Рішення
від 10.08.2023 по справі 460/2957/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

10 серпня 2023 року м. Рівне№460/2957/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді С.М. Дуляницька, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Керівника Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави доКлесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області, Відділу освіти Клесівської селищної ради Сарненського району про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Керівник Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області, Відділу освіти Клесівської селищної ради Сарненського району, в якому просив:

-визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Клесівської селищної ради та Клесівської селищної ради в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 67343, площею 668,77 кв. м, що розташоване за адресою: вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області;

-зобов`язати вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 67343, площею 668,77 кв. м, що розташоване за адресою: вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту".

Мотивуючи вимоги позову зазначав, що незважаючи на збройну агресію російської федерації проти України відповідачем не вжито заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття, у стан, придатний для використання за функціональним призначенням, для захисту населення. Наведене суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 10.02.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Від відповідачів надійшли заяви про визнання позовних вимог у повному обсязі.

Згідно з положеннями ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.

До комунальної власності Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області належить протирадіаційне укриття № 67343, площею 668,77 кв. м, що розташоване за адресою: вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області.

04.05.2022 проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту споруди цивільного захисту № 67343, що розміщене за адресою вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області. За результатами такої оцінки складено акт, згідно якого укриття визнано як обмежено готове до використання за призначенням та таке, що підлягає проведенні поточного ремонту, заведення необхідної документації, забезпечення утримання відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту".

Крім того, у 2018 та 2021 роках аналогічно складалися відповідні акти оцінки стану готовності ПРУ № 67343, за результатами яких захисна споруда оцінювалася як не готова до експлуатації за призначенням (а.с.21-33).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Згідно з ч.1 ст.32 Кодексу цивільного захисту України протирадіаційне укриття це негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Положеннями частини восьмої цієї ж статті визначено, що утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У відповідності до частини сьомої даної статті, вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Положеннями пункту 9 Розділу "Утримання фонду захисних споруд" Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017, передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами. Згідно з пунктом 10 цього ж Порядку, балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд. А пунктом 11 визначено, що вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до пункту 1 Розділу II "Загальні вимоги до утримання та експлуатації фонду захисних споруд" Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 (далі - Вимоги), споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Положеннями пункту 7 Розділу II Вимог визначено, що споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.

Нормами підрозділу 2 "Оцінка стану готовності захисних споруд до використання за призначенням" розділу VI "Організація заходів з утримання, експлуатації та обслуговування захисних споруд" Вимог передбачено, що для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд. Оцінка стану готовності захисних споруд здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

04.05.2022 проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту, що розміщене за адресою: вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області.

За результатами оцінки складено Акт, згідно якого укриття визначено як обмежено готове до використання за призначенням, тобто таке, в якому слід провести поточний ремонт, завести всю необхідну документацію, забезпечити утримання відповідно до вимог Наказу МВС № 579 від 09.07.2018 (а.с. 21-23).

Суд враховує, що після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання укриття безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Втім і на даний час захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 67343, площею 668,77кв. м, що розташоване за адресою: вул. Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області, перебуває в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

Відповідно до п.23-29 ч.2 ст.19 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, у тому числі: організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

У зв`язку з неналежним утриманням фонду захисних споруд цивільного захисту об`єкти цивільного захисту перебувають у стані обмеженої готовності. Незабезпечення збереження таких споруд за функціональним призначенням та утримання у стані, що не відповідає встановленим вимогам і стандартам, порушує суспільні та державні інтереси.

Суд приймає визнання позову відповідачами, оскільки таке не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

За наведеного, та враховуючи обов`язок держави вживати заходів для створення належних умов для захисту життя і здоров`я людей від надзвичайних ситуацій, у тому числі від негативних наслідків ведення бойових дій, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для повного задоволення позову.

Підстави для розподілу судових витрат у суду відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов керівника Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави до Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області, Відділу освіти Клесівської селищної ради Сарненського району про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області, Відділу освіти Клесівської селищної ради Сарненського району в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття № 67343, площею 668,77 кв. м., що розташоване за адресою: вул.Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області.

Зобов`язати Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області, Відділ освіти Клесівської селищної ради Сарненського району вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 67343, площею 668,77 кв. м., що розташоване за адресою: вул.Незалежності, 50, с.Карпилівка, Сарненського району Рівненської області, у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту".

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 10 серпня 2023 року

Учасники справи:

Позивач - Керівник Сарненської окружної прокуратури в інтересах держави (вул. Демократична, 32,м. Сарни,Сарненський район, Рівненська область,34500, ЄДРПОУ/РНОКПП 02910077)

Відповідач - Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області (вул.Свободи, буд.10,смт.Клесів,Сарненський район, Рівненська область,34550, ЄДРПОУ/РНОКПП 40132726) Відповідач - Відділ освіти Клесівської селищної ради Сарненського району (вул. Свободи, 10,смт. Клесів,Сарненський район, Рівненська область,34550, ЄДРПОУ/РНОКПП 44655044)

Суддя С.М. Дуляницька

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112754124
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —460/2957/23

Рішення від 10.08.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

Ухвала від 10.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.М. Дуляницька

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні