Ухвала
від 21.07.2023 по справі 757/30561/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/30561/23-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2023 року

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора: ОСОБА_3 ,

захисника - адвоката: ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_5 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.07.2023 року за № 62023100110000104 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки російської федерації, уродженки м. Донецьк, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_5 , за погодженням прокурора відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_7 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.07.2023 року за № 62023100110000104 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки російської федерації, уродженки м. Донецьк, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

Обґрунтовуючи клопотання, сторона обвинувачення вказує, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62023100110000104 від 17.07.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

У вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України обґрунтовано підозрюється:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянка російської федерації, уродженка м. Донецьк, зареєстрована та проживаюча за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима, якій 09.06.2023 в порядку ст. 111, ч. 1 ст. 135 КПК України вручено письмове повідомлення про те, що вона підозрюється в фінансуванні тероризму, тобто дій, вчинених з метою фінансового забезпечення терористичної організації, вчиненого організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України (в редакції статті Закону № 2258-VI від 18.05.2010, чинної на час вчинення злочину).

Підозрювана ОСОБА_6 підозрюються у вчиненні особливо тяжкого злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, за який передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Підозрювана неодноразово викликалася слідчим для особистого отримання повідомлення про підозру, допиту як підозрюваної та участі в інших процесуальних діях, однак остання на виклик слідчого 19.06.2023, 20.06.2023, 21.06.2023 не з`явилась.

У зв`язку з тим, що встановити місцезнаходження підозрюваної ОСОБА_6 не вдалося, 12.06.2023 органом досудового розслідування останню оголошено в розшук.

Розшук в рамках кримінального провадження доручено оперативним працівникам Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що підозрювана ОСОБА_6 переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

Підозрювана ОСОБА_6 перебуває на території країни - агресора, що позбавило орган досудового розслідування можливості особисто вручити їй письмове повідомлення про підозру від 09.06.2023, у зв`язку із чим зазначене повідомлення відповідно до вимог ч. 1 ст. 278, 111, 135 КПК України було направлене у спосіб, передбачений КПК України.

Зокрема, підозрювана викликалась до органу досудового розслідування для проведення слідчих та інших процесуальних дій шляхом публікації офіційного повідомлення про виклик як підозрюваної на сайті Офісу генерального прокурора та в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газеті «Урядовий Кур`єр»), про що також маються підтвердження у додатках до клопотання.

Таким чином, про виклики та про підозру ОСОБА_6 було проінформовано з дотриманням вимог КПК України для таких випадків, органом досудового розслідування вжито всіх необхідних та передбачених заходів для вручення їй повідомлення про підозру, а тому у відповідності до ст. 42 КПК України вона набула статусу підозрюваної.

На теперішній час підозрювана ОСОБА_6 переховується від органу слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та стосовно неї наявні фактичні дані, про те, що вона перебуває на території країни - агресора.

Як зазначалось вище, до цього часу ОСОБА_6 на жоден із викликів правоохоронного органу не з`явилась, про причини неявки орган досудового розслідування не повідомила.

03.07.2023 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва задоволено клопотання слідчого та обрано підозрюваній ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.

Ухвала скерована до Управління стратегічних розслідувань в м. Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для відома під час здійснення розшуку.

Враховуючи викладене, в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 умисно переховується від органів слідства та суду на території країни - агресора, з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

Відтак, слідчий вважає наявними підстави, з якими КПК України пов`язує надання слідчим суддею дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваної ОСОБА_6 .

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Захисник адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні щодо задоволення клопотання заперечувала.

Заслухавши пояснення прокурора, захисника та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов такого висновку.

Відповідно до ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 111-1, 111-2, 112, 113, 114, 114-1, 114-2, 115, 116, 118, частиною другою статті 121, частиною другою статті 127, частинами другою і третьою статті 146, статтями 146-1, 147, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 408, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Згідно клопотання слідчого та долучених в його обґрунтування матеріалів встановлено, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62023100110000104 від 17.07.2023 за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що громадяни України ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , громадянка російської федерації ОСОБА_6 та інші на теперішній час не встановлені особи, перебуваючи у безпечному місці на підконтрольній органам державної влади України території, або поза межами бойових дій, діючи у складі організованої групи, упродовж 2014-2018 років, усвідомлюючи, що так звана «Донецька народна республіка» (далі «ДНР») є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені «органи влади та управління», які мають на меті здійснення насильницької зміни та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади України, зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей указаної терористичної організації, зокрема щодо вчинення терористичних актів на території України, за попередньою змовою між собою, умисно, шляхом сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «ДНР», здійснили фінансування тероризму, тобто дії, вчинені з метою фінансового забезпечення терористичної організації, вчиненого організованою групою.

Так, відповідно до абзацу 19 статті 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (далі Закон) терористичною організацією визнається стійке об`єднання трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів. Організація згідно зазначеного абзацу визнається терористичною, якщо хоч один з її структурних підрозділів здійснює терористичну діяльність з відома хоча б одного з керівників (керівних органів) усієї організації.

07.04.2014 у м. Донецьку Донецької області з метою здійснення терористичної діяльності утворено ДНР, одним із основних завдань якої є зміна меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України (а саме - шляхом відокремлення від України території Донецької області в порушення порядку, встановленого Конституцією України, згідно ст. ст. 2, 73 якої територія України є цілісною і недоторканою, а питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом). Вказана організація є стійким об`єднанням невизначеного кола осіб (більше трьох), що створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, та в якому її структурні підрозділи здійснюють терористичну діяльність з відома керівників (керівних органів) усієї організації.

Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі, знайшли своє відображення у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за №106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за №1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за №337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за №1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за №145-VIIІ.

Вказана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з планом спільних злочинних дій.

При цьому, в політичному блоці «ДНР» так званої «Ради міністрів» терористичної організації «ДНР» створено «Міністерство фінансів «ДНР» та «Міністерство доходів та зборів «ДНР».

Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації «ДНР», потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані «податкова та банківська системи «ДНР».

03.10.2014 прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», яким визначено податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «ДНР». Також 07.10.2014 «Міністерством фінансів «ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «ДНР», який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Зазначені документи, видані представниками терористичної організації «Донецька народна республіка» та якими у своїй діяльності керуються представники «політичного блоку ДНР», приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації «ДНР» всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що суперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.

Разом з цим, 17.03.2015 Верховна Рада України своєю постановою № 254-VІІІ визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей.

18.01.2018 за № 2268-VІІІ прийнято Закон України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», який затверджує факт порушення державного суверенітету України, зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом тимчасової окупації частини території України за допомогою збройних формувань російської федерації, що складаються з регулярних з`єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони рф, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам російської федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих російською федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації російської федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні російській федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, відзначаючи, що дії російської федерації на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя грубо порушують принципи та норми міжнародного права, зокрема шляхом: систематичного недодержання режиму припинення вогню та продовження обстрілів цивільних об`єктів та інфраструктури, що спричиняють численні жертви серед цивільного населення, військовослужбовців Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань; продовження практики протиправного затримання і утримання громадян України на тимчасово окупованих територіях, їх незаконного вивезення та утримання на території російської федерації; намагань поширити російське законодавство, у тому числі податкове, на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, висування незаконних вимог щодо перереєстрації підприємств та стягнення коштів на користь окупаційної адміністрації російської федерації в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі; запровадження російського рубля як єдиної валюти на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; свавільного застосування російських освітніх стандартів у навчальних закладах, запровадження на підприємствах в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі «зовнішнього управління» та визнання незаконних ідентифікаційних документів та реєстраційних знаків транспортних засобів на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; організації та здійснення насильницьких зникнень, катувань, нелюдського поводження або покарання, позасудових страт стосовно цивільного населення, українських військовослужбовців та заручників та інше.

Питання фінансування, а також матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «ДНР» майном та товарно-матеріальними цінностями вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.

Разом з цим, у жовтні 2014 року громадянин України ОСОБА_8 , перебуваючи у безпечному місці на підконтрольній органам державної влади України території, а саме у місті Києві, маючи достатні фінансові та інші матеріальні активи для збереження здоров`я і забезпечення життєдіяльності членів своєї родини, без примусу, без погроз фізичної розправи або заподіяння шкоди життю та здоров`ю, як йому так і близьким родичам, достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема для зміни меж території або державного кордону України із застосуванням зброї та з небезпекою для життя людей, діючи умисно, у тому числі з метою особистого збагачення, розробив план ведення господарської діяльності на території «ДНР» з фінансуванням терористичної організації «ДНР», шляхом сплати так званих податків грошовими коштами представникам указаної терористичної організації.

Усвідомлюючи, що ведення фінансово-господарської діяльності на території «ДНР» з фінансуванням терористичної організації «ДНР» останній не здатний реалізувати самостійно, з жовтня 2014 року ОСОБА_8 до реалізації свого злочинного плану залучив ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та інших, на теперішній час не встановлених осіб, які заздалегідь, тобто до початку злочину, домовилися про спільне його вчинення, тим самим надавши добровільну згоду на участь у ньому у складі організованої групи.

Відповідно до розробленого ОСОБА_8 плану, останній організовував вчинення злочину та керував діями інших співучасників.

До функцій ОСОБА_9 в організованій групі входило керування підприємством на території «ДНР», працевлаштування та звільнення працівників підприємства, підписання договорів та реєстраційних документів, забезпечення безперешкодного функціонування підприємства шляхом взаємодії з представниками незаконних формувань, які створені терористичною організацією «ДНР», а також звітування перед ОСОБА_8 .

До функцій громадянки російської федерації ОСОБА_6 в організованій групі входило перереєстрація створеного ОСОБА_8 підприємства на своє ім`я для забезпечення конспірації та прикриття незаконної діяльності, створення та підписання основних засновницьких документів, наказів про призначення директора підприємства та інших віднесених до виключної компетенції засновника, а також збір та зберігання для ОСОБА_8 коштів від прибутку підприємства.

До функцій ОСОБА_10 в організованій групі входило керування підприємством на території «ДНР», працевлаштування та звільнення працівників підприємства, підписання договорів та реєстраційних документів, забезпечення безперешкодного функціонування підприємства шляхом взаємодії з представниками незаконних формувань, які створені терористичною організацією «ДНР», а також звітування перед ОСОБА_8 .

Попередньо зорганізувавшись у спільне об`єднання для довготривалої підготовки, готування та вчинення дій, спрямованих на фінансування тероризму, відповідно до розробленого злочинного плану ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 та ОСОБА_10 , стійкість і зорганізованість такої організованої групи визначалась: тривалістю, стабільністю та безпекою його функціонування, що досягалось попередньою змовою та стабільним складом учасників, тісними взаємовідносинами між його учасниками, їх централізованому підкоренню, єдиними для всіх правилами поведінки, а також наявністю розробленого детального плану злочинної діяльності і чіткого розподілу функцій учасників відносно його досягнення, наявністю каналів обміну інформацією, скритністю та конспірацією.

Згідно розробленого плану, ОСОБА_8 діяв як організатор та співвиконавець, ОСОБА_9 як співвиконавець, ОСОБА_6 як співвиконавець та пособник, ОСОБА_10 як співвиконавець.

Так, на виконання плану злочинних дій, ОСОБА_8 , будучи єдиним засновником ПП «ПОМОЩЬ» (код ЄДРПОУ 37380773), яке зареєстроване 22.11.2010 у Ворошиловському районному управлінні юстиції м. Донецьк та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, у невстановлений досудовим розслідуванням час, з метою здійснення господарської діяльності, без примусу та відповідно за власним бажанням, із залученням сторонніх осіб, 30.10.2014 зареєстрував суб`єкт господарської діяльності в структурі терористичної організації «ДНР» під назвою «Частное предприятие «ПОМОЩЬ»» (ідентифікаційний код 37380773) (далі - «ЧП «ПОМОЩЬ»»), адреса реєстрації: ДНР, м. Донецьк, вул. 50 річчя СРСР, 150, після чого 30.10.2014 з метою сплати «ЧП «ПОМОЩЬ»» так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «ДНР», при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, підприємство зареєстровано в так званій Республіканській податковій інспекції у Ворошиловському районі міста Донецька Міністерства доходів і сборів Донецької народної республіки (російською - «Республиканской налоговой инспекции в Ворошиловском районе г. Донецка Министерства доходов и сборов Донецкой Народной Республики»).

Також для забезпечення функціонування «ЧП «ПОМОЩЬ»» в фінансово-господарській системі терористичної організації «ДНР» та здійснення фінансових операцій, було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 в так званому Центральному республіканському банку «ДНР».

При цьому ОСОБА_8 продовжив бути єдиним (одноособовим) засновником «ЧП «ПОМОЩЬ»», а директором товариства 30.10.2014, при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, призначено ОСОБА_11 .

Одночасно, будучи одноосібним засновником «ЧП «ПОМОЩЬ»», ОСОБА_8 29.10.2014 на тимчасово окупованій території Донецької області, за законодавством так званої «ДНР», без примусу та відповідно за власним бажанням, у співучасті з невстановленими досудовим розслідуванням особами, ініціював створення суб`єкта господарської діяльності в структурі терористичної організації «ДНР» під назвою ТОВ «Стандарт» (російською - «Общество с ограниченной ответственностью «Стандарт») (далі - «ООО «Стандарт»»), в результаті чого на підставі протоколу загальних зборів засновників «ООО «Стандарт»» від 29.10.2014, так званим Департаментом державної реєстрації Міністерства доходів і зборів Донецької народної республіки (російською - «Департаментом государственной регистрации Министерства доходов и сборов ДНР») 31.10.2014 проведено державну реєстрацію юридичної особи, присвоєно ідентифікаційний код 50000290, визначено місцезнаходження юридичної особи за адресою: ДНР, 83001, місто Донецьк, Ворошиловський район, вул. 50-річчя СРСР, буд. 150, та на посаду директора «ООО «Стандарт»» призначено ОСОБА_9 .

Для забезпечення функціонування «ООО «Стандарт»» в фінансово-господарській системі терористичної організації «ДНР» та здійснення фінансових операцій було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 в так званому Центральному республіканському банку «ДНР».

Основним видом діяльності «ООО «Стандарт»» визначено надання фінансових кредитів фізичним особам за рахунок особистих коштів, під заставу майна, на визначений строк та під відсотки.

Одночасно з цим, діючи узгоджено, об`єднавшись єдиним планом для здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території України та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «ДНР», ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та інші учасники організованої групи, 31.10.2014 уклали ряд договорів із Повне товариство «ЧП «Ера-Дон» і Компанія «Ваш Ломбард» в особі дружини ОСОБА_8 - ОСОБА_12 , про купівлю на території «ДНР» основних засобів, малоцінних необоротних матеріальних активів та відступлення права вимоги, тим самим забезпечили наявність у розпорядженні організованої групи об`єктів нерухомості, матеріальних цінностей, необхідних для передачі в оренду та надання фінансових кредитів фізичним особам.

Так, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та інші, на теперішній час не встановлені особи, діючи у складі організованої групи, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не раніше 31.10.2014, умисно налагодили на території Донецької області, підконтрольній представникам терористичної організації «ДНР», процес з надання фінансових кредитів фізичним особам за рахунок особистих коштів, під заставу майна на визначений строк та під відсотки, під виглядом здійснення господарської діяльності від імені ООО «Стандарт», а також передачу в оренду об`єктів нерухомості, які розміщенні на тимчасово окупованій території України, під виглядом здійснення господарської діяльності від імені ЧП «ПОМОЩЬ».

Протоколом №57 загальних зборів учасників «ООО «Стандарт»» код 50000290 від 21.07.2015, «ООО «Стандарт»» перейменовано на «ООО «Ломбард Стандарт»», після чого 17.05.2016 (російською - «Департаментом государственной регистрации Министерства доходов и сборов ДНР») зареєстровано зміни юридичної особи та видано свідоцтво серії НОМЕР_3 .

У подальшому, з метою конспірації, 28.07.2015 ОСОБА_8 , при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, передав корпоративні права вказаного підприємства своїй матері громадянці російської федерації ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом укладання договору купівлі-продажу корпоративних прав, однак особисто залишився фактичним контролером « ООО «Ломбард Стандарт»», продовжуючи визначати порядок та умови фінансово-господарської діяльності вказаного суб`єкту господарської діяльності та фактично здійснювати загальне керівництво ним.

Після чого ОСОБА_6 забезпечила частковий збір та зберігання для ОСОБА_8 грошових коштів отриманих як прибуток товариства, а також частковий контроль сплати так званих «податків» до бюджету «ДНР».

При передачі корпоративних прав, до складу «ООО «Ломбард Стандарт»» входило 53 діючих ломбардів, 2 з яких знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 .

Згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, нежитлове приміщення площею 77,3 кв.м на 4-му поверсі будівлі бані літ. А-3,4 за адресою: АДРЕСА_2 та нежитлове приміщення - магазин по реалізації непродовольчих товарів за адресою: АДРЕСА_3 , на праві власності належать ОСОБА_8 , тим самим це свідчить про організаційне сприяння діяльності терористичної організації «ДНР» шляхом надання об`єктів нерухомості для здійснення фінансово-господарської діяльності та отримання за це прибутку.

10.05.2016 рішенням єдиного учасника «ООО «Ломбард Стандарт»» ОСОБА_6 визначено місцезнаходження підприємства за адресою: АДРЕСА_2 , встановлено розмір статутного капіталу у розмірі 825 тис. рос. руб. та доручено директору підприємства ОСОБА_9 привести документи у відповідність до законодавства так званої ДНР.

26.10.2017 за вказівкою ОСОБА_8 , рішенням єдиного учасника «ООО «Ломбард Стандарт»» ОСОБА_6 звільнено з посади директора вказаного підприємства ОСОБА_9 та з 27.10.2017 директором «ООО «Ломбард Стандарт»» призначено ОСОБА_10 , яка діючи узгоджено з ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , об`єднавшись єдиним планом для здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території України та сплати так званих «податків», «зборів», «платежів» до бюджету «ДНР», продовжила діяльність ввіреного їй підприємства шляхом надання фінансових кредитів фізичним особам, а також купівлі-продажу лома ювелірних та інших виробів з дорогоцінних металів.

Одночасно, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , ОСОБА_10 та інші, на теперішній час не встановлені особи, діючи в складі організованої групи, діючи від імені «ООО «Ломбард Стандарт»», внаслідок так званої «господарської діяльності» на тимчасово окупованій території України, усвідомлюючи, що вони фінансують військові дії з метою захоплення державної влади, зміни меж та території державного кордону України, скерували частину отриманих грошових коштів від господарської діяльності до так званого «бюджету «ДНР», з якого фінансуються незаконні утворення, створені терористичною організацією «ДНР», зокрема «Міністерство фінансів «ДНР», «Міністерство доходів та зборів «ДНР», «Міністерство внутрішніх справ «ДНР», «Міністерство державної безпеки «ДНР», «Міністерство оборони «ДНР», «органи прокуратури «ДНР», збройні підрозділи «ДНР», які вчиняють дії, з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади України.

Фінансуючи створені структури «ДНР», ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 та ОСОБА_10 знали та усвідомлювали, що вони здійснюють фінансування тероризму, тобто дії, вчинені з метою фінансового забезпечення терористичної організації.

Упродовж 2014-2018 років, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_6 , ОСОБА_10 та іншими, на теперішній час не встановленими особами, діючи у складі організованої груп, організовано надходження до так званого «бюджету «ДНР» грошових коштів на загальну суму понад 27 000 000 російських рублів у вигляді сплати від «ООО «Ломбард Стандарт»», так званих «податків» та «зборів», що згідно середнього курсу Національного банку України за 2018 рік становить не менше 10 260 000 грн.

У вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України обґрунтовано підозрюється:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянка російської федерації, уродженка м. Донецьк, зареєстрована та проживаюча за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима, якій 09.06.2023 в порядку ст. 111, ч. 1 ст. 135 КПК України вручено письмове повідомлення про те, що вона підозрюється в фінансуванні тероризму, тобто дій, вчинених з метою фінансового забезпечення терористичної організації, вчиненого організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України (в редакції статті Закону № 2258-VI від 18.05.2010, чинної на час вчинення злочину).

Підозрювана ОСОБА_6 підозрюються у вчиненні особливо тяжкого злочину, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, за який передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від десяти до дванадцяти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Підозрювана неодноразово викликалася слідчим для особистого отримання повідомлення про підозру, допиту як підозрюваної та участі в інших процесуальних діях, однак остання на виклик слідчого 19.06.2023, 20.06.2023, 21.06.2023 не з`явилась.

У зв`язку з тим, що встановити місцезнаходження підозрюваної ОСОБА_6 не вдалося, 12.06.2023 органом досудового розслідування останню оголошено в розшук.

Розшук в рамках кримінального провадження доручено оперативним працівникам Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що підозрювана ОСОБА_6 переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

Підозрювана ОСОБА_6 перебуває на території країни - агресора, що позбавило орган досудового розслідування можливості особисто вручити їй письмове повідомлення про підозру від 09.06.2023, у зв`язку із чим зазначене повідомлення відповідно до вимог ч. 1 ст. 278, 111, 135 КПК України було направлене у спосіб, передбачений КПК України.

Зокрема, підозрювана викликалась до органу досудового розслідування для проведення слідчих та інших процесуальних дій шляхом публікації офіційного повідомлення про виклик як підозрюваної на сайті Офісу генерального прокурора та в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газеті «Урядовий Кур`єр»), про що також маються підтвердження у додатках до клопотання.

Таким чином, про виклики та про підозру ОСОБА_6 було проінформовано з дотриманням вимог КПК України для таких випадків, органом досудового розслідування вжито всіх необхідних та передбачених заходів для вручення їй повідомлення про підозру, а тому у відповідності до ст. 42 КПК України вона набула статусу підозрюваної.

На теперішній час підозрювана ОСОБА_6 переховується від органу слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та стосовно неї наявні фактичні дані, про те, що вона перебуває на території країни - агресора.

Як зазначалось вище, до цього часу ОСОБА_6 на жоден із викликів правоохоронного органу не з`явилась, про причини неявки орган досудового розслідування не повідомила.

Відповідно до ч. 1 ст. 281 КПК України, якщо під час досудового розслідування місцезнаходження підозрюваного невідоме або він виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України чи за межами України та не з`являється без поважних причин на виклик слідчого, прокурора за умови його належного повідомлення про такий виклик, слідчий, прокурор оголошує розшук такого підозрюваного.

Так, враховуючи викладене, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваною ОСОБА_6 кримінального правопорушення та тяжкість покарання, що загрожує у разі визнання її винною у кримінальному правопорушенні, в якому вона підозрюється, а також вищезазначені встановлені фактичні дані щодо перебування ОСОБА_6 на території країни - агресора та ухилення від явки до органу досудового розслідування, - є достатньо даних, які свідчать про те, що підозрювана ОСОБА_6 переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

03.07.2023 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва задоволено клопотання слідчого та обрано підозрюваній ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, без визначення розміру застави.

Ухвала скерована до Управління стратегічних розслідувань в м. Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для відома під час здійснення розшуку.

Враховуючи викладене, в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 умисно переховується від органів слідства та суду на території країни - агресора, з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

З вказаних мотивів, слідчий суддя приходить до висновку про наявність правових підстав, з якими закон пов`язує можливість надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування, в порядку ст. ст. 297-1, 297-2, 297-3, 297-4 КПК України, стосовно підозрюваної ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні № 62023100110000104 від 17.07.2023 року.

Керуючись ст. ст. 297-1, 297-2, 297-4, 309, 376 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві ОСОБА_5 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 17.07.2023 року за № 62023100110000104 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки російської федерації, уродженки м. Донецьк, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України, - задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 62023100110000104 від 17.07.2023 року відносно підозрюваної ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки російської федерації, уродженки м. Донецьк, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої, підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 258-5 КК України.

Зобов`язати прокурора у кримінальному провадженні відомості про здійснення спеціального досудового розслідування внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Ухвала підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення та не може бути оскаржена. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.07.2023
Оприлюднено11.08.2023
Номер документу112737569
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/30561/23-к

Ухвала від 21.07.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні