Справа № 521/13662/23
Номер провадження 3/521/10325/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2023 року м. Одеса
Суддя Малиновськогорайонного судум.Одеси Засядьвовк О.Д., при секретарі Римарчук Я.П., за участю представника Одеської митниці Євдокимова Д.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом складеним відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «ІНТЕРГРІТА» (ЄДРПОУ 4458368, Полтавська область, м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71 А), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України,
В С Т А Н О В И В :
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшла адміністративна справа № 521/13662/23 складена у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
З протоколу про порушення митних правил №0034/50000/23 вбачається, що21.12.2022 декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71-А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянином України ОСОБА_1 подано до Одеської митниці в електронному вигляді митну декларацію типу «ІМ40АА № 22UA500420/2022/006228U9 на товари, які надійшли на митну територію України у вантажному автомобілі з реєстраційними номерами CE7301EI/CE1501XF.
Відповідно до МД типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 від 21.12.2022 з Туреччини від компанії - відпрадника/продавця «KOROLEVSKIY VKUS LIMITED» ( АДРЕСА_2 ) на адресу одержувача/покупця ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71-А, код ЄДРПОУ - 44558368), надійшов вантаж загальною вагою брутто - 5957,00 кг, вагою нетто - 5592,00 кг, загальною вартістю 25 258,68 доларів США.
В графі 31 «Вантажні місця та опис товару» митної декларації типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 від 21.12.2022 громадянином України ОСОБА_1 задекларовано наступний товар:
1)Акумулятори електричні, прямокутної (в тому числі квадратної) форми, свинцеві, що працюють на рідкому електроліті (розчин сірчаної кислоти у дистильованій воді), використовуються для запуску поршневих двигунів внутрішнього згорання: Акумуляторні батареї (номінальною напругою 12 в) - 9 шт. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: TR Туреччина.
2)Ліхтарі електричні портативні, що діють за допомогою власного джерела енергії (не містять радіообладнання): Ліхтарі електричні побутові в асортименті - 246 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: TR Туреччина.
3)Поперечновязанноетрикотажне полотно,пофарбоване,без ворсу,виготовлене зсинтетичних волоконз поліефіру89%(+/-0,5%)і еластомірніхполіуретанових ниток11%(+/-0,5%).Загальна ширинавід 55+/-1см до240+/-1см,загальна ширинапо фону(міжкрайками)-від 53см (+/-1см)до 238см (+/-1см).Поверхнева щільністьвід 191г/м2до 220г/м2.Просочення,дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком відсутні, постачается у рулонах - 743 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТR Туреччина.
4)Готові текстильні вироби з синтетичних волокон: Фіранки із синтетичних волокон, виготовленні з тканих текстильних матеріалів - 733,5 м2. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТRТуреччина.
5)Білизна текстильна туалетна або кухонна з махрових бавовняних тканин: Рушники текстильні з махрових бавовняних тканин в асортименті - 773 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
6)Білизна постільна, столова, туалетна або кухонна: Білизна постільна текстильна з ненабивної тканини з бавовни, постачається у комплектах - 440 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
7)Сумочки дамські з плечовим ремінцем або без нього з лицьовою поверхнею з натуральної шкіри або з композиційної шкіри - 15 шт. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
8)Килими готові із синтетичних або штучних текстильних матеріалів: Килимки на підлогу синтетичні - 90,9 м2. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
9)Вироби з недорогоцінних металівнові: Заготовки ключів до замків (не містять у своєму складі передавачів та приймачів - без радіотехнічних та електротехнічних приладів), подані окремо - 181 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТR Туреччина.
10)Вироби з незатверділої вулканізованої непористої гуми, для ущільнення з`єднань деталей не медичного призначення: Гумові ущільнювачі, загального не війскового призначення - 41 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
11)Меблі для сидіння на дерев`яній основі, м`які (оббиті, без функції регулювання висоти та обертання): Стільці які не перетворюються на ліжко (не рассувні) - 138 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
12)Вироби з чорних металів, ємності для стиснених або скраплених газів, місткістю менш як 1000 л: Балони металеві для газу побутові (для цівільного використання) - 54 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
13)Вироби побутові з чорних металів (нержавіючої сталі), не емальовані, не фарбовані, не лаковані: Кухонне приладдя виготовленне з нержавіючої сталі (тарілки-підставки) - 81 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
14)Обладнання для підприємств громадського харчування (не для побутового використання), призначене для приготування чи розігрівання їжі, нове, не містить у своєму складі радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, не містить озоноруйнівних речовин: Плити без духовоі шафи що працюють на газовому палеві - 214 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
15)Запасні деталі до автотранспортних засобів загального призначення (не для промислового складання моторних транспортних засобів): Амортизатори підвіски - 1104 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
16)Запаснічастини доавтотранспортних засобівзагального призначення,призначені длядизельних двигуніввнутрішнього згорянняз компресійнимзапалюванням,для цівільногозастосування:Заспокійники ланцюга,колектори,шатуни,поршні,головки блокуціліндрів,комплекти прокладокдо двигуна(виготовленніз різноманітнихматеріалів)-153кг.У індівідуальнійта транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
17)Запасні частини та пристрої до моторних транспортних засобів загального застосування: Вали колінчасті виготовленні зі сталі для використання в двигунах внутрішнього згоряння - 51 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
18)Запасні деталі (частини) до автомобілів загального призначення, з незатверділої вулканізованої непористої гуми: Бризговики гумові - 2 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
19)Бампери нові та їх частини, запасні деталі (частини) до автомобілів (не для промислового складання моторних транспортних засобів): Бампера, дефлектори та накладки бампера для автомобіля - 744 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
20)Прилади освітлювальні або візуальної сигналізації для моторних транспортних засобів: Ліхтарі габаритні - 36 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
Разом з митною декларацією типу «ІМ40АА» № 22иА500420/2022/0062281І9 від 21.12.2022 Одеській митниці, в тому числі, надано наступні товаросупровідні документи: інвойс від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1, пакувальний лист від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1, СМR від 15.12.2022 № 647659.
13.01.202, керуючись ст. 338 Митного кодексу України (далі - МК України), посадовими особами Одеської митниці проведено повний митний огляд товару, заявленого за митною декларацією типу «ІМ40АА» № UA500420006228U8 від 21.12.2022, та складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу UA500420006228U8 від 14.01.2023.
В ході проведення огляду встановлено, що в вантажному автомобілі з реєстраційними номерами НОМЕР_1 /СЕ1501ХF , крім заявлених в митній декларації товарів, знаходяться наступні товари, які не було заявлено в митній декларації та товаросупровідних документах, а саме: холодильне обладнання (холодильники) - 8 шт., пояси шерстяні - 4480 шт., обладнення для приготування іжі вагою 1726 кг., духова шафа - 3 шт., халати - 260 шт., шкарпетки - 1200 пар., газові горелки на балон - 354 шт., газова горелка-обігрівач на балон - 82 шт., радіоприймачі - 350 шт., лед - лампа настільна - 60 шт., ліхтар (прожектор) - 72 шт., інвертор - 6 шт., ліхтар вуличний - 30 шт., лед - лампа - 160 шт., комплект лед - лапм - 60 шт., светри - 120 шт., кофти тактичні - 40 шт., ліхтарі - 1600 шт.
Громадянин України ОСОБА_1 є директором та декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (код ЄДРПОУ - 44558368), який подав до митного органу митну декларацію типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9, а отже є суб`єктом правопорушення.
Відповідно до графи №54 відповідальною особою за заявлення у митній декларації типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 відомостей про товар є декларант ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71 А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянин України ОСОБА_1 , який відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
Таким чином, декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (місто Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71 А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянином України ОСОБА_1 , вчинено дії, що мають ознаки недекларування товарів, які переміщуються через митний кордон України, тобто порушено процедуру декларування та не задекларовано за встановленою формою, передбаченою ст. 257 МК України, а саме, не повідомлено точних та достовірних відомостей про наявність та кількість товару, що підлягає обов`язковому декларуванню, а саме: холодильне обладнання (холодильники) - 8 шт., пояси шерстяні - 4480 шт., обладнення для приготування іжі вагою 1726 кг., духова шафа - 3 шт., халати - 260 шт., шкарпетки - 1200 пар., газові горелки на балон - 354 шт., газова горелка- обігрівач на балон - 82 шт., радіоприймачі - 350 шт., лед - лампа настільна - 60 шт., ліхтар (прожектор) - 72 шт., інвертор - 6 шт., ліхтар вуличний - 30 шт., лед - лампа - 160 шт., комплект лед - лапм - 60 шт., светри - 120 шт., кофти тактичні - 40 шт., ліхтарі - 1600 шт.
У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 присутнім не був, однак його захисник, адвокат Назарова А.С. надала письмові заперечення, відповідно до яких просила провадження по справі закрити у зв`язку із малозначністю. Справу просила розглядати за їх відсутності.
Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до відповідальності за ст. 472 МК України та застосувати стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку учасників процесу, суд приходить до наступного.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на відповідні суспільні відносини у сфері державної митної справи.
Статтею 486 МК України передбачено, що завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ч.1 ст.486 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Вимогами ст. 489 МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння, як конкретне адміністративне правопорушення.
Відповідно до вимог ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно з вимогами ст. 252 КУпАП та ч. 2 ст. 495 МК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. При цьому, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів.
У розумінні ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Судом встановлено, що21.12.2022 декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71-А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянином України ОСОБА_1 подано до Одеської митниці в електронному вигляді митну декларацію типу «ІМ40АА № 22UA500420/2022/006228U9 на товари, які надійшли на митну територію України у вантажному автомобілі з реєстраційними номерами CE7301EI/CE1501XF.
Відповідно до МД типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 від 21.12.2022 з Туреччини від компанії - відпрадника/продавця «KOROLEVSKIY VKUS LIMITED» ( АДРЕСА_2 ) на адресу одержувача/покупця ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71-А, код ЄДРПОУ - 44558368), надійшов вантаж загальною вагою брутто - 5957,00 кг, вагою нетто - 5592,00 кг, загальною вартістю 25 258,68 доларів США.
В графі 31 «Вантажні місця та опис товару» митної декларації типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 від 21.12.2022 громадянином України ОСОБА_1 задекларовано наступний товар:
1)Акумулятори електричні, прямокутної (в тому числі квадратної) форми, свинцеві, що працюють на рідкому електроліті (розчин сірчаної кислоти у дистильованій воді), використовуються для запуску поршневих двигунів внутрішнього згорання: Акумуляторні батареї (номінальною напругою 12 в) - 9 шт. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: TR Туреччина.
2)Ліхтарі електричні портативні, що діють за допомогою власного джерела енергії (не містять радіообладнання): Ліхтарі електричні побутові в асортименті - 246 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: TR Туреччина.
3)Поперечновязанное трикотажне полотно, пофарбоване, без ворсу, виготовлене з синтетичних волокон з поліефіру 89% (+/- 0,5%) і еластомірніх поліуретанових ниток 11% (+/- 0,5%). Загальна ширина від 55 +/- 1 см до 240 +/- 1 см, загальна ширина по фону (між крайками) - від 53 см (+/- 1 см) до 238 см (+/- 1 см). Поверхнева щільність від 191 г/м2 до 220 г/м2. Просочення, дублювання і покриття пластмасами, що спостерігається неозброєним оком відсутні, постачается у рулонах - 743 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТR Туреччина.
4)Готові текстильні вироби з синтетичних волокон: Фіранки із синтетичних волокон, виготовленні з тканих текстильних матеріалів - 733,5 м2. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТRТуреччина.
5)Білизна текстильна туалетна або кухонна з махрових бавовняних тканин: Рушники текстильні з махрових бавовняних тканин в асортименті - 773 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
6)Білизна постільна, столова, туалетна або кухонна: Білизна постільна текстильна з ненабивної тканини з бавовни, постачається у комплектах - 440 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
7)Сумочки дамські з плечовим ремінцем або без нього з лицьовою поверхнею з натуральної шкіри або з композиційної шкіри - 15 шт. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
8)Килими готові із синтетичних або штучних текстильних матеріалів: Килимки на підлогу синтетичні - 90,9 м2. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
9)Вироби з недорогоцінних металівнові: Заготовки ключів до замків (не містять у своєму складі передавачів та приймачів - без радіотехнічних та електротехнічних приладів), подані окремо - 181 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробництва: ТR Туреччина.
10)Вироби з незатверділої вулканізованої непористої гуми, для ущільнення з`єднань деталей не медичного призначення: Гумові ущільнювачі, загального не війскового призначення - 41 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
11)Меблі для сидіння на дерев`яній основі, м`які (оббиті, без функції регулювання висоти та обертання): Стільці які не перетворюються на ліжко (не рассувні) - 138 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
12)Вироби з чорних металів, ємності для стиснених або скраплених газів, місткістю менш як 1000 л: Балони металеві для газу побутові (для цівільного використання) - 54 кг. У транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
13)Вироби побутові з чорних металів (нержавіючої сталі), не емальовані, не фарбовані, не лаковані: Кухонне приладдя виготовленне з нержавіючої сталі (тарілки-підставки) - 81 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
14)Обладнання для підприємств громадського харчування (не для побутового використання), призначене для приготування чи розігрівання їжі, нове, не містить у своєму складі радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, не містить озоноруйнівних речовин: Плити без духовоі шафи що працюють на газовому палеві - 214 кг. У індивідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
15)Запасні деталі до автотранспортних засобів загального призначення (не для промислового складання моторних транспортних засобів): Амортизатори підвіски - 1104 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
16)Запасні частини до автотранспортних засобів загального призначення, призначені для дизельних двигунів внутрішнього згоряння з компресійним запалюванням, для цівільного застосування: Заспокійники ланцюга, колектори, шатуни, поршні, головки блоку ціліндрів, комплекти прокладок до двигуна (виготовленні з різноманітних матеріалів) - 153 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
17)Запасні частини та пристрої до моторних транспортних засобів загального застосування: Вали колінчасті виготовленні зі сталі для використання в двигунах внутрішнього згоряння - 51 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
18)Запасні деталі (частини) до автомобілів загального призначення, з незатверділої вулканізованої непористої гуми: Бризговики гумові - 2 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
19)Бампери нові та їх частини, запасні деталі (частини) до автомобілів (не для промислового складання моторних транспортних засобів): Бампера, дефлектори та накладки бампера для автомобіля - 744 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
20)Прилади освітлювальні або візуальної сигналізації для моторних транспортних засобів: Ліхтарі габаритні - 36 кг. У індівідуальній та транспортувальній упаковці. Країна виробніцтва: ТR Туреччина.
Разом з митною декларацією типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9від 21.12.2022 Одеській митниці, в тому числі, надано наступні товаросупровідні документи: інвойс від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1, пакувальний лист від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1, СМR від 15.12.2022 № 647659.
13.01.202, керуючись ст. 338 Митного кодексу України (далі - МК України), посадовими особами Одеської митниці проведено повний митний огляд товару, заявленого за митною декларацією типу «ІМ40АА» № UA500420006228U8 від 21.12.2022, та складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу UA500420006228U8 від 14.01.2023.
В ході проведення огляду встановлено, що в вантажному автомобілі з реєстраційними номерами НОМЕР_1 /СЕ1501ХF , крім заявлених в митній декларації товарів, знаходяться наступні товари, які не було заявлено в митній декларації та товаросупровідних документах, а саме: холодильне обладнання (холодильники) - 8 шт., пояси шерстяні - 4480 шт., обладнення для приготування іжі вагою 1726 кг., духова шафа - 3 шт., халати - 260 шт., шкарпетки - 1200 пар., газові горелки на балон - 354 шт., газова горелка-обігрівач на балон - 82 шт., радіоприймачі - 350 шт., лед - лампа настільна - 60 шт., ліхтар (прожектор) - 72 шт., інвертор - 6 шт., ліхтар вуличний - 30 шт., лед - лампа - 160 шт., комплект лед - лапм - 60 шт., светри - 120 шт., кофти тактичні - 40 шт., ліхтарі - 1600 шт.
Громадянин України ОСОБА_1 є директором та декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (код ЄДРПОУ - 44558368), який подав до митного органу митну декларацію типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9, а отже є суб`єктом правопорушення.
Відповідно до графи №54 відповідальною особою за заявлення у митній декларації типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9 відомостей про товар є декларант ТОВ «ІНТЕГРІТА» (м. Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71 А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянин України ОСОБА_1 , який відповідно до вимог ст. 266 МК України несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, у повному обсязі.
Таким чином, декларантом ТОВ «ІНТЕГРІТА» (місто Полтава, вул. Героїв АТО, буд. 71 А, код ЄДРПОУ - 44558368), громадянином України ОСОБА_1 , вчинено дії, що мають ознаки недекларування товарів, які переміщуються через митний кордон України, тобто порушено процедуру декларування та не задекларовано за встановленою формою, передбаченою ст. 257 МК України, а саме, не повідомлено точних та достовірних відомостей про наявність та кількість товару, що підлягає обов`язковому декларуванню, а саме: холодильне обладнання (холодильники) - 8 шт., пояси шерстяні - 4480 шт., обладнення для приготування іжі вагою 1726 кг., духова шафа - 3 шт., халати - 260 шт., шкарпетки - 1200 пар., газові горелки на балон - 354 шт., газова горелка- обігрівач на балон - 82 шт., радіоприймачі - 350 шт., лед - лампа настільна - 60 шт., ліхтар (прожектор) - 72 шт., інвертор - 6 шт., ліхтар вуличний - 30 шт., лед - лампа - 160 шт., комплект лед - лапм - 60 шт., светри - 120 шт., кофти тактичні - 40 шт., ліхтарі - 1600 шт.
Згідноп.3 ч.1ст. 8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів: законності та презумпції невинуватості.
Згідност.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 280 КУпАП на орган, який розглядає справу про адміністративне правопорушення, покладено обов`язок з`ясування чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Частиною1ст.248 МК України встановлено, щомитне оформленнярозпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Відповідно доч. 1ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій)точних відомостей про товари, мету їх переміщення, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідноч.1ст. 266 МК України декларант виконує всі обов`язки і в повному обсязі несе відповідальність, передбачену Митним кодексом України, зокрема, на декларанта покладений обов`язок здійснювати декларування товарів за встановленою митним законодавством формою, тобто заявляти точні та достовірні відомості про товари (назва, код товару), які необхідні для здійснення їх митного контролю та оформлення.
Відповідно доч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно ж доп. 8 ч.1ст. 4 МК України, декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
При цьому, відповідно до ч.4ст.266 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексомвідповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно достатті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Стаття 472 МК Українипередбачає адміністративну відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Згідно з ст.472 МК України, за таке правопорушення передбачено накладення адміністративного стягнення в виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Викладені вище обставини встановлені при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом про адміністративне правопорушення № 0034/50000/23 від 13.01.2023 р., доповідною запискою інспектора митниці, копією митної декларації МД типу «ІМ40АА» № 22UA500420/2022/006228U9, копією CMR від 15.12.2022 № 647569, копією інвойсу від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1, копією пакувального листа до інвойсу від 15.12.2022 № КV-INT/2022/0016/1,описом вилучених товарів, іншими матеріалами справи № 521/13662/22.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є директором ТОВ «Інтегріта»,яке приймає активну участь в забезпеченні м. Полтави гуманітарною допомогою населенню у зв`язку зі збройною агресією проти України.
Вказані, незадекларовані групи товарів, були придбані за рахунок підприємства, з метою безоплатної передачі волонтерським організаціям м. Одеси, задля задоволення потреб населення в товарах народного споживання.
Слід зазначити, що період переміщення вказаних товарів 21.12.2022 року випав на гостру енергетичну кризу, пов`язану з цілеспрямованим ракетними ударам країни-агресора по об`єктам критичної інфраструктури, що викликало гострі дефіцити груп товарів, пов`язаних з освітленням, теплим одягом, газовим обладнанням, тощо.
На задоволення вказаних потреб, ТОВ «Інегріта» закуповувала за власні кошти вказані товари, для наступного передання їх до відповідних волонтерських організацій. Вказане підтверджується листом, спрямованим на адресу ТОВ «Інтегріта» 15.10.2022 року.
Враховуючи законодавчі особливості розмитнення гуманітарної допомоги, з якими не був знайомий ОСОБА_1 , ним не було зазначено вказані товари у відповідній декларації.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу», гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»
Відповідно дост.3Закону «Прогуманітарну допомогу», підставоюдля започаткуванняпроцедури визнаннядопомоги гуманітарноює письмовапропозиція донорапро їїнадання. Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
Відповідно до ст. 287 МК України, при ввезенні (пересиланні) на митну територію України товари, визначені відповідно до Закону України«Про гуманітарнудопомогу» комісієюз питаньгуманітарної допомогипри КабінетіМіністрів Українияк гуманітарнадопомога,звільняються відоподаткування ввізниммитом. Гуманітарна допомога, що надається Україною, при її вивезенні за межі митної території України звільняється від сплати вивізного мита.
Вказані обставини, свідчать про відсутність умислу спрямованого на зменшення чи ухилення від сплати митних платежів, що свідчить про неумисний характер дій ОСОБА_1 .. Окремою обставиною, що свідчать про відсутність умислу в його діях, є відсутність ознак приховування вказаного вантажу та наявність гуманітарного мотиву вищезазначених дій.
Із зазначеного слідує, що дії ОСОБА_1 не були спрямовані на спричинення шкоди громадським або державним інтересам, правам і свободам громадян або іншим цінностям, що охороняються законом, а навпаки його позитивними намірами.
Одним із принципів реалізації гуманістичних проявів у правовому регулюванні суспільних відносин в Україні є можливість звільнення правопорушника від юридичної відповідальності на підставі визнання уповноваженими посадовими особами вчиненого ним протиправного діяння малозначним для суспільства.
Відповідно до ст.22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
При цьому, в кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи з того, що його наслідки не представляють суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб.
Згідно з п.17 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005року №8 зі змінами «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 КУпАП. При цьому необхідно врахувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.
Відповідно до ст.ст.33-35 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
Відповідно до практики Європейського Суду з прав людини при вирішенні питання про стягнення необхідно враховувати співрозмірність шкоди, завданої державним та суспільним інтересам, і шкоди, завданої особі. Суд повинен проаналізувати, чи дотримано органами влади розумний баланс між заходами, вжитими для забезпечення загальних інтересів суспільства, та потребою захищати право особи на мирне володіння своїм майном, тобто, чи не стали вжиті заходи особистим та надмірним тягарем для заявника. Крім того, Суд звертає увагу, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше, як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Питання про те, чи буде досягнута справедлива рівновага між вимогами загального інтересу і захисту фундаментальних прав особи, має значення лише при умові, що таке втручання відповідає вимогам закону і не є безпідставним.
З огляду на зазначені обставини та практику Європейського Суду з прав людини вбачаються підстави для висновку, що застосування штрафу і конфіскації предметів порушення митних правил, що передбачено санкцією ст.472 МК України як безальтернативне стягнення, в даному випадку буде порушенням положень ст.1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, оскільки буде непропорційним, не відповідатиме характеру вчиненого правопорушення, особі правопорушника і буде очевидно неспіврозмірним практичній ролі «правопорушення та відповідальності».
Таким чином, враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, малозначимість та невисоку суспільну небезпеку, особу ОСОБА_1 , а саме: те, що така вперше притягається до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, зважаючи на вид та розмір передбаченого покарання, мету призначення покарання та співмірність можливого покарання вчиненому правопорушенню, тобто принципу розумності призначення покарання, те, що наслідки даного порушення не представляють суспільної небезпеки, не спричинили істотної шкоди державним чи суспільним інтересам, а навпаки мав намір допомогти суспільству у складний час, приходжу до переконання, що ОСОБА_1 слід звільнити від адміністративної відповідальності за порушення митних правил у зв`язку із малозначністю вчиненого правопорушення, обмежившись усним зауваженням, а провадження по справі слід закрити і обмежитись усним зауваженням.
Згідно ст. 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже, у зв`язку з закриттям провадження по справі, товар, вилучений митними органами відповідно до протоколу, підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку, після сплати всіх необхідних зборів, податків та платежів.
Керуючись ст.ст. 22, 248, 249, 251, 283-285 КУпАП, ст.ст. 472, 519, 522, 527, 528 МК
П О С Т А Н О В И В :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за ст.472 Митного кодексу України закрити у зв`язку з малозначністю вчиненого нею діяння, обмежившись усним зауваженням.
Вилучений, згідно протоколу №0034/50000/23 від 13.01.2023 року товарповернути ОСОБА_1 або уповноваженій особі в установленому законом порядку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О.Д. Засядьвовк
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2023 |
Оприлюднено | 11.08.2023 |
Номер документу | 112734500 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Засядьвовк О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні