Справа № 420/926/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Токмілової Л.М.;
за участі:
секретаря судового засідання Куртій Д.О.
представника позивача Легенченко О.А.
представника відповідача Євдакової Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:
визнати протиправними та скасувати рішення №362150/42238297 від 10 січня 2022 року про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №12 від 23 грудня 2021 року та №13 від 23 грудня 2021 року.
В обґрунтування позовних позивач зазначає, що ним 06 січня 2022 року складено таблицю даних платника податку на додану вартість, яку разом із поясненнями та первинними бухгалтерськими документами направлено на реєстрацію до податкового органу. 10 січня 2022 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення №362150/42238297 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, підставою для неврахування зазначено: "наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам". Крім того, позивач вказує, що реєстрацію податкових накладних №12 від 23 грудня 2021 року та №13 від 23 грудня 2021 року зупинено, а тому просить суд зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні.
Ухвалою суду від 06.02.2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
22.02.2023 року від представника Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на адміністративний позов, в якому останній заперечував проти позову, просив у задоволенні заявлених вимог відмовити з огляду того, що рішення №362150/42238297 від 10 січня 2022 року про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість було прийнято на підставі наявності у контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним діяльності наявним у платника податку основним засобам. При цьому, відповідач вказує, що податкові накладні №12 від 23 грудня 2021 року та №13 від 23 грудня 2021 року мають статус в ЄРПН «реєстрацію зупинено», оскільки ТОВ Іско ЛТД не надано відповідні пояснення щодо реальності господарських операцій та документів на підтвердження таких операцій.
03.03.2023 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив.
Ухвалою суду від 03.04.2023 року призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження зі стадії проведення підготовчого засідання; призначено підготовче засідання по справі на 25.04.2023 року об 11 годині 30 хвилин.
10.05.2023 року від представника позивача надійшли додаткові пояснення по справі.
Ухвалою суду від 20.06.2023 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 24 липня 2023 року о 14 годині 00 хвилин.
Ухвалою суду від 24.07.2023 року закрито підготовче провадження та призначено судове засідання на 01 серпня 2023 року о 14 годині 00 хвилин.
У судовому засіданні 01 серпня 2023 року представник позивача просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, а представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД є юридичною особою приватного права, яке було зареєстроване 14.06.2018 року, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код юридичної особи 42238297.
Основним видом діяльності позивача є 46.38 оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.
06 січня 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД подало до Головного управління ДПС в Одеській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою (додаток 5).
10.01.2022 року комісією ГУ ДПС в Одеській області прийнято рішення за №362150/42238297 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість у зв`язку із виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
На виконання приписів пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ Іско ЛТД складено податкові накладні №12 від 23 грудня 2021 року та №13 від 23 грудня 2021 року.
Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято Квитанції № 9405320156 від 05.01.2022 року та № 9418484360 від 14.01.2023 року відповідно, якими позивача повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу Украйни, реєстрація податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку».
Вважаючи вказані рішення відповідача протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав та інтересів.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає частковому задоволенню, з огляду на наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Отже, аналізуючи вказану норму, слід зробити висновок, що таблиця даних враховується ДПС в автоматичному режимі у разі коли така таблиця оформлена з дотриманням положень Порядку №1165.
Відповідно до матеріалів справи, спірне рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №362150/42238297 від 10 січня 2022 року прийнято із зазначенням підстави: "наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам".
Перевіривши оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, суд встановив, що таке рішення не містить розшифрування, яка саме податкова інформація слугувала підставою для неврахування даних зазначених в Таблиці з посиланнями на відповідні документи.
Суд зазначає, що відповідачем у справі не надано суду документального доказу на підтвердження існування будь-якої податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарських операції позивача.
Так, приписами пункту 19 Порядку №1165 передбачено, якщо у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Разом з тим, пунктом 17 Порядку №1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано доказів, які досліджувалися комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Посилання відповідача на те, що оскаржуване рішення не породжує правових наслідків для платників податків та не порушує його права, суд відхиляє, оскільки відповідно до пункту 19 частини першої статті 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
У даному випадку оскаржуване рішення, видано суб`єктом владних повноважень, прийнято з метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований, отже, має ознаки індивідуального акту, який відповідно до статті 5 КАС України може бути оскаржено в судового порідку.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості індивідуального акта, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що спірне рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість прийняте необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення №362150/42238297 від 10 січня 2022 року про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Стосовно позовних про зобов`язання ДПС України провести реєстрацію податкових накладних №12 від 23 грудня 2021 року та №13 від 23 грудня 2021 року в ЄРПН, суд зазначає, що на даний час такі позовні вимоги є передчасними, оскільки позивачу у встановленому порядку не було відмовлено у реєстрації накладних в ЄРПН.
З матералів справи вбачається, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, що підтверджують реальність проведення розрахунків за вказаними операціями, але позивач своїм правом не скористався, не надав підтверджуючі документи та пояснення.
Оскільки податковий орган не отримав підтверджуючі документи, відповідно не міг надати їм оцінку та був позбавлений можливості прийняти рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.
Таким чином, оскаржувані податкові накладні на даний час мають статус в ЄРПН «реєстрацію зупинено», у зв`язку з чим суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Суд вважає необхідним у відповідності до вимог ст.139 КАС України стягнути з відповідача за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача судовий збір в розмірі 2684 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД (вул. Генуезька, буд. 24 Б, оф. 411, м.Одеса, Одеська область, 65062, код ЄДРПОУ 4228297) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м.Одеса, Одеська область, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), Державної податкової служби України (Львівська пл. 8, Київ, 04655, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення №362150/42238297 від 10 січня 2022 року про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м.Одеса, Одеська область, 65044, код ЄДРПОУ 44069166) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Іско ЛТД (вул. Генуезька, буд. 24 Б, оф. 411, м.Одеса, Одеська область, 65062, код ЄДРПОУ 4228297) судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 09.08.2023 року.
Суддя Токмілова Л.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2023 |
Оприлюднено | 14.08.2023 |
Номер документу | 112753744 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні