва за адресою: АДРЕСА_5 .
Згідно відповіді з Виконавчого комітету Стрийської міської ради було встановлено, що документи дозвільного чи декларативного характеру на проведення будівництва, реконструкції будинку із влаштуванням додаткового поверху чи ремонту приміщення, що за адресою: АДРЕСА_3 ), не видавалися.
27.06.2023 було проведено огляд будинку та нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_5 , що на праві приватної власності належить ТОВ «Стрийські делікатеси» із залученням спеціалістів «Стрийсього міжрайонного бюро технічної інвентаризації» та спеціалістів з відділу державного архітектурно будівельного контролю виконавчого комітету Стрийської міської ради Львівської області на підставі ухвали слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області № 456/2273/23. Огляд проводився на І поверсі та міжповерховому приміщені, яке на праві приватної власності належить ТОВ »Стрийські делікатеси».
У ході проведеного огляду було встановлено відсутність входу до надбудови над будинком на ІІ та ІІІ поверхах (до мансардного поверху). Як повідомив у ході огляду представник КП ЛОР «Стрийського МБТІ» ОСОБА_16 , що поверхові плани І поверху та міжповерхових приміщень відповідають фактичному плану цих приміщень.
20.07.2023 під час допиту ОСОБА_17 , начальника відділу державного архітектурно будівельного контролю виконавчого комітету Стрийської міської ради Львівської області такий повідомив, що ним спільно з працівниками поліції було здійснено відвідування громадян, що проживають на другому поверсі у будинку АДРЕСА_1 з метою повідомити про наявність ухвали суду про надання дозволу на проведення огляду будинку. Двері квартири АДРЕСА_6 відкрив ОСОБА_18 , так вказав, що вхід до надбудови над будинком АДРЕСА_7 є із вказаної квартири, однак показати такий відмовився мотивуючи це тим, що власником квартири є інша особа якої у дома нема.
Згідно інформації з Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна - об`єкт нерухомого майна, а саме квартира АДРЕСА_8 на праві приватної власності належить ОСОБА_7 ..
З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, збереження усієї можливої доказової бази, а також встановлення слідів вчинення кримінального правопорушення, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, є необхідність у проведені огляду, а саме приміщення третього (мансардного) поверху над всією частиною будинку АДРЕСА_1 з можливістю проходу (входу і виходу) через квартиру АДРЕСА_2 , яка перебуває у приватній власності ОСОБА_7 ..
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_6 підтримала заявлене клопотання та просила задовольнити його у повному обсязі.
Дізнавач Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_19 у судовому засіданні просив суд задоволити подане клопотання.
Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання та заслухавши думку прокурора, дізнавача, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів клопотання вбачається, що в провадженні Стрийського РУП ГУНП у Львівській області перебуває кримінальне проводження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000086 від 27.07.2022 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 356 КК України.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 337223232 від 28.06.2023 квартира АДРЕСА_2 належить на праві приватної власності ОСОБА_7 .
Згідно з ч.1 та ч.2ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Так, частина 1ст.233 КПК Українипередбачає виключні підстави для проникнення до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, зокрема: за добровільною згодою особи, яка володіє житлом чи іншим володінням; на підставі ухвали слідчого судді; у випадках, установлених частиною третьою цієї статті.
Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів (ч. 3 ст. 237 КПК України).
Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук, огляд положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
З огляду на вищевикладене, зважаючи на необхідність всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, з метою здобуття фактичних даних, які дадуть можливість встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, встановлення слідів вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до висновку про підставність клопотання та необхідності його задоволення.
Керуючись ст.ст. 223,233,234,237 КПК України, -
постановив:
Клопотання дізнавача СД Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_5 про надання дозволу на проведення огляду задоволити.
Надати дозвіл начальнику сектору дізнання Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_19 , дізнавачу СД Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_5 , старшому дізнавачу сектору дізнання ОСОБА_20 на проведення огляду приміщення третього (мансардного поверху) над будинком АДРЕСА_1 з можливістю проходу (входу і виходу) через квартиру АДРЕСА_2 , яка перебуває у приватній власності ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, збереження усієї можливої доказової бази, а також встановлення слідів вчинення кримінального правопорушення, які мають значення для встановлення істини по справі та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні.
Ухвала надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Стрийський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2023 |
Оприлюднено | 11.08.2023 |
Номер документу | 112733984 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Стрийський міськрайонний суд Львівської області
Янів Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні