Ухвала
від 11.08.2023 по справі 344/14203/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/14203/23

Провадження № 1-кс/344/5499/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2023 року м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання про застосування запобіжного заходу щодо ОСОБА_5 у вигляді особистого зобов`язання в рамках кримінального провадження № 12023090000000241 від 19.04.2023 року, за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся з вказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором в обґрунтування якого посилався на те, що ОСОБА_5 , перебуваючи з 29.06.2016 по 03.10.2018 на посаді начальника Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, будучи згідно ст. 18 КК України службовою особою, яка займає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, неналежно виконуючи упродовж липня-вересня 2018 року свої службові обов`язки щодо державного нагляду і контролю за використанням земель на території Івано-Франківської області, діючи в порушення вимог статей 150, 186 Земельного кодексу України, ст. 35 Закону України «Про землеустрій», статей 5, 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 333 від 29.09.2016, підпункт 31 пункту 4, підпункту 3 пункту 6 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Держгеокадастру № 308 від 17.11.2016, погодив технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок з особливо цінними землями кадастрові номери 2610600000:01:001:0009 та 2610600000:01:003:0029 загальною площею 707,84 га в районі об`їзної дороги м. Коломиї, виготовлену ТОВ «Геоземкадсервіс», що призвело до їх вибуття з державної власності, що в свою чергу спричинило шкоду державі в особі Національної академії аграрних наук України в сумі 5 292 346, 12 грн, що згідно з п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками, оскільки перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян у більше ніж двісті п`ятдесят разів.

Так, згідно документів статистичної звітності ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області станом на 2018 рік на території Коломийської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області постійно обліковується 707,8400 га земель державної власності, з шифром «12» сільськогосподарські науково-дослідні установи, користувачем яких є Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Карпатського регіону НААН України.

Таким чином, на території Коломийської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області, в районі об`їзної дороги м. Коломиї є 707,84 га земель державної власності, які відповідно до ст. 150 ЗК України відносяться до особливо-цінних земель, що перебувають в управлінні НААН України та фактичному користуванні ПДСДС ІСГ КР НААН України, яка є набувачем права постійного землекористування як правонаступник юридичних осіб, реорганізованих в процесі реформування аграрного сектору економіки України, у користуванні яких з 1956 року знаходились вищевказані землі.

Статтею 35 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що підставою для проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення державної власності є рішення органу виконавчої влади, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою.

Незважаючи на це, в порушення вищезгаданих норм, 26.04.2018 Коломийська міська рада на 32 сесії 7 демократичного скликання прийняла рішення № 2638-32/2018, яким надала дозвіл Коломийській міській раді на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації державних особливо цінних земель орієнтовною площею 707,84 га в районі об`їзної дороги із цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення за рахунок земель міської ради.

В подальшому 04.06.2018 Коломийською міською радою укладено договір з ТОВ «Геоземкадсервіс» на виготовлення технічної документації щодо інвентаризації земель орієнтовною площею 707,84 га в районі об`їзної дороги.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Геоземкадсервіс» провело комплекс топографо-геодезичних та землевпорядних робіт та розробило технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель в районі об`їзної дороги м. Коломиї Івано-Франківської області із цільовим призначенням: землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам).

У ході проведеної інвентаризації було сформовано дві земельні ділянки з кадастровими номерами 2610600000:01:001:0009 площею 510,75 га та 2610600000:01:003:0029 площею 197,09 га.

У подальшому, 12.07.2018 начальник ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області ОСОБА_5 , реалізовуючи вимоги ч. 13 ст. 186 ЗК України (в редакції від 07.03.2018), якою визначалось, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації, погодив виготовлену технічну документацію, власноручно підписавши висновок про погодження документації із землеустрою № 19-9-0.331-43/60-18.

Разом з тим, згідно висновку експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою, розроблена ТОВ «Геоземкадсервіс» технічна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки у ній в неповному обсязі наявні копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель (матеріали, підготовлені за результатами обстеження земельних ділянок щодо їх якісного стану), відсутні пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку та Державному земельному кадастрі.

Згідно ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» (чинний станом на 2018 рік) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель у разі формування земельних ділянок за рахунок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення підлягає обов`язковій державній експертизі.

У подальшому, на виконання вимог ЗУ «Про державну експертизу землевпорядної документації» та своїх службових повноважень, ОСОБА_5 супровідним листом № 21-9-0.9-47/60-18 від 24.07.2018, який підписав власноручно, направив технічну документацію до Держгеокадастру на державну експертизу землевпорядної документації.

Згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018 (надалі Висновок) вищевказана технічна документації із землеустрою не погоджена, оскільки не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, а саме відсутній висновок про якісну характеристику ґрунтів, а тому вона повернута до ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області на доопрацювання.

Зокрема, згідно вказаного Висновку, ґрунтовий покрив земельних ділянок представлений ґрунтами, які відповідно до переліку, затвердженого Наказом Держкомзему України від 06.10.2003 № 245, відносяться до особливо цінних.

Контроль за усуненням зауважень покладено на Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.

Після повернення технічної документації з Держгеокадастру, вона була надіслана ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області розробнику для доопрацювання.

У ході усунення виявлених порушень ТОВ «Геоземкадсервіс» долучило до технічної документації «Відомості про склад агровиробничих груп ґрунтів» №767 від 29.08.2018, виданих Державним підприємством «Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», згідно яких визначено категорію земельних ділянок площею 510,75 га та 197,09 га, як землі сільськогосподарського призначення із шифром агровиробничої групи ґрунтів 28д, які відповідно до наказу Держкомзему № 245 від 06.10.2003 відносяться до особливо цінних груп ґрунтів («дерново-підзолисті поверхнево-оглеєні осушені середньосуглинкові ґрунти» з шифром «28д» провінції Передкарпаття відносяться до переліку особливо цінних груп ґрунтів).

В подальшому, 29.08.2018 ТОВ «Геоземкадсервіс» складено коректурний аркуш про зауваження та пропозиції, викладені у висновку державної експертизи землевпорядної документації, де у колонці «3» зазначено про виправлення вищезгаданих зауважень, який супровідним листом № 709 від 30.08.2018 направлено до ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області разом з оригіналом технічної документації та висновком державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018.

Після чого, невстановленою слідством особою на зворотному боці висновку державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018 виконано рукописний напис «Зауваження враховано та виправлено Начальник Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській обл. Р. КОПЧА», що особистим підписом засвідчив ОСОБА_5 , чим фактично погодив виготовлену ТОВ «Геоземкадсервіс» технічну документацію з інвентаризації земель, положення якої не відповідають вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Вказаними діями ОСОБА_5 порушив вимоги п. 17 ст. 186 ЗК України (в редакції Закону від 07.03.2018), яким передбачено, що підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

У подальшому, 05.09.2018 ОСОБА_5 , реалізуючи повноваження щодо координації діяльності у сфері державної експертизи землевпорядної документації на територіальному рівні, особисто підписав лист в Держгеокадастр за № 0-9-0.9-5367/0/2-18 про врахування зауважень, викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018 та копію вказаного висновку з відміткою про усунення зауважень скерував до Держгеокадастру.

Того ж дня ОСОБА_5 особисто підписав лист № 0-9-0.9-5367/0/2-18, яким до ТОВ «Геоземкадсервіс» надіслано оригінали технічної документації із землеустрою та висновку державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018 з відміткою про усунення зауважень цієї ж технічної документації.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 150 ЗК України припинення права постійного користування земельними ділянками особливо цінних земель, визначених у пунктах "в" і "г" частини першої цієї статті, шляхом їх вилучення здійснюється за погодженням з Верховною Радою України.

Однак, незважаючи на це, 06.09.2018 на 36 сесії сьомого демократичного скликання Коломийської міської ради, з урахуванням висновків викладених у технічній документації із землеустрою та висновку державної експертизи землевпорядної документації № 2178-18 від 30.07.2018 прийнято рішення № 2931-36/2018, яким затверджено вищевказану технічну документацію та 07.09.2018 державним кадастровим реєстратором Міськрайонного управління у Коломийському районі та м. Коломиї ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області зареєстровано у Державному земельному кадастрі земельні ділянки площею 510,75 га та 197,09 га з цільовим призначенням 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), а реєстратором відділу державної реєстрації управління «Центр надання адміністративних послуг» Коломийської міської ради 10.09.2018 зареєстровано за Коломийською міською радою речові права на вказані землі, що призвело до вибуття особливо цінних земель із державної власності та їх перехід у комунальну власність.

Згідно висновку експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою нормативно грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2610600000:01:001:0009 площею 510,75 га може становити 3 818 752, 52 грн, нормативно грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2610600000:01:003:0029 площею 197,09 га може становити 1 473 593,60 грн. Таким чином сукупна вартість вказаних земельних ділянок може становити 5 292 346, 12 грн.

03 серпня 2023 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю та жителю АДРЕСА_1 , українцю, громадянину України, офіційно не працевлаштованому, відповідно до вимог ст. ст. 42, 276, 277, 278 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Згідно з ч. 2 ст. 177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового слідства встановлено наявність ризиків, передбачених п. п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Зокрема, основним ризиком у даному випадку виступає ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме можливість ОСОБА_5 переховуватися від органу досудового розслідування та/або суду. Даний ризик обґрунтовується тим, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину, за який передбачено покарання у виді позбавлення волі та вказане може спонукати останнього вчиняти дії з метою уникнення відповідальності. Крім того,

ОСОБА_5 будучи жителем Закарпатської області та маючи можливість вільного виїзду за межі державного кордону України, може скористатись своїм правом, перетнути державний кордон України, що призведе до затягування досудового розслідування та ускладнить процес притягнення його до відповідальності.

Також існує ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме те, що ОСОБА_5 , при ознайомленні з матеріалами кримінального провадження, стануть відомі анкетні дані осіб, які допитані в ході досудового розслідування в якості свідків, та частина з яких являється його колишніми підлеглими, на яких він може незаконно впливати.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, покликаючись на викладені в ньому обставини, просив клопотання задовольнити.

Захисник у судовому засіданні проти клопотання заперечив, за відсутністю ризиків передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України. Підозрюваний має стійкі соціальні зв`язки, на виклики слідчого з`являвся. Також вказував на необґрунтованість підозри через невірну оцінку органом досудового розслідування дій підозрюваного.

Підозрюваний у судовому засіданні підтримав думку захисника. Просив не застосовувати запобіжний захід.

Заслухавши прокурора, захисника та підозрюваного, дослідивши матеріали клопотання вважаю наступне.

Відповідно до ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею обов`язки, передбачені ст. 194 цього Кодексу.

03 серпня 2023 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочину передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, зокрема: заявами ПДСДС ІСГ КР НААН України про вчинення кримінального правопорушення; інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно по земельним ділянкам з кадастровими номерами 2610600000:01:001:0009 та 2610600000:01:003:0029; технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земель в районі об`їзної дороги м. Коломиї Івано-Франківської області із цільовим призначенням: землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) Коломийської міської ради м. Коломия 2018 р.; висновком експерта за результатами проведення земельно-технічної експертизи; висновками експертів за результатами проведення експертизи з питань землеустрою; експертним висновком № 009-АНО/22 науково-правового дослідження; висновками експертів за результатами проведення судово-почеркознавчої експертизи; протоколами огляду речей та документів; показаннями свідків; вилученими в ході тимчасового доступу документами; речовими доказами, а також іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

В справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» (1994) Суд визначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтованого обвинувального вироку чи просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

Прокурором доведено наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може вчинити дії, передбачені в ч. 1 ст. 177 КПК України, зокрема переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків.

Вирішуючи дане клопотання враховую також вагомість наявних доказів про вчинення ОСОБА_5 вказаного кримінального правопорушення, його вік, наявність міцних соціальних зв`язків, наявність на утриманні двох неповнолітніх дітей, відсутність судимостей, а також наявність постійного місця проживання.

Отже, враховуючи вищенаведене, вважаю, що в судовому засіданні поза розумним сумнівом доведено можливість застосування зазначеного вище запобіжного заходу, який в свою чергу буде співмірним і доцільним задля забезпечення дієвості даного кримінального провадження, відтак клопотання слід задовольнити та застосувати щодо підозрюваного запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання з покладенням на нього зазначених прокурором обов`язків.

У ч. 6 ст. 194 КПК України передбачено, що обов`язки, передбачені ч. 5 цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного на строк не більше двох місяців та при необхідності можуть бути продовжені.

Керуючись ст.ст. 176-179, 194, 309 КПК України,

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання задовольнити.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя: АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, одруженого, непрацюючого, запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання на строк до 03.10.2023 року включно, в межах строку досудового розслідування.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 на строк до 03.10.2023 року включно такі обов`язки:

1) прибувати до слідчого, прокурора або суду зі їх першою вимогою;

2) не відлучатися з м. Ужгород, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

4) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Контроль за виконанням особистого зобов`язання ОСОБА_5 доручити здійснювати слідчому який здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженні.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112766764
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу щодо ОСОБА_5 у вигляді особистого зобов`язання в рамках кримінального провадження № 12023090000000241 від 19.04.2023 року, за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України

Судовий реєстр по справі —344/14203/23

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Бабій О. М.

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Бабій О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні